[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
19 479
37 338
113
Ja csak ide keverted megint a 1900 kg -ot meg 9főt. Szerinted hány felnőtt férfi tesz ki felszereléssel 700kg-ot?
Odaírtm, hogy "prosi szerint" 1905 kg vagy 9 fő a hasznos teher - menj fel az Airbus oldalára ha nem hiszed!
Ennyit sosem tud vinni a gyakorlatban, bár fene tudja hogy akkor miért ezt írják bele a típus leírásba. Ha a helikopter nem is, de az internet bármit elbír! :D
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 224
12 478
113
Odaírtm, hogy "prosi szerint" 1905 kg vagy 9 fő a hasznos teher - menj fel az Airbus oldalára ha nem hiszed!
Ennyit sosem tud vinni a gyakorlatban, bár fene tudja hogy akkor miért ezt írják bele a típus leírásba. Ha a helikopter nem is, de az internet bármit elbír! :D
Minden prospektusba az elméleti maximum (vagy éppen minimum, ha az kedvezőbb) értékeket írják be.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 986
75 321
113
366278886_1161804551402880_8406097689505837591_n.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 203
92 608
113
A helikopterdandár állománya és két H145-öse kiválóan vizsgázik Szlovéniában


Az MH Kiss József 86. Helikopterdandár két H145-ös helikoptere augusztus 7-e, hétfő reggel óta segíti a mentést az árvíz sújtotta Szlovéniában. Dr. Bali Tamás ezredes, a szolnoki alakulat, egyben a szlovéniai művelet parancsnoka az elismerés hangján beszélt honlapunknak a magyar katonák eddigi tevékenységéről.

Amikor múlt hétvégén hírt kaptunk arról, hogy Szlovéniában átszakadtak a gátak és nagy területeket öntött el a víz, egyértelművé vált: egyedül képtelenség kezelni ezt a helyzetet. Szlovén szomszédaink azonnali helikopteres segítséget kértek, először miniszteriális szinten, majd a NATO katasztrófavédelmi riasztási rendszerén keresztül. Mi gyakorlatilag azonnal, vasárnap elkezdtük a két H145-ös helikopter áttelepülésének szervezését. Ekkor még nem lehetett pontosan tudni, hogy embereket kell mentenünk a vízből, házakról, vagy pedig egyéb, más jellegű segítséget nyújtunk – nyilatkozta dr. Bali Tamás ezredes.

Milyen gyorsan tudtak felkészülni a küldetésre?

Augusztus 6-án, vasárnap 11 órakor kezdődött a szervezés, 18 órakor már fel is szállt a két H145-ösünk és áttelepült Nagykanizsára. Ilyen feladat esetén egy helikopteren két pilóta, egy fedélzeti rendszerkezelő, illetve egy életmentő deszantos tartózkodik, tehát négyfős a személyzet, így a dandárunktól nyolcan repültek át. Ezt követte az úgynevezett földi lépcsőnk, a repülőműszakijaink és a töltőgépjármű személyzetének áttelepülése - ekkor összesen 14 fő érkezett Szolnokról Nagykanizsára. Vasárnap este 8 órakor készenlétet jelentettünk, de mivel éjszaka nem kérték, hogy részt vegyünk a mentésben, másnap reggel kezdődött a művelet.

Mi történt az első nap Szlovéniában?

Hétfő reggel 8 órakor elindultak a helikopterek Slovenj Gradec repülőterére. A szlovénok itt alakították ki a mentéskoordináló központjukat. Ide szálltak le a gépeink és kaptuk meg a feladatainkat, ide repültünk át minden reggel Magyarországról. A szlovén kollégák úgy szervezték meg a katasztrófaelhárítás logisztikáját, hogy Slovenj Gradec repülőterére juttatnak el kenyeret, tartós élelmiszert, gyógyszert, mindent, ami szállításra vár. Mi felpakolunk és a megadott koordináták alapján elvisszük az emberekhez.

Embereket is kellett menteniük?

Igen, két alkalommal történt, hogy egy-egy idősebb úriembert kellett
kórházba szállítanunk a kísérőjükkel, mert azonnali segítségre szorultak. Mindketten olyan vízzel elzárt területen tartózkodtak, ahová még hajóval, csónakkal sem lehetett eljutni. Megvadult, zúgó patakok zárták el őket, lehetetlen volt azokon átkelni. Illetve mentettünk egy hölgyet is, akinek elindult a szülése, úgyhogy őt nagyon gyorsan kellett kiemelni és kórházba vinni.


Egész héten segítették a mentést. Parancsnokként miképp látja, mennyire fáradt a csapat?

Mindenki jó állapotban; testben, s lélekben teljesen egyben van. Ez most katasztrófavédelmi feladat, nem kifejezetten katonai, de a helikopteres feladatrendszer egy részét pontosan ez teszi ki. Az állomány tagjai megkapták a megfelelő kiképzést, felkészülten érkeztek Szlovéniába. Mivel a Honvédelmi és Haderőfejlesztési Program keretében folyamatosan érkeznek az új helikopterek, kollégáim most már megfelelő óraszámban repülnek és tudnak gyakorolni. Így a Szlovéniában kapott terhelés kezelhető, elég hosszan tudnánk még folytatni a segítségnyújtást. Szerencsére már javulóban a szlovéniai árvízhelyzet.

Hogyan vizsgázott a két H145-ös helikopter?

Kiválóan. Ezek a gépek olyan felszereltséggel bírnak, hogy nincs olyan igény, például a személymentés terén, amit ne tudnánk kielégíteni velük. Számunkra most zajlott le a H145-ösök éles tesztje, és nem tapasztaltunk olyan problémát, ami akadályozta volna a munkánkat. A technika az igényeinknek megfelelően, teljes egészében kiszolgált minket és az árvízi katasztrófavédelmi feladatot.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 666
5 457
113
Úgy néz ki, beindul velük a missziózás is (magyar biztpol topikból áthozva):

"Az osztrák Der Standard egyébként épp a minap közölt egy írást a magyar szerepvállalásról, megemlítik, hogy Magyarország azért (is) nyerte el a megbízást a bosznia-hercegovinai EUFOR-parancsnokságra, mert egyebek mellett vállalta, hogy 2024 januárjától legalább három évre négy-öt helikoptert biztosít az EUFOR számára."

https://www.napi.hu/kulfold/magyar-...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
 

fitom

Well-Known Member
2020. szeptember 30.
2 980
5 307
113
Úgy néz ki, beindul velük a missziózás is (magyar biztpol topikból áthozva):

"Az osztrák Der Standard egyébként épp a minap közölt egy írást a magyar szerepvállalásról, megemlítik, hogy Magyarország azért (is) nyerte el a megbízást a bosznia-hercegovinai EUFOR-parancsnokságra, mert egyebek mellett vállalta, hogy 2024 januárjától legalább három évre négy-öt helikoptert biztosít az EUFOR számára."

https://www.napi.hu/kulfold/magyar-...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
Ez miért is jó nekünk?