1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Diskurzus a(z) 'Helikopterek' témában - Terminator által indítva @ 2018. július 4..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  2. dudi

    dudi Well-Known Member

    Faék egyszerűségű a porkiválasztó.Olyan mint a modern porszívókon:megforgatják a levegőt és a nehéz porszemek kiválasztódnak maguktól.
     
  3. rudi

    rudi Well-Known Member

    Azt hiszem az inercia szeparátoroknak nagyobb jelentősége van mint a porszűrőknek.
    Az inercia szűrő a rotorszél által felvert nagyobb köveket szűri meg amik csúnya munkát tudnának végezni a kompresszor lapátokon.
    Ha hébe-hóba poros homokos helyeken üzemelnek - bár az se tesz jót a hajtóműnek - de talán nem akkora tragédia.

    Amúgy aki azt állítja hogy a H145 nem képes ATGM-et indítani nézze meg mit tud a "kistesója" az EC635
    Iraki EC635 dél-afrikai Ingwe rakétákkal:
    [​IMG]
    [​IMG]
    és nem rest használni sem

    (szerintem ezt az ATGM képesség kérdést le lehetne zárni...ha vesznek hozzá, tudja használni)
     
    alfa74, anonim999, Pal and 3 others like this.
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    A nem képes rá fizikailag meg a nem képes rá mert nincs integrálva a fegyverzetbe ATGM az két teljesen eltérő dolog.
     
  5. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Ez a porszűrő dolog kicsit tul lett spilázva.Nincs még olyan,amit kifejezetten katonai igényekre terveztek volna-mert még senki nem kért.Ha kérik záros határidővel lesz.Inkább a hajtóműkiömlő-árnyékolás lenne a fontossabb-de lényegében ez is ugyanez pepitáben.Ha rendelünk hozzá,lesz is.
    Valószinüleg bármilen ATGM integrálható hozzá,amit fizikailag képes indittani.Szerintem különben nem is ártana alkalmassá tenni többféle rakéta kezelésére-ami még költséghatékonnyan megoldható.
    Szerintem a teljes flottát teljes harci kiépitéssel kellene megrendelni.Békeidőben nem kell mindeggyiknek pilonokkal,dipolszórókkal,stb repülnie.Le lehet azokat szerelni.De legyenek meg-ha neadjisten kellenek,kéznél legyenek
     
  6. arcas

    arcas Well-Known Member

  7. tindalos

    tindalos Well-Known Member

    Motorház??????? Naaaaa! /szívgörcsszmájli ;)
     
    vilmoci and Pal like this.
  8. arcas

    arcas Well-Known Member

  9. arcas

    arcas Well-Known Member

    ..Pótkerék is legyen :)
     
    svajcibeka likes this.
  10. borisz

    borisz Well-Known Member

    A Mi-8-nak nincs porszűrője. A Mi-17-nek és a Mi-24-nek van, az a gomba a beömlő előtt.
    Valamelyik füzetemben van róla ábra, de Istennek se találom... Az a lényeg, hogy S alakban halad a levegő, és van egy-két zsebecske, ahova a szilárd részek besodródnak a nagyobb tehetetlenségük miatt.
     
    Python, megazez and Pal like this.
  11. rumcajsz

    rumcajsz Well-Known Member


    Najóvan na, kéretik alásan. legyen akkor "a meghajtásért felelős erőforrás, valamint erőátviteli rendszer fizikai védettsége". Így mán tecc egy szuperciviltű? Juteszembe: remélem a a szélvédő UV-szúrős és van benne wi-fi meg hűtőszekrény a sörnek.
     
    arcas likes this.
  12. tindalos

    tindalos Well-Known Member

    Ööö...wi-fi az nincs de...azt tudtad hogy a Mi-24(D,V) heveder szekrény 3 részre van osztva és véletlenül (?) pont mindegyikbe befér egy-egy 24fejes magnó... ;)
     
    Luthero and Pal like this.
  13. rudi

    rudi Well-Known Member

    ime
    [​IMG]
     
    misinator, borisz, honved and 8 others like this.
  14. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Szerény véleményem szerint a felvázolt koncepciód hibás... (legalábbis, ha jól értettem azt, amit leírtál)
    Ha jobban megnézzük, akkor a felső lapos berendezés hátulján a megszűrt közeg egy kör alakú nyíláson távozik. Vagyis mögötte, közvetlenül a tűzfalon túl már maga a hajtómű kompresszora kezdődik.
    Amit inerciaszűrőnek vélsz (legalábbis szerintem a szürke berendezésre és levegőcsatornára gondolsz, ami alul van), az egy ventilátor, ami áttolja a levegőt a főreduktor olajhűtőjén (azon sem lennék meglepve, ha ugyanúgy csinálnák, mint az ős Mi-8-as családon, hogy az egyik oldalon a főreduktor olajhűtője van, a másikon pedig a két hajtóműé). Az a nagy téglatest a hűtő, majd utána a levegő kivezetésre kerül abból a térből az oldalsó kopoltyúkon keresztül a szabadba.
    http://www.aiad.it/aiad_res/cms/images/BMCfoto2_d0.jpg
    amúgy erről a képről okoskodok.
     
    Terminator likes this.
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    kaktusz likes this.
  16. borisz

    borisz Well-Known Member

    svajcibeka and Pal like this.
  17. rudi

    rudi Well-Known Member

    A jó hír hogy MAWS van hozzá, (bár tény hogy nem kötelező tartozék és aggasztó hogy - mint a videóban is elhangzik - a rendszernek van ún. "export" változata...)
    a másik jó hír hogy u.ez a cég gyárt RWR rendszert is és Datalinket is.​
    Sajnos ezek integrációja már szinte olyan fokú bölcsességet feltételezne hogy csodaszámba menne az integrációjuk...​
     
    fishbed, anonim999 and blogen like this.
  18. arcas

    arcas Well-Known Member

    Ma -sajna- mindennek van export változata. Korábban máshol is emlitve volt, hogy ilyen rendszer lesz a magyar heliken is, a HForce szerves része ez az önvédelmi képesség és úgy rémlik -vissza kellene keresnem- a datalink is innen lesz.
     
  19. tindalos

    tindalos Well-Known Member

  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az "External temperature envelope" részt azt hogy kell érteni?

    [​IMG]
     
    fip7 likes this.

Ezen oldal megosztása