[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 981
5 302
113
Tragikus esemény, részvétem a családoknak!

Meg kellene fontolni, hogy mi értelme van kanyonba berepülni. Tulajdonképpen ha a kanyon legmagasabb pontja felett repülnek 15 méterrel, az is az említett határ alatt van. Csakúgy, mint a kanyon belsejében, de nem fordulhat elő, hogy drótkötélpálya kerül az útjukba. Ráadásul ha bent repülnek, akkor kis kaliberű fegyvereknek és Manpads-nak jobban ki vannak szolgáltatva, amik alul - felül - oldalról egyaránt tüzelhetnek. Szóval megérné doktrinális szempontból alaposan újragondolni ezt a módszert.
Ha arra készülnek, hogy ismeretlen ellenséges területen repüljenek a kanyonban az még rosszabb, mert nem biztos, hogy ilyen váratlan akadályokat mint egy drótkötélpálya fel tudnak-e térképezni előre.
Rendkívül sajnálatos, hogy a gépen lévő huzalvágó nem tudott segíteni. De persze az sem lett volna jobb, ha elvágnak egy huzalt, amin turisták csüngenek... Ez mindenképp rossz szituáció.
Nemrég beszéltek a háború tapasztalatai alapján az alacsony repülés fontosságáról ill. gyakorlásáról....
 

dragonman

Well-Known Member
2013. április 3.
552
2 638
93
Hát basszák meg a drótjukat a horvátok! :mad:
Most függetlenül a pilóták elvesztésének tragédiájától, ez most kúrva nagy gáz! Ugyanis a Zrínyi 2026-ból a H-145 majdhogynem az EGYETLEN beszerzés mai már maradéktalanul teljesítve lett! És pont ebből veszítünk most el egyet! :mad: Ha egy Mi-17 zuhant volna le, az technika szempontból nem fájna így, mert azok úgyis kivonásra kerülnek pár éven belül, de alig 2-3 éve szolgáló vadonatúj gép...és volt belőlük össz-vissz 20db! És egyet ilyen hülyeség miatt elveszíteni, basszus! :mad:

Mi a fészkes fenének kellett gyakorlatról hazafelé olyan alacsonyan repülni? :mad:

Ez most legalább olyan égés, mintha egy lőgyakorlat közben eldurranna egy lövedék az egyik Pzh 2000-ben tüzeléskor és kiégne az egész! :(

Én őszintén remélem elbeszélgetnek azzal, aki a repülési tervet készítette! A kihullott technikát pedig igenis pótolják, mert különben ez így még nagyobb gáz lesz! :(

Részvétem a pilóták családjainak! :(
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 573
26 175
113
Tisztelet a személyzetnek ! Őszinte részvétem a hozzátartozóknak !

tisztelet3.jpg
 

beat

Well-Known Member
2012. január 25.
1 086
2 633
113
Nemrég beszéltek a háború tapasztalatai alapján az alacsony repülés fontosságáról ill. gyakorlásáról....
"Tulajdonképpen ha a kanyon legmagasabb pontja felett repülnek 15 méterrel, az is az említett határ alatt van. ..."
Jelent valami problémát ennek az értelmezése?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 380
113
Hát basszák meg a drótjukat a horvátok! :mad:
Most függetlenül a pilóták elvesztésének tragédiájától, ez most kúrva nagy gáz! Ugyanis a Zrínyi 2026-ból a H-145 majdhogynem az EGYETLEN beszerzés mai már maradéktalanul teljesítve lett! És pont ebből veszítünk most el egyet! :mad: Ha egy Mi-17 zuhant volna le, az technika szempontból nem fájna így, mert azok úgyis kivonásra kerülnek pár éven belül, de alig 2-3 éve szolgáló vadonatúj gép...és volt belőlük össz-vissz 20db! És egyet ilyen hülyeség miatt elveszíteni, basszus! :mad:

Mi a fészkes fenének kellett gyakorlatról hazafelé olyan alacsonyan repülni? :mad:

Ez most legalább olyan égés, mintha egy lőgyakorlat közben eldurranna egy lövedék az egyik Pzh 2000-ben tüzeléskor és kiégne az egész! :(

Én őszintén remélem elbeszélgetnek azzal, aki a repülési tervet készítette! A kihullott technikát pedig igenis pótolják, mert különben ez így még nagyobb gáz lesz! :(

Részvétem a pilóták családjainak! :(
Ehhez két dolgot hozzátennék.
Az egyik, hogy nem szokás elvesztett gépet pótolni, legalábbis nálunk. Pár ritka kivétel akad, de azok háttere más. A MiG-23-asokból is csak egy került pótlásra, ingyen, mert az orosz elismerte egy gépünk elvesztésében való felelősségét. A legenda szerint ez volt a háttérben.
A kétüléses Gripenünket pedig a svéd pótolta ki, mert a lízing 14 gépre szól, de ezt nem ingyen tette, hanem vaskos felárért. Minden más típus esetében egyszerűen ami megsemmisül, azt nem pótolják, pótolták ki idáig.

A másik meg a gyakorlatról hazafele tartva miért kell mélyrepülést gyakorolni. Nos, egy kiképzési repülés a felszállástól a leszállásig, egy gyakorlat az első felszállástól az utolsó leszállásig tart. Magyarán, akkor van vége, ha már a földön van a gép. Sőt, még azután is, a kiértékeléskor is tart.
Tehát a hatékony kerozinfelhasználás módja, ha a levegőben eltöltött időbe minél több feladat kerül. Nyilván hibázni mindig a legvégén, közvetlenül a becsapódás előtt szokott az ember, épp ezért, ha most nem lett volna még betervezve ez a mélyrepülés és így nem is ütköztek volna semmivel, akkor most azon háborognánk, hogy a pilótáink a repidő második felét oktalan "sétarepülésre" pazarolják.
Már, ha tudtunk volna erről a gyakorlatról.
Sajnos így kerültek be a köztudatba.
Nyugodjanak békében!
 

dragonman

Well-Known Member
2013. április 3.
552
2 638
93
Ehhez két dolgot hozzátennék.
Az egyik, hogy nem szokás elvesztett gépet pótolni, legalábbis nálunk. Pár ritka kivétel akad, de azok háttere más. A MiG-23-asokból is csak egy került pótlásra, ingyen, mert az orosz elismerte egy gépünk elvesztésében való felelősségét. A legenda szerint ez volt a háttérben.
A kétüléses Gripenünket pedig a svéd pótolta ki, mert a lízing 14 gépre szól, de ezt nem ingyen tette, hanem vaskos felárért. Minden más típus esetében egyszerűen ami megsemmisül, azt nem pótolják, pótolták ki idáig.
Eddig nálunk azért nem pótoltak régen kieső gépeket, mert nem volt honnan és miből! Meg azért akarat sem nagyon! De most hogy elkezdtünk költeni a haderőre legyen rá pénz! Mert ne feledjük épphogy csak hadrendbe állt gépekről van szó! Amiknek ki kell szolgálniuk azt a 20-30 évet, amire megvették őket! És ha már most az elején gépet vesztünk és nem pótoljuk, akkor meddig fog a flotta kitartani? Ha 2033-at írnánk leírható lenne ez az egy veszteség, de így túl nagy pofavesztés! De majd meglátjuk!
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 699
113
Szerintem leragadtatok nagyon azon, hogy kell-e berepülni a kanyon aljába vagy a tetejétől számított 15 méter.

Ez egy speciális helyzet. A gyakorlatban a lényeg sokkal inkább azon van, hogy sík terepen is veszélyes ilyen alacsonyan repülni. Az ukránok is elveszítettek legalább egy gépet, és vele együtt fontos felső vezetőkkel. Csak ők háborúban állnak és be kell vállalniuk a rizikót.
Viszont egy alföldön is lehet gond ebből, Ukrajna sem egy mély kanyonokkal szabdalt ország, és elég az, ha városi térszínen valamit elkapnak.

Az a baj, hogy nincs egy követhető, lecsiszolt eljárás és kiképzési rend. Ha háborúban magasan repülnek, akkor hamar vége a dalnak, mintha meg sem vettük volna a gépeket. Ha békeidőben ilyen alacsonyan sokat repkednek, akkor elfogy a gép, mire háború lenne. Biztonságos módszer meg nincs hosszú távon.
 

bel

Well-Known Member
2020. augusztus 24.
1 905
4 659
113
Az a baj, hogy nincs egy követhető, lecsiszolt eljárás és kiképzési rend. Ha háborúban magasan repülnek, akkor hamar vége a dalnak, mintha meg sem vettük volna a gépeket. Ha békeidőben ilyen alacsonyan sokat repkednek, akkor elfogy a gép, mire háború lenne. Biztonságos módszer meg nincs hosszú távon.
Sziasztok,

Nagy veszteseg az orszagnak a 3 pilota, a csaladjuknak potolhatatlan. :-(

Szerintem egyertelmu, hogy "ugy gyakorolj, ahogy harcolni fogsz, mert ugy fogsz harcolni, ahogy gyakoroltal".

Ertelmetlen mast gyakorolni, mint amire haboruban szukseguk lesz (nyilvan a kikepzes elejere ez nem vonatkozik, csak a mar teljesen kikepzett katonakra).
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 380
113
Eddig nálunk azért nem pótoltak régen kieső gépeket, mert nem volt honnan és miből! Meg azért akarat sem nagyon! De most hogy elkezdtünk költeni a haderőre legyen rá pénz! Mert ne feledjük épphogy csak hadrendbe állt gépekről van szó! Amiknek ki kell szolgálniuk azt a 20-30 évet, amire megvették őket! És ha már most az elején gépet vesztünk és nem pótoljuk, akkor meddig fog a flotta kitartani? Ha 2033-at írnánk leírható lenne ez az egy veszteség, de így túl nagy pofavesztés! De majd meglátjuk!
Sajnos nincs összefüggés. Attól még, hogy új a gép, "nincs ráírva", hogy pótolni kell. Ahogy az se, hogy egy bizonyos idő után meg már nem kell, "mert már repültünk vele eleget".
A világban számos olyan példa van, hogy vadonat újonan hadrendbe állt technika semmisül meg. A koreaiak F-15K-t, az emírek F-16E-t, a japánok F-35A-t vesztettek szinte nem sokkal az átadást követően és még sorolhatnám vég nélkül. És csak ezekben az esetekben is mind nagyobb volt a veszteség, mert ugyanúgy ott is elvesztették a frissen kiképzett értékes személyzetet.
Vagy mondjam azt, hogy nálunk a vadonat új MiG-21F-13-asokból rögvest az elején mennyi esett le?
Csak mert az azt követő évtizedekben jött még több gép is, utólag "megszépül" a történet, kvázi "rendeződtek a sorok", de attól, hogy egy gép szinte a hadrendbe állás első évében vész oda, az nem nagyobb pofára esés, mintha a kivonási dátuma előtt egy héttel semmisülne meg.
Magyarán, ez nem pofára esés, hanem sajnos ilyen az élet.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 740
66 380
113
Sziasztok,

Nagy veszteseg az orszagnak a 3 pilota, a csaladjuknak potolhatatlan. :-(

Szerintem egyertelmu, hogy "ugy gyakorolj, ahogy harcolni fogsz, mert ugy fogsz harcolni, ahogy gyakoroltal".

Ertelmetlen mast gyakorolni, mint amire haboruban szukseguk lesz (nyilvan a kikepzes elejere ez nem vonatkozik, csak a mar teljesen kikepzett katonakra).
Ez jól hangzik, de ahogy mindig a következő háborúra és nem az ezt megelőzőre kell készülni, nem árt tudni, hogy mit is lenne jó begyakorolni. Ukrajna a jó példája annak, hogy hiába az addigi sok gyakorlás, van, hogy teljesen új eljárást kell kitalálni.
Vagy mondjam Irakot, ahol a függeszkedésből tűzmegnyitást kiválóan begyakorló Apache pilótákat sorra lőtték le RPG-vel és kezdhették betanulni a repülőgépszerű üss és fuss rácsapásokat?
 

Pista a hegyről

Well-Known Member
2018. április 4.
992
2 514
93
Sajnos nincs összefüggés. Attól még, hogy új a gép, "nincs ráírva", hogy pótolni kell. Ahogy az se, hogy egy bizonyos idő után meg már nem kell, "mert már repültünk vele eleget".
A világban számos olyan példa van, hogy vadonat újonan hadrendbe állt technika semmisül meg. A koreaiak F-15K-t, az emírek F-16E-t, a japánok F-35A-t vesztettek szinte nem sokkal az átadást követően és még sorolhatnám vég nélkül. És csak ezekben az esetekben is mind nagyobb volt a veszteség, mert ugyanúgy ott is elvesztették a frissen kiképzett értékes személyzetet.
Vagy mondjam azt, hogy nálunk a vadonat új MiG-21F-13-asokból rögvest az elején mennyi esett le?
Csak mert az azt követő évtizedekben jött még több gép is, utólag "megszépül" a történet, kvázi "rendeződtek a sorok", de attól, hogy egy gép szinte a hadrendbe állás első évében vész oda, az nem nagyobb pofára esés, mintha a kivonási dátuma előtt egy héttel semmisülne meg.
Magyarán, ez nem pofára esés, hanem sajnos ilyen az élet.

Ráadásul most szinte biztos hogy nem is műszaki hiba történt, mint anno a 21-esek egy jelentős részénél. Én nem hiszem őszintén hogy lesz pótlás, bár ki tudja.

Amúgy a Gripennél még volt egy kvázi pótlást saját pénzen - biztos emlékszel, csak mondom-, de az "csak" javítás volt, amikor a pilóta hibája miatt megsérült egy csehországi landolásnál.
 
  • Tetszik
Reactions: Venom85

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 898
72 863
113
Nos jó bulinak tűnt hazafele a kanyonban rodeozni... :(
Az az utvonal volt kijelolve a visszautra?
Emberi hiba, fegyelmezetlenseg, felelotlenseg.
A harmadik szemelyt mar megtalaltak?
Kiszallt utkozben, vagy a gep alatt van? Hogy szedik ki onnét a roncsot?
Darabokra szedve? Gondolom tajvedelmi terulet.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 055
113
Ráadásul most szinte biztos hogy nem is műszaki hiba történt, mint anno a 21-esek egy jelentős részénél. Én nem hiszem őszintén hogy lesz pótlás, bár ki tudja.

Amúgy a Gripennél még volt egy kvázi pótlást saját pénzen - biztos emlékszel, csak mondom-, de az "csak" javítás volt, amikor a pilóta hibája miatt megsérült egy csehországi landolásnál.

A cseh baleset volt a totálkár, bázisparancsnokunk ropira törte a Gripent. A kecskeméti baleset volt a javítós. Állitólag az utóbbi volt a műszaki hiba, azt állták a svédek.