1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Diskurzus a(z) 'Helikopterek' témában - Terminator által indítva @ 2018. július 4..

  1. rudi

    rudi Well-Known Member

    A mi szempontunkból azt hiszem tök mindegy hogy a képen szereplő Szerb H145-ön szereplő cuccok csak makettek voltak.
    A képet A HForce rendszer elemeinek az illusztrálására tettem be.
     
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A szerbek HForce1-et vettek (abból se mindent mert vannak saját fejlesztéseik).
    Így nézne ki a gépük ha HForce3 lenne.
    A gyártó nagyon szeretné, ha a szerbek is vennének pl. MX15 tornyot is.
    A szerbeknek eddig mindent utólag szereltek fel, amit kértek.

    De visszakanyarodva az elejére: Nem tudjuk hogy milyen egy Hforce3 szériagép, mert olyat még nem gyártottak senkinek. És valószínűleg az első 4 magyar gép sem az lesz.

    Az nem lehet, hogy ezek a kiegészítők olyanok mint a Gripenen a Litening konténer? Bármelyikre felteheted, mert a bekötések meg lesznek.
     
  3. krisss

    krisss Well-Known Member

    A rendszer lényege hogy modulálható szóval az elemek le és feltehetők. De egyébként lesz 3-4 kutató mentő a gépek közt.
     
    arcas and fedett_mókus like this.
  4. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ez a baj..a berepülés alatt lévő gép fotója alapján magam is ettől tartok. De persze remélem hogy végül is csak az lesz...
    A Litening direkt úgy lett kitalálva hogy percek alatt le-fel szerelhető legyen, de egy MX15 torony nagyon nem.
    Ráadásul az EO / IR torony csak a rendszer egyik eleme. A mögött van még egy számítógép is aminek az EO / IR torony nélkül nem sok értelme van.
    Azt átszerelgetni meg kicsit már nagyon macerás lenne.
     
  5. vantsy

    vantsy Active Member

    Milyen elosztás ismert a 3 konfiguráció között?
     
  6. arcas

    arcas Well-Known Member

    Szerintem nagyon keverve vannak a fogalmak:
    A HForce az maga a rendszer, a számítástechnikai hardver és az elektronikai előkészítés a hozzá tartozó kütyükkel és a vezérlés. Ez minden -értsd mind a 20 magyar gépen ott lesz.
    Ha igaz a korábbi infó, akkor ennek a mennyiségnek a felére vették meg a felszerelhető külsőségeket, azaz elméletileg 10 szenzortorony, 10 kötélszett, 10 pár fegyvertartó stb. stb. Az én értelmezésem szerint 10 fullos csomagot vehettünk igy a 20 géphez, amelyek mindegyike tetszés szerint tudja majd azt használni.
    Ha ezt a felállást lebontod a feladatkörök szerint háromfelé, kb. látszik miből mennyi lesz + a tartalék/vagy ép a rendszeres javításon lévő mennyiség.
     
    Terminator likes this.
  7. Gaudi

    Gaudi Active Member

  8. Gyurma

    Gyurma Active Member

    Az lenne a logikus amit írtál mivel onnantól ha szükség lenne még pl. plusz fegyvertartó álványra vagy másra akkor nem csak arra a pár db gépre lehet felszerelni ill. használni. Vagy csak tartalákba venni későbbre ha szükséges mind a 20 tudja.
     
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Hamarosan érkeznek az első gépek. A szeptemberi-októberi újságokból és a hírekből majd megtudjuk, hogy most épp mi a hivatalos álláspont ezzel kapcsolatban.... és hogy az mennyiben tér el a fél- és egy évvel ezelőtti nyilatkozatoktól.
     
    borisz and Gyurma like this.
  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    A múltkor futottam bele valahol egy vitába hogy "Longbow Apache-nak nevezhető-e az AH-64D, ha épp nincs rajta a radar, de bármikor rászerelhető".
     
    borisz likes this.
  11. rudi

    rudi Well-Known Member

    Persze, csak annyi a különbség hogy az Apache-nak a Longbow radaron kívül még ott van egy rendkívül fejlett MTADS/PNVS rendszer.
    A Longbow radar egyetlen feladata hogy a MMW Hellfire rakétáknak megjelölje jellemzően páncélozott célokat akár esőben, ködben is.
    Mivel ilyen jellegű célok jellemzően csak ritkán fordulnak elő Afganisztánban is Irakban szerintem teljesen érthető ha leszerelik az így csak felesleges súlyt jelentő radarokat.
    Buckalakókat kergetni tökéletesen elegendő az Apache maradék fegyverzete és felderítő / célmegjelölő rendszerei is.

    Ez a Longbow le-fel szerelés olyan egyedi és speciális eset amiből nehéz lenne olyan következtetést levonni hogy….sebaj, majd az L3 Wescam MX15-ös tornyot (meg a járulékos rendszereket) is le-föl szerelgetik és cserélgetik a H145M-ek között.
     
    fishbed and Terminator like this.
  12. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Meg felderitse őket,sőt korlátozottan légi célok felderitésére is alkalmas.
    És az afganisztáni radarleszerelés nem jelenti azt,hogy ne lenne minden AH64D felszereléskészletében ott a radar-csak azt,hogy pont ott nincs rajta.Vagyis nekem is kétségeim vannak a hazai majd egyik gépről átrakjuk a másikra módszerrel szemben.Szerintem a SAR gépek is dedikálva lesznek,dedikált felszereléssel.LUH sima szállitó lesz,jó esetben önvédelmi rendszerrel,és a maradék lesz talán teljeskrű rendszerrel felszerelve.A tévedés joga fentartva
     
  13. Centurio

    Centurio Well-Known Member

    Ajánlom mindenkinek a figyelmébe Zord hozzászólását a 77. AitPowerNews-ban.;)

    "Az ilyen programoknak van egy menetrendje, ez zajlik. A képek az első repülést ábrázolják, aminek a fő célja a légialkalmasság bizonyítása. A katonai feladatok ellátasához szükséges berendezéskészlet próbái is sorra kerülnek, értelemszerűen nem az első repülés során. Jönnek szépen a dolgok egymás után az átadási és képességcél dátumok figyelembe vételével.

    A önvédelmi rendszer alapfelszereltség a helikopterprogramban.

    Zord"
     
    Masztiff, honved, svajcibeka and 3 others like this.
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ugyanezt mondjuk mi is, napok ota...
     
    arcas, kaktusz, borisz and 1 other person like this.
  15. rudi

    rudi Well-Known Member

    Nagyon remélem igazad lesz...
    Azért majd magyarázd el egyszer miért kell egy nagy sorozatban készülő helikopter egy - ezek szerint félkész - példányának a légialkamasságát még befejezés előtt külön bizonyítani?
     
    Terminator likes this.
  16. borisz

    borisz Well-Known Member

    Mert ha valami mégse jó, szedhetik szét a retekbe az egészet?
     
  17. Laci1970

    Laci1970 Well-Known Member

    Az ugy müködhet, hogy az első repülest teljes harci diszben teszik?
     
  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nagyjából hasonló okok miatt, amiért hajók végszerelése is vízrebocsájtás után fejeződik be.
    De ez nem egyedi eset az Airbusnál (és gondolom a többi repülőgép gyártónál sem). Az A400M-ek átadása gyakran csak 4-6 hónappal követi az első felszállást. Még az igen sűrű 2018-as évben is. A végszerelések már a gyáron kívül fejeződnek be.
     
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Remelem, Szorad Tamas majd ir errol egy nagyon alapos, nagyon reszletes cikket, ahogy az ilyenenkrol szokott, es abbol majd kiderul miert van ez igy.
     
    borisz likes this.
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Szerintem Rudi a gyártási hatékonyságra is gondol, azaz hogy miért nem műkodik úgy az Airbus donauwörthi gyára mint pl. tőle 50 km-re az Audi Ingolstadtban, ahol az adott autótípusnak egy gyártósora van és azon történik a készreszerelés, függetlenül attól hogy milyen motor/ülés/jobb-balkormányos/tetőblak/egyéb felszereltség/stb lesz benne.
     

Ezen oldal megosztása