[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

A mi szempontunkból azt hiszem tök mindegy hogy a képen szereplő Szerb H145-ön szereplő cuccok csak makettek voltak.
A képet A HForce rendszer elemeinek az illusztrálására tettem be.

A szerbek HForce1-et vettek (abból se mindent mert vannak saját fejlesztéseik).
Így nézne ki a gépük ha HForce3 lenne.
A gyártó nagyon szeretné, ha a szerbek is vennének pl. MX15 tornyot is.
A szerbeknek eddig mindent utólag szereltek fel, amit kértek.

De visszakanyarodva az elejére: Nem tudjuk hogy milyen egy Hforce3 szériagép, mert olyat még nem gyártottak senkinek. És valószínűleg az első 4 magyar gép sem az lesz.

Az nem lehet, hogy ezek a kiegészítők olyanok mint a Gripenen a Litening konténer? Bármelyikre felteheted, mert a bekötések meg lesznek.
 
De visszakanyarodva az elejére: Nem tudjuk hogy milyen egy Hforce3 szériagép, mert olyat még nem gyártottak senkinek. És valószínűleg az első 4 magyar gép sem az lesz.
Ez a baj..a berepülés alatt lévő gép fotója alapján magam is ettől tartok. De persze remélem hogy végül is csak az lesz...
Az nem lehet, hogy ezek a kiegészítők olyanok mint a Gripenen a Litening konténer? Bármelyikre felteheted, mert a bekötések meg lesznek.
A Litening direkt úgy lett kitalálva hogy percek alatt le-fel szerelhető legyen, de egy MX15 torony nagyon nem.
Ráadásul az EO / IR torony csak a rendszer egyik eleme. A mögött van még egy számítógép is aminek az EO / IR torony nélkül nem sok értelme van.
Azt átszerelgetni meg kicsit már nagyon macerás lenne.
 
Ráadásul az EO / IR torony csak a rendszer egyik eleme. A mögött van még egy számítógép is aminek az EO / IR torony nélkül nem sok értelme van.
Azt átszerelgetni meg kicsit már nagyon macerás lenne.
Szerintem nagyon keverve vannak a fogalmak:
A HForce az maga a rendszer, a számítástechnikai hardver és az elektronikai előkészítés a hozzá tartozó kütyükkel és a vezérlés. Ez minden -értsd mind a 20 magyar gépen ott lesz.
Ha igaz a korábbi infó, akkor ennek a mennyiségnek a felére vették meg a felszerelhető külsőségeket, azaz elméletileg 10 szenzortorony, 10 kötélszett, 10 pár fegyvertartó stb. stb. Az én értelmezésem szerint 10 fullos csomagot vehettünk igy a 20 géphez, amelyek mindegyike tetszés szerint tudja majd azt használni.
Ha ezt a felállást lebontod a feladatkörök szerint háromfelé, kb. látszik miből mennyi lesz + a tartalék/vagy ép a rendszeres javításon lévő mennyiség.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
"Végszerelés alatt áll a Magyar Honvédség első négy H145M típusú helikoptere az Airbus Helicopters üzemében, a németországi Donauwörthben. A védelmi fejlesztésért felelős kormánybiztos irodájának tájékoztatása szerint a Könnyű Többcélú Helikopter (LUH) konfigurációban épülő forgószárnyasokat 2019 utolsó negyedévében szállítják le Magyarországra."


h-force-briefing-june-2016-17-638.jpg
Minden tiszteletem az airbuse (meg a tied a kepert), de SAR beveteshez szerintem (!) alap a FLIR torony.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Szólj a Benkőnek meg az Airbusnak, hogy nem szerelték fel? Lehet, hogy csak elfelejtették.
Nem tudhatjuk, hogy mindig az a processz, hogy előre feldobálnak rá mindent.
Szerintem nagyon keverve vannak a fogalmak:
A HForce az maga a rendszer, a számítástechnikai hardver és az elektronikai előkészítés a hozzá tartozó kütyükkel és a vezérlés. Ez minden -értsd mind a 20 magyar gépen ott lesz.
Ha igaz a korábbi infó, akkor ennek a mennyiségnek a felére vették meg a felszerelhető külsőségeket, azaz elméletileg 10 szenzortorony, 10 kötélszett, 10 pár fegyvertartó stb. stb. Az én értelmezésem szerint 10 fullos csomagot vehettünk igy a 20 géphez, amelyek mindegyike tetszés szerint tudja majd azt használni.
Ha ezt a felállást lebontod a feladatkörök szerint háromfelé, kb. látszik miből mennyi lesz + a tartalék/vagy ép a rendszeres javításon lévő mennyiség.
Az lenne a logikus amit írtál mivel onnantól ha szükség lenne még pl. plusz fegyvertartó álványra vagy másra akkor nem csak arra a pár db gépre lehet felszerelni ill. használni. Vagy csak tartalákba venni későbbre ha szükséges mind a 20 tudja.
 
Az lenne a logikus amit írtál mivel onnantól ha szükség lenne még pl. plusz fegyvertartó álványra vagy másra akkor nem csak arra a pár db gépre lehet felszerelni ill. használni. Vagy csak tartalákba venni későbbre ha szükséges mind a 20 tudja.

Hamarosan érkeznek az első gépek. A szeptemberi-októberi újságokból és a hírekből majd megtudjuk, hogy most épp mi a hivatalos álláspont ezzel kapcsolatban.... és hogy az mennyiben tér el a fél- és egy évvel ezelőtti nyilatkozatoktól.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz and Gyurma
Ez a baj..a berepülés alatt lévő gép fotója alapján magam is ettől tartok. De persze remélem hogy végül is csak az lesz...

A Litening direkt úgy lett kitalálva hogy percek alatt le-fel szerelhető legyen, de egy MX15 torony nagyon nem.
Ráadásul az EO / IR torony csak a rendszer egyik eleme. A mögött van még egy számítógép is aminek az EO / IR torony nélkül nem sok értelme van.
Azt átszerelgetni meg kicsit már nagyon macerás lenne.


A múltkor futottam bele valahol egy vitába hogy "Longbow Apache-nak nevezhető-e az AH-64D, ha épp nincs rajta a radar, de bármikor rászerelhető".
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
A múltkor futottam bele valahol egy vitába hogy "Longbow Apache-nak nevezhető-e az AH-64D, ha épp nincs rajta a radar, de bármikor rászerelhető".
Persze, csak annyi a különbség hogy az Apache-nak a Longbow radaron kívül még ott van egy rendkívül fejlett MTADS/PNVS rendszer.
A Longbow radar egyetlen feladata hogy a MMW Hellfire rakétáknak megjelölje jellemzően páncélozott célokat akár esőben, ködben is.
Mivel ilyen jellegű célok jellemzően csak ritkán fordulnak elő Afganisztánban is Irakban szerintem teljesen érthető ha leszerelik az így csak felesleges súlyt jelentő radarokat.
Buckalakókat kergetni tökéletesen elegendő az Apache maradék fegyverzete és felderítő / célmegjelölő rendszerei is.

Ez a Longbow le-fel szerelés olyan egyedi és speciális eset amiből nehéz lenne olyan következtetést levonni hogy….sebaj, majd az L3 Wescam MX15-ös tornyot (meg a járulékos rendszereket) is le-föl szerelgetik és cserélgetik a H145M-ek között.
 
A Longbow radar egyetlen feladata hogy a MMW Hellfire rakétáknak megjelölje jellemzően páncélozott célokat akár esőben, ködben is.
Meg felderitse őket,sőt korlátozottan légi célok felderitésére is alkalmas.
És az afganisztáni radarleszerelés nem jelenti azt,hogy ne lenne minden AH64D felszereléskészletében ott a radar-csak azt,hogy pont ott nincs rajta.Vagyis nekem is kétségeim vannak a hazai majd egyik gépről átrakjuk a másikra módszerrel szemben.Szerintem a SAR gépek is dedikálva lesznek,dedikált felszereléssel.LUH sima szállitó lesz,jó esetben önvédelmi rendszerrel,és a maradék lesz talán teljeskrű rendszerrel felszerelve.A tévedés joga fentartva
 
Ajánlom mindenkinek a figyelmébe Zord hozzászólását a 77. AitPowerNews-ban.;)

"Az ilyen programoknak van egy menetrendje, ez zajlik. A képek az első repülést ábrázolják, aminek a fő célja a légialkalmasság bizonyítása. A katonai feladatok ellátasához szükséges berendezéskészlet próbái is sorra kerülnek, értelemszerűen nem az első repülés során. Jönnek szépen a dolgok egymás után az átadási és képességcél dátumok figyelembe vételével.

A önvédelmi rendszer alapfelszereltség a helikopterprogramban.

Zord"
 
Nagyon remélem igazad lesz...
Azért majd magyarázd el egyszer miért kell egy nagy sorozatban készülő helikopter egy - ezek szerint félkész - példányának a légialkamasságát még befejezés előtt külön bizonyítani?

Mert ha valami mégse jó, szedhetik szét a retekbe az egészet?
 
Nagyon remélem igazad lesz...
Azért majd magyarázd el egyszer miért kell egy nagy sorozatban készülő helikopter egy - ezek szerint félkész - példányának a légialkamasságát még befejezés előtt külön bizonyítani?
Az ugy müködhet, hogy az első repülest teljes harci diszben teszik?
 
Nagyon remélem igazad lesz...
Azért majd magyarázd el egyszer miért kell egy nagy sorozatban készülő helikopter egy - ezek szerint félkész - példányának a légialkamasságát még befejezés előtt külön bizonyítani?
Nagyjából hasonló okok miatt, amiért hajók végszerelése is vízrebocsájtás után fejeződik be.
De ez nem egyedi eset az Airbusnál (és gondolom a többi repülőgép gyártónál sem). Az A400M-ek átadása gyakran csak 4-6 hónappal követi az első felszállást. Még az igen sűrű 2018-as évben is. A végszerelések már a gyáron kívül fejeződnek be.
 
Nagyon remélem igazad lesz...
Azért majd magyarázd el egyszer miért kell egy nagy sorozatban készülő helikopter egy - ezek szerint félkész - példányának a légialkamasságát még befejezés előtt külön bizonyítani?

Remelem, Szorad Tamas majd ir errol egy nagyon alapos, nagyon reszletes cikket, ahogy az ilyenenkrol szokott, es abbol majd kiderul miert van ez igy.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Mert ha valami mégse jó, szedhetik szét a retekbe az egészet?

Szerintem Rudi a gyártási hatékonyságra is gondol, azaz hogy miért nem műkodik úgy az Airbus donauwörthi gyára mint pl. tőle 50 km-re az Audi Ingolstadtban, ahol az adott autótípusnak egy gyártósora van és azon történik a készreszerelés, függetlenül attól hogy milyen motor/ülés/jobb-balkormányos/tetőblak/egyéb felszereltség/stb lesz benne.
 
Nagyjából hasonló okok miatt, amiért hajók végszerelése is vízrebocsájtás után fejeződik be.
Hát nagyon nem.Kis hajókat különben teljesen készre szerelve bocsátják vizre,nagy hajókban meg van,hogy a hajógépek sincsenek a vizrebicsátott testben.
Az ugy müködhet, hogy az első repülest teljes harci diszben teszik?
Változó,de egy ilyen kis helinél általában teljes diszben jön le a gyártósorrol.Más tészta,ha mondjuk izraeli harcelektronikát rendeltünk volna bele,és nem a gyártó ajánlatát.Akkor az Airbustol átvett gépeket utólag karácsonyfáznák fel a harcelektronikát telepitő cég.De mi a gyártó ajánlatát vettük,azt általában a gyártósoron szerelik-hacsak valami extrém nagy módositást nem igényel a dolog,mert azt utolag is csinálhatják.De a HForce rendszer nemigazán hiszem,hogy ez a kategória lenne.