[HUN] Airbus Helicopters H145M HForce

Nem 5 év teljes támogatással vettük a gépeket? Ez nem volt benne a szerződésben?
A szükséges alkatrészt nem az Airbus logisztikai rendszerén keresztül rendelik és a szolnokiak szerelik be?
Amit meg nem tudnak megcsinálni, azt a gyártó emberei végzik el helyben vagy a gyárban?
Vagy miért kell ez a szerződés?
Nem lízingelünk. A támogatás mértékét a HM VGH tudja megmondani, de nem nekünk.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
Nem 5 év teljes támogatással vettük a gépeket? Ez nem volt benne a szerződésben?
A szükséges alkatrészt nem az Airbus logisztikai rendszerén keresztül rendelik és a szolnokiak szerelik be?
Amit meg nem tudnak megcsinálni, azt a gyártó emberei végzik el helyben vagy a gyárban?
Vagy miért kell ez a szerződés?

..lehet, hogy nem lesz elég műszaki?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Szerintem ez egy elég fontos esemény a Magyar Légierő számára. Ráadásul 2 ék felségjelű gép a főszereplő.
Így beteszem a cikkhez mellékelt képet is:
00illusztracio-768x512.jpg

És igen fontos, hogy az A400 is alkalmas a gépek szállítására. És képes lesz a H225M esetében is erre.
 
A felvetés jó, egyelőre a teljes képességkészlet elérése a cél. Addig az ilyesmi nyilván szóba sem jöhet, a tervezését elkezdeni kétségtelenül kéne.
Hát figyelj, jelenleg úgy néz ki, hogy a közel-keleti missziók szinte teljesen leépültek/nek. Mondjuk most a Covid/határőrizet/nyári nemzetközi gyakorlati dömping mellett nem is hiányzik, de egy ilyen képesség fejlesztést nem az utolsó pillanatban kell elkezdeni ellenőrizni.
Nekem nagyon valószínű, hogy kisvártatva beleugrunk majd az afrikai buliba. Ezért a tervezéshez már most jól jön az ilyen gyakorlat.
Alapvetően jól jöhet a fegyverzet rendelkezésre állása is, de az afrikai misszióban lehet, hogy 100x többet ér az EO torony adta nagyobb keresési képesség (hőkamera, nagy felbontás, stb.), és az alap utility funkciók (teher és deszant szállítás) mint az, hogy NIR-rel lebonthat egy fél hegyoldalt. De valószínűleg a Spike ATGM sem igazán hiányozna az afrikai missziókból.
Szóval ezzel csak azt akartam mondani, hogy nem biztos, hogy a fejesek kezét az megköti, hogy nincs full spektrum a képességekben, ahhoz hogy mondjuk egy támogató küldetésben részt vegyünk.
 
Hát figyelj, jelenleg úgy néz ki, hogy a közel-keleti missziók szinte teljesen leépültek/nek. Mondjuk most a Covid/határőrizet/nyári nemzetközi gyakorlati dömping mellett nem is hiányzik, de egy ilyen képesség fejlesztést nem az utolsó pillanatban kell elkezdeni ellenőrizni.
Nekem nagyon valószínű, hogy kisvártatva beleugrunk majd az afrikai buliba. Ezért a tervezéshez már most jól jön az ilyen gyakorlat.
Alapvetően jól jöhet a fegyverzet rendelkezésre állása is, de az afrikai misszióban lehet, hogy 100x többet ér az EO torony adta nagyobb keresési képesség (hőkamera, nagy felbontás, stb.), és az alap utility funkciók (teher és deszant szállítás) mint az, hogy NIR-rel lebonthat egy fél hegyoldalt. De valószínűleg a Spike ATGM sem igazán hiányozna az afrikai missziókból.
Szóval ezzel csak azt akartam mondani, hogy nem biztos, hogy a fejesek kezét az megköti, hogy nincs full spektrum a képességekben, ahhoz hogy mondjuk egy támogató küldetésben részt vegyünk.
Én ezt el tudom fogadni.
Azzal meg teljes mértékben egyet értek, hogy a fejesek nem foglalkoznak a tényleges képességekkel sajnos.
De, ettől még ez egy felvetés, ténylegesen nem gyakorolják még.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Hát figyelj, jelenleg úgy néz ki, hogy a közel-keleti missziók szinte teljesen leépültek/nek. Mondjuk most a Covid/határőrizet/nyári nemzetközi gyakorlati dömping mellett nem is hiányzik, de egy ilyen képesség fejlesztést nem az utolsó pillanatban kell elkezdeni ellenőrizni.
Nekem nagyon valószínű, hogy kisvártatva beleugrunk majd az afrikai buliba. Ezért a tervezéshez már most jól jön az ilyen gyakorlat.
Alapvetően jól jöhet a fegyverzet rendelkezésre állása is, de az afrikai misszióban lehet, hogy 100x többet ér az EO torony adta nagyobb keresési képesség (hőkamera, nagy felbontás, stb.), és az alap utility funkciók (teher és deszant szállítás) mint az, hogy NIR-rel lebonthat egy fél hegyoldalt. De valószínűleg a Spike ATGM sem igazán hiányozna az afrikai missziókból.
Szóval ezzel csak azt akartam mondani, hogy nem biztos, hogy a fejesek kezét az megköti, hogy nincs full spektrum a képességekben, ahhoz hogy mondjuk egy támogató küldetésben részt vegyünk.

Szerintem Afrikában sem lehet baj belőle, ha van mivel visszalőni. Egy géppuska/gépgyú konténer meg egy 70mm-es rakétablokk az jól jöhet bármikor.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Szerintem Afrikában sem lehet baj belőle, ha van mivel visszalőni. Egy géppuska/gépgyú konténer meg egy 70mm-es rakétablokk az jól jöhet bármikor.
Hát pl. ha az Operába készülsz, akkor én az ilyen bohóságokról lebeszélnélek... :D
De a viccet félretéve. Van egy sokkal hasznosabb megoldás az ottani környezetre :rolleyes::
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Németül van, de szerintem mindent értesz, ha leveszed a hangját is.... :hadonaszos:

Ez sokkal rugalmasabb célleküzdést ad, mint egy csak kizárólag előre tüzelni képes konténer.
 
  • Tetszik
Reactions: éber and blogen
Szerintem ez egy elég fontos esemény a Magyar Légierő számára. Ráadásul 2 ék felségjelű gép a főszereplő.
Lehet, hogy én értem félre, de a kép csak illusztráció...
A H145M légi szállíthatóságának lehetőségét pedig már vagy ezerszer kitárgyaltuk mi is itt a fórumon az elmúlt három évben, pl. az ausztrál SOF ajánlatnál vagy a szállítógépek kiválasztásánál. Ez a cikk sem arról szól, hogy épp most történt ez Pápán.
 
Lehet, hogy én értem félre, de a kép csak illusztráció...
A H145M légi szállíthatóságának lehetőségét pedig már vagy ezerszer kitárgyaltuk mi is itt a fórumon az elmúlt három évben, pl. az ausztrál SOF ajánlatnál vagy a szállítógépek kiválasztásánál. Ez a cikk sem arról szól, hogy épp most történt ez Pápán.
Ha ez így van, akkor ez elég aljas dolog volt. Én most sem tudom megállapítani a képről, mert telefonon tudok csak ránézni. Majd csak este leszek gépközelbe.
Ugyanakkor a következtetések így is állnak. ;)
 
Lehet, hogy én értem félre, de a kép csak illusztráció...
A H145M légi szállíthatóságának lehetőségét pedig már vagy ezerszer kitárgyaltuk mi is itt a fórumon az elmúlt három évben, pl. az ausztrál SOF ajánlatnál vagy a szállítógépek kiválasztásánál. Ez a cikk sem arról szól, hogy épp most történt ez Pápán.
A szöveg is arról szól, hogy kéne, és lehetne.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm