[HUN] BTR-80 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 985
13 922
113
Ezek barkácsolások,egy TSz műhelyben összekalapáljál őket.
Szerinted mi egy elhúzódó háború esetén elégtelen utánpótlással mit csinálnánk?Hát ugyanezt-barkácsolnánk.Ahogy mindenki más,ilyen helyzetben.


A magyar hegesztő/lakatos németben/románban(Eu-s projektek)/angolban/... építkezik.
A hazai 1-2 "lakatos" mögött 6-8 manager/Pr/marketinges rágja a rágót öltönyben, a hegesztő mögött csak 4-5 (védő-szemüveg nélkül), mert "zavarja a villogás, a monitoré "jobb"...

Ha iPhonnal/Androiddel lehetne, igazad lenne a sok ifjú "Hüvejk-új-Matyival " :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Mire a Tsz-esek --akik valóban megtennék, szerintem is-- begyújtják a acetilént, addigra a Tisza a határ.


"Hegyekbe" unatkozik otthon( valójában ) pár-százezer ember, mégsem hallok valódi termelő-szakmák tanfolyamairól ! ! !

Ilyenekkel lehetne jól kijönni a jelenlegi sz@r helyzetből, jobban mint mások.

Megalapozni a hosszútávú, folyamatos fejlődést.
"Kicsit" kevés (nekem) az ilyen, erről szóló ( valós ) hír.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Dupa 80x60cm
Eur 80x120cm
Angol 100x120cm

Igen, végig EU méretben gondolkodtunk.
6 EU raklap gond nélkül el kell, hogy férjen.
Ugye azt basztam el, hogy kiszámoltam, hogy keresztben 3 vidáman befér, de hosszban a 300 centire csak 2 megy fel. Azt viszont elfelejtettem, hogy a maradék 80 centire pont befér még egy raklap keresztben. Így hosszúságban 110+110+80, szélességben pedig 80+80+80 illetve a harmadik sor 110+110 cm lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 802
72 371
113
Igen, végig EU méretben gondolkodtunk.

Ugye azt basztam el, hogy kiszámoltam, hogy keresztben 3 vidáman befér, de hosszban a 300 centire csak 2 megy fel. Azt viszont elfelejtettem, hogy a maradék 80 centire pont befér még egy raklap keresztben. Így hosszúságban 110+110+80, szélességben pedig 80+80+80 illetve a harmadik sor 110+110 cm lesz.
120 nem 110 ott baxtad el. 120x2+80=320 plusz azert nem milimeter passzos a dolog es a belso meret a lenyeg. :)
Dusseldorfi lesz ott a nyero paletta vagy az angol.
 
  • Tetszik
Reactions: papi and Pogány

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
120 nem 110 ott baxtad el. 120x2+80=320 plusz azert nem milimeter passzos a dolog es a belso meret a lenyeg. :)
Dusseldorfi lesz ott a nyero paletta vagy az angol.
Édes Istenem, pedig hány ezer ilyen szart számoltam már. És nem az a durva, hanem az, hogy mikor szóltál sem tűnt fel, meg mikor megint újra gondoltam akkor sem. Na az ilyenekből van az, hogy a barom főnök kiszámolta, a srácok meg ott állnak, hogy gebasz van, ez a szar nem fér be sehogy, mit számolt az a majom.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 802
72 371
113
Édes Istenem, pedig hány ezer ilyen szart számoltam már. És nem az a durva, hanem az, hogy mikor szóltál sem tűnt fel, meg mikor megint újra gondoltam akkor sem. Na az ilyenekből van az, hogy a barom főnök kiszámolta, a srácok meg ott állnak, hogy gebasz van, ez a szar nem fér be sehogy, mit számolt az a majom.
Semmi baj,biztosan tulsagosan belemerultel a dolog megoldasaba. :)
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 985
13 922
113
íyA lényeg, hogy a Duna-Tisza országában egyelőre semmi új úszóképes nincs a csőben.

Kb a BTR-eknél minden jobb, de szerintem minden. Az persze nyilvánvaló, hogy nem kell őket kidobni, ami olyan állapotban van, amúgy nagy fostalicska az egész, már új korában is az volt. Ennél minden jobb, hangsúlyozom még egyszer. Csak egy kérdésem volna felétek: a Yalcin-ból gyárthatunk- e Eider-eket? Akarom mondani, 6x6-osakat. Mert szerintem az RM-el még lehetne fejleszteni és lehet, hogy nem volna egy rossz APC.

Ugyanakkor a BTR-nek még mindig nagyobb harcertéke van, mint a platós teherautónak, itt a tartalékosok harcjárművel való ellátottságára gondolok.

Bár csak olyanjaink lennének...
De csak 80 és 80A van.

Hú, hát már megint minden sz*r? Basszus, a topikot olvasva napról napra rosszabb a helyzet, mint az elmúlt 30 évben.


Némileg "felhúzódva" a 100ezres nézettségre 4 nap alatt hasító Yt videón ( :mad: )összedobtam "köreimmel" egy virtuális fejlesztést, mely meghaladta szak-politikai és katonai vezetésünk képességeit az elmúlt tíz évben. csordogált ez a "semmi" ez annak ismeretében, hogy legalább 3-4 éve ismert, hogy a BTR-80-as gépek még fél-két évtizedig használatban lesznek a közepes és könnyű-dandár kötelékében, és szinte biztosan utána is a tartalékos erők eszközeiként! Hmmmm.
"Kicsit" visszafogtam magam és nagyokat nyelve maradok a "hivatalos MH képességeinket meghaladó", ezért "csak" virtuális fejlesztés leírásánál(az illetékesek további szidása helyett):


Hun-BTR-80A-KFOR.png



MOBILITÁS:

- A BTR-80 Kamaz motorja az eredeti 260 LE-s teljesítményről megemelhető 300-315 LE-re.
Indoklás: Ez pusztán az immár elérhető nyugati minőségű, megfelelően megválasztott --sokkal jobb minőségű és hosszabb élettartamú-- segédanyagok (kenő-olaj, zsír, szűrők) alkalmazásával megbízhatóan elérhető. Ennek a teljesítménynek az üzemidő-csökkenésre és megbízhatóságra gyakorolt nem túl jelentős hatása bőven ellensúlyozható. Ezt a sokkal jobb minőségű, és immár korlátozás nélkül beszerezhető tömítésekkel, hőkapcsolókkal, nagyságrendekkel megbízhatóbb --és az eredeti orosz/ukrán alkatrészeknél nagyságrendekkel jobb minőségű-- "civil" járművek adaptált alkatrészeivel lehet megtenni, megfizethetőbb áron, mint az eredetiek!


- Ezek a részleges modernizálások az időszakos javítások alkalmával megtehetők!

- Néhány, a kezelést egyszerűsítő és ezzel az emberi terhelést és hibalehetőségeket jelentősen csökkentő egyszerű automatizálással nagyságrendileg javítható az üzembiztonság és az élettartam a megnövelt teljesítménytől függetlenül! Emellett jelentősen csökken a vezető terhelése. Ez megjelenik a nem számszerűsíthető harcértékben!

- Ezt --a használhatóságot jelentősen növelő-- teljesítmény növekedést és ezzel egyidőben --szokatlan módon--, megbízhatóságot és élettartamot is növelő változásoknak az az anyag- és gyártástechnológiai háttere, hogy a tervezés és gyártás idején ez elvárt teljesítmény megbízható produkálásához jelentős tartalékot kellett betervezni a korabeli jelentős gyártási "szórás" miatt!
Ezek kihasználása teszi lehetővé a hosszabb élettartamot és megbízhatóbb üzemeltetést a közelítőleg 20%-os teljesítmény-többlet mellett is!

- Ezeknek a folyamatos műszaki munkáknak egy néhány fős szerelő-műhely néhány hetes továbbképzés után meg tud felelni.
A tervezés és a technológiai leírás kidolgozásai néhány hónapos szakmai/mérnöki feladat!
( . . . lett volna!)



VÉDELEM:

- a felhasznált anyagok minőségétől függően 3.5-5 tonna közötti tömegből, --a jelenleg civil forrásokból is beszerezhető, és megfizethető árú technológiákat és alapanyagokat figyelembe véve-- meg lehet valósítani a front oldal védelmét 30 mm-es gépágyú ellen, az oldal, felső felület védelme esetén 14,5 mm-es űrméretű fegyverzet ellen!
Ennek az értéknek a technikai becslése a korábban és napjainkban is alkalmazott hasonló, passzív védelmi technikák statisztikai összehasonlítása szolgált.
Konkrétan: Az említett anyagminőségtől függően 3-5 cm-es kompozit páncélzat körben (a motornál csak RPG-rács! ), a front oldalon kompozit páncél 3 rétegben.

- a kazettás páncélzati kialakítás esetén ---a létrehozott többlet felhajtó-erő segítségével--- megmarad az úszóképesség!!!

- a korábban MH által megvizsgált és az MH által alkalmazott ( ...alkalmazzák? ) gumiabroncs/-tárcsa cseréje esetén a terepjáró-képesség az eredetihez képest nem változik, az országúti sebesség még emelkedik is!!!



Torony, FEGYVERZET:


- A viszonylag kis méretű és felületű torony ebből adódóan viszonylag kis többlet tömeg árán "kompozit-páncélozható" akár 30 mm-es fegyverzet elleni védelemig.

- hosszútávon a Lynx fegyverzetével azonos gépágyú-típus indokolt a 14,5-ös helyett!

- 60+ mm-es automata aknavető,a toronytól független elrendezésben!

- A torony motorizálása és stabilizálása komplexebb feladat, megoldását és a túlélőképességet jelentősen javító 10kW körüli APU(+150 kg) beépítése ezt is nagyságrendileg és ezzel egyidőben a jármű használhatóságát és harcértékét is jelentősen megnöveli.

A II. V-h-s 40 mm-es Bofors megvásárolt licensze "nincs meg valahol?" :oops: ;) :oops:




Összegezve a BTR-80/Hu paramétereit:

  • - 315 LE,
  • - 19 tonna (benne van a + kompozit páncélzat),
  • - védelem 30 mm (elöl) és 14,5 mm-es fegyverzet ellen(körbe),
  • - torony védelem 30 mm-ig,
  • - úszóképesség,
  • - 14,5 mm-es vagy 30 mm-es fegyverzet, +60+ mm automata aknavető, +7,62-es géppuska,
  • - előkészítés torony motorizációra és stabilizátorra!


Ez a néhány civil eszközökkel megvalósítható fejlesztés nem sikerült tizenévek alat!!! Hmmmm...

A kompozit páncélhoz szükséges anyagok és korabeli anyagminőség ma, Magyarországon, építőipari nagykernél (akár túlteljesítve is) megvásárolható! :eek:
...és ez --bő tíz éve-- meghaladja MH-képességeinket!
..."Köszönet az illetékeseknek!", és elmentem "sírni" mérgembe! :rolleyes:



...lehet "oda-képzelni"!

12171_11-auto_downl.jpg

-
 
H

Hummen23

Guest
Némileg "felhúzódva" a 100ezres nézettségre 4 nap alatt hasító Yt videón ( :mad: )összedobtam "köreimmel" egy virtuális fejlesztést, mely meghaladta szak-politikai és katonai vezetésünk képességeit az elmúlt tíz évben. csordogált ez a "semmi" ez annak ismeretében, hogy legalább 3-4 éve ismert, hogy a BTR-80-as gépek még fél-két évtizedig használatban lesznek a közepes és könnyű-dandár kötelékében, és szinte biztosan utána is a tartalékos erők eszközeiként! Hmmmm.
"Kicsit" visszafogtam magam és nagyokat nyelve maradok a "hivatalos MH képességeinket meghaladó", ezért "csak" virtuális fejlesztés leírásánál(az illetékesek további szidása helyett):


Hun-BTR-80A-KFOR.png



MOBILITÁS:

- A BTR-80 Kamaz motorja az eredeti 260 LE-s teljesítményről megemelhető 300-315 LE-re.
Indoklás: Ez pusztán az immár elérhető nyugati minőségű, megfelelően megválasztott --sokkal jobb minőségű és hosszabb élettartamú-- segédanyagok (kenő-olaj, zsír, szűrők) alkalmazásával megbízhatóan elérhető. Ennek a teljesítménynek az üzemidő-csökkenésre és megbízhatóságra gyakorolt nem túl jelentős hatása bőven ellensúlyozható. Ezt a sokkal jobb minőségű, és immár korlátozás nélkül beszerezhető tömítésekkel, hőkapcsolókkal, nagyságrendekkel megbízhatóbb --és az eredeti orosz/ukrán alkatrészeknél nagyságrendekkel jobb minőségű-- "civil" járművek adaptált alkatrészeivel lehet megtenni, megfizethetőbb áron, mint az eredetiek!


- Ezek a részleges modernizálások az időszakos javítások alkalmával megtehetők!

- Néhány, a kezelést egyszerűsítő és ezzel az emberi terhelést és hibalehetőségeket jelentősen csökkentő egyszerű automatizálással nagyságrendileg javítható az üzembiztonság és az élettartam a megnövelt teljesítménytől függetlenül! Emellett jelentősen csökken a vezető terhelése. Ez megjelenik a nem számszerűsíthető harcértékben!

- Ezt --a használhatóságot jelentősen növelő-- teljesítmény növekedést és ezzel egyidőben --szokatlan módon--, megbízhatóságot és élettartamot is növelő változásoknak az az anyag- és gyártástechnológiai háttere, hogy a tervezés és gyártás idején ez elvárt teljesítmény megbízható produkálásához jelentős tartalékot kellett betervezni a korabeli jelentős gyártási "szórás" miatt!
Ezek kihasználása teszi lehetővé a hosszabb élettartamot és megbízhatóbb üzemeltetést a közelítőleg 20%-os teljesítmény-többlet mellett is!

- Ezeknek a folyamatos műszaki munkáknak egy néhány fős szerelő-műhely néhány hetes továbbképzés után meg tud felelni.
A tervezés és a technológiai leírás kidolgozásai néhány hónapos szakmai/mérnöki feladat!
( . . . lett volna!)



VÉDELEM:

- a felhasznált anyagok minőségétől függően 3.5-5 tonna közötti tömegből, --a jelenleg civil forrásokból is beszerezhető, és megfizethető árú technológiákat és alapanyagokat figyelembe véve-- meg lehet valósítani a front oldal védelmét 30 mm-es gépágyú ellen, az oldal, felső felület védelme esetén 14,5 mm-es űrméretű fegyverzet ellen!
Ennek az értéknek a technikai becslése a korábban és napjainkban is alkalmazott hasonló, passzív védelmi technikák statisztikai összehasonlítása szolgált.
Konkrétan: Az említett anyagminőségtől függően 3-5 cm-es kompozit páncélzat körben (a motornál csak RPG-rács! ), a front oldalon kompozit páncél 3 rétegben.

- a kazettás páncélzati kialakítás esetén ---a létrehozott többlet felhajtó-erő segítségével--- megmarad az úszóképesség!!!

- a korábban MH által megvizsgált és az MH által alkalmazott ( ...alkalmazzák? ) gumiabroncs/-tárcsa cseréje esetén a terepjáró-képesség az eredetihez képest nem változik, az országúti sebesség még emelkedik is!!!



Torony, FEGYVERZET:


- A viszonylag kis méretű és felületű torony ebből adódóan viszonylag kis többlet tömeg árán "kompozit-páncélozható" akár 30 mm-es fegyverzet elleni védelemig.

- hosszútávon a Lynx fegyverzetével azonos gépágyú-típus indokolt a 14,5-ös helyett!

- 60+ mm-es automata aknavető,a toronytól független elrendezésben!

- A torony motorizálása és stabilizálása komplexebb feladat, megoldását és a túlélőképességet jelentősen javító 10kW körüli APU(+150 kg) beépítése ezt is nagyságrendileg és ezzel egyidőben a jármű használhatóságát és harcértékét is jelentősen megnöveli.

A II. V-h-s 40 mm-es Bofors megvásárolt licensze "nincs meg valahol?" :oops: ;) :oops:




Összegezve a BTR-80/Hu paramétereit:

  • 315 LE,
  • 19 tonna (benne van a + kompozit páncélzat),
  • védelem 30 mm (elöl) és 14,5 mm-es fegyverzet ellen(körbe),
  • torony védelem 30 mm-ig,
  • úszóképesség,
  • 14,5 mm-es vagy 30 mm-es fegyverzet, +60+ mm automata aknavető, +7,62-es géppuska,
  • előkészítés torony motorizációra és stabilizátorra!




A kompozit páncélhoz szükséges anyagok és korabeli anyagminőség ma, Magyarországon, építőipari nagykernél (akár túlteljesítve is) megvásárolható! :eek:
...és ez --bő tíz éve-- meghaladja MH-képességeinket!
..."Köszönet az illetékeseknek!", és elmentem "sírni" mérgembe! :rolleyes:



...lehet "oda-képzelni"!

12171_11-auto_downl.jpg
Szép és jó, de ezt el kell engedni. Hála az égnek a kohó várja őket. 1000% hogy le lesznek cserélve.
 
  • Tetszik
Reactions: vasszekely

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 338
19 645
113
Szép és jó, de ezt el kell engedni. Hála az égnek a kohó várja őket. 1000% hogy le lesznek cserélve.

Hát azzal a fegyvertoronnyal, a török kebabozó is nagyobb harcértéket képvisel, mint a BTR. Jobb a páncélzata, erősebb, ha ellátják gépágyúval, a fegyverzete és az is elvisz egy rajt. Felejtsük el a BTR-t. Persze, adjuk át a tartalékosoknak, csak már látnám, hogy ott is fel tud állni egy általános lövész raj. Gépkarabélyon kívül, géppuskával és legalább RPG-vel. Ilyet még nem láttam eddig, csak hogy toboroznak és modulban kiképeznek, AK gépkarabéllyal lőnek. Ennyi. Lövész harcászatot még nem mutattak be, pedig már két ezred is létezik, sok zászlóalj megvan, évek óta.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 289
113
Hát azzal a fegyvertoronnyal, a török kebabozó is nagyobb harcértéket képvisel, mint a BTR. Jobb a páncélzata, erősebb, ha ellátják gépágyúval, a fegyverzete és az is elvisz egy rajt. Felejtsük el a BTR-t. Persze, adjuk át a tartalékosoknak, csak már látnám, hogy ott is fel tud állni egy általános lövész raj. Gépkarabélyon kívül, géppuskával és legalább RPG-vel. Ilyet még nem láttam eddig, csak hogy toboroznak és modulban kiképeznek, AK gépkarabéllyal lőnek. Ennyi. Lövész harcászatot még nem mutattak be, pedig már két ezred is létezik, sok zászlóalj megvan, évek óta.
Most omt megy koszovoba ohioba meg ott sek szoktak jarni. Persze ez meg mindig nem az amire te gondolsz. /es igen szerintem is elengedhetetlen a tartalekos allomany egy reszet kikepezni geppuskara kezi panceltorore es 60 mm aknavetore elso lepesbe./ de a fentiek is kezdetnek megfelel szerintem... Egyenlore.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 338
19 645
113
Most omt megy koszovoba ohioba meg ott sek szoktak jarni. Persze ez meg mindig nem az amire te gondolsz. /es igen szerintem is elengedhetetlen a tartalekos allomany egy reszet kikepezni geppuskara kezi panceltorore es 60 mm aknavetore elso lepesbe./ de a fentiek is kezdetnek megfelel szerintem... Egyenlore.

Ami az amerikai gyakorlatra megy, gondolom egy kirakat alegység lesz, a "nem vallhat szégyent" elv alapján, ellátva, felszerelve, felkészítve, válogatott legénységgel, profi módon. Azzal nem is lesz gond.
A koszovói dolog érdekesebb, de én támogatom.
A nyári harcászati gyakorlatokon, viszont jó lenn látni, harcoló tartalékos lövész alegységeket. Na ez nem biztos hogy még lesz.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 064
113
Uram! Irgalmazz!
Te feltételezed, hogy egy 20%-os teljesítménynövekedést elvisel a váltó, és az osztómű. Feltételezed, hogy a megnövekedett teljesítményt, és tömeget majd jól elbírják a már most is alulméretezett fékek és a futómű.
Mert szerintem ez mind csere. Ha a motorhoz hozzányúlnak, akkor az különben is minimum nagy generál.
Ha még ehhez fel szeretnéd szerelni egy modern elektronikával, tűzoltó rendszerrel, valamint egy NATO kompatibilis távirányított toronnyal, és ezt olcsóbbra kihozod, mint egy új Fuchsot, akkor még mindig ne örülj, mert még mindig egy ergonómiailag értelmezhetetlen fosod van, ami esetében a gumicsere (nagyobbra) megkérdőjelezhetővé teszi pl. a deszantolást. A jelenlegi méret esetén is rizikós oldalra deszant.
Nekünk még úgy tanították, hogy tilos a menet közbeni deszant - habár a HH alatt csináltak itthon is olyan gyakorlatokat.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 289
113
Ami az amerikai gyakorlatra megy, gondolom egy kirakat alegység lesz, a "nem vallhat szégyent" elv alapján, ellátva, felszerelve, felkészítve, válogatott legénységgel, profi módon. Azzal nem is lesz gond.
A koszovói dolog érdekesebb, de én támogatom.
A nyári harcászati gyakorlatokon, viszont jó lenn látni, harcoló tartalékos lövész alegységeket. Na ez nem biztos hogy még lesz.
Ugy tudom ohioba rendszeres a kijaras es mindig masok mennek.
/de ez nem biztos ohiot nem kovetem nyomon./
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 338
19 645
113
Uram! Irgalmazz!
Te feltételezed, hogy egy 20%-os teljesítménynövekedést elvisel a váltó, és az osztómű. Feltételezed, hogy a megnövekedett teljesítményt, és tömeget majd jól elbírják a már most is alulméretezett fékek és a futómű.
Mert szerintem ez mind csere. Ha a motorhoz hozzányúlnak, akkor az különben is minimum nagy generál.
Ha még ehhez fel szeretnéd szerelni egy modern elektronikával, tűzoltó rendszerrel, valamint egy NATO kompatibilis távirányított toronnyal, és ezt olcsóbbra kihozod, mint egy új Fuchsot, akkor még mindig ne örülj, mert még mindig egy ergonómiailag értelmezhetetlen fosod van, ami esetében a gumicsere (nagyobbra) megkérdőjelezhetővé teszi pl. a deszantolást. A jelenlegi méret esetén is rizikós oldalra deszant.
Nekünk még úgy tanították, hogy tilos a menet közbeni deszant - habár a HH alatt csináltak itthon is olyan gyakorlatokat.

Már többször kitárgyaltuk, hogy a BTR nem igazán korszerűsíthető, mert fizikai korlátok vannak. Nem bír több súlyt. Páncélt nem lehet rá rakni. Max., egy ATGM integráció jöhetne szóba legfeljebb. Érdemes lenne, a török beszerzés tükrében ? Feltehetően már nem.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 744
8 591
113
Hát azzal a fegyvertoronnyal, a török kebabozó is nagyobb harcértéket képvisel, mint a BTR. Jobb a páncélzata, erősebb, ha ellátják gépágyúval, a fegyverzete és az is elvisz egy rajt. Felejtsük el a BTR-t. Persze, adjuk át a tartalékosoknak, csak már látnám, hogy ott is fel tud állni egy általános lövész raj. Gépkarabélyon kívül, géppuskával és legalább RPG-vel. Ilyet még nem láttam eddig, csak hogy toboroznak és modulban kiképeznek, AK gépkarabéllyal lőnek. Ennyi. Lövész harcászatot még nem mutattak be, pedig már két ezred is létezik, sok zászlóalj megvan, évek óta.
Ha kapna is az ÖTT BTR-t stb., lenne hozzá elég pótalkatrész?