Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
https://totalcar.hu/tesztek/2018/08...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
Tele van baromsággal ("34 éve létezik, de sokkal jobb most sincs nála." ), de a képek jók. A szerző szerint 87-ben Tatán ők egy vadiúj rádiós BTR-80-at kaptak, nem keveri a 60-assal? Annak volt külön rádiós változata, BTR-80 meg csak a 90es évekbe jött szerintem.
A klímát honnan lophatták? Ültem már modernizált BTR-ben de csak a helye volt ottVan ilyen,hogy BTR-80K ami parancsnoki változat ezt hihette rádiósnak merthogy van rajta + antenna és rádió is.
Igen arra a gépre gondoltamValami bemutatos jarmu lehet mert en amibe ultem klimas az egy afganisztanbol hazahozott vas volt. /igen durvan leharcolt allapotba volt kozel se ilyenbe mint amik a kepeken vannak./ nyoma nem volt benne egyebkent sok mindennek a kepen levohoz kepest./ /Krisss egyebkent ha visszaemlekszel tatan amikor voltatok es en iranyzosdit jatszottam ott egy csaj vezetett egy 80 ast. Az a vas is afganbol lett visszahozva./csak abba mar nem volt klima /te voltal a kpk./
Úgy tudom pár darab valamilyen konfigurációjú már érkezett a rendszerváltás előtt is. Én tíz évvel később voltam Tatán, akkor ott egy árva btr-80 nem volt. Btr-60 rádiós volt, arra kaptam elvileg valamiféle kiképzést is, igazán nem volt nagy cucc, kb egy R-142-es állomás btr-en. Volt egy valamiféle légtérfigyelős, gondolom a Sztrela(?) mellé volt valami kisegítő jármű, az már nem üzemelt amíg ott voltam, sőt el is vitték nagy nehézségek árán valahova le az Alföldre. Plusz volt 2 db btr-50 láncos, valami vezetési pont az utolsó bejegyzés a belsejére felkaparva ha jól rémlik valamikor 91 körül volt valami Gerecse vagy milyen hadgyakorlaton. Amúgy egy nagy rakat xar volt az egész konstrukció, kivéve tán az ötvenest, de abba meg olyan világ volt lenn (konkrétan bele volt xarva , hugyozva) hogy az ember nem nagyon szeretett benn, bár egyszer elindítottuk és mentünk vele egy kört az egyikkel. Az ember húsz évesen azt hitte hogy ezek valami hű de szupi kis járgányok, igazi harckocsik félig meddig, meg hogy nem sok minden lövi át. Aztán mikor el lettek indítva ilyen olyan okból akkor döbbent rá az ember hogy ezek hulladékok voltak már újonnan is.https://totalcar.hu/tesztek/2018/08...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
Tele van baromsággal ("34 éve létezik, de sokkal jobb most sincs nála." ), de a képek jók. A szerző szerint 87-ben Tatán ők egy vadiúj rádiós BTR-80-at kaptak, nem keveri a 60-assal? Annak volt külön rádiós változata, BTR-80 meg csak a 90es évekbe jött szerintem.
Az. 30 mm-es van. Ráadásul ez mintha 4 éves cikk lenne reciklálva. 4 év alatt ne sikerült javítani. A mai "újságíró" egy 5 sec-ess gyors keresésre nem képes...Khmm.. hát izéé...
"Ez a kerek, kis lövegtornyos BTR, ezekben a 14,5 mmes KPVT gépágyú van. A nagy, szögletes lövegtornyosokban 23-as kaliber is van már.'
A Sztrela mellett BTR-60 PU-12 volt, ha jól emlékszem. Szerintem erre gondolsz. A Gerecse az akkor aktuális haderócsökkentés fedőneve volt. Akkor nyírták ki az 5. hadsereget (is)Úgy tudom pár darab valamilyen konfigurációjú már érkezett a rendszerváltás előtt is. Én tíz évvel később voltam Tatán, akkor ott egy árva btr-80 nem volt. Btr-60 rádiós volt, arra kaptam elvileg valamiféle kiképzést is, igazán nem volt nagy cucc, kb egy R-142-es állomás btr-en. Volt egy valamiféle légtérfigyelős, gondolom a Sztrela(?) mellé volt valami kisegítő jármű, az már nem üzemelt amíg ott voltam, sőt el is vitték nagy nehézségek árán valahova le az Alföldre. Plusz volt 2 db btr-50 láncos, valami vezetési pont az utolsó bejegyzés a belsejére felkaparva ha jól rémlik valamikor 91 körül volt valami Gerecse vagy milyen hadgyakorlaton. Amúgy egy nagy rakat xar volt az egész konstrukció, kivéve tán az ötvenest, de abba meg olyan világ volt lenn (konkrétan bele volt xarva , hugyozva) hogy az ember nem nagyon szeretett benn, bár egyszer elindítottuk és mentünk vele egy kört az egyikkel. Az ember húsz évesen azt hitte hogy ezek valami hű de szupi kis járgányok, igazi harckocsik félig meddig, meg hogy nem sok minden lövi át. Aztán mikor el lettek indítva ilyen olyan okból akkor döbbent rá az ember hogy ezek hulladékok voltak már újonnan is.
Én úgy emlékszem, hogy az iraki misszió, Sramkó Matyiék 2003-ban, kaptak klímás BTR-t, de nem váltak be. Eltömődött a hőcserélő, és nem volt egészséges "begombolkozva" járni az RPG-k miatt.Valami bemutatos jarmu lehet mert en amibe ultem klimas az egy afganisztanbol hazahozott vas volt. /igen durvan leharcolt allapotba volt kozel se ilyenbe mint amik a kepeken vannak./ nyoma nem volt benne egyebkent sok mindennek a kepen levohoz kepest./ /Krisss egyebkent ha visszaemlekszel tatan amikor voltatok es en iranyzosdit jatszottam ott egy csaj vezetett egy 80 ast. Az a vas is afganbol lett visszahozva./csak abba mar nem volt klima /te voltal a kpk./
Az orosz államadósság fejében kaptunk őket, ügy 93 környékén. Néhány BTR-60 volt csak.https://totalcar.hu/tesztek/2018/08...e=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
Tele van baromsággal ("34 éve létezik, de sokkal jobb most sincs nála." ), de a képek jók. A szerző szerint 87-ben Tatán ők egy vadiúj rádiós BTR-80-at kaptak, nem keveri a 60-assal? Annak volt külön rádiós változata, BTR-80 meg csak a 90es évekbe jött szerintem.
Az orosz államadósság fejében kaptunk őket, ügy 93 környékén. Néhány BTR-60 volt csak.
Így a korrekt. Akkor az már az Orosz államadósság volt, hogy ha átvették az államadósságot? Jogilag szerintem már így volt.Szovjet államadósság volt nem orosz. Orosz Föderáció mint jogutód átvette az összes szovjet adósságot.
Igen, nem volt rajt antennakeret, (na hogy annak is mi volt a pontos neve a fene se tudja már) az az ami felhajtva olyan korlátszerű izé. Az is lehet Vértes volt az a Gerecse, de tulajdonképp mindegy, köszi!A Sztrela mellett BTR-60 PU-12 volt, ha jól emlékszem. Szerintem erre gondolsz. A Gerecse az akkor aktuális haderócsökkentés fedőneve volt. Akkor nyírták ki az 5. hadsereget (is)
Pontosan így tudom én is, csak a darabszámokat nem ismerem fejből.Sziasztok!
Nem a szakterületem, hozzáértő majd pontosít, de 1990 körül a VSz utolsó leheletével érkezett kb 100 BTR-80-as. Ezeknek még nem volt köze a későbbi államadóságos beszerzéshez.
Ettől függetlenül, a cikkben szereplő tatai 1987-es gép, valószínűleg BTR-60 alapú, R-145 rádióállomás, R-975 repülõirányító pont, vagy PU-12 lehetett.
Hátha akad majd aki pontosabbat tud.