• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 366
30 869
113
295597770_428179466024573_2136829636994878251_n.jpg

Takács Árpád a tekintetes Békés vármegye főispánja.

295444173_428179749357878_1283748762021148230_n.jpg

'Nem tanulni Demokratikus Koreától. Lenni papírhiány. Nem lenni jegyzetfüzet.'

295681550_428180099357843_5631395523042099957_n.jpg


295070409_428179596024560_3902717632650541879_n.jpg

Megnyomták a gombot. Kaptak libacombot?

A Békés vármegye ispányi hivatala értesítésileg tudatja, hogy
"Átadták az Airbus Helicopters Hungary gyulai gyárát csütörtökön délelőtt."
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 493
113
"A gyártás beindítását követően az Airbus Helicopters célja az, hogy a cég Németországban lévő, donauwörthi és franciaországi marignani gyáregységeiből fokozatosan Gyulára telepítse azokat a dinamikus alkatrészek gyártásához kapcsolódó munkákat, amelyeket eddig a helikoptergyár a két fő gyáregységében végzett. Ez a jövőben akár kétezer különféle acélból és titániumból készülő alkatrészt is jelenthet, amelyhez a világ jelenlegi legmodernebb digitális vezérlésű forgácsoló gépeit Dél-Koreából szerezte be a gyulai gyáregység. Ha ez megvalósul, akkor a jövőben ezeket az elemeket a harminc százalékban a magyar állam tulajdonában is lévő vállalat szállítja majd minden Airbus Helicopters által gyártott helikopterhez."
 
  • Tetszik
Reactions: SilvioD

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 493
113
Airbus: megalapozták a gyulai iparfejlődés következő évszázadát

Jelképesen, egy gomb megnyomásával indították el július 28-án a termelést a gyulai helikoptergyárban. A 15 ezer négyzetméteres épületben nagy precíziót igénylő mechanikai komponenseket állítanak elő, amelyeket az Airbus helikopter típusainak dinamikus egységeiben, és a sárkányszerkezetekben használnak fel. Az itt legyártott elemeket nem csak az új helikopterekbe építik be, hanem cserealkatrészként is felhasználják, emellett repülőgépajtókhoz is készülhetnek majd alkatrészek Gyulán.

Szinte pontosan két éve, 2020 július 17-én hozta létre azt a vegyesvállalatot az Airbus Helicopters és a magyar állam - ez volt az első fontos lépés a gyulai üzem létrejöttének történetében - hangsúlyozta Andreas Stöckle, az Airbus Helicopters Hungary ügyvezetője.

Emlékeztetett, az azóta eltelt időszakban sok kihívással, több más mellett a koronavírus járvánnyal is szembesülniük kellett, de sikerült túllépni a nehézségeken, így két évvel az aláírást követően megkezdhették a gyártást Gyulán.

Maróth Gáspár, a Honvédelmi Minisztérium államtitkára kiemelte, a válságból való kilábalás egyik pillére a hadiipar fejlesztése és a külföldi tőke beáramlásának erősítése lehet. Gyulára Európa egyik vezető vállalata települt, és Magyarország ezúttal nem csak a helyszínt és a szakképzett munkaerőt biztosítja, hanem 30 százalékban tulajdonos is. Felidézte, a beruházás első számú helyszínének nem Gyula számított, a város és a megye vezetése meggyőzte a céget, hogy ez lesz a legjobb helyszín, és a kormány is ezt támogatta.

Laurent Mazoué, az Airbus Helicopters üzemelésért felelős ügyvezető alelnöke azt mondta, a beruházással Magyarország az Airbus-család és az európai légiipar részévé válik. Mint kiemelte, az ország illeszkedik stratégiájukba, amelynek lényege a földrajzi és kulturális közelség mellett a kiváló minőségű munka.

Új időszámításról beszélt Görgényi Ernő polgármester, aki arra hívta fel a figyelmet, hogy a városban utoljára több mint 40 esztendővel ezelőtt, 1979-ben épült új gyárépület, a relégyár, amelyet 30 éve zártak be.

Palkovics László technológiai és ipari miniszter történelmi pillanatnak nevezte, hogy a gyár megkapta az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség engedélyét a gyártáshoz, mert ilyen jogosultsággal nem sok ország rendelkezik. Az Airbus volt az első olyan vállalat, amely a magyar kormány megkeresésére úgy döntött, hogy azzal közösen hoz létre vegyes vállalatot hightech területen, a repülőgépgyártás egy szegmensében.

A cég már most több, mint 50 embert alkalmaz, és az év végére az munkavállalók száma eléri majd a 100-at, néhány év múlva pedig a 250-et.

 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 687
90 781
113
Aero szept.

Cikk a megnyitóról.
Néhány érdekesség.

Terv
Az összes acélból és titániumból előállított dinamikus alkatrész az Airbus helik számára a jövőben itt készül.
Airbus repülőgépek ajtó elemei is itt készüljenek.

Airbus hosszabb távú célja
A donauwöthi és marignani üzemből, illetve más gyárakból Gyulára telepítsék az alkatrészgyártási tevékenységet.

Jelenlegi létszám 50 fő, év végére 100 a cél. A teljes létszámterv 250 fő.


Július 22-én megkapták az europai repülőgép- és helikopteralkatresz gyártásra vonatkozó EASA engedélyt. Ez a tanúsítvány szükséges, hogy az itt gyártott elemek, Európában repülőeszközbe beépíthetőek legyenek.


Palkovics beszédéből
Cél ne csak alkatrészek, hanem fődarabok, illetve teljes helikopterek is készülhessenek nálunk.

Aero megjegyzés
További légiipari, magyarországi beruházásokra számít.
 

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 882
7 094
113
Ba*zd meg a repülőgép ajtajának elemeit, remek hír, hogy ők fogják gyártani a dinamikus alkatrészeket. A hibatűrési értékek nagyon alacsonyak, és jó termelési kultúrát biztosítanak.
clapping-leonardo-dicaprio.gif
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
7 744
26 195
113
Az Airbus-gyár mellett épül az STU Kft. új üzeme, amelynek kivitelezése hamarosan befejeződik. Már a technológiát telepítik a csarnokban.
Az STU az Airbus Helicopters Hungary legfontosabb partnere, ebben az üzemben kapnak felületkezelést a Gyulán készülő precíziós alkatrészek. Pálinkás Róbert, a cég ügyvezetője a bejáráson elmondta, Gyulán ugyanazt a technológiát használják majd, amit az Airbus többi létesítményét kiszolgáló Satys vállalat gyáraiban, Marseille-ben és Marignane-ban, vagy az Airbus Helicopters egyik legnagyobb európai gyárában, a németországi Donauwörthben.
Az STU körültekintő tervezéssel, folyamatszabályozással és ellenőrzött kezeléssel, illetve az EU REACH (a vegyi anyagok regisztrálásával, értékelésével, engedélyezésével és korlátozásával kapcsolatos előírásokat rögzítő) direktívájának megfelelve fogja működtetni az üzemet. A raktár és a gyártóberendezések kialakítása biztosítja, hogy még vészhelyzet esetén sem merül fel a környezetszennyezés kockázata.
Az előírt környezetvédelmi és egyéb hatósági engedélyeket az állami szervek megadták az STU Kft. számára.

 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 493
113
Az Airbus-gyár mellett épül az STU Kft. új üzeme, amelynek kivitelezése hamarosan befejeződik. Már a technológiát telepítik a csarnokban.
Az STU az Airbus Helicopters Hungary legfontosabb partnere, ebben az üzemben kapnak felületkezelést a Gyulán készülő precíziós alkatrészek. Pálinkás Róbert, a cég ügyvezetője a bejáráson elmondta, Gyulán ugyanazt a technológiát használják majd, amit az Airbus többi létesítményét kiszolgáló Satys vállalat gyáraiban, Marseille-ben és Marignane-ban, vagy az Airbus Helicopters egyik legnagyobb európai gyárában, a németországi Donauwörthben.
Az STU körültekintő tervezéssel, folyamatszabályozással és ellenőrzött kezeléssel, illetve az EU REACH (a vegyi anyagok regisztrálásával, értékelésével, engedélyezésével és korlátozásával kapcsolatos előírásokat rögzítő) direktívájának megfelelve fogja működtetni az üzemet. A raktár és a gyártóberendezések kialakítása biztosítja, hogy még vészhelyzet esetén sem merül fel a környezetszennyezés kockázata.
Az előírt környezetvédelmi és egyéb hatósági engedélyeket az állami szervek megadták az STU Kft. számára.

Ha valaki nem szeret olvasni és képeket lapozni...
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon and Venom85

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 493
113
aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2NhNmZmNTAyNWQ1ZjRkMDZhOTEyOTQ1N2EwMDY3YTNh.jpg

Gyulán, az Airbusnál járt az iparkamara elnöksége

A gyulai Airbus gyárban tett látogatást a Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara (BMKIK) elnöksége a napokban. A csoportot Olivier Malherbe, a cég vezérigazgatója köszöntötte, majd Pankucsi András termelési igazgató vezette körbe – tájékoztatott a Békés Megyei Kereskedelmi és Iparkamara.

Az Airbus a gyulaival együtt immár négy országban tart fenn termelőüzemet, Magyarország mellett Németországban, Franciaországban és Mexikóban. A gyárat vegyesvállalati formában üzemelteti az Airbus Helicopters Hungary Kft. és a magyar állami tulajdonú
Nemzeti Légiipari Projekt Kft. Mint a BMKIK elnöksége a bejáráson megtudta, az üzem épületei magyar állami tulajdonban vannak, azokat bérleti szerződés keretében használja a cég.

A gyár létesítéséről 2018-ban született megállapodás, 2020 júliusában pedig megtörtént a cégalapítás. Még ebben az évben elindult az építkezés, amely idén nyáron ért véget.