• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113

Ajanlom a pilóta nélküli helit.

Szintén az Airbus kínálja a kompakt és diszkrét VSR700 pilóta nélküli helikoptert, amely a rakománytól a fegyveres felderítésig a tengeren és szárazföldön számos küldetést képes végrehajtani. A legjobb egyensúlyt kínálja a hasznos teherbírás, az állóképesség és az üzemeltetési költségek között.
 

snakeye

Active Member
2010. április 27.
134
173
43
Azért a fotó ügyesen van csinálva... nem látszik, hogy nincs kész a gyár másik oldala és a parkoló is teli van még a melósok konténereivel. De tényleg gyorsan haladnak. Valamelyik nap majd arra járok lefotózom a másik oldalról. Direkt az Airbus miatt költöztem Gyulára, tavaly szeptemberben volt egy meet-es interjúm, de amit ajánlottak az nem tetszett. Illetve gőzerővel keresik az embereket, de ilyen kívánalmaknak itt kevesen fognak megfelelni. Várom a dróngyár bejelentését Bcsabára oda is bepróbálkozok majd.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 743
26 195
113
Azért a fotó ügyesen van csinálva... nem látszik, hogy nincs kész a gyár másik oldala és a parkoló is teli van még a melósok konténereivel. De tényleg gyorsan haladnak. Valamelyik nap majd arra járok lefotózom a másik oldalról. Direkt az Airbus miatt költöztem Gyulára, tavaly szeptemberben volt egy meet-es interjúm, de amit ajánlottak az nem tetszett. Illetve gőzerővel keresik az embereket, de ilyen kívánalmaknak itt kevesen fognak megfelelni. Várom a dróngyár bejelentését Bcsabára oda is bepróbálkozok majd.
Amire te gondolsz, az a felületkezelő üzem szerintem
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 527
8 075
113
Azért a fotó ügyesen van csinálva... nem látszik, hogy nincs kész a gyár másik oldala és a parkoló is teli van még a melósok konténereivel. De tényleg gyorsan haladnak. Valamelyik nap majd arra járok lefotózom a másik oldalról. Direkt az Airbus miatt költöztem Gyulára, tavaly szeptemberben volt egy meet-es interjúm, de amit ajánlottak az nem tetszett. Illetve gőzerővel keresik az embereket, de ilyen kívánalmaknak itt kevesen fognak megfelelni. Várom a dróngyár bejelentését Bcsabára oda is bepróbálkozok majd.
Az a Lentatek Karayel SU lesz?
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 743
26 195
113
Az STU az kész van. Az Airbus csarnok másik oldala hiányos. Lehet nem minden nap látom, mert hetente max kétszer ha megyek arra, de vasárnap láttam pont. De ha itt élsz és naponta látod te is akkor tudod miről beszélek.
Én ritkán járok arra, nekem kiesik teljesen. de a csarnok önmagában már kész van, mivel a hónap végén elvileg indul a gyártás.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
Célegyenesben

Gyulai polgi
Face

Ma gyárlátogatás során néztem meg, hogyan halad a beköltözés az Airbus új gyulai gyárában.

Lenyűgözött az az átgondolt, precízen megtervezett és szervezett működési modell, amelyet bemutattak a gyár vezetői, Andreas Stöckle igazgató úr és Pankucsi András termelési vezető. Nem csak a beköltözés szervezettsége, de az üzem működési rendszere is méltó a világ egyik vezető légijárműipari vállalatához!

Belső képeket az ipari titkok védelme miatt természetesen nem mutathatok meg.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 499
72 481
113
Célegyenesben

Gyulai polgi
Face

Ma gyárlátogatás során néztem meg, hogyan halad a beköltözés az Airbus új gyulai gyárában.

Lenyűgözött az az átgondolt, precízen megtervezett és szervezett működési modell, amelyet bemutattak a gyár vezetői, Andreas Stöckle igazgató úr és Pankucsi András termelési vezető. Nem csak a beköltözés szervezettsége, de az üzem működési rendszere is méltó a világ egyik vezető légijárműipari vállalatához!

Belső képeket az ipari titkok védelme miatt természetesen nem mutathatok meg.
289380278_427966686010064_3399348105217020660_n.jpg
289495056_427966706010062_2773187557672917366_n.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 499
72 481
113
Csak emlékeztetőül...

2021. október 22. : "Andreas Stöckle elmondta, szerződés szerint 2022. július 17-én el kell kezdeniük a termelést, először tíz gépen..."
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 499
72 481
113
A Békés megyei kormányhivatal július 1-jei közleménye szerint az INpark Gyula Ipari Park területén létesített Airbus gyárban mintegy 50 évre tervezik a termelést.

Az Airbus az úgynevezett DUMAG gyártócsarnokon belüli területrészen tervezi üzemeltetni a Speciális folyamatok zónáját (SPZ), ahol felületkezelési tevékenységet kíván folytatni. Két félautomata felületkezelő sorból álló felületkezelő zónát terveznek telepíteni. Az üzemi gyártás célja az Airbus helikopterekhez speciális alkatrészek gyártása és beszállítás.

A gyártás során az alábbi fő típusú alkatrészek fognak készülni az üzemben:

  • fogaskerekek
  • különféle fém szerelvények
  • rotorlemez
  • karmantyúk
  • kis méretű fém foglalatok
  • esztergályozott alkatrészek

Az alapvető gyártáshoz még az alábbi funkciók is kapcsolódnak;
  • Finom megmunkálás (500 mm méret alatti részekhez)
  • Hőkezelés és roncsolás mentes vizsgálat
  • Szerszám készítés
  • Minőségbiztosítási laboratóriumok
  • Speciális folyamatok zónája (SPZ)
  • Szennyvíztisztítás/légkezelés/hulladékkezelés

A gyártóüzemben kb. 80 db. precíziós gép és munkaállomás fog helyet kapni.

A gyártóüzem két műszakban fog működni, az iroda részben egy műszakos (nappali) működés
tervezett.

Tervezett foglalkoztatottsági mutatók: Irodai létszám kb. 60 fő üzemi létszám kb. 160 fő,
összességében 220 foglalkoztatott.


És még nagyon sok érdekes részlet található a kormányhivatal által közzétett dokumentumokban.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 743
26 195
113
Várostörténeti pillanat: ünnepélyes keretek között elindult az Airbus gyulai gyárának termelése!
A gyártást Palkovics László technológiai és ipari miniszter, Maróth Gáspár védelempolitikáért és védelmi fejlesztésekért felelős államtitkár, Laurent Mazoué, az Airbus Helicopters üzemeltetésért felelős alelnöke és Andreas Stöckle, az Airbus Helicopters Hungary ügyvezető igazgatója indította el.
#airbus #airbushelicopters #airbushelicoptershungary #gyula #munkahelyteremtés #gazdaságfejlesztés #iparfejlesztéso

 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 527
8 075
113
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
A 15 ezer négyzetméter alapterületű üzemben az európai repülőgépgyártó helikoptereinek sárkányszerkezetéhez és dinamikus rendszereihez gyártanak acélból és titániumból precíziós alkatrészeket, emellett az ajtópanelek egy részét is itt állítják elő. A gyulai lesz ezen alkatrészek esetében a teljes Airbus-család egyedüli ellátási pontja.

A védelmi ipari stratégia keretében a magyar légi ipart is előbb az európai középmezőnybe, majd az évtized végére legalább a gyártásban, a kontinens élvonalába tervezzük felemelni – mondta Palkovics László miniszter. Ehhez a most átadott gyulai Airbus gyártókomplexum nagyban hozzájárul.

A magyar mérnökök képzése Franciaországban és Németországban már elkezdődött, a csapatok néhány hónappal ezelőtt Békéscsabán már megkezdték a próbagyártást, a tevékenység most már átköltözhet Gyulára, és megkezdődhet a szériagyártás