Dehogynem tudunk.@pöcshuszár
Köszönöm a válaszod,elfogadom.
Mivel nekem is hihetetlen volt kicsit a hasznos megengedett terhelés,ezért kicsit kutakodtam hogy miért is csak ennyi,itt a válasz.
A kutatás -mentés összes kelléke után,nem marad több mint 548KG! Igen ez valóban nem sok,esetleg ha nappal indul,a kereső reflektort lehet felejtősbe rakni,de egyebet nem igazán. Szóval alább a lista,hiánypótlás is egyben,mert látom,te is csak tapogatóztál mi mennyi lehet.
Kutató-mentő változatú helikopter :
Önsúly 2446,7 kg + csörlő 70,8 kg + Trakka kutató fényszóró 38 kg + EOS4 56,5 kg + 2 db ülés a tehertérbe 24,8 kg
Összesen : 2636,8 kg
Feltöltendő olajok :
Főreduktor: 12,25 kg
Végreduktor: 0,64 kg
Hidraulikaolaj: 2,04 kg
Hajtóműolaj: 5,39 kg
Forgószárnyagy-olaj: 1,86 kg
Összesen : 22.2 kg
Gépszemélyzet : 4 fő, személyenként 90 kg
Összesen : 360 kg
Egészségügyi felszerelés:
A szerződésben foglalt egészségügyi anyagok: „Disaster management kit” 32,4 kg (1 db összehajtható hordággyal számolva)
+ „Medical kit” 28,3 kg
Kiegészítő felszerelés: Medevac II hordágy 10 kg + Laerdal (LSU) motoros leszívó 4 kg, Vákuummatrac 8 kg
Összesen : 82,7
Személymentő felszerelés : Akkumulátoros (kompakt erővágó) Holmatro: 15 kg, alpinfelszerelés: 25 kg, Vízfelszíni mentőfelszerelés: 10 kg
Összesen : 60 kg
ÖSSZESÍTETT SÚLY : 3152 kg!
A fenti táblázatból látható, hogy a helikopter hasznos terhelhetősége 3700 kg-os maximális felszállótömegre számítva: 548 kg!
Azt nem tudom ,esetleg mit lehet ezekből nélkülözni,de gyanítom nem sok mindent. Ezért is centizett mindent a hozzáértő MEDIC...
Számomra,és gondolom más számára megint csak egy tanulság,hogy nem tudunk okosabbak lenni mint akik benne vannak.
Ha a tisztelt szagértők az 5 lapátos rotorral rendelték volna, akkor most nem kéne a kilogrammokat számolgatni.