[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 213
67 118
113
Szélességben 3, hosszúságban 2 raklap fog elférni rajta.
Egy hosszított dobozos furgon elvisz 7 raklapot, egy ponyvás meg nyolcat, igaz a terhelhetőségük max. 1,5 tonna, ennél a BTR 80 alapú teherautó sanszosan többet bírna.
Szerintem ez karcsú nagyon, irgalmatlan mennyiségű gép kéne és rengeteg ember. Jobban jársz pontonnal vagy kerekes komppal, meg egy rendes teherautóval. Ilyen cuccnak szerintem ilyen DT-30 Vityaz vagy LARC XV, Dongfeng China Duck méretben lenne értelme.
QyreuMPAeleBfXI-5gwSgKCuG8AnowrbehK9UyX0HLXgnyV6kqJr4z2MAGwuKzWICqOkLfHIA9v7ZwlKOyEKwVwJIpbczXp1OMTm
3 raklap x 100 jármű az már nem rossz tétel. Ha szétlövik a pontont, messze van, de a túlparton kell az ellátmány, különben felőrlik a csapatainkat, ha fenygetett a hídon átkelés, ha nincs már híd, ez aduász lehetne. Kellő terhelhetőségű terepes, úszóképes szállítójármű. Persze ez is csak azért született meg bennem, mert ezek vannak nekünk, így továbbra is értelmes szolgálatot adhatna a jövőben, a beolvasztás/eladás helyett.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Az

MTLB és a BMP nagyobb mint a BTR.
Az.
BTR-80A_wheeled_armoured_vehicle_personnel_carrier_Russia_Russian_army_defence_industry_line_drawing_blueprint_001.jpg

MT-LB_multipurpose_tracked_armoured_vehicle_Russia_Russian_army_defense_industry_line_drawing_blueprint_001.jpg

04584-mid.jpg

Nyilván a kerekek több helyet vesznek el, mint a lánctalp, bonyolultabb az erőátviteli rendszer is, ami több helyet foglal, ugyanakkor a BTR simán lehetett volna közép vagy orrmotoros, csak az elvtársak valami miatt ezt az elbaszott kialakítást találták jónak.
Nézz meg egy kínai 3 tengelyes WZ 523-at, vagy egy Cougart a tornyokkal is élhetőbbek mint a BTR. Egy torony nélküli PASI, Fuchs vagy VAB-ról nem is beszélve.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
3 raklap x 100 jármű az már nem rossz tétel. Ha szétlövik a pontont, messze van, de a túlparton kell az ellátmány, különben felőrlik a csapatainkat, ha fenygetett a hídon átkelés, ha nincs már híd, ez aduász lehetne. Kellő terhelhetőségű terepes, úszóképes szállítójármű. Persze ez is csak azért született meg bennem, mert ezek vannak nekünk, így továbbra is értelmes szolgálatot adhatna a jövőben, a beolvasztás/eladás helyett.
6 EU raklap gond nélkül el kell, hogy férjen. Ugyanakkor a folyón úszkáló gépeidet pont ugyanúgy bele lehet lőni a vízbe, mint a kompot. Ellenben a 100 gépedhez kell 100 sofőr, meg rohadt sok ember, aki javítja ellátja. Ugyanezt meg tudod oldani 10 teherautóval meg 10 sofőrrel, meg a komppal és az azt üzemeltető emberekkel, amit másra is tudsz használni nem csak erre. Mondom, nincs arányban a ráfordítás meg a tudás. Simán PTSZ oszt csoki. Sajnos a NATO oldalon nincs olyan önmagától úszóképes cucc ami ellátmányszállításra lenne kitalálva. Vannak a kicsi Viking, Bronco, BV 206 szerű cuccok, de ezek is csak pár raklap, meg pár tonnával tudnak csak úszni.
STK-Bronco-Repair-Variant.jpg
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 047
113
Valami "komp-szerelvényt" nem lehetne --esetleg-- "csinálni" két BTR/MT-LB közé egy teherautót "berakni"???
Többlet úszótesttel ha kell ! ! !
És ingázgatna a két part között.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 451
77 202
113
Az.
BTR-80A_wheeled_armoured_vehicle_personnel_carrier_Russia_Russian_army_defence_industry_line_drawing_blueprint_001.jpg

MT-LB_multipurpose_tracked_armoured_vehicle_Russia_Russian_army_defense_industry_line_drawing_blueprint_001.jpg

04584-mid.jpg

Nyilván a kerekek több helyet vesznek el, mint a lánctalp, bonyolultabb az erőátviteli rendszer is, ami több helyet foglal, ugyanakkor a BTR simán lehetett volna közép vagy orrmotoros, csak az elvtársak valami miatt ezt az elbaszott kialakítást találták jónak.
Nézz meg egy kínai 3 tengelyes WZ 523-at, vagy egy Cougart a tornyokkal is élhetőbbek mint a BTR. Egy torony nélküli PASI, Fuchs vagy VAB-ról nem is beszélve.
Nem fér be keresztbe a váltó,ha hosszába rakod akkor meg a vezetőnek nem marad hely mert keskeny a teknő.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Nem fér be keresztbe a váltó,ha hosszába rakod akkor meg a vezetőnek nem marad hely mert keskeny a teknő.
Tehát, a BTR nyolcvan meg úgy az egész BTR család egy szarul megtervezett gép.

Mondjuk ez után a BTR 70 már lehetett volna akár jobban kialakított is, de nem, még a 90 is ugyanezt a filozófiát követte volna. Majd a Boomerang lesz az BTR 152 után az első valóban jól megtervezett APC- jük, de ugyanígy javítgatják a BMP-3 hibáját is. Abba meg belegondolni is kár, hogy egy normálisan megtervezett BTR alapján mennyi mindent ki lehetett volna alakítani az alvázán.
BKQNz7j9pqAXmVQQ4ikvhs5v4K8j3G4N2Gq4X7sjGwHxK0RS-vd8awo-gbHhoJckfU2SyjmVPTflD8mofXZ2XXhzLuFyCzl5sTnCPROqkoNjMw

40 éve ezt így meg lehetett volna tervezni és ez nem utólag okoskodás, hiszen ott a BMP 1 meg 2 illetve a nyugati gépek.
Volgograd_Tractor_Plant_from_Russia_started_the_development_of_new_BMD-5_airborne_tracked_IFV_640_001.jpg
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 176
31 204
113
Tegnap egy hasonlóról loptam le a plató méretét. Ott még a motor feletti rész is kap egy második platót, oda szokták rakni a sofőr meg a kísérők cuccát.
b13e1c0afaef29178095c2e8e04fa2e9.jpg
Ez szerintem ugyan az,csak tettek a motortér fölé egy csomagtartót
Megnézném úszva.
Úszik,csak akkor kisebb a hasznos teher.És volt ilyen pl az angilus Saracen családban is
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Ez szerintem ugyan az,csak tettek a motortér fölé egy csomagtartót
Könnyen lehet, ugyanakkor megjegyzik a leírásában, hogy a motor felett található tároló csak korlátozottan használható, mert ha hozzá kell nyúlni a motorhoz, mindent le kell pakolni ahhoz, hogy a hátsó plató alatt található ajtókat fel lehessen nyitni. Arra nem tért ki az írás, hogy a hátsó platót le kell emelni, vagy az alja valamilyen módon eltávolítható vagy nyitható lenne.
c0f14bfebb5540958bc220962cfa441d.jpg
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 213
67 118
113
Picit megtornáztattad az egyébként is nagyon harmatos vagy inkább reálisabban nézve nem létező orosz tudásomat.
Nem hiába. :) Köszi.

Szépen megalkották ami nekem is az eszembe jutott, 1:1-ben. Azthiszem lehetne létjogosultsága.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Nem hiába. :) Köszi.

Szépen megalkották ami nekem is az eszembe jutott, 1:1-ben. Azthiszem lehetne létjogosultsága.
Egyébként 5 tonna a maximum amit elbír, a nagy plató 1,4 méter magasan van, a mérete pedig 3x2,75 méter.
Egyébként balfasz vagyok és visszavonom a 6 raklapot, jó lesz az 8-nak is. 2 sor hosszában 3 szélességben, meg 1 sor keresztben duplán. Feszítővassal, de épen be kell férnie.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 176
31 204
113
Tehát, a BTR nyolcvan meg úgy az egész BTR család egy szarul megtervezett gép.

Mondjuk ez után a BTR 70 már lehetett volna akár jobban kialakított is, de nem, még a 90 is ugyanezt a filozófiát követte volna. Majd a Boomerang lesz az BTR 152 után az első valóban jól megtervezett APC- jük, de ugyanígy javítgatják a BMP-3 hibáját is. Abba meg belegondolni is kár, hogy egy normálisan megtervezett BTR alapján mennyi mindent ki lehetett volna alakítani az alvázán.
BKQNz7j9pqAXmVQQ4ikvhs5v4K8j3G4N2Gq4X7sjGwHxK0RS-vd8awo-gbHhoJckfU2SyjmVPTflD8mofXZ2XXhzLuFyCzl5sTnCPROqkoNjMw

40 éve ezt így meg lehetett volna tervezni és ez nem utólag okoskodás, hiszen ott a BMP 1 meg 2 illetve a nyugati gépek.
Volgograd_Tractor_Plant_from_Russia_started_the_development_of_new_BMD-5_airborne_tracked_IFV_640_001.jpg
Csak megcsinálták végül,a BTR87
IMG_0453-L.jpg

40+ éve megcsinálhatták volna
 
  • Tetszik
Reactions: krisss and Pogány