• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 317
8 359
113
Panelban proliskodon jelenleg, paraszt-kulák családból.

A prolit én bevallom az olyan gyengeelmélyűekre használom akik képtelenek a politikai nézeteiken felülemelkedve nézni bármit..
Édes mindegy milyenek ezek a politikai nézetek..
Szóval én a prolit a római értelemben vett politikai proletárban használom..
Szerintem nem jól használod, mert akikre vonatkoztatod egyszerűen elvakult és agymosott emberek. Van egynéhány itt a fórumon is. De ne offoljunk többet, ezt kibeszéltük.;)
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 317
8 359
113
A proli az pejorativ jelző és teljesen megszokott (Budarol mondom, hogy ez teljesen tipikus "pesti" ill politikailag korrekt jelző, gyakorlatilag a lumpenprolibol rövidült.)
Te a proletarral kevered, ami viszont nem negativ jelzo.


Az inkabb a plebs lenne, de amugy valoban, a proli megall negatív jelzonek.
Csendben jegyzem meg, hogy én is Budáról, de nem használtam/om ezt a jelzőt. Akik használták/ják, azok azok, akiket írtam.
 
K

kamm

Guest
Nem értettem félre, és nem szőrözésként írtam. Vadai nem érdekel. A proli meg most nagyon pejoratív ('90 előtt meg pozitív kicsengése volt sokszor, de azt sem kedveltem). nem szeressem, mert az ország 90%-a az az eredeti definíciót nézve, és azok használják ilyen felhanggal, akiknek a szülei vagy ők maguk a legmélyebb bugyorból jöttek egykoron.
Ha igénytelen a fórumtárs, akkor tessék azt írni, mert az azt is jelenti...;)
Prolinak Budapesten sosem volt pozitiv felhangja, ez valami tévedés lesz. Kadarek probalkoztak ilyesmivel, de nem sikerült "visszavenni" a szot.
Mindezt a budai hegyekbol, az ún. "keresztény uri középosztály" bastyajabol mondom - nem volt szokas dobalozni vele, de megvolt a maga erős pejorativ felhangja.
 

milagro

Well-Known Member
2019. szeptember 28.
11 895
25 835
113
"Már folyik az első magyar Airbus H225M helikopter összeszerelése a francia Marignane-ben található üzemben. 2018 decemberében rendelt meg a magyar állam 16 darab Airbus H225M közepes többcélú katonai helikoptert, a gépeket 2023-ban kezdi el kézhez venni a honvédség és 2025-ig fejeződik be a leszállítás."
 
K

kamm

Guest
Csendben jegyzem meg, hogy én is Budáról, de nem használtam/om ezt a jelzőt. Akik használták/ják, azok azok, akiket írtam.
Amire en irtam, hogy szerintem nem igaz. Vegigmondjam az általános meg elitgimiket, avagy kinek milyen foorvos, hires jogaszdinasztia, BMEs dekanok stb voltak a szulei az osztalytarsaim közül?
Mondom, ritkán hasznaltuk, de nem véletlenül, egyértelműen negatív konnotacioja volt, mindenki ismerte otthonrol... senki nem a proletar helyett hasznalta, ahogy linkelted.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely
K

kamm

Guest
Hát a törikönyvben ókori proletariátusként írták és az is ragadt meg.
Korrekt, ott is a plebeiusbol lett a plebs - utóbbi kb lehetne a proli, bar ugyan latinban sokszor kapott lenéző-lekezelo hangsúlyt, annyira nem volt negatív, mint magyarban lett a proli...

HBOn volt a Rome sorozat, ket szezont ert csak meg, pedig szenzaciosan jo volt, de úgy irtak, az elmebeteg (proli) olasz maffia felgyújtotta a tizmillio dollaros díszleteket valami biztositasi csalasban és az amerikaiak felpakoltak es lefujtak a masodik szezon után...
 
  • Tetszik
Reactions: anti70 and krisss

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 317
8 359
113
Amire en irtam, hogy szerintem nem igaz. Vegigmondjam az általános meg elitgimiket, avagy kinek milyen foorvos, hires jogaszdinasztia, BMEs dekanok stb voltak a szulei az osztalytarsaim közül?
Mondom, ritkán hasznaltuk, de nem véletlenül, egyértelműen negatív konnotacioja volt, mindenki ismerte otthonrol... senki nem a proletar helyett hasznalta, ahogy linkelted.
Mondhatod, mert az egyik(ek)be én jártam, a másik(ak)ba meg a családom másik fele...;) A "proli"-nak sosem volt pozitív felhangja, kivéve a kádári közbeszédben.
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 228
24 330
113
"Már folyik az első magyar Airbus H225M helikopter összeszerelése a francia Marignane-ben található üzemben. 2018 decemberében rendelt meg a magyar állam 16 darab Airbus H225M közepes többcélú katonai helikoptert, a gépeket 2023-ban kezdi el kézhez venni a honvédség és 2025-ig fejeződik be a leszállítás."
Itt a lényegek:
https://combatant.blog.hu/2021/07/1...rNoi44KuSMDznHLIEosxRtldJEOd_uqHuZMacNfnzxVjA
Töltőcsonk kérdése - eredetileg most már biztos, hogy NEM volt rendelve, ha lesz is, akkor is "csak" 6 példányra:
  • "A kormánybiztos azt is elmondta, hogy tárgyalt a 6 db SOF (Special Operations Forces) változatú gépek légiutántöltési lehetőségéről, ennek kérdése fölmerült a látogatás során."
  • "A megbeszélések során át kellett tekinteni technikailag, hogy bővíthetőek-e a már megrendelt helikopterek. Hosszú távon, én mindenképp felfogom vetni, de ez elsősorban egy műszaki kérdés, és fogunk kapni majd az Airbus gyártól erre vonatkozólag egy világos műszaki álláspontot a következő hónapokban. Jelenleg ez továbbra is egy élő kérdés."
Adalék:
"A H225M gépeken 600 repült óra után kell végrehajtani az első kisebb időszakos javításokat. Komolyabban 1200 óra után kell a gépeken karbantartást végrehajtani. Ha figyelembe vesszük, hogy átlagban 100-150 repült órát tehet meg egy gép, egy évben, az 1200 órás karbantartás akár 10 év körül jöhet el."
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 770
113
.
Itt a lényegek:
https://combatant.blog.hu/2021/07/1...rNoi44KuSMDznHLIEosxRtldJEOd_uqHuZMacNfnzxVjA
Töltőcsonk kérdése - eredetileg most már biztos, hogy NEM volt rendelve, ha lesz is, akkor is "csak" 6 példányra:
  • "A kormánybiztos azt is elmondta, hogy tárgyalt a 6 db SOF (Special Operations Forces) változatú gépek légiutántöltési lehetőségéről, ennek kérdése fölmerült a látogatás során."
  • "A megbeszélések során át kellett tekinteni technikailag, hogy bővíthetőek-e a már megrendelt helikopterek. Hosszú távon, én mindenképp felfogom vetni, de ez elsősorban egy műszaki kérdés, és fogunk kapni majd az Airbus gyártól erre vonatkozólag egy világos műszaki álláspontot a következő hónapokban. Jelenleg ez továbbra is egy élő kérdés."
Adalék:
"A H225M gépeken 600 repült óra után kell végrehajtani az első kisebb időszakos javításokat. Komolyabban 1200 óra után kell a gépeken karbantartást végrehajtani. Ha figyelembe vesszük, hogy átlagban 100-150 repült órát tehet meg egy gép, egy évben, az 1200 órás karbantartás akár 10 év körül jöhet el."
Nekem ez volt érdekes a cikkből. Eddig számomra ismeretlen volt a tanácsadói csapat. Tudjuk még kik vannak Maróth mellett??

Tömböl László (J) nyugállományú mérnök vezérezredes, a kormánybiztos katonai tanácsadója

Illetve
Utóbbi helyszín okán, az Airbus Helicopters, Magyarországon részt kíván venni az oktatás fejlesztésben is, hisz új tudást, technológiát igényel a gyulai alkatrészgyárba való toborzás. A régióban előreláthatólag több milliárdért lesz szakképzési fejlesztés, illetve az egyetemi háttér kialakítása a gyár mögé.

Eme háttérképzésbe már az Aibrus által kidolgozott szakképzési program adaptálása van tervezve, a gyár pedig rendelkezésre fogja bocsájtani a francia szakképzési programokat. Miután pedig Franciaország igen előkelő pozícióban van a légijármű ipar fejlesztésében, így kijelenthető, hogy az egyik legjobb képzés lesz majd ezen a téren, hazai környezetben.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 282
81 227
113
Nekem ez volt érdekes a cikkből. Eddig számomra ismeretlen volt a tanácsadói csapat. Tudjuk még kik vannak Maróth mellett??

Tömböl László (J) nyugállományú mérnök vezérezredes, a kormánybiztos katonai tanácsadója

Illetve
Utóbbi helyszín okán, az Airbus Helicopters, Magyarországon részt kíván venni az oktatás fejlesztésben is, hisz új tudást, technológiát igényel a gyulai alkatrészgyárba való toborzás. A régióban előreláthatólag több milliárdért lesz szakképzési fejlesztés, illetve az egyetemi háttér kialakítása a gyár mögé.

Eme háttérképzésbe már az Aibrus által kidolgozott szakképzési program adaptálása van tervezve, a gyár pedig rendelkezésre fogja bocsájtani a francia szakképzési programokat. Miután pedig Franciaország igen előkelő pozícióban van a légijármű ipar fejlesztésében, így kijelenthető, hogy az egyik legjobb képzés lesz majd ezen a téren, hazai környezetben.

"A megbeszélések során át kellett tekinteni technikailag, hogy bővíthetőek-e a már megrendelt helikopterek. Hosszú távon, én mindenképp felfogom vetni, de ez elsősorban egy műszaki kérdés, és fogunk kapni majd az Airbus gyártól erre vonatkozólag egy világos műszaki álláspontot a következő hónapokban. Jelenleg ez továbbra is egy élő kérdés."

2,5 éve rendelték meg a gépeket és még midig variálnak hogy mi legyen benne? És kérdéses hogy amit most kérnek módosítás, az lehetséges-e még ebben a fázisban? Vagy csak megint szerencsétlen a megfogalmazás? Ez csak a légi utántöltésre vonatkozik?
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 740
12 287
113
"A megbeszélések során át kellett tekinteni technikailag, hogy bővíthetőek-e a már megrendelt helikopterek. Hosszú távon, én mindenképp felfogom vetni, de ez elsősorban egy műszaki kérdés, és fogunk kapni majd az Airbus gyártól erre vonatkozólag egy világos műszaki álláspontot a következő hónapokban. Jelenleg ez továbbra is egy élő kérdés."

2,5 éve rendelték meg a gépeket és még midig variálnak hogy mi legyen benne? És kérdéses hogy amit most kérnek módosítás, az lehetséges-e még ebben a fázisban? Vagy csak megint szerencsétlen a megfogalmazás? Ez csak a légi utántöltésre vonatkozik?

Én úgy értettem, hogy a légi utántöltésről van szó. De mit kell ezen tököljenek egy hónapig?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 916
14 726
113
Itt a lényegek:
https://combatant.blog.hu/2021/07/1...rNoi44KuSMDznHLIEosxRtldJEOd_uqHuZMacNfnzxVjA
Töltőcsonk kérdése - eredetileg most már biztos, hogy NEM volt rendelve, ha lesz is, akkor is "csak" 6 példányra:
  • "A kormánybiztos azt is elmondta, hogy tárgyalt a 6 db SOF (Special Operations Forces) változatú gépek légiutántöltési lehetőségéről, ennek kérdése fölmerült a látogatás során."
  • "A megbeszélések során át kellett tekinteni technikailag, hogy bővíthetőek-e a már megrendelt helikopterek. Hosszú távon, én mindenképp felfogom vetni, de ez elsősorban egy műszaki kérdés, és fogunk kapni majd az Airbus gyártól erre vonatkozólag egy világos műszaki álláspontot a következő hónapokban. Jelenleg ez továbbra is egy élő kérdés."
Adalék:
"A H225M gépeken 600 repült óra után kell végrehajtani az első kisebb időszakos javításokat. Komolyabban 1200 óra után kell a gépeken karbantartást végrehajtani. Ha figyelembe vesszük, hogy átlagban 100-150 repült órát tehet meg egy gép, egy évben, az 1200 órás karbantartás akár 10 év körül jöhet el."
"Most vagyunk a második harmadánál a tervezési folyamatnak. A mai jelentés alapján, amit kaptunk, 85%-ban vannak készen a helikoptereinknek a végleges terveivel. Ez azt jelenti, hogy még rengeteg olyan elektronikai eszköz fog beépítésre kerülni a futószalag végén, aminek még a tervezése most zajlik."

Ebből 2 dolog következik:
  • Vagy egy még ki nem fejlesztett, hiper-szuper, térugrásos, sugárfegyveres technológiát kapunk a mi igényeink szerint
  • Vagy a H225M eleve egy gigantikus blöff volt (ahogy a H145M is) és a gyártó most fut az események után, hogy elkerülje a kötbérezést (már ha egyáltalán volt bennünk spiritusz, hogy ilyet kikössünk a szerződésben.)
 
  • Vicces
Reactions: Blitz97

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 228
24 330
113
"Most vagyunk a második harmadánál a tervezési folyamatnak. A mai jelentés alapján, amit kaptunk, 85%-ban vannak készen a helikoptereinknek a végleges terveivel. Ez azt jelenti, hogy még rengeteg olyan elektronikai eszköz fog beépítésre kerülni a futószalag végén, aminek még a tervezése most zajlik."

Ebből 2 dolog következik:
  • Vagy egy még ki nem fejlesztett, hiper-szuper, térugrásos, sugárfegyveres technológiát kapunk a mi igényeink szerint
  • Vagy a H225M eleve egy gigantikus blöff volt (ahogy a H145M is) és a gyártó most fut az események után, hogy elkerülje a kötbérezést (már ha egyáltalán volt bennünk spiritusz, hogy ilyet kikössünk a szerződésben.)
Szerintem meg az önvédelmi rendszerek és a fegyverzet "nyitott részei" (Spike, Hellfire kategóriára gondolok) a szerződéskötéskor nem voltak letárgyalva, Maróth egyértelműen elmondta a "külföldön gyártott szenzorok" esetét, szóval DIRCM-től kezdve a HForce elemein keresztül bármi lehet még nyitott, ahogyan -mint kiderült- a töltőcsonk is az még mindig.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
"Most vagyunk a második harmadánál a tervezési folyamatnak. A mai jelentés alapján, amit kaptunk, 85%-ban vannak készen a helikoptereinknek a végleges terveivel. Ez azt jelenti, hogy még rengeteg olyan elektronikai eszköz fog beépítésre kerülni a futószalag végén, aminek még a tervezése most zajlik."

Ebből 2 dolog következik:
  • Vagy egy még ki nem fejlesztett, hiper-szuper, térugrásos, sugárfegyveres technológiát kapunk a mi igényeink szerint
  • Vagy a H225M eleve egy gigantikus blöff volt (ahogy a H145M is) és a gyártó most fut az események után, hogy elkerülje a kötbérezést (már ha egyáltalán volt bennünk spiritusz, hogy ilyet kikössünk a szerződésben.)
Én Maróthék helyében már régen kezdeményeztem volna, hogy felpakoljanak - alapfelszerelésként - egy 76mm-es, vagy egy 90-es ágyút mindkét Airbus típusra. Kizárólag amiatt, hogy a kedvedben járjanak. De ha szépen megkéred őket, akkor atomtöltetet is kérhetünk rájuk.
Neked mindegy, csak jó nagy kaliber legyen, és nagyot durranjon...