[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Nahálisten.

Csak 3 halott.

Ennyit megèrt. :robot:


Nálam az a kèrdès merült fel indulat nèlkül, hogy a záróvonalon át előző sofőr jogi következmènyei mièrt jutalmazás, míg az útviszonyokat figyelembe nem vevőè mièrt büntetès.



Nalunk volt sofőr aki megfőzte btr motorját, fegyelmi meg mèg fizetnie is kellett.

Nem èrtem mièrt nem kapott jutalmat. Biztos sokan tanultak az esetből. Btr meg volt szarásig.


Amúgy feltennèm a kèrdèst.
Ha a pilóta túlèli, de a másik kettő meghal, akkor is menne e itt a pcskedès.

Esetleg lenyomorodik akkor kapna kártèrítèst?
Vagy az csak a családnak jár?
(Márha a pilótáè is kapott?)

Nem mondom hogy èn mindíg betartották minden szabájt.

Pl afgánba mindíg csövön hordtam a fegyvereim.
Ami tilos volt.
De ha valakit odanemfigyelèsből agyonlőttem volna, gondolom nem èn lennèk a vagány gyerek, de amúgy jó srác, hát hibázott ez van......

Mindegy is. Vègülis egy fórum nem erre való hogy kibeszèljünk dolgokat.
Semmi kitüntetést nem kapott. De most mi az elvárás? Kapjon posztumusz megrovást, lefokozást?? Már neki tök mind1.

Ha esetleg más is felelőst és azt kenik el, akkor értem, hogy visszatetsző. Eddig ez nem merült fel, ha igen, akkor legyen felelősségre vonva nem kérdés. De a halottakkal szemben???

Valószínüleg ha odabaxxa a gépet és túlélik, nem kap jutalmat. De ezt a 170 misit sem ők kapták. Gyerekek, feleség stb. Lett elég bajuk és egy 40 000 mrd-os költségvetésbe meg belefér, de még a 1.700-1.800 mrd-os HM keretbe is.

Persze tudom, volt más hasonló eset, aminek nem lett következménye az probléma. Ha folyamatosan rongálodnának meg a helikoptetek pilótahibákból, karbantartási mulasztásból, az probléma. Ha van ilyen, akkor az a szolnoki parancsnok felelőssége is.
 
A-a katona ugyan olyan munkavállaló,mint bárki más.Nem kötelező katonának lenni.....
Nekem,és a halott katonatársamnak anno kötelező volt......Meg még milliónyi többi sorozottnak.Szóval hagyjuk már ezt az üres,és hamis pátoszkodást.Milliónyian szolgáltuk a hazát ingyen,kötelességből mundérban.
B-mióta állitották vissza a nemesi vitézi rendet,hogy a katonának előjogai vannak?
Éppen forditva.Megszabadulni kéne a magyar félfeudalista államszervezet és tagjainak mindenféle előjogaitol.
C-ezt,mit csinált,civilben foglakozáskörében elkövetett szándékos veszélyeztetésnek hivják,és büntetés jár érte.....És katonának ugyan úgy felelnie kéne érte.Mert amig nem felelnek érte,újra és újra meg fogják csinálni.
Anno,mikor Bosznia felett lelőtték az F16-t,az USAF mindent megtett,és kihozta a pilótát.
Majd kivizsgálták,hogy miért is lőtték le.Megállapitották,hogy súlyos hibák és fegyelmezetlenség vezetett a gépveszteséghez,ezért megróvással kirugták a pilótát......
Ez a minden ember egyenlőt hagyjuk már. A katona papíron vállalja, hogy meghal. Neked, nekem ezt nem kell.( Majd ha soroznak lehet kell. )

Pont az volt a törvényi változásának szelleme, hogy ők nem civil munkavállalók. Emiatt vannak a civilektől eltérő kedvezményeik, de vannak böven civilektől eltérő kötelezettségeik.

A sorozottak ügye megint más. De most ilyen nincs, fölösleges idekeverni.

A vizsgálat nem zárult le. Ha azon pörögnél, miért nem azt értem. Halotakkal szemben sem büntetőjogi, sem polgári, sem katonai bírósági, vagy fegyelmi eljárás nem lefolytatható. Ettől még ki kell vizsgálni az ügyet, de ha van személyi felelősség, akkor azt max. másokkal szemben lehet lefolytatni.
 
  • Tetszik
Reactions: Kávé
Megfizették a legnagyobb árat, amit lehetett. Hogy a családja kapott pénzt, egy kamionosnál, másnál nem biztos hogy járna, hát ennyi előnye lehet, hogy a Honvédséget választották.

Nekem már nagyon visszás, hogy ezen megy a pörgés. Ha megzúzza felelőtlenségből a gépet, aztán tisztára mosnák, kineveznék, akkor értem az indulatokat, itt nem.

A gép odalett oké, de ezen a gépen nem múlik semmi.
Tanulságok???
Biztos sokan átgondolták, melyik előírás, miért fontos. A parancsnoktól a pilótán át a karbantartókig. Ha folyamatosan hullanának a gépek érteném az indulatokat, így nem.
Annyit lehetett volna tenni, hogy a honvédelem lehozza hogy biztonsagi konferenciat, ertekezletet stb tartottak a helikopter baleset tanisagainak ismertetésere és a állomány szabalykovetesemek erősítésére.
 
Komolyan mondom ha meg egyszer valaki leírja hogy feladat előtt nem nézte meg a térképet "letörlöm a zinternetet!"
Ilyen NINCS bsszameg! Ez olyan mint elfelejteni a hajtóművet indítani! + Ott van a kibaszott kijelzőn a kurva map! Ezert mondtam hogy hibázott!
A légi irányítók meg szerintetek folyamatosan duruzsolnak a fülükbe? Lófaszt, pont hogy az ilyen feladatokhoz semmi közük. Mit tudna nekik mondani terepkövetés során???

Tehát a kötél valószínűleg rajta volt a térképen de elqrták! Azt hitte hogy:
-már elhagyták
-alattuk van
-felettük van stb..

Ja és nem jampizás volt hanem a boszniai ( hasonlo terep) kutató-mentő szolgálatra való felkészülés.
 
  • Tetszik
  • Szomorú
Reactions: J.G. and SilvioD
Komolyan mondom ha meg egyszer valaki leírja hogy feladat előtt nem nézte meg a térképet "letörlöm a zinternetet!"
Ilyen NINCS bsszameg! Ez olyan mint elfelejteni a hajtóművet indítani! + Ott van a kibaszott kijelzőn a kurva map! Ezert mondtam hogy hibázott!
A légi irányítók meg szerintetek folyamatosan duruzsolnak a fülükbe? Lófaszt, pont hogy az ilyen feladatokhoz semmi közük. Mit tudna nekik mondani terepkövetés során???

Tehát a kötél valószínűleg rajta volt a térképen de elqrták! Azt hitte hogy:
-már elhagyták
-alattuk van
-felettük van stb..

Ja és nem jampizás volt hanem a boszniai ( hasonlo terep) kutató-mentő szolgálatra való felkészülés.
Nem követte a repülésirányitás utasitásait......
És mint most kiderült,a kötélpályánál egy távvezeték is volt,ami azért nem annyira nehezen észrevehető valami.......És felhivták rá az eligazitáson a figyelmet,hogy ne repüljenek át alatta,mert ott a kötélpálya.
És ha közben eltévedt,az aztán qrva nagy mentség.....Sőt,egy gps nevigációval ellátott géppel meg művészet.
Hagyjuk már ezt a mundér becsülete xarháziskodást.A mundér ettől csak koszosabb lesz.
Vagy rendbe tesszük egyszer végre az államszervezet,és benne a sereg dolgait-vagy soha a budös életben nem leszünk jobbak xaros mucsajröcsögénél.
 
Ez a minden ember egyenlőt hagyjuk már. A katona papíron vállalja, hogy meghal. Neked, nekem ezt nem kell.( Majd ha soroznak lehet kell. )
Te,lehet,hogy nem voltál sorkatona.Milliónyian viszont voltunk.
Nekünk ne lökd ezt a pátoszkodó sódert,mert elküldünk a búsba.
És van egy halom civil állás,ami statisztikailag kimutathatóan veszélyesebb,mint ma Mo-on katonának állni.
És,legalábbis papiron,nem vagyunk feudalizmus,hogy nemesi előjogok legyenek.Az alkotmány(forma tákolmány) kimondja a törvény elötti egyenlőséget.
Emiatt vannak a civilektől eltérő kedvezményeik, de vannak böven civilektől eltérő kötelezettségeik.
Civilként is egy valag munka van,ahol kötelezettségeket vállalsz.
A felelőségvállalás pedig nem olyan,ami alol felmenbtést kaptak.....
A vizsgálat nem zárult le. Ha azon pörögnél, miért nem azt értem. Halotakkal szemben sem büntetőjogi, sem polgári, sem katonai bírósági, vagy fegyelmi eljárás nem lefolytatható. Ettől még ki kell vizsgálni az ügyet, de ha van személyi felelősség, akkor azt max. másokkal szemben lehet lefolytatni.
Sajnos azt kell mondjam,hogy mucsai viszonyaink és az államszervezt szervilis,valamint iszonyat korrupt volta miatt......kb az se hiszi el egy hivatalos vizsgálat eredményeit,ki irja.....
A pilóta meghalt,őt már nem lehet felelőségre vonni.
De a felelőségének tényét meg lehet állapitani.
És mondjatok kegyetlennek,de a felelőség megállapitása után a családjátol minden kapott kártéritést azonnali hatállyal visszavennék.
Egy adrenalin függő beképzelt barom is nagyon fegyelmezett tud lenni,ha tudja,hogy a családja is kárát látja a hülyeségének.(anno az SR71 személyzete csak családos ember lehetett.Mert kimutatható,hogy egy apa megfontoltabban viselkedik,mint egy legény ember-no korántsem mindig,de azét általában)
A jövő érdeke az lenne,hogy kegyetlenül leszámoljunk a jelen visszásságaival.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord