[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 512
72 513
113
A mi szempontunkból azt hiszem tök mindegy hogy a képen szereplő Szerb H145-ön szereplő cuccok csak makettek voltak.
A képet A HForce rendszer elemeinek az illusztrálására tettem be.

A szerbek HForce1-et vettek (abból se mindent mert vannak saját fejlesztéseik).
Így nézne ki a gépük ha HForce3 lenne.
A gyártó nagyon szeretné, ha a szerbek is vennének pl. MX15 tornyot is.
A szerbeknek eddig mindent utólag szereltek fel, amit kértek.

De visszakanyarodva az elejére: Nem tudjuk hogy milyen egy Hforce3 szériagép, mert olyat még nem gyártottak senkinek. És valószínűleg az első 4 magyar gép sem az lesz.

Az nem lehet, hogy ezek a kiegészítők olyanok mint a Gripenen a Litening konténer? Bármelyikre felteheted, mert a bekötések meg lesznek.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
De visszakanyarodva az elejére: Nem tudjuk hogy milyen egy Hforce3 szériagép, mert olyat még nem gyártottak senkinek. És valószínűleg az első 4 magyar gép sem az lesz.
Ez a baj..a berepülés alatt lévő gép fotója alapján magam is ettől tartok. De persze remélem hogy végül is csak az lesz...
Az nem lehet, hogy ezek a kiegészítők olyanok mint a Gripenen a Litening konténer? Bármelyikre felteheted, mert a bekötések meg lesznek.
A Litening direkt úgy lett kitalálva hogy percek alatt le-fel szerelhető legyen, de egy MX15 torony nagyon nem.
Ráadásul az EO / IR torony csak a rendszer egyik eleme. A mögött van még egy számítógép is aminek az EO / IR torony nélkül nem sok értelme van.
Azt átszerelgetni meg kicsit már nagyon macerás lenne.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
6 881
22 272
113
Ráadásul az EO / IR torony csak a rendszer egyik eleme. A mögött van még egy számítógép is aminek az EO / IR torony nélkül nem sok értelme van.
Azt átszerelgetni meg kicsit már nagyon macerás lenne.
Szerintem nagyon keverve vannak a fogalmak:
A HForce az maga a rendszer, a számítástechnikai hardver és az elektronikai előkészítés a hozzá tartozó kütyükkel és a vezérlés. Ez minden -értsd mind a 20 magyar gépen ott lesz.
Ha igaz a korábbi infó, akkor ennek a mennyiségnek a felére vették meg a felszerelhető külsőségeket, azaz elméletileg 10 szenzortorony, 10 kötélszett, 10 pár fegyvertartó stb. stb. Az én értelmezésem szerint 10 fullos csomagot vehettünk igy a 20 géphez, amelyek mindegyike tetszés szerint tudja majd azt használni.
Ha ezt a felállást lebontod a feladatkörök szerint háromfelé, kb. látszik miből mennyi lesz + a tartalék/vagy ép a rendszeres javításon lévő mennyiség.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
T

Törölt tag 467

Guest
"Végszerelés alatt áll a Magyar Honvédség első négy H145M típusú helikoptere az Airbus Helicopters üzemében, a németországi Donauwörthben. A védelmi fejlesztésért felelős kormánybiztos irodájának tájékoztatása szerint a Könnyű Többcélú Helikopter (LUH) konfigurációban épülő forgószárnyasokat 2019 utolsó negyedévében szállítják le Magyarországra."


h-force-briefing-june-2016-17-638.jpg
Minden tiszteletem az airbuse (meg a tied a kepert), de SAR beveteshez szerintem (!) alap a FLIR torony.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 665
93
Szólj a Benkőnek meg az Airbusnak, hogy nem szerelték fel? Lehet, hogy csak elfelejtették.
Nem tudhatjuk, hogy mindig az a processz, hogy előre feldobálnak rá mindent.
Szerintem nagyon keverve vannak a fogalmak:
A HForce az maga a rendszer, a számítástechnikai hardver és az elektronikai előkészítés a hozzá tartozó kütyükkel és a vezérlés. Ez minden -értsd mind a 20 magyar gépen ott lesz.
Ha igaz a korábbi infó, akkor ennek a mennyiségnek a felére vették meg a felszerelhető külsőségeket, azaz elméletileg 10 szenzortorony, 10 kötélszett, 10 pár fegyvertartó stb. stb. Az én értelmezésem szerint 10 fullos csomagot vehettünk igy a 20 géphez, amelyek mindegyike tetszés szerint tudja majd azt használni.
Ha ezt a felállást lebontod a feladatkörök szerint háromfelé, kb. látszik miből mennyi lesz + a tartalék/vagy ép a rendszeres javításon lévő mennyiség.
Az lenne a logikus amit írtál mivel onnantól ha szükség lenne még pl. plusz fegyvertartó álványra vagy másra akkor nem csak arra a pár db gépre lehet felszerelni ill. használni. Vagy csak tartalákba venni későbbre ha szükséges mind a 20 tudja.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 512
72 513
113
Az lenne a logikus amit írtál mivel onnantól ha szükség lenne még pl. plusz fegyvertartó álványra vagy másra akkor nem csak arra a pár db gépre lehet felszerelni ill. használni. Vagy csak tartalákba venni későbbre ha szükséges mind a 20 tudja.

Hamarosan érkeznek az első gépek. A szeptemberi-októberi újságokból és a hírekből majd megtudjuk, hogy most épp mi a hivatalos álláspont ezzel kapcsolatban.... és hogy az mennyiben tér el a fél- és egy évvel ezelőtti nyilatkozatoktól.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Gyurma

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 512
72 513
113
Ez a baj..a berepülés alatt lévő gép fotója alapján magam is ettől tartok. De persze remélem hogy végül is csak az lesz...

A Litening direkt úgy lett kitalálva hogy percek alatt le-fel szerelhető legyen, de egy MX15 torony nagyon nem.
Ráadásul az EO / IR torony csak a rendszer egyik eleme. A mögött van még egy számítógép is aminek az EO / IR torony nélkül nem sok értelme van.
Azt átszerelgetni meg kicsit már nagyon macerás lenne.


A múltkor futottam bele valahol egy vitába hogy "Longbow Apache-nak nevezhető-e az AH-64D, ha épp nincs rajta a radar, de bármikor rászerelhető".
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
T

Törölt tag 1586

Guest
A múltkor futottam bele valahol egy vitába hogy "Longbow Apache-nak nevezhető-e az AH-64D, ha épp nincs rajta a radar, de bármikor rászerelhető".
Persze, csak annyi a különbség hogy az Apache-nak a Longbow radaron kívül még ott van egy rendkívül fejlett MTADS/PNVS rendszer.
A Longbow radar egyetlen feladata hogy a MMW Hellfire rakétáknak megjelölje jellemzően páncélozott célokat akár esőben, ködben is.
Mivel ilyen jellegű célok jellemzően csak ritkán fordulnak elő Afganisztánban is Irakban szerintem teljesen érthető ha leszerelik az így csak felesleges súlyt jelentő radarokat.
Buckalakókat kergetni tökéletesen elegendő az Apache maradék fegyverzete és felderítő / célmegjelölő rendszerei is.

Ez a Longbow le-fel szerelés olyan egyedi és speciális eset amiből nehéz lenne olyan következtetést levonni hogy….sebaj, majd az L3 Wescam MX15-ös tornyot (meg a járulékos rendszereket) is le-föl szerelgetik és cserélgetik a H145M-ek között.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
A Longbow radar egyetlen feladata hogy a MMW Hellfire rakétáknak megjelölje jellemzően páncélozott célokat akár esőben, ködben is.
Meg felderitse őket,sőt korlátozottan légi célok felderitésére is alkalmas.
És az afganisztáni radarleszerelés nem jelenti azt,hogy ne lenne minden AH64D felszereléskészletében ott a radar-csak azt,hogy pont ott nincs rajta.Vagyis nekem is kétségeim vannak a hazai majd egyik gépről átrakjuk a másikra módszerrel szemben.Szerintem a SAR gépek is dedikálva lesznek,dedikált felszereléssel.LUH sima szállitó lesz,jó esetben önvédelmi rendszerrel,és a maradék lesz talán teljeskrű rendszerrel felszerelve.A tévedés joga fentartva
 

Centurio

Well-Known Member
2018. december 10.
438
1 133
93
Ajánlom mindenkinek a figyelmébe Zord hozzászólását a 77. AitPowerNews-ban.;)

"Az ilyen programoknak van egy menetrendje, ez zajlik. A képek az első repülést ábrázolják, aminek a fő célja a légialkalmasság bizonyítása. A katonai feladatok ellátasához szükséges berendezéskészlet próbái is sorra kerülnek, értelemszerűen nem az első repülés során. Jönnek szépen a dolgok egymás után az átadási és képességcél dátumok figyelembe vételével.

A önvédelmi rendszer alapfelszereltség a helikopterprogramban.

Zord"
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 077
10 698
113
Nagyon remélem igazad lesz...
Azért majd magyarázd el egyszer miért kell egy nagy sorozatban készülő helikopter egy - ezek szerint félkész - példányának a légialkamasságát még befejezés előtt külön bizonyítani?

Mert ha valami mégse jó, szedhetik szét a retekbe az egészet?
 

Laci1970

Well-Known Member
2016. július 23.
1 781
3 235
113
Nagyon remélem igazad lesz...
Azért majd magyarázd el egyszer miért kell egy nagy sorozatban készülő helikopter egy - ezek szerint félkész - példányának a légialkamasságát még befejezés előtt külön bizonyítani?
Az ugy müködhet, hogy az első repülest teljes harci diszben teszik?
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 440
113
Nagyon remélem igazad lesz...
Azért majd magyarázd el egyszer miért kell egy nagy sorozatban készülő helikopter egy - ezek szerint félkész - példányának a légialkamasságát még befejezés előtt külön bizonyítani?
Nagyjából hasonló okok miatt, amiért hajók végszerelése is vízrebocsájtás után fejeződik be.
De ez nem egyedi eset az Airbusnál (és gondolom a többi repülőgép gyártónál sem). Az A400M-ek átadása gyakran csak 4-6 hónappal követi az első felszállást. Még az igen sűrű 2018-as évben is. A végszerelések már a gyáron kívül fejeződnek be.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 512
72 513
113
Nagyon remélem igazad lesz...
Azért majd magyarázd el egyszer miért kell egy nagy sorozatban készülő helikopter egy - ezek szerint félkész - példányának a légialkamasságát még befejezés előtt külön bizonyítani?

Remelem, Szorad Tamas majd ir errol egy nagyon alapos, nagyon reszletes cikket, ahogy az ilyenenkrol szokott, es abbol majd kiderul miert van ez igy.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 512
72 513
113
Mert ha valami mégse jó, szedhetik szét a retekbe az egészet?

Szerintem Rudi a gyártási hatékonyságra is gondol, azaz hogy miért nem műkodik úgy az Airbus donauwörthi gyára mint pl. tőle 50 km-re az Audi Ingolstadtban, ahol az adott autótípusnak egy gyártósora van és azon történik a készreszerelés, függetlenül attól hogy milyen motor/ülés/jobb-balkormányos/tetőblak/egyéb felszereltség/stb lesz benne.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Nagyjából hasonló okok miatt, amiért hajók végszerelése is vízrebocsájtás után fejeződik be.
Hát nagyon nem.Kis hajókat különben teljesen készre szerelve bocsátják vizre,nagy hajókban meg van,hogy a hajógépek sincsenek a vizrebicsátott testben.
Az ugy müködhet, hogy az első repülest teljes harci diszben teszik?
Változó,de egy ilyen kis helinél általában teljes diszben jön le a gyártósorrol.Más tészta,ha mondjuk izraeli harcelektronikát rendeltünk volna bele,és nem a gyártó ajánlatát.Akkor az Airbustol átvett gépeket utólag karácsonyfáznák fel a harcelektronikát telepitő cég.De mi a gyártó ajánlatát vettük,azt általában a gyártósoron szerelik-hacsak valami extrém nagy módositást nem igényel a dolog,mert azt utolag is csinálhatják.De a HForce rendszer nemigazán hiszem,hogy ez a kategória lenne.