[HUN] Airbus Helicopters Hungary Kft.

129162540_968950973629801_2116978026686928033_o.jpg

Decemberi cikk illusztrációja a kép.
~2,5km szép, látod @krisss
 
  • Tetszik
Reactions: krisss
Sok lesz az a 2 km. Mit akarsz ott fogadni? Pápa jelenleg 2,4 km hosszú és a Galaxyn kívül mindent tud fogadni.

Heavy commercial cargohoz nem sok, hanem inkabb keves az: a 747-eseken alapuloknak boven 3km felett van, de peldaul az Airbus 330-asnak, amit vettunk, is valami 2.5km (?) a takeoff @MTOW (anno megneztem, nem emlekszem pontosan.)
 
Mondjuk ha belegondol az ember a civil gépeknek általában nagyobb a fel és leszállási távuk mint a katonaiaknak. Bocs megfordult a logika egy kicsit.
Jaja, ezek a civil cargo gepek az efficiencyrol szolnak, semmi masrol, ha olcsobban tudnanak uzemelni 4 kilometeres felszalloval, akkor tuti azt kernek.. :)
 
Ez szép, de azért szerintem ezt egy kicsit okosabban is átgondolhatták volna. Semmi közöm a horgászathoz, de érzem én itt a konfliktushelyzet lehetőségét a helyiekkel. A tervek szerint tényleg teljesen fel akarják tölteni a horgásztavat? o_O
13-14ha! Biztosan nem lett volna egyszerűbb mondjuk az út felé terjeszkedni? Úgy is elfért volna a 2km-es tervezett pálya. Az úttól és a tótól is 100-150m távolságban kezdődött volna a pálya.
De lett volna olyan alternatívája is, hogy ha a jelenlegi pályát megtartják guruló útnak, miközben mellé felhúznak egy új pályát a patak felé.
De ahogy a képen látom, a pálya mellé , a jelenlegi reptérépületekkel átellenesen valami hatalmas logisztikai központot, vagy gyárat vélek felfedezni.
Esetleg az is opció lehetett volna, hogy a jelenlegi pályát meghagyják vészhelyzetre, és a fő pályát erre, szögben (olyan 30 fok ) elforgatva, építik meg teljesen újra.
Szóval igazán kíváncsi leszek, hogy hogyan fog sikerülni feltölteni a tavat!!!!
 
Ez szép, de azért szerintem ezt egy kicsit okosabban is átgondolhatták volna. Semmi közöm a horgászathoz, de érzem én itt a konfliktushelyzet lehetőségét a helyiekkel. A tervek szerint tényleg teljesen fel akarják tölteni a horgásztavat? o_O
13-14ha! Biztosan nem lett volna egyszerűbb mondjuk az út felé terjeszkedni? Úgy is elfért volna a 2km-es tervezett pálya. Az úttól és a tótól is 100-150m távolságban kezdődött volna a pálya.
De lett volna olyan alternatívája is, hogy ha a jelenlegi pályát megtartják guruló útnak, miközben mellé felhúznak egy új pályát a patak felé.
De ahogy a képen látom, a pálya mellé , a jelenlegi reptérépületekkel átellenesen valami hatalmas logisztikai központot, vagy gyárat vélek felfedezni.
Esetleg az is opció lehetett volna, hogy a jelenlegi pályát meghagyják vészhelyzetre, és a fő pályát erre, szögben (olyan 30 fok ) elforgatva, építik meg teljesen újra.
Szóval igazán kíváncsi leszek, hogy hogyan fog sikerülni feltölteni a tavat!!!!
A tó még senkit nem érdekelne nagyon, vannak más és nagyobb tavak, de a pálya vége rányúlik a Dobozi útra, ami eléggé be van építve és ráadásul lakóházakkal. És nem csak a vége, tulajdon képen az egészen körbe. Biztos örülni fognak, hogy majdhogynem a kert végéből szállnak fel-le a gépek. Az ingatlan árakat is biztos felhajtja majd. A reptér, főleg ha forgalom is lesz rajta a beépítettség miatt nem biztos, hogy jó helyen van. Sokkal praktikusabb lenne É-Ny-ra helyezni Békéscsabáról -Szerintem. Persze pl. Debrecenben is lassan körbeépül a reptér, szóval nem kuriózum.

Azok az épületek ha jól emlékszem logisztikai központok lennének.
 
Esetleg az is opció lehetett volna, hogy a jelenlegi pályát meghagyják vészhelyzetre, és a fő pályát erre, szögben (olyan 30 fok ) elforgatva, építik meg teljesen újra.
Hát szögben - praktikusan - elég kötött a dolog, mivel az uralkodó szélirányba építik a pályákat (hogy ellenszélben könnyű legyen a take off / landing ).
 
Alapvetően járok ki a Csabai reptérre mivel a könnyű sportrepülés szerelmese vagyok (PPG)! Anno kérdeztem az egyesület tagjait van e elképzelésük milyen fejlesztések várhatóak, de konkrétat senki sem tud semmit, vagy nagyon keveset! Ismerem a hely adottságait és komolyan kíváncsi lennék milyen elképzelések vannak mondjuk a kifutót illetően!
 
Az a 2 Km hogy jött ki neked?
Én 1300-at mértem.
Nem jól mérted, jelenleg 1200 méter körüli, ezt akarják dupla hosszúra kiépíteni.

Anno kérdeztem az egyesület tagjait van e elképzelésük milyen fejlesztések várhatóak, de konkrétat senki sem tud semmit, vagy nagyon keveset!
Elég rég van elképzelés, a sajtóban is megjelentek. Volt egy felmérés a megyében, hogy ki milyen fejlesztési koncepciókat gondolna, és eléggé ki volt hegyezve -vagy legalábbis az maradt meg valahogy az emlékezetemben- a reptér fejlesztésére. Ennek is legalább 5 éve. Ami pénzeket kaptak, azok a nagy tervek megvalósítása szempontjából igen kis mértékűek, tehát abból még egy nagyszabásű fejlesztés nem tud megvalósulni.
De amit linkeltem korábban képet, ami valószínűleg nyári lehet, azon viszonylag határozott elképzelések vannak, legalábbis eléggé egybevág a korábbi cikkekben szereplővel.
De nem szabad meglepődni semmin, mert egy vagy fél éve (mikor valami járműgyár telepítése kapcsán szóba került Bcsaba neve mint lehetséges helyszín), kérdeztem egy járatosabb embert, hogy mi várható, még semmi biztatót nem tudott mondani, sőt, pont eléggé elkeseredett volt, hogy nemigen várható semmi nagyobb befektető, aztán rá egy évre meg tessék... Gyula, Csaba, gyár, reptér, fejlesztés.
Annyit hallottam, hogy ha jól vettem ki, akkor dolgoznak a GF. egyetem berkeiben műszaki képzés kialakítása terén. De az is lehet, hogy ez a hírhedt Trefort ilyetén való fejlesztésében fog kimerülni.

Ha van rá igény majd a dolgokra jobban rálátó, többet halló ismerősöket kérdezgetek a napokban/hetekben, hátha valamelyik kicsit jobban képben van és tud megosztható infót. Bár szerintem az eddig kiderülteken kívül nem nagyon van más érdemi jelenleg.