1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Diskurzus a(z) 'Helikopterek' témában - Terminator által indítva @ 2018. július 4..

  1. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Hát nagyon nem.Kis hajókat különben teljesen készre szerelve bocsátják vizre,nagy hajókban meg van,hogy a hajógépek sincsenek a vizrebicsátott testben.
    Változó,de egy ilyen kis helinél általában teljes diszben jön le a gyártósorrol.Más tészta,ha mondjuk izraeli harcelektronikát rendeltünk volna bele,és nem a gyártó ajánlatát.Akkor az Airbustol átvett gépeket utólag karácsonyfáznák fel a harcelektronikát telepitő cég.De mi a gyártó ajánlatát vettük,azt általában a gyártósoron szerelik-hacsak valami extrém nagy módositást nem igényel a dolog,mert azt utolag is csinálhatják.De a HForce rendszer nemigazán hiszem,hogy ez a kategória lenne.
     
  2. arcas

    arcas Well-Known Member

    Azért ez picit más, mint az autóipar...netán jobban értetek a helikoptergyártáshoz mint az Airbus?:rolleyes:...szerintem Rudi csak a kákán a csomót keresi :)
     
  3. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Szerintem itt MINDENKI jobban ért a helikopter-gyártáshoz. Molni főmérnök úr és Allesmor üzemvezető úr vezetése alatt a HTKA egyetlen hibás helikoptert sem rakott össze! Eddig egyetlen itt összerakott géppel sem volt problémája senkinek, kivéve egy-két hónapra Herr Mackenstein szakszervezeti vezetőnek... :) :) :)
     
  4. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Vagy csak mivel a mi kis abszurdisztánunkban még a kanálgépek raktári állomány is titkos,az érdeklődő adófizető próbálja kitalálni,hogy végülis mire költik a az általa megdolgozott pénzt
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezt a kommentet nem igazán értem. Mi a lépcső pontos megnevezetése? Mert éppen a napokban rakta be egy érdekes képet, ahol egy totál kopott festésű F-16 szállt fel úgy, hogy a fele még sárga volt. Az is a légialkalmatosságot bizonyító repülésen volt emlékeim szerint. Minden úgy gyártású gépet átadás előtt tudtommal berepülnek.

    Vagy totál másról folyik most az eszmecsere?
     
    arcas and pöcshuszár like this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez volt az.

    Functionality flight chefck.
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Arrol szol a találgatás,hogy a gyári berepülést egy kis helinél már a végleges(jelen esetben full HForce) rendszerekkel együt,vagy a nélkül csinálják é Donauwörthben
     
  8. tindalos

    tindalos Well-Known Member

    Csak bolhából elefántot csinálnak éppen...
     
    Gaudi, molnibalage, kaktusz and 2 others like this.
  9. borisz

    borisz Well-Known Member

    Röviden:
    Megjelent egy kép, hogy az első ~-nket már napfény érte. Kint van Zord oldalán is. De van, aki nem elégedett a látvánnyal, mert nincsenek fenn a HForce-os motyók.
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ha csak ez a szitu, akkor pislogok. Az cseh Gripenek is anno úgy keszték az AP keszit és még a lengyel Sólymok is talán, hogy nem volt meg minden harcászati avionikai elem hozzá. Ez semmiben sem tér el a mostani helyzettől, ha jól látom.

    A fent linkelt F-16-on nemhogy motyó, de még festés sincs... :rolleyes:
     
  11. rudi

    rudi Well-Known Member

    A képek igen nagy valószínűséggel egy nagyjavításon átesett F-16 berepüléséről készültek.
    Ennek a dolognak az ég világon semmi köze ahhoz hogy egy nagy sorozatban gyártott helikopter sokadik szériapéldányának első gyári repülésére milyen felszereltséggel kerül sor.
    Donauwörthnél maradva emlékeztetnélek a korábban linkelt képre amin látszik hogy az EO / IR tornyot már igen korai készültségi állapotban felszerelik a gépre.

    Amúgy ha hinni lehet annak amit Zord sugallt akkor sajnos csak az önvédelmi rendszer lesz rajta az összes helin, de pl. EO / IR szenzor toronyból kevesebbet vettünk mint ahány helit => ergo nem fog minden gépre jutni.
    Az hogy fegyvertartóból, meg mission computerből mennyi lesz, meg hogy a gépek hogy lesznek bekábelezve (értsd: át lehet e majd szerelni az egyik változatot a másikra) még Zord se merte sugalni sem.
     
  12. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Mert autóból egy nap több készül Ingolstadtban, mint helikopterből egy évben? De csak tippelek. o_O
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ebben mi az új? Én eddig is így tudtam, hogy ez lesz, csak azon gépek számára lesz ilyen, amik csapásmérő képességgel lesznek felvértezve.

    Egy nagyjavítás után pont úgy repülik be a gépet, mintha 0 órás lenne. Kérdezd @emel -t mi volt itthon a 21-eseknél a módi.

    Fogalmam sincs, hogy mit tud és mit mondhat vagy mit mer mondani.
     
  14. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Izguljunk tovább hátha egy jó gépből legalább xar felszereltségű veszünk, mert akkor lehet tovább sivalkodni.... Bocs, de nem bírtam már tovább komment nélkül ezt a szenvedést a semmiről olvasni.
     
    Gaudi, tonyo, arcas and 2 others like this.
  15. rudi

    rudi Well-Known Member

    Még egyszer: konkrétan a berepülés alatt álló gépről és annak a felszereltségéről - illetve fel nem szereltségéről - volt szó.
    Bár jó lett volna, de v.színű igazad lesz és nem minden heli lesz teljes csapásmérő képességgel felszerelve.

    Én special nem hiszem hogy a H145M-ből kéne SAR gépet csinálni (szerintem arra a H225M jobban megfelel) és azt se gondolom hogy LUH felszereltségű (nuku EO / IR szenzor torony viszont van fast rope kötél) gépre szükségünk lenne.
     
  16. tindalos

    tindalos Well-Known Member

    A 225 lesz a SAR gép, a kicsi csak az érkezésükig besegít.
     
    Masztiff, tonyo and Terminator like this.
  17. arcas

    arcas Well-Known Member

    Mutasd már még egyszer azt az ominózus képet,...csak azt az egyet, nekem nem egyértelmű most melyikre is gondolsz...(egyébként is szeretek képeket nézegetni)
     
  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ez biztos?
    Mert a H225M 2 féle kiszerelésben jön. SOF és Utility.
    A bakonyban eltévedt/megsérült túristához meg szerintem elegendő a H145M is.
    De harci körülmények közepette is alkalmasabb a H145M. Szerintem. ;)
    A Mi-17 ilyen irányú használata szerintem egy erős pazarlás/túllövés volt, de alternatíva hiányában ezzel csinálják.
     
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Allitolag csak a nagyobb gepbe fer bele az, ami a Mi-8/17-ben ilyenkor benne van. Az olaszoknak se tetszett, amikor a HH3 Pelican helyett AW139et kaptak. Csak nekik nem volt valasztasuk, mert nem kaptak AW101et is melle.
     
    Gaudi and tindalos like this.
  20. rudi

    rudi Well-Known Member

    Békeidőben ugyebár kötelező hogy legyen SAR szolgálat többek között ahogy írod a "bakonyban eltévedt/megsérült túristához"
    Erre v.színű tényleg elég lenne a H145M.
    Viszont szerintem túlzás lenne fenntartani kétféle szolgálatot: egy békeidős SAR-t és egy háborús CSAR-t .
    Egy igazi CSAR helinek illik tudni magával vinni a mentőorvoson kívül még egy kisebb biztosító lövész rajt is. Erre már egy H145M kevés
     
    arcas and tonyo like this.

Ezen oldal megosztása