[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 874
44 866
113
A kiszolgáló-eszközökkel együtt összesen mintegy 105 milliárd forintba került ez a fejlesztés – számolt be a televízió riportjában. Eddig 60 magyar pilótát képeztek ki erre a típusra, és most újabb fiatalokat toboroznak, akik „szívesen vezetnék a világ egyik legmodernebb forgószárnyasát”.

A nincs elég pilóta a 20 gépre kinteot lezárhatjuk....
Szerintem egy részüket majd átképzik H225M-re szerintem...145M az " ugródeszka típus"
Ha minden gépre kell 4 kiképzett pilóta, akkor 144 helikopter pilóta kell majd összesen...

Elképzelhető, hogy valaki két típust repül rendszeresen vagy nem "szokták" keverni?
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 853
134 321
113
A kiszolgáló-eszközökkel együtt összesen mintegy 105 milliárd forintba került ez a fejlesztés – számolt be a televízió riportjában. Eddig 60 magyar pilótát képeztek ki erre a típusra, és most újabb fiatalokat toboroznak, akik „szívesen vezetnék a világ egyik legmodernebb forgószárnyasát”.

A nincs elég pilóta a 20 gépre kinteot lezárhatjuk....
Ezt inkább ne erőltesd kérlek...
 
T

Törölt tag

Guest
Megint a bespeedezett srácot vitték magukkal. Gazsi, a troll. :cool:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Kommenteket a poszt alatt tilos elolvasni, agysorvadást lehet kapni. :D
Sajnos úgy tűnik ezen a helikopteren nem lesz HMCS...
(a maradék 19 -et nem néztem végig..)
Hiányoznak a kabin plafonjáról a Scorpion sisak tracker "pöttyei"
Ezeken a videókon látszik mire gondolok.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

kár...fontos képesség lett volna.
 
T

Törölt tag

Guest
Sajnos úgy tűnik ezen a helikopteren nem lesz HMCS...
(a maradék 19 -et nem néztem végig..)
Hiányoznak a kabin plafonjáról a Scorpion sisak tracker "pöttyei"
Ezeken a videókon látszik mire gondolok.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

kár...fontos képesség lett volna.
Ez még nincs kész. Még a maws sincs rajta.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
43 693
84 200
113
FFnY6upXsA021J7


Airbus Helicopters: "Handing over the last H145M to the Hungarian Defence Forces today. The 20 Helikopter were delivered on time, on budget & on quality. The robust multirole twin-engine Helikopter is gaining popularity among defence forces due to its excellent price-performance ratio & the short delivery time."

Még két kép a német szpotterektől...

AM-JKLUbvg7MJbFsRLiuMj_WL1SBKmTiZRLuMaWboY2yus5GT8TqlidE6bpINCGe-OzIcfA5ux-LeDm6-tE11cH6Y_cC3Qg7HmQXl1K7RaCoNdb97zbWHjh3E5R8-2_HaCjQ5RQ-I-40fLlH7Z3XS0_7sFUq=w1288-h858-no
AM-JKLXHU81rUO-TA875xAwCAE1w-K8NcYKHTn7dmfib8EU18oeLLWHsJ5kBDVpqCN_FwWWZoFvGKtzFUKNgK3HdaxIpgWyPh7jgmZHX78rFjATAcp2CcTFrUXLA9wRcBJaQuXaRZChZNGCwT9fRZ_pqBNIZ=w1288-h858-no
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 995
99 346
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Ez nem az, de pár kép.

 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 874
44 866
113
Sajnos úgy tűnik ezen a helikopteren nem lesz HMCS...
(a maradék 19 -et nem néztem végig..)
Hiányoznak a kabin plafonjáról a Scorpion sisak tracker "pöttyei"
Alapvetően egy sisakra épített célzó- és kijelző rendszer (Helmet Mounted Sighting
and Display system, HMSD), amely arra szolgál, hogy a pilóta egyik szeme elé kivetítse
a helikopter vezetésével kapcsolatos információkat és vészjelzéseket, de egyben lehe-
tővé teszi a célzást és a célzóvonal generálását a GPC tűzvezető funkciója alapján.
Továbbá kijelzi a kiválasztott fegyver típusát, a lőszerek és rakéták típusát és meny-
nyiségét. Opcionálisan a helikoptervezető/fedélzeti rendszerkezelő is ellátható saját
HMSD-vel, és önállóan is használhatja célzásra. A HMSD – gyártója a Thales Vivionix
Incorporated (TVI) és a Scorpion™ – egy olyan moduláris sisakcélzó rendszer, amely
a rendszeresített hajózó sisakok széles választékára felszerelhető például az amerikai
sisakokhoz rendszeresített „banana bar”-ral, vagy pedig a Thales „Mohawk” (Mohikán)
elnevezésű adapterével. A Magyar Honvédség helikoptervezetői részére egyébként
a francia MSA Gallett LH250 típusú könnyű helikoptervezető sisakját rendszeresítették
,
amely a „Mohawk” adapterrel kompatibilis (lásd 3. ábra). A HMSD lehetővé teszi,
hogy a helikoptervezetőknek ne kelljen folyamatosan a műszerfalon lévő MFD 17 -ket
figyelnie, hanem a kabinból kinézve, bármely helyzetben is képes a legfontosabb
repülési információk és a célzáshoz szükséges szimbolika megjelenítésére
A rendszer a későbbiekben, a továbbfejlesztések nyomán képes lesz a szenzoroktól
érkező videójelek megjelenítésére is. A HMSD szem előtti kivetítője nagy felbontású
szimbólumokat képes megjeleníteni egy reflexüvegen és 26° × 20° (vízszintes × füg-
gőleges) a látómezeje. A reflexüveg könnyen beállítható, személyre szabható, így nem
igényel komplex beszabályozást. A kijelző felület a felhasználó szeme és egy éjjellátó
szemüveg (NVG 18 ) nézőkéje közé pozícionálható, lehetővé téve annak a használatát
éjszaka is. A Magyar Honvédség H145M helikopter vezetői részére a szintén Thales
fejlesztésű HELIE® éjjellátó szemüvegeket rendszeresíti. A „Mohawk” adapter magá-
ban foglal egy elektrooptikai szenzorrendszert is (HOBIT), 19 amely lehetővé teszi
a felhasználó fejpozíciójának a lekövetését 6 tengelyben (x, y, z tengelyek, bedöntés,
bólintás, útirány). A szenzorrendszer és a hozzá tartozó illesztő egység így biztosítja
a repülési információk és a célzáshoz szükséges jelzések pontos számításokon alapuló
megjelenítését. Az elektrooptikai szenzorrendszer egyébként a pilótafülke szélvédő-
jének a felső részén elhelyezett optikai referenciapontok láthatósága alapján számítja
ki a sisak pozíciójának szögértékeit. A SCORPION™ kompatibilis olyan biztonsági
szemüvegekkel is, amelyek a hajózók szemét védik meg a különböző lézerfényforrások
káros hatásaitól.

Repüléstudományi Közlemények • 2021/2. szám
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
22 874
44 866
113
A helikoptereink nincsenek túl fegyverezve:

. A H145M helikopterek 5 db Nexter NC621 20 mm-es gépágyúkonténerrel
és 5 db FZ231 70 mm-es nem irányítható rakéta (NIR-) blokkal fognak érkezni, beleértve
a kiszolgáláshoz, üzemeltetéshez szükséges szerszámokat, alkatrészeket és ellenőrző beren-
dezéseket is. A helikopter önvédelmére és támogató feladatok ellátására, a két oldalajtóba
fegyverállványokat szereztek be, amelyek már a Honvédség jövőbeni 7,62 mm-es szabvány
géppuskáját az FN MAG 58 típust képesek befogadni.
A géppuskák egyetlen hátránya, hogy
külső függesztmények (géppuska, gépágyúkonténer, NIR-blokkok) alkalmazása esetén azok
az oldalajtókban nem használhatók, elsősorban a helikopterek kis méretéből adódóan, ellen-
tétben más felfegyverezhető szállítóhelikopterekkel (Mi-17, UH-60 stb.).

Repüléstudományi Közlemények • 2021/2. szám


Remélhetőleg a jövőben még vesznek fegyverzetet - ez az 5-5 darab csak gyakorlásra elég...
 
T

Törölt tag

Guest
Alapvetően egy sisakra épített célzó- és kijelző rendszer (Helmet Mounted Sighting
and Display system, HMSD), amely arra szolgál, hogy a pilóta egyik szeme elé kivetítse
a helikopter vezetésével kapcsolatos információkat és vészjelzéseket, de egyben lehe-
tővé teszi a célzást és a célzóvonal generálását a GPC tűzvezető funkciója alapján.
Továbbá kijelzi a kiválasztott fegyver típusát, a lőszerek és rakéták típusát és meny-
nyiségét. Opcionálisan a helikoptervezető/fedélzeti rendszerkezelő is ellátható saját
HMSD-vel, és önállóan is használhatja célzásra. A HMSD – gyártója a Thales Vivionix
Incorporated (TVI) és a Scorpion™ – egy olyan moduláris sisakcélzó rendszer, amely
a rendszeresített hajózó sisakok széles választékára felszerelhető például az amerikai
sisakokhoz rendszeresített „banana bar”-ral, vagy pedig a Thales „Mohawk” (Mohikán)
elnevezésű adapterével. A Magyar Honvédség helikoptervezetői részére egyébként
a francia MSA Gallett LH250 típusú könnyű helikoptervezető sisakját rendszeresítették
,
amely a „Mohawk” adapterrel kompatibilis (lásd 3. ábra). A HMSD lehetővé teszi,
hogy a helikoptervezetőknek ne kelljen folyamatosan a műszerfalon lévő MFD 17 -ket
figyelnie, hanem a kabinból kinézve, bármely helyzetben is képes a legfontosabb
repülési információk és a célzáshoz szükséges szimbolika megjelenítésére
A rendszer a későbbiekben, a továbbfejlesztések nyomán képes lesz a szenzoroktól
érkező videójelek megjelenítésére is. A HMSD szem előtti kivetítője nagy felbontású
szimbólumokat képes megjeleníteni egy reflexüvegen és 26° × 20° (vízszintes × füg-
gőleges) a látómezeje. A reflexüveg könnyen beállítható, személyre szabható, így nem
igényel komplex beszabályozást. A kijelző felület a felhasználó szeme és egy éjjellátó
szemüveg (NVG 18 ) nézőkéje közé pozícionálható, lehetővé téve annak a használatát
éjszaka is. A Magyar Honvédség H145M helikopter vezetői részére a szintén Thales
fejlesztésű HELIE® éjjellátó szemüvegeket rendszeresíti. A „Mohawk” adapter magá-
ban foglal egy elektrooptikai szenzorrendszert is (HOBIT), 19 amely lehetővé teszi
a felhasználó fejpozíciójának a lekövetését 6 tengelyben (x, y, z tengelyek, bedöntés,
bólintás, útirány). A szenzorrendszer és a hozzá tartozó illesztő egység így biztosítja
a repülési információk és a célzáshoz szükséges jelzések pontos számításokon alapuló
megjelenítését. Az elektrooptikai szenzorrendszer egyébként a pilótafülke szélvédő-
jének a felső részén elhelyezett optikai referenciapontok láthatósága alapján számítja
ki a sisak pozíciójának szögértékeit. A SCORPION™ kompatibilis olyan biztonsági
szemüvegekkel is, amelyek a hajózók szemét védik meg a különböző lézerfényforrások
káros hatásaitól.

Repüléstudományi Közlemények • 2021/2. szám
Köszönjük, de ez mennyiben kapcsolódik ahhoz amit írtam?
 
T

Törölt tag

Guest
hogy nálunk nem a Scorpion sisak van rendszeresítve ha jól értem, hanem egy másik hasonló rendszer...Mohawk...
Az hiszem ebben a témában érdemes volna lemenni hpasp szintre...
Amikor Scorpiont írtam akkor magára a HMCS rendszerre gondoltam aminek - és erre helyesen rámutattál, köszönjük - Visionix a neve.

Én egész pontosan én arra gondoltam hogy a videón szereplő helikopterből hiányoltam a Visionix rendszerhez tartozó, a pilóták feje fölött lévő a sisak mozgásának nyomon követésétre szolgáló referencia "pöttyök"et
00018_psisdg9086_90860U_page_8_2.jpg


A kérdés közben mint kiderült nem időszerű mert:
  • a gépről nem csak ez hanem pl. a MAWS rendszer érzékelői is hiányoznak. Reméljük mind a kettő felkerül hamarosan.
  • és - mint privátban arra az egyik ismerősöm rámutatott - a Visionix rendszer maga is tartalmaz kis IMU gyorsulás érzékelő chipeket, ezért a sisak működik inerciális / optikai és tisztán inerciális üzemmódban is. Ha tisztán inerciális üzemmódban van akkor nem szükségesek semmilyen referencia "pöttyök" a kabinban (csak akkar, gondolom én, sűrűbben kell újra kalibrálni a sisakot..)
00018_psisdg9086_90860U_page_2_1.jpg