[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

A Mi-8/17 es a Mi-24en hogy van ez megoldva? Vagy annak nem art a magyar homok?
Azt hiszem az inercia szeparátoroknak nagyobb jelentősége van mint a porszűrőknek.
Az inercia szűrő a rotorszél által felvert nagyobb köveket szűri meg amik csúnya munkát tudnának végezni a kompresszor lapátokon.
Ha hébe-hóba poros homokos helyeken üzemelnek - bár az se tesz jót a hajtóműnek - de talán nem akkora tragédia.

Amúgy aki azt állítja hogy a H145 nem képes ATGM-et indítani nézze meg mit tud a "kistesója" az EC635
Iraki EC635 dél-afrikai Ingwe rakétákkal:
First%2Bshot%2Bof%2BIngwe%2Bmissile%2Bby%2BIraqi%2BEurocopter%2BEC-635%2B1.jpg

First%2Bshot%2Bof%2BIngwe%2Bmissile%2Bby%2BIraqi%2BEurocopter%2BEC-635%2B2.jpg

és nem rest használni sem
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
(szerintem ezt az ATGM képesség kérdést le lehetne zárni...ha vesznek hozzá, tudja használni)
 
Azt hiszem az inercia szeparátoroknak nagyobb jelentősége van mint a porszűrőknek.
Az inercia szűrő a rotorszél által felvert nagyobb köveket szűri meg amik csúnya munkát tudnának végezni a kompresszor lapátokon.
Ha hébe-hóba poros homokos helyeken üzemelnek - bár az se tesz jót a hajtóműnek - de talán nem akkora tragédia.

Amúgy aki azt állítja hogy a H145 nem képes ATGM-et indítani nézze meg mit tud a "kistesója" az EC635
Iraki EC635 dél-afrikai Ingwe rakétákkal:
First%2Bshot%2Bof%2BIngwe%2Bmissile%2Bby%2BIraqi%2BEurocopter%2BEC-635%2B1.jpg

First%2Bshot%2Bof%2BIngwe%2Bmissile%2Bby%2BIraqi%2BEurocopter%2BEC-635%2B2.jpg

és nem rest használni sem
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
(szerintem ezt az ATGM képesség kérdést le lehetne zárni...ha vesznek hozzá, tudja használni)

A nem képes rá fizikailag meg a nem képes rá mert nincs integrálva a fegyverzetbe ATGM az két teljesen eltérő dolog.
 
Ez a porszűrő dolog kicsit tul lett spilázva.Nincs még olyan,amit kifejezetten katonai igényekre terveztek volna-mert még senki nem kért.Ha kérik záros határidővel lesz.Inkább a hajtóműkiömlő-árnyékolás lenne a fontossabb-de lényegében ez is ugyanez pepitáben.Ha rendelünk hozzá,lesz is.
Valószinüleg bármilen ATGM integrálható hozzá,amit fizikailag képes indittani.Szerintem különben nem is ártana alkalmassá tenni többféle rakéta kezelésére-ami még költséghatékonnyan megoldható.
Szerintem a teljes flottát teljes harci kiépitéssel kellene megrendelni.Békeidőben nem kell mindeggyiknek pilonokkal,dipolszórókkal,stb repülnie.Le lehet azokat szerelni.De legyenek meg-ha neadjisten kellenek,kéznél legyenek
 
Amilyen lelkes voltam a kezdetekkor úgy sikerült totál összezavarnotok. Szóval részemről továbbra is az a kérdés:
1. Milyen passzív védelemmel rendelkezik ez a madár? Konkrétan 100 m-ről, merőleges becsapódást feltételezve, milyen kalibert bír a motorház, az elektronika és a pilóta-kabin?
2, Milyen aktív, zavaró berendezéseket takar ez a sokat emlegetett H Force rendszer? A másodpilóta forró imák mellett kézzel szórja majd az alufólia-csíkokat vagy esetleg valami komolyabb védelem is szóba jöhet az infra- és radarirányítású rakéták ellen?
3,Mi van azzal a porleválasztó rendszerrel? Könyörgöm, egy katonai célú gépről lenne szó aminek a biztos tábori üzemeltetéséhez a szűrőrendszer úgy kell mint egy falat kenyér! Még egy kiadós erdőtűz oltása is bajos ilyen képesség nélkül mert a füst azért nem tenne jót a mechanikának.
4, Mi van a kényszerleszállás esetén szőkeséges becsapódás elnyelő rendszerrel? Hány méter szabadesést tud úgy kibírni, hogy a legénységnek nem mennek pozdorjává a csigolyái? Ez a mutató mennyivel jobb vagy rosszabb más gépekhez képest?
A teljes támadó potenciál megvitatása szerintem csak ez után jöhet, mert részemről többre tartok egy eleven szamarat a döglött oroszlántól.

Motorház??????? Naaaaa! /szívgörcsszmájli ;)
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and Pal
A Mi-8-nak nincs porszűrője. A Mi-17-nek és a Mi-24-nek van, az a gomba a beömlő előtt.
Valamelyik füzetemben van róla ábra, de Istennek se találom... Az a lényeg, hogy S alakban halad a levegő, és van egy-két zsebecske, ahova a szilárd részek besodródnak a nagyobb tehetetlenségük miatt.
 
Motorház??????? Naaaaa! /szívgörcsszmájli ;)


Najóvan na, kéretik alásan. legyen akkor "a meghajtásért felelős erőforrás, valamint erőátviteli rendszer fizikai védettsége". Így mán tecc egy szuperciviltű? Juteszembe: remélem a a szélvédő UV-szúrős és van benne wi-fi meg hűtőszekrény a sörnek.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Najóvan na, kéretik alásan. legyen akkor "a meghajtásért felelős erőforrás, valamint erőátviteli rendszer fizikai védettsége". Így mán tecc egy szuperciviltű? Juteszembe: remélem a a szélvédő UV-szúrős és van benne wi-fi meg hűtőszekrény a sörnek.

Ööö...wi-fi az nincs de...azt tudtad hogy a Mi-24(D,V) heveder szekrény 3 részre van osztva és véletlenül (?) pont mindegyikbe befér egy-egy 24fejes magnó... ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero and Pal
Biztos működik klasszul de azért kíváncsi volnék arra hogy hogyan csinálja.
Én egy a szívócsatorna elejére szerelt inercia szűrőt vélek látni plusz egy a hajtómű burkolat tetejére szerelt másik nagy felületű szűrőt.
Gondolom ennek nagy felületű szűrőnek lenne a feladata előszűrni a levegőt ami utána a szívócsatorna elején lévő inercia szűrőbe kerül.
Ahhoz viszont hogy ez működjön az eredeti levegő beömlőt valahogy el kellene tudniuk zárni. Az erre szolgáló mechanikát nem vélem felfedezni egyik képen sem...
Szerény véleményem szerint a felvázolt koncepciód hibás... (legalábbis, ha jól értettem azt, amit leírtál)
Ha jobban megnézzük, akkor a felső lapos berendezés hátulján a megszűrt közeg egy kör alakú nyíláson távozik. Vagyis mögötte, közvetlenül a tűzfalon túl már maga a hajtómű kompresszora kezdődik.
Amit inerciaszűrőnek vélsz (legalábbis szerintem a szürke berendezésre és levegőcsatornára gondolsz, ami alul van), az egy ventilátor, ami áttolja a levegőt a főreduktor olajhűtőjén (azon sem lennék meglepve, ha ugyanúgy csinálnák, mint az ős Mi-8-as családon, hogy az egyik oldalon a főreduktor olajhűtője van, a másikon pedig a két hajtóműé). Az a nagy téglatest a hűtő, majd utána a levegő kivezetésre kerül abból a térből az oldalsó kopoltyúkon keresztül a szabadba.
http://www.aiad.it/aiad_res/cms/images/BMCfoto2_d0.jpg
amúgy erről a képről okoskodok.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
A H145 balanszolt megoldás. Nem egy AH-64D/E, de a feltámasztott mihukat - már elnézést - hülyére pofozza képességek terén úgy, hogy még van potenciál benne. MAWS kötelező kéne, hogy legyen, de hogy DIRCM elfér-e rajta, azt nem tudom.
A jó hír hogy MAWS van hozzá, (bár tény hogy nem kötelező tartozék és aggasztó hogy - mint a videóban is elhangzik - a rendszernek van ún. "export" változata...)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
a másik jó hír hogy u.ez a cég gyárt RWR rendszert is és Datalinket is.​
Sajnos ezek integrációja már szinte olyan fokú bölcsességet feltételezne hogy csodaszámba menne az integrációjuk...​
 
a rendszernek van ún. "export" változata

Ma -sajna- mindennek van export változata. Korábban máshol is emlitve volt, hogy ilyen rendszer lesz a magyar heliken is, a HForce szerves része ez az önvédelmi képesség és úgy rémlik -vissza kellene keresnem- a datalink is innen lesz.