[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Szerintem Rudi a gyártási hatékonyságra is gondol, azaz hogy miért nem műkodik úgy az Airbus donauwörthi gyára mint pl. tőle 50 km-re az Audi Ingolstadtban, ahol az adott autótípusnak egy gyártósora van és azon történik a készreszerelés, függetlenül attól hogy milyen motor/ülés/jobb-balkormányos/tetőblak/egyéb felszereltség/stb lesz benne.
Azért ez picit más, mint az autóipar...netán jobban értetek a helikoptergyártáshoz mint az Airbus?:rolleyes:...szerintem Rudi csak a kákán a csomót keresi :)
 
Szerintem itt MINDENKI jobban ért a helikopter-gyártáshoz. Molni főmérnök úr és Allesmor üzemvezető úr vezetése alatt a HTKA egyetlen hibás helikoptert sem rakott össze! Eddig egyetlen itt összerakott géppel sem volt problémája senkinek, kivéve egy-két hónapra Herr Mackenstein szakszervezeti vezetőnek... :) :) :)
 
Szerintem itt MINDENKI jobban ért a helikopter-gyártáshoz. Molni főmérnök úr és Allesmor üzemvezető úr vezetése alatt a HTKA egyetlen hibás helikoptert sem rakott össze! Eddig egyetlen itt összerakott géppel sem volt problémája senkinek, kivéve egy-két hónapra Herr Mackenstein szakszervezeti vezetőnek... :) :) :)
Vagy csak mivel a mi kis abszurdisztánunkban még a kanálgépek raktári állomány is titkos,az érdeklődő adófizető próbálja kitalálni,hogy végülis mire költik a az általa megdolgozott pénzt
 
Nagyon remélem igazad lesz...
Azért majd magyarázd el egyszer miért kell egy nagy sorozatban készülő helikopter egy - ezek szerint félkész - példányának a légialkamasságát még befejezés előtt külön bizonyítani?
Ezt a kommentet nem igazán értem. Mi a lépcső pontos megnevezetése? Mert éppen a napokban rakta be egy érdekes képet, ahol egy totál kopott festésű F-16 szállt fel úgy, hogy a fele még sárga volt. Az is a légialkalmatosságot bizonyító repülésen volt emlékeim szerint. Minden úgy gyártású gépet átadás előtt tudtommal berepülnek.

Vagy totál másról folyik most az eszmecsere?
 
Ez volt az.

Functionality flight chefck.
67586650_1082968162090847_3634170454203170816_o.jpg


67608454_1082967748757555_4269506278897745920_o.jpg
 
Ezt a kommentet nem igazán értem. Mi a lépcső pontos megnevezetése? Mert éppen a napokban rakta be egy érdekes képet, ahol egy totál kopott festésű F-16 szállt fel úgy, hogy a fele még sárga volt. Az is a légialkalmatosságot bizonyító repülésen volt emlékeim szerint. Minden úgy gyártású gépet átadás előtt tudtommal berepülnek.

Vagy totál másról folyik most az eszmecsere?

Csak bolhából elefántot csinálnak éppen...
 
Ezt a kommentet nem igazán értem. Mi a lépcső pontos megnevezetése? Mert éppen a napokban rakta be egy érdekes képet, ahol egy totál kopott festésű F-16 szállt fel úgy, hogy a fele még sárga volt. Az is a légialkalmatosságot bizonyító repülésen volt emlékeim szerint. Minden úgy gyártású gépet átadás előtt tudtommal berepülnek.

Vagy totál másról folyik most az eszmecsere?

Röviden:
Megjelent egy kép, hogy az első ~-nket már napfény érte. Kint van Zord oldalán is. De van, aki nem elégedett a látvánnyal, mert nincsenek fenn a HForce-os motyók.
 
Röviden:
Megjelent egy kép, hogy az első ~-nket már napfény érte. Kint van Zord oldalán is. De van, aki nem elégedett a látvánnyal, mert nincsenek fenn a HForce-os motyók.
Ha csak ez a szitu, akkor pislogok. Az cseh Gripenek is anno úgy keszték az AP keszit és még a lengyel Sólymok is talán, hogy nem volt meg minden harcászati avionikai elem hozzá. Ez semmiben sem tér el a mostani helyzettől, ha jól látom.

A fent linkelt F-16-on nemhogy motyó, de még festés sincs... :rolleyes:
 
Ez volt az.
Functionality flight chefck.
A képek igen nagy valószínűséggel egy nagyjavításon átesett F-16 berepüléséről készültek.
Ennek a dolognak az ég világon semmi köze ahhoz hogy egy nagy sorozatban gyártott helikopter sokadik szériapéldányának első gyári repülésére milyen felszereltséggel kerül sor.
Donauwörthnél maradva emlékeztetnélek a korábban linkelt képre amin látszik hogy az EO / IR tornyot már igen korai készültségi állapotban felszerelik a gépre.

Amúgy ha hinni lehet annak amit Zord sugallt akkor sajnos csak az önvédelmi rendszer lesz rajta az összes helin, de pl. EO / IR szenzor toronyból kevesebbet vettünk mint ahány helit => ergo nem fog minden gépre jutni.
Az hogy fegyvertartóból, meg mission computerből mennyi lesz, meg hogy a gépek hogy lesznek bekábelezve (értsd: át lehet e majd szerelni az egyik változatot a másikra) még Zord se merte sugalni sem.
 
Szerintem Rudi a gyártási hatékonyságra is gondol, azaz hogy miért nem műkodik úgy az Airbus donauwörthi gyára mint pl. tőle 50 km-re az Audi Ingolstadtban, ahol az adott autótípusnak egy gyártósora van és azon történik a készreszerelés, függetlenül attól hogy milyen motor/ülés/jobb-balkormányos/tetőblak/egyéb felszereltség/stb lesz benne.
Mert autóból egy nap több készül Ingolstadtban, mint helikopterből egy évben? De csak tippelek. o_O
 
Amúgy ha hinni lehet annak amit Zord sugallt akkor sajnos csak az önvédelmi rendszer lesz rajta az összes helin, de pl. EO / IR szenzor toronyból kevesebbet vettünk mint ahány helit => ergo nem fog minden gépre jutni.
Ebben mi az új? Én eddig is így tudtam, hogy ez lesz, csak azon gépek számára lesz ilyen, amik csapásmérő képességgel lesznek felvértezve.

Egy nagyjavítás után pont úgy repülik be a gépet, mintha 0 órás lenne. Kérdezd @emel -t mi volt itthon a 21-eseknél a módi.

Az hogy fegyvertartóból, meg mission computerből mennyi lesz, meg hogy a gépek hogy lesznek bekábelezve (értsd: át lehet e majd szerelni az egyik változatot a másikra) még Zord se merte sugalni sem.
Fogalmam sincs, hogy mit tud és mit mondhat vagy mit mer mondani.
 
A képek igen nagy valószínűséggel egy nagyjavításon átesett F-16 berepüléséről készültek.
Ennek a dolognak az ég világon semmi köze ahhoz hogy egy nagy sorozatban gyártott helikopter sokadik szériapéldányának első gyári repülésére milyen felszereltséggel kerül sor.
Donauwörthnél maradva emlékeztetnélek a korábban linkelt képre amin látszik hogy az EO / IR tornyot már igen korai készültségi állapotban felszerelik a gépre.

Amúgy ha hinni lehet annak amit Zord sugallt akkor sajnos csak az önvédelmi rendszer lesz rajta az összes helin, de pl. EO / IR szenzor toronyból kevesebbet vettünk mint ahány helit => ergo nem fog minden gépre jutni.
Az hogy fegyvertartóból, meg mission computerből mennyi lesz, meg hogy a gépek hogy lesznek bekábelezve (értsd: át lehet e majd szerelni az egyik változatot a másikra) még Zord se merte sugalni sem.
Izguljunk tovább hátha egy jó gépből legalább xar felszereltségű veszünk, mert akkor lehet tovább sivalkodni.... Bocs, de nem bírtam már tovább komment nélkül ezt a szenvedést a semmiről olvasni.
 
Ebben mi az új? Én eddig is így tudtam, hogy ez lesz, csak azon gépek számára lesz ilyen, amik csapásmérő képességgel lesznek felvértezve.
Még egyszer: konkrétan a berepülés alatt álló gépről és annak a felszereltségéről - illetve fel nem szereltségéről - volt szó.
Bár jó lett volna, de v.színű igazad lesz és nem minden heli lesz teljes csapásmérő képességgel felszerelve.

Én special nem hiszem hogy a H145M-ből kéne SAR gépet csinálni (szerintem arra a H225M jobban megfelel) és azt se gondolom hogy LUH felszereltségű (nuku EO / IR szenzor torony viszont van fast rope kötél) gépre szükségünk lenne.
 
Donauwörthnél maradva emlékeztetnélek a korábban linkelt képre amin látszik hogy az EO / IR tornyot már igen korai készültségi állapotban felszerelik a gépre.
Mutasd már még egyszer azt az ominózus képet,...csak azt az egyet, nekem nem egyértelmű most melyikre is gondolsz...(egyébként is szeretek képeket nézegetni)
 
A 225 lesz a SAR gép, a kicsi csak az érkezésükig besegít.
Ez biztos?
Mert a H225M 2 féle kiszerelésben jön. SOF és Utility.
A bakonyban eltévedt/megsérült túristához meg szerintem elegendő a H145M is.
De harci körülmények közepette is alkalmasabb a H145M. Szerintem. ;)
A Mi-17 ilyen irányú használata szerintem egy erős pazarlás/túllövés volt, de alternatíva hiányában ezzel csinálják.
 
Ez biztos?
Mert a H225M 2 féle kiszerelésben jön. SOF és Utility.
A bakonyban eltévedt/megsérült túristához meg szerintem elegendő a H145M is.
De harci körülmények közepette is alkalmasabb a H145M. Szerintem. ;)
A Mi-17 ilyen irányú használata szerintem egy erős pazarlás/túllövés volt, de alternatíva hiányában ezzel csinálják.

Allitolag csak a nagyobb gepbe fer bele az, ami a Mi-8/17-ben ilyenkor benne van. Az olaszoknak se tetszett, amikor a HH3 Pelican helyett AW139et kaptak. Csak nekik nem volt valasztasuk, mert nem kaptak AW101et is melle.
 
Ez biztos?
Mert a H225M 2 féle kiszerelésben jön. SOF és Utility.
A bakonyban eltévedt/megsérült túristához meg szerintem elegendő a H145M is.
De harci körülmények közepette is alkalmasabb a H145M. Szerintem. ;)
A Mi-17 ilyen irányú használata szerintem egy erős pazarlás/túllövés volt, de alternatíva hiányában ezzel csinálják.
Békeidőben ugyebár kötelező hogy legyen SAR szolgálat többek között ahogy írod a "bakonyban eltévedt/megsérült túristához"
Erre v.színű tényleg elég lenne a H145M.
Viszont szerintem túlzás lenne fenntartani kétféle szolgálatot: egy békeidős SAR-t és egy háborús CSAR-t .
Egy igazi CSAR helinek illik tudni magával vinni a mentőorvoson kívül még egy kisebb biztosító lövész rajt is. Erre már egy H145M kevés
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and tonyo
Békeidőben is kell katonai szintű a komolyabb balesetekhez, míg háborúban is tudni kell egyszerűen csak felkutatni és evakuálni.

Béke: könnyű és nehéz SAR + MEDEVAC egyaránt
Hadi: könnyű és nehéz CSAR + SAR + MEDEVAC

+ ez a képesség a civil mentőhelikopterek evakuációs és a rendőrségi helik kutató-kapacitásával együtt értelmezendő!