[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Szerintem Rudi a gyártási hatékonyságra is gondol, azaz hogy miért nem műkodik úgy az Airbus donauwörthi gyára mint pl. tőle 50 km-re az Audi Ingolstadtban, ahol az adott autótípusnak egy gyártósora van és azon történik a készreszerelés, függetlenül attól hogy milyen motor/ülés/jobb-balkormányos/tetőblak/egyéb felszereltség/stb lesz benne.
Azért ez picit más, mint az autóipar...netán jobban értetek a helikoptergyártáshoz mint az Airbus?:rolleyes:...szerintem Rudi csak a kákán a csomót keresi :)
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 478
14 750
113
Szerintem itt MINDENKI jobban ért a helikopter-gyártáshoz. Molni főmérnök úr és Allesmor üzemvezető úr vezetése alatt a HTKA egyetlen hibás helikoptert sem rakott össze! Eddig egyetlen itt összerakott géppel sem volt problémája senkinek, kivéve egy-két hónapra Herr Mackenstein szakszervezeti vezetőnek... :) :) :)
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Szerintem itt MINDENKI jobban ért a helikopter-gyártáshoz. Molni főmérnök úr és Allesmor üzemvezető úr vezetése alatt a HTKA egyetlen hibás helikoptert sem rakott össze! Eddig egyetlen itt összerakott géppel sem volt problémája senkinek, kivéve egy-két hónapra Herr Mackenstein szakszervezeti vezetőnek... :) :) :)
Vagy csak mivel a mi kis abszurdisztánunkban még a kanálgépek raktári állomány is titkos,az érdeklődő adófizető próbálja kitalálni,hogy végülis mire költik a az általa megdolgozott pénzt
 
M

molnibalage

Guest
Nagyon remélem igazad lesz...
Azért majd magyarázd el egyszer miért kell egy nagy sorozatban készülő helikopter egy - ezek szerint félkész - példányának a légialkamasságát még befejezés előtt külön bizonyítani?
Ezt a kommentet nem igazán értem. Mi a lépcső pontos megnevezetése? Mert éppen a napokban rakta be egy érdekes képet, ahol egy totál kopott festésű F-16 szállt fel úgy, hogy a fele még sárga volt. Az is a légialkalmatosságot bizonyító repülésen volt emlékeim szerint. Minden úgy gyártású gépet átadás előtt tudtommal berepülnek.

Vagy totál másról folyik most az eszmecsere?
 
M

molnibalage

Guest
Ez volt az.

Functionality flight chefck.
67586650_1082968162090847_3634170454203170816_o.jpg


67608454_1082967748757555_4269506278897745920_o.jpg
 

tindalos

Well-Known Member
2011. október 8.
1 600
5 245
113
Ezt a kommentet nem igazán értem. Mi a lépcső pontos megnevezetése? Mert éppen a napokban rakta be egy érdekes képet, ahol egy totál kopott festésű F-16 szállt fel úgy, hogy a fele még sárga volt. Az is a légialkalmatosságot bizonyító repülésen volt emlékeim szerint. Minden úgy gyártású gépet átadás előtt tudtommal berepülnek.

Vagy totál másról folyik most az eszmecsere?

Csak bolhából elefántot csinálnak éppen...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
Ezt a kommentet nem igazán értem. Mi a lépcső pontos megnevezetése? Mert éppen a napokban rakta be egy érdekes képet, ahol egy totál kopott festésű F-16 szállt fel úgy, hogy a fele még sárga volt. Az is a légialkalmatosságot bizonyító repülésen volt emlékeim szerint. Minden úgy gyártású gépet átadás előtt tudtommal berepülnek.

Vagy totál másról folyik most az eszmecsere?

Röviden:
Megjelent egy kép, hogy az első ~-nket már napfény érte. Kint van Zord oldalán is. De van, aki nem elégedett a látvánnyal, mert nincsenek fenn a HForce-os motyók.
 
M

molnibalage

Guest
Röviden:
Megjelent egy kép, hogy az első ~-nket már napfény érte. Kint van Zord oldalán is. De van, aki nem elégedett a látvánnyal, mert nincsenek fenn a HForce-os motyók.
Ha csak ez a szitu, akkor pislogok. Az cseh Gripenek is anno úgy keszték az AP keszit és még a lengyel Sólymok is talán, hogy nem volt meg minden harcászati avionikai elem hozzá. Ez semmiben sem tér el a mostani helyzettől, ha jól látom.

A fent linkelt F-16-on nemhogy motyó, de még festés sincs... :rolleyes:
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ez volt az.
Functionality flight chefck.
A képek igen nagy valószínűséggel egy nagyjavításon átesett F-16 berepüléséről készültek.
Ennek a dolognak az ég világon semmi köze ahhoz hogy egy nagy sorozatban gyártott helikopter sokadik szériapéldányának első gyári repülésére milyen felszereltséggel kerül sor.
Donauwörthnél maradva emlékeztetnélek a korábban linkelt képre amin látszik hogy az EO / IR tornyot már igen korai készültségi állapotban felszerelik a gépre.

Amúgy ha hinni lehet annak amit Zord sugallt akkor sajnos csak az önvédelmi rendszer lesz rajta az összes helin, de pl. EO / IR szenzor toronyból kevesebbet vettünk mint ahány helit => ergo nem fog minden gépre jutni.
Az hogy fegyvertartóból, meg mission computerből mennyi lesz, meg hogy a gépek hogy lesznek bekábelezve (értsd: át lehet e majd szerelni az egyik változatot a másikra) még Zord se merte sugalni sem.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 790
113
Szerintem Rudi a gyártási hatékonyságra is gondol, azaz hogy miért nem műkodik úgy az Airbus donauwörthi gyára mint pl. tőle 50 km-re az Audi Ingolstadtban, ahol az adott autótípusnak egy gyártósora van és azon történik a készreszerelés, függetlenül attól hogy milyen motor/ülés/jobb-balkormányos/tetőblak/egyéb felszereltség/stb lesz benne.
Mert autóból egy nap több készül Ingolstadtban, mint helikopterből egy évben? De csak tippelek. o_O
 
M

molnibalage

Guest
Amúgy ha hinni lehet annak amit Zord sugallt akkor sajnos csak az önvédelmi rendszer lesz rajta az összes helin, de pl. EO / IR szenzor toronyból kevesebbet vettünk mint ahány helit => ergo nem fog minden gépre jutni.
Ebben mi az új? Én eddig is így tudtam, hogy ez lesz, csak azon gépek számára lesz ilyen, amik csapásmérő képességgel lesznek felvértezve.

Egy nagyjavítás után pont úgy repülik be a gépet, mintha 0 órás lenne. Kérdezd @emel -t mi volt itthon a 21-eseknél a módi.

Az hogy fegyvertartóból, meg mission computerből mennyi lesz, meg hogy a gépek hogy lesznek bekábelezve (értsd: át lehet e majd szerelni az egyik változatot a másikra) még Zord se merte sugalni sem.
Fogalmam sincs, hogy mit tud és mit mondhat vagy mit mer mondani.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 790
113
A képek igen nagy valószínűséggel egy nagyjavításon átesett F-16 berepüléséről készültek.
Ennek a dolognak az ég világon semmi köze ahhoz hogy egy nagy sorozatban gyártott helikopter sokadik szériapéldányának első gyári repülésére milyen felszereltséggel kerül sor.
Donauwörthnél maradva emlékeztetnélek a korábban linkelt képre amin látszik hogy az EO / IR tornyot már igen korai készültségi állapotban felszerelik a gépre.

Amúgy ha hinni lehet annak amit Zord sugallt akkor sajnos csak az önvédelmi rendszer lesz rajta az összes helin, de pl. EO / IR szenzor toronyból kevesebbet vettünk mint ahány helit => ergo nem fog minden gépre jutni.
Az hogy fegyvertartóból, meg mission computerből mennyi lesz, meg hogy a gépek hogy lesznek bekábelezve (értsd: át lehet e majd szerelni az egyik változatot a másikra) még Zord se merte sugalni sem.
Izguljunk tovább hátha egy jó gépből legalább xar felszereltségű veszünk, mert akkor lehet tovább sivalkodni.... Bocs, de nem bírtam már tovább komment nélkül ezt a szenvedést a semmiről olvasni.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ebben mi az új? Én eddig is így tudtam, hogy ez lesz, csak azon gépek számára lesz ilyen, amik csapásmérő képességgel lesznek felvértezve.
Még egyszer: konkrétan a berepülés alatt álló gépről és annak a felszereltségéről - illetve fel nem szereltségéről - volt szó.
Bár jó lett volna, de v.színű igazad lesz és nem minden heli lesz teljes csapásmérő képességgel felszerelve.

Én special nem hiszem hogy a H145M-ből kéne SAR gépet csinálni (szerintem arra a H225M jobban megfelel) és azt se gondolom hogy LUH felszereltségű (nuku EO / IR szenzor torony viszont van fast rope kötél) gépre szükségünk lenne.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Donauwörthnél maradva emlékeztetnélek a korábban linkelt képre amin látszik hogy az EO / IR tornyot már igen korai készültségi állapotban felszerelik a gépre.
Mutasd már még egyszer azt az ominózus képet,...csak azt az egyet, nekem nem egyértelmű most melyikre is gondolsz...(egyébként is szeretek képeket nézegetni)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 437
113
A 225 lesz a SAR gép, a kicsi csak az érkezésükig besegít.
Ez biztos?
Mert a H225M 2 féle kiszerelésben jön. SOF és Utility.
A bakonyban eltévedt/megsérült túristához meg szerintem elegendő a H145M is.
De harci körülmények közepette is alkalmasabb a H145M. Szerintem. ;)
A Mi-17 ilyen irányú használata szerintem egy erős pazarlás/túllövés volt, de alternatíva hiányában ezzel csinálják.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 509
72 511
113
Ez biztos?
Mert a H225M 2 féle kiszerelésben jön. SOF és Utility.
A bakonyban eltévedt/megsérült túristához meg szerintem elegendő a H145M is.
De harci körülmények közepette is alkalmasabb a H145M. Szerintem. ;)
A Mi-17 ilyen irányú használata szerintem egy erős pazarlás/túllövés volt, de alternatíva hiányában ezzel csinálják.

Allitolag csak a nagyobb gepbe fer bele az, ami a Mi-8/17-ben ilyenkor benne van. Az olaszoknak se tetszett, amikor a HH3 Pelican helyett AW139et kaptak. Csak nekik nem volt valasztasuk, mert nem kaptak AW101et is melle.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ez biztos?
Mert a H225M 2 féle kiszerelésben jön. SOF és Utility.
A bakonyban eltévedt/megsérült túristához meg szerintem elegendő a H145M is.
De harci körülmények közepette is alkalmasabb a H145M. Szerintem. ;)
A Mi-17 ilyen irányú használata szerintem egy erős pazarlás/túllövés volt, de alternatíva hiányában ezzel csinálják.
Békeidőben ugyebár kötelező hogy legyen SAR szolgálat többek között ahogy írod a "bakonyban eltévedt/megsérült túristához"
Erre v.színű tényleg elég lenne a H145M.
Viszont szerintem túlzás lenne fenntartani kétféle szolgálatot: egy békeidős SAR-t és egy háborús CSAR-t .
Egy igazi CSAR helinek illik tudni magával vinni a mentőorvoson kívül még egy kisebb biztosító lövész rajt is. Erre már egy H145M kevés
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and tonyo

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
15 993
26 477
113
Békeidőben is kell katonai szintű a komolyabb balesetekhez, míg háborúban is tudni kell egyszerűen csak felkutatni és evakuálni.

Béke: könnyű és nehéz SAR + MEDEVAC egyaránt
Hadi: könnyű és nehéz CSAR + SAR + MEDEVAC

+ ez a képesség a civil mentőhelikopterek evakuációs és a rendőrségi helik kutató-kapacitásával együtt értelmezendő!