A Mi-8/17 es a Mi-24en hogy van ez megoldva? Vagy annak nem art a magyar homok?
Faék egyszerűségű a porkiválasztó.Olyan mint a modern porszívókon:megforgatják a levegőt és a nehéz porszemek kiválasztódnak maguktól.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A Mi-8/17 es a Mi-24en hogy van ez megoldva? Vagy annak nem art a magyar homok?
Azt hiszem az inercia szeparátoroknak nagyobb jelentősége van mint a porszűrőknek.A Mi-8/17 es a Mi-24en hogy van ez megoldva? Vagy annak nem art a magyar homok?
Azt hiszem az inercia szeparátoroknak nagyobb jelentősége van mint a porszűrőknek.
Az inercia szűrő a rotorszél által felvert nagyobb köveket szűri meg amik csúnya munkát tudnának végezni a kompresszor lapátokon.
Ha hébe-hóba poros homokos helyeken üzemelnek - bár az se tesz jót a hajtóműnek - de talán nem akkora tragédia.
Amúgy aki azt állítja hogy a H145 nem képes ATGM-et indítani nézze meg mit tud a "kistesója" az EC635
Iraki EC635 dél-afrikai Ingwe rakétákkal:
és nem rest használni sem
(szerintem ezt az ATGM képesség kérdést le lehetne zárni...ha vesznek hozzá, tudja használni)
Amilyen lelkes voltam a kezdetekkor úgy sikerült totál összezavarnotok. Szóval részemről továbbra is az a kérdés:
1. Milyen passzív védelemmel rendelkezik ez a madár? Konkrétan 100 m-ről, merőleges becsapódást feltételezve, milyen kalibert bír a motorház, az elektronika és a pilóta-kabin?
2, Milyen aktív, zavaró berendezéseket takar ez a sokat emlegetett H Force rendszer? A másodpilóta forró imák mellett kézzel szórja majd az alufólia-csíkokat vagy esetleg valami komolyabb védelem is szóba jöhet az infra- és radarirányítású rakéták ellen?
3,Mi van azzal a porleválasztó rendszerrel? Könyörgöm, egy katonai célú gépről lenne szó aminek a biztos tábori üzemeltetéséhez a szűrőrendszer úgy kell mint egy falat kenyér! Még egy kiadós erdőtűz oltása is bajos ilyen képesség nélkül mert a füst azért nem tenne jót a mechanikának.
4, Mi van a kényszerleszállás esetén szőkeséges becsapódás elnyelő rendszerrel? Hány méter szabadesést tud úgy kibírni, hogy a legénységnek nem mennek pozdorjává a csigolyái? Ez a mutató mennyivel jobb vagy rosszabb más gépekhez képest?
A teljes támadó potenciál megvitatása szerintem csak ez után jöhet, mert részemről többre tartok egy eleven szamarat a döglött oroszlántól.
...
Ez a megoldás nem működik elég hatékonyan?Az amerikai hadseregnek megfelelt a UH72 Lakotákon.
https://www.airbushelicoptersinc.com/images/products/EC145/EC145_Inlet_Barrier_Filter.pdf
Motorház??????? Naaaaa! /szívgörcsszmájli
Motorház??????? Naaaaa! /szívgörcsszmájli
Najóvan na, kéretik alásan. legyen akkor "a meghajtásért felelős erőforrás, valamint erőátviteli rendszer fizikai védettsége". Így mán tecc egy szuperciviltű? Juteszembe: remélem a a szélvédő UV-szúrős és van benne wi-fi meg hűtőszekrény a sörnek.
imeA Mi-8-nak nincs porszűrője. A Mi-17-nek és a Mi-24-nek van, az a gomba a beömlő előtt.
Szerény véleményem szerint a felvázolt koncepciód hibás... (legalábbis, ha jól értettem azt, amit leírtál)Biztos működik klasszul de azért kíváncsi volnék arra hogy hogyan csinálja.
Én egy a szívócsatorna elejére szerelt inercia szűrőt vélek látni plusz egy a hajtómű burkolat tetejére szerelt másik nagy felületű szűrőt.
Gondolom ennek nagy felületű szűrőnek lenne a feladata előszűrni a levegőt ami utána a szívócsatorna elején lévő inercia szűrőbe kerül.
Ahhoz viszont hogy ez működjön az eredeti levegő beömlőt valahogy el kellene tudniuk zárni. Az erre szolgáló mechanikát nem vélem felfedezni egyik képen sem...
Nevezzük nevén, a H-145M egy felfegyverzett könnyű helikopter.Még itt is írnak a H145M-ről. és a Mi-24 korszerűsítésről...
https://wtinfo.hu/2018/07/30/mi-24-...-tamogato-helikopterek-a-magyar-honvedsegben/
A jó hír hogy MAWS van hozzá, (bár tény hogy nem kötelező tartozék és aggasztó hogy - mint a videóban is elhangzik - a rendszernek van ún. "export" változata...)A H145 balanszolt megoldás. Nem egy AH-64D/E, de a feltámasztott mihukat - már elnézést - hülyére pofozza képességek terén úgy, hogy még van potenciál benne. MAWS kötelező kéne, hogy legyen, de hogy DIRCM elfér-e rajta, azt nem tudom.
a rendszernek van ún. "export" változata