A fülke alatt/felett lévő kábel vágók kevesek egy ilyen drótkötél pálya ellen?
				
			Lehet, hogy rotorlapát ért hozzá vagy a farok. A drótvágók nem minden esetben hasznosak...A fülke alatt/felett lévő kábel vágók kevesek egy ilyen drótkötél pálya ellen?
Lehet, hogy rotorlapát ért hozzá vagy a farok. A drótvágók nem minden esetben hasznosak...
Plusz ott van a kanyon jelentette alapprobléma is, hogy ott a puszta terep miatt is sokkalta nehezebb és korlátozottabb a manőverezés (lásd Rainbow kanyon Kaliforniában)Nyilván nem ismerem a szerencsétlenül járt pilótákat, de kétlem. Egy pilóta -pláne forgószárnyas- nem úgy gondolkodik, mint egy merevszárnyas. Itt ha pici bibi is van, rögtön nagy esélye van a komolyabb katasztrófának. Ráadásul az ilyen kötélpályák (hiába vannak jelölve) nagyon nehezen észlelhető tereptárgyak...egyszer csak ott van a "semmiből". Nagyon sajnálom a honvédeinket, együttérzek a családtagjaikkal.
					
				Igen szokatak ilyet, de itt inkább pilótahibának tűnik az ok - már ha tényleg kábelnek ütközés történt, szóval kisebb valószínűséggel a típus hibája.Ugyanakkor a honvédelmi miniszter jelezte: a vizsgálat időtartamára a balesetben érintett H145-ös típusú helikopterek repülését felfüggesztik.
![]()
Lezuhant magyar katonai helikopter: felfüggesztették az érintett Airbus H145-ös gépek repülését - Világgazdaság
A Világgazdaság megbízható, naprakész, objektív információforrás, az üzleti élet befolyásos, mértékadó lapja.www.vg.hu
Igen szokatak ilyet, de itt inkább pilótahibának tűnik az ok - már ha tényleg kábelnek ütközés történt, szóval kisebb valószínűséggel a típus hibája.
Az előbb itt berakott valaki egy térképet ahol szerepelt a kábel - ha jól értettem.Pilótahiba: ha nincs a térképeden jelölve a kábel, akkor kb lehetetlen, hogy ilyen fehér sziklás terepen, napsütésben ilyen vékony ziplane kötelet észre vegyél egy helikopterből. A linkelt képen is elég jól beleolvad a környezetbe. Olaszban, a sokkal szembetűnőbb kabinos felvonót is elkaszálták már, nem egyszer.
Az előbb itt berakott valaki egy térképet ahol szerepelt a kábel - ha jól értettem.
					
				
	Ők siettek, ezért kocsival vagy helikopterrel mentek? Mert a Falcon még nem ért oda Zadarba... vagy nem is a magyar vizsgáló csapatra gondoltál?A gép, közben a vizsgáló bizottság megérkezett Zadarba.
Már leszállt, gondolom Böröndi ment és vitte magával a bizottságot így lenne logikus.Ők siettek, ezért kocsival vagy helikopterrel mentek? Mert a Falcon még nem ért oda Zadarba... vagy nem is a magyar vizsgáló csapatra gondoltál?
Eos-os gépen nincs alsó vágó.A fülke alatt/felett lévő kábel vágók kevesek egy ilyen drótkötél pálya ellen?
611Hànyas szamú gép volt?
EOS? az mi?Eos-os gépen nincs alsó vágó.
Meg kellene fontolni, hogy mi értelme van kanyonba berepülni. Tulajdonképpen ha a kanyon legmagasabb pontja felett repülnek 15 méterrel, az is az említett határ alatt van. Csakúgy, mint a kanyon belsejében, de nem fordulhat elő, hogy drótkötélpálya kerül az útjukba. Ráadásul ha bent repülnek, akkor kis kaliberű fegyvereknek és Manpads-nak jobban ki vannak szolgáltatva, amik alul - felül - oldalról egyaránt tüzelhetnek. Szóval megérné doktrinális szempontból alaposan újragondolni ezt a módszert."A dandárparancsnok prezentációja bővelkedett autentikus, szakmai információkban, melyek segítségével kis betekintést nyerhettünk a dandár életének eddig nem publikált mindennapjaiba. Ezek közül elsőként emelte ki, hogy az orosz-ukrán háború miatt számtalan változás lépett életbe, ami kihat többek között a kiképzési repülésekre is: eddig 15 méter alatt nem repültek, most pedig 15 méter a teteje, efölé nem repülnek, ami óriási változás (igazából 18 méter/60 láb). Aki az említett magasság fölé repül háborús helyzetben, azt a mai technikai eszközökkel lelövik, így az összes harceljárásukat újra kellett írni, majd mindezt el kellett kezdeni gyakorolni, elsőként a pilótákat egyesével kiképezve: napjainkban már a kiképzés része pl. a vezetékek alatti átrepülés is. Terepkövetésben repülnek éjszaka is, kétféle NVG-vel (Night Vision Goggles): alkalmaznak negyedik generációs zöldképes, illetve rosszabb időjárási körülmények (pl. párás a levegő) esetén a jobb kontrasztarányú, fekete-fehér képet adó Sentinel éjjellátó készüléket. Éjszaka repülnek már földközelben, kötelékben is, ez a kötelék-képesség szükséges a mostani, rajtaütési műveletekhez."
Ok, megvan - EOS torony...EOS? az mi?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..