[HUN] BTR-80, BTR-80A

ghostrider

Nem homokzsák hanem az álcaháló készlet tokja benne az álcahálókkal és alakmásítóval.

Szerintem azért van fordítva mert akkor ragasztották fel amikor hátrafelé nézett a torony aki ragasztott pedig nem figyelte csak azt,hogy a jármű eleje felé legyen az ék csúcsa.
 
Ott van a legjobb helyen.A küzdőtérben a deszant is alig fér el így oda nem rakhatod viszont a gépágyút megvezető keret alatt senkit nem zavar.
 
232-esen jó irányba néz a hadijel?

Ez az elterelés.:) Mikor meglátja az ellenség nem tudja majd eldönteni hogy előre vagy hátra felé tart a jármű.:)
Ahogy nézem ezt a szép képet meg a szír-donyecki videókat nagyon jó célpontok ott egy kupacon. Ha ennyit ér az amerikai kiképzés...:D Már csak egy 152mm-es gránát vagy egy Grad sorozat kéne.
 
Amikor majd menekülést színlelnek mint eleink, az ellen majd jól megkeveredik. Hátrafelé nyilazás és ellencsapás...

;)
 
Kicsit meglepve vettem észre, hogy hiába Btr-80 a topiknév, az gyakorlatilag nem erről a típusról szól, pedig lenne miről beszélgetni. Ma került a birtokomba ez, meg is osztanám veletek téma-indítónak.
2008-6-38.jpg

2008-6-39.jpg

2008-6-40.jpg

2008-6-41.jpg

2008-6-42.jpg

2008-6-43.jpg


Először is, van valaki, aki a folytatást betudná illeszteni? Másodszor, van valakinek infója az itt említett új típusváltozatokról? Jöhetne írás, személyes vélemény, kép, stb.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
A mentő változat borzalom.
Miért? Gondolom hiába a megnövelt "deszanttér", még így is elég szűk, de azon túl? A többiről van valami infód? Amikről a cikk ír, azokat mind felújították/átalakították? Radikálisabb módosítások közül csak a mentő változatot látom, pl aknavető-platform szerintem biztosan nincs. Szerintem.
Úgy látom a 44. oldal lemaradt:
2008-6-44.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Reméltem, hogy a HTKA fórumozók közül nem voltam egyedül a ma reggeli látvánnyal:
Szokásos szerdai budapesti ügyintézésre igyekeztem az M3-as autópályán.
A hatvani Mol kútnál pihent egy kisebb katonai konvoj: Uralok, MAN-ok, no meg két BTR!
Ők hamarabb indultak tovább, mint én, így a Gödöllő előtti emelkedőn értem őket utol.
Most szűkebb a tér az építési munkálatok miatt az úton, így gyönyörűen érzékelhető volt a két BTR 2,9 méter szélessége.
Meghökkentő látvány volt, hogy az egyiknek a harmadik; "C" tengelyen a bal oldalon nem volt kerék!
A jármű másik oldalát nem láttam, így nem tudom, hogy ott ki volt e mind a négy kereke:-)
Az ominózus futómű lógott a levegőben és - amennyire a forgalom és építési zajból kivehető volt - "csörömpölve" forgott a kerékagy.
Vélelmezem, hogy a nagy szögben "tört" kardáncsuklók zenéltették a hajtásláncot.
 
Meghökkentő látvány volt, hogy az egyiknek a harmadik; "C" tengelyen a bal oldalon nem volt kerék!
A jármű másik oldalát nem láttam, így nem tudom, hogy ott ki volt e mind a négy kereke:-)
Az ominózus futómű lógott a levegőben és - amennyire a forgalom és építési zajból kivehető volt - "csörömpölve" forgott a kerékagy.
Vélelmezem, hogy a nagy szögben "tört" kardáncsuklók zenéltették a hajtásláncot.

Na igen, ebből a szempontból lehet jobb egy gumikerekes, mint egy lánctalpas APC/IFV. Mert, ha elveszti egy kerekét, mondjuk RPG, vagy akna miatt, még utána simán eldöcög. De ha egy lánctalpasról kapja le az egyik lánctalpat, akkor annak annyi. Gyakorlatilag mozgásképtelen lesz.
 
Reméltem, hogy a HTKA fórumozók közül nem voltam egyedül a ma reggeli látvánnyal:
Szokásos szerdai budapesti ügyintézésre igyekeztem az M3-as autópályán.
A hatvani Mol kútnál pihent egy kisebb katonai konvoj: Uralok, MAN-ok, no meg két BTR!
Ők hamarabb indultak tovább, mint én, így a Gödöllő előtti emelkedőn értem őket utol.
Most szűkebb a tér az építési munkálatok miatt az úton, így gyönyörűen érzékelhető volt a két BTR 2,9 méter szélessége.
Meghökkentő látvány volt, hogy az egyiknek a harmadik; "C" tengelyen a bal oldalon nem volt kerék!
A jármű másik oldalát nem láttam, így nem tudom, hogy ott ki volt e mind a négy kereke:-)
Az ominózus futómű lógott a levegőben és - amennyire a forgalom és építési zajból kivehető volt - "csörömpölve" forgott a kerékagy.
Vélelmezem, hogy a nagy szögben "tört" kardáncsuklók zenéltették a hajtásláncot.

Felfedezted a Honvédség legújabb szupertitkos Nemzeti Kerékcsere Képességét?
 
Dudi!
A hetvenes évek közepén már javítottam passzív "éjjellátókat". A kalocsai HK ezrednél. Igaz csak a MOM által gyártott 13,5 PSZH torony gpu-hoz tartozót. Nyolcszáz méterig pontos volt!
Nem véletlen, hogy a mai napig sem forgalmazható (tiltott) a 8X30-as MOM által gyártott passzív infra távcső.
Ha valaki kétli az állításom: a katonakönyvemben a beosztásom:
Lőelemképző műszerész és lokátor technikus.

Akagi
A BTR 80-ba a korszerűsítés során a Currus egy a PSZH éjszakai távcsövéhez nagyon hasonlót épített be. Ez a technológia bizony feltámadt hamvaiból. "KM1M kettős működésű irűnyzó távcsó beépítése"
currus.hu/hadiipari-fejlesztes.html
"KM1M kettős működésű irűnyzó távcsó beépítése"
 
Üdv.Az én ismereteim szerint , a BTR–80/A 30mm es gépályúja nem tesz lehetővé pontos tűzelést,oldal irányban . Mivel nem stabil a járművel együtt.
Előre rövid sorozat ok,de oldalra felejtős a pontos tűzvezetés.