• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
10 396
19 796
113
Nem, Ohio jön ide. És most lesz először, hogy mi megyünk. És oda ÖTT krémje megy, (jó képességű fiatalok, volt szerződéses/hivatásos katonák)

Néphadsereg topicba írtam , lehet téged érdekel, persze ma már csak mint érdekesség. Ha gondolod, nézd meg krisss.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 040
14 043
113
Uram! Irgalmazz!
Te feltételezed, hogy egy 20%-os teljesítménynövekedést elvisel a váltó, és az osztómű. Feltételezed, hogy a megnövekedett teljesítményt, és tömeget majd jól elbírják a már most is alulméretezett fékek és a futómű.

A váltómű, osztómű még --ahogy említettem-- a betervezett teljesítménytartalék miatt elég!
A futóművek megerősíthetőek a sok évtizede ismert, nem is drága, hegesztéses anyagfelvitellel!
Az "új" --elméletileg már alkalmazott-- kerekek felfekvő felülete 15-20%-kal nagyobb, ezt a lehetőséget lehet a védelem javítására használni, ami a kompozit páncélozásként meg is jelenik.
Egy osztállyal feljebb rakja a BTR-t.
Fék: Oooopsz! ez tényleg kérdőjel, a többi "meg van"! (fék=>körtelefon!")


Mert szerintem ez mind csere. Ha a motorhoz hozzányúlnak, akkor az különben is minimum nagy generál.
Ha még ehhez fel szeretnéd szerelni egy modern elektronikával, tűzoltó rendszerrel, valamint egy NATO kompatibilis távirányított toronnyal, és ezt olcsóbbra kihozod, mint egy új Fuchsot, akkor még mindig ne örülj, ...
A motorban benne van a 300-315LE!!!
Leírtam, hogyan, de akár még a +0,1 turbónyomást is bőven kibírja("csak, hogy tuti legyen"), ha a jobb mai olajokat kapja, "rendes", megbízható hőkapcsolókkal, megbízható hűtő-ventilátorokkal.
"Megnézettem"!

Milyen elektronika ? ? ? ("nemértem" ???)



+"párkilós" Halonnal oltó( ? ;) ) : "gombok"!
Az eredeti torony módosítás, előkészítés "saját" modernizációra (a +APU -10kW teljesítménye-, hogy ne fojtsa meg a motort, ne vesszen el a megnyert teljesítmény).
Tartaléküzem, nagyobb túlélő-képesség, megmaradó dinamika a többlet 3-4 tonna ellenére, több előnye is van, összeadódnak!



...mert még mindig egy ergonómiailag értelmezhetetlen fosod van, ami esetében a gumicsere (nagyobbra) megkérdőjelezhetővé teszi pl. a deszantolást. A jelenlegi méret esetén is rizikós oldalra deszant.
Nekünk még úgy tanították, hogy tilos a menet közbeni deszant - habár a HH alatt csináltak itthon is olyan gyakorlatokat.

Mivel támogató feladatokra szántam:
  • aknavetővel,
  • rakéta-tüzérséggel (12-20 cső, a fegyverzet repeszek elleni védelemmel !!!)
  • ATGM-ekkel,(a fegyverzet repeszek elleni védelemmel !!!),
  • drón+NLOS/.



A deszant feladatkört másképp oldottam meg!
Arra ugyanis ebben a formában gyakorlatilag ---"születésétől-genetikailag" (mert a "szülő/előd" is) alkalmatlan, ahogy te is írtad!
A megoldás nyilvánosságát mérlegelem, mert túl jó a "hátul-desszantolás" --viszonylag egyszerű és olcsó-- megoldása ahhoz. hogy nyilvános legyen! :cool:
Az elv, a megvalósítás adott, lehetséges. Átgondolás folyamatban!


Visszatérve:
A támogató feladatoknál a "szomszédos" sorozatvetők nagy száma miatt követelménynek tartottam a nagyságrenddel jobb a túlélő-képességet, amit a többlet kompozit páncél és a --nem szokásos-- fegyverzet páncélozás biztosít!
A tömeges drónalkalmazás veszélye esetén majd a felső résznek további 1 réteg kompozit-védelmet kell adni, ami újabb 1-1,5 tonna.
Ez a védelem a kis drónok, a kis töltetei miatt elég lesz még ebben az évtizedben.


A fék, a "biztonságos deszantolás" nyilvánossága átgondolás alatt!

Javaslataid? Kreativitás? Ötlet? Freud is mondta: Ne tartsd vissza/magadban ! ;)

U.I: "Csak" azért futom a felújítós köröket, mert korábban azt lett kimatekozva, hogy a közepes-, könnyüdandárnál marad BTR, utána megy a tartalékba.
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 384
113
A váltómű, osztómű még --ahogy említettem-- a betervezett teljesítménytartalék miatt elég!
A futóművek megerősíthetőek a sok évtizede ismert, nem is drága, hegesztéses anyagfelvitellel!
Az "új" --elméletileg már alkalmazott-- kerekek felfekvő felülete 15-20%-kal nagyobb, ezt a lehetőséget lehet a védelem javítására használni, ami a kompozit páncélozásként meg is jelenik.
Egy osztállyal feljebb rakja a BTR-t.
Fék: Oooopsz! ez tényleg kérdőjel, a többi "meg van"! (fék=>körtelefon!")



A motorban benne van a 300-315LE!!!
Leírtam, hogyan, de akár még a +0,1 turbónyomást is bőven kibírja("csak, hogy tuti legyen"), ha a jobb mai olajokat kapja, "rendes", megbízható hőkapcsolókkal, megbízható hűtő-ventilátorokkal.
"Megnézettem"!

Milyen elektronika ? ? ? ("nemértem" ???)



+"párkilós" Halonnal oltó( ? ;) ) : "gombok"!
Az eredeti torony módosítás, előkészítés "saját" modernizációra (a +APU -10kW teljesítménye-, hogy ne fojtsa meg a motort, ne vesszen el a megnyert teljesítmény).
Tartaléküzem, nagyobb túlélő-képesség, megmaradó dinamika a többlet 3-4 tonna ellenére, több előnye is van, összeadódnak!





Mivel támogató feladatokra szántam:
  • aknavetővel,
  • rakéta-tüzérséggel (12-20 cső, a fegyverzet repeszek elleni védelemmel !!!)
  • ATGM-ekkel,(a fegyverzet repeszek elleni védelemmel !!!),
  • drón+NLOS/.



A deszant feladatkört másképp oldottam meg!
Arra ugyanis ebben a formában gyakorlatilag ---"születésétől-genetikailag" (mert a "szülő/előd" is) alkalmatlan, ahogy te is írtad!
A megoldás nyilvánosságát mérlegelem, mert túl jó a "hátul-desszantolás" --viszonylag egyszerű és olcsó-- megoldása ahhoz. hogy nyilvános legyen! :cool:
Az elv, a megvalósítás adott, lehetséges. Átgondolás folyamatban!


Visszatérve:
A támogató feladatoknál a "szomszédos" sorozatvetők nagy száma miatt követelménynek tartottam a nagyságrenddel jobb a túlélő-képességet, amit a többlet kompozit páncél és a --nem szokásos-- fegyverzet páncélozás biztosít!
A tömeges drónalkalmazás veszélye esetén majd a felső résznek további 1 réteg kompozit-védelmet kell adni, ami újabb 1-1,5 tonna.
Ez a védelem a kis drónok, a kis töltetei miatt elég lesz még ebben az évtizedben.


A fék, a "biztonságos deszantolás" nyilvánossága átgondolás alatt!

Javaslataid? Kreativitás? Ötlet? Freud is mondta: Ne tartsd vissza/magadban ! ;)

U.I: "Csak" azért futom a felújítós köröket, mert korábban azt lett kimatekozva, hogy a közepes-, könnyüdandárnál marad BTR, utána megy a tartalékba.
Tartsd magadban nyugodtan.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
4 904
14 659
113
A váltómű, osztómű még --ahogy említettem-- a betervezett teljesítménytartalék miatt elég!
A futóművek megerősíthetőek a sok évtizede ismert, nem is drága, hegesztéses anyagfelvitellel!
Az "új" --elméletileg már alkalmazott-- kerekek felfekvő felülete 15-20%-kal nagyobb, ezt a lehetőséget lehet a védelem javítására használni, ami a kompozit páncélozásként meg is jelenik.
Egy osztállyal feljebb rakja a BTR-t.
Fék: Oooopsz! ez tényleg kérdőjel, a többi "meg van"! (fék=>körtelefon!")



A motorban benne van a 300-315LE!!!
Leírtam, hogyan, de akár még a +0,1 turbónyomást is bőven kibírja("csak, hogy tuti legyen"), ha a jobb mai olajokat kapja, "rendes", megbízható hőkapcsolókkal, megbízható hűtő-ventilátorokkal.
"Megnézettem"!

Milyen elektronika ? ? ? ("nemértem" ???)



+"párkilós" Halonnal oltó( ? ;) ) : "gombok"!
Az eredeti torony módosítás, előkészítés "saját" modernizációra (a +APU -10kW teljesítménye-, hogy ne fojtsa meg a motort, ne vesszen el a megnyert teljesítmény).
Tartaléküzem, nagyobb túlélő-képesség, megmaradó dinamika a többlet 3-4 tonna ellenére, több előnye is van, összeadódnak!





Mivel támogató feladatokra szántam:
  • aknavetővel,
  • rakéta-tüzérséggel (12-20 cső, a fegyverzet repeszek elleni védelemmel !!!)
  • ATGM-ekkel,(a fegyverzet repeszek elleni védelemmel !!!),
  • drón+NLOS/.



A deszant feladatkört másképp oldottam meg!
Arra ugyanis ebben a formában gyakorlatilag ---"születésétől-genetikailag" (mert a "szülő/előd" is) alkalmatlan, ahogy te is írtad!
A megoldás nyilvánosságát mérlegelem, mert túl jó a "hátul-desszantolás" --viszonylag egyszerű és olcsó-- megoldása ahhoz. hogy nyilvános legyen! :cool:
Az elv, a megvalósítás adott, lehetséges. Átgondolás folyamatban!


Visszatérve:
A támogató feladatoknál a "szomszédos" sorozatvetők nagy száma miatt követelménynek tartottam a nagyságrenddel jobb a túlélő-képességet, amit a többlet kompozit páncél és a --nem szokásos-- fegyverzet páncélozás biztosít!
A tömeges drónalkalmazás veszélye esetén majd a felső résznek további 1 réteg kompozit-védelmet kell adni, ami újabb 1-1,5 tonna.
Ez a védelem a kis drónok, a kis töltetei miatt elég lesz még ebben az évtizedben.


A fék, a "biztonságos deszantolás" nyilvánossága átgondolás alatt!

Javaslataid? Kreativitás? Ötlet? Freud is mondta: Ne tartsd vissza/magadban ! ;)

U.I: "Csak" azért futom a felújítós köröket, mert korábban azt lett kimatekozva, hogy a közepes-, könnyüdandárnál marad BTR, utána megy a tartalékba.
Ezt mind már 1-2 éve végig zongoráztuk.
A motort 430 LE-ig lehet felhúzni.
A 20mm Nato lőszert nem páncéltörésre talalták ki.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 384
113
Milyen elektronika ? ? ? ("nemértem" ???)
C2 képes kommunikációs rendszer, éjszakai harcképességet garantáló optikák/kamerák, ha raksz bele egy RCWS-t, annak a kezelőpultja, tűzvetető rendszere. Lézeres besugárzás jelző az automa füstgránát indítóhoz. Ez a drága nem az új fék.

A törökök ajánlottak egy teljes csomagot. Cummins motor, Allison váltó, új felfüggesztés és RCWS 30-as gépágyúval, nem is olyan veszélyes áron. A vezetés egy sima nagyjavítást nem szán nekik a maradék szolgálati idejükre, pedig azt a currus is meg tudja csinálni... El lettek engedve, amíg lehet használjuk aztán viszontlátás.
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 810
8 751
113
Szerintem ezen nem érdemes filózni.
Amint jön az új cucc, megy a BTR. Nem lesz hozzá alkatresz vagy csak kiba drágán, Oroszországból szeretettel.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 384
113
BTR-87
Az oroszok megoldották a dolgot, de mivel az eredeti BTR 82-nél annyival többet nem ad, ezért nem rendszeresítették, a Bumerangra koncentrálnak.
Egyelőre export érdeklődő sincs, mert annyira nem olcsó.

Army19-BTR-87-800x445.jpg

D-N1sF8W4AANc_R.jpg
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 040
14 043
113
C2 képes kommunikációs rendszer, éjszakai harcképességet garantáló optikák/kamerák, ha raksz bele egy RCWS-t, annak a kezelőpultja, tűzvetető rendszere. Lézeres besugárzás jelző az automa füstgránát indítóhoz. Ez a drága nem az új fék.

A törökök ajánlottak egy teljes csomagot. Cummins motor, Allison váltó, új felfüggesztés és RCWS 30-as gépágyúval, nem is olyan veszélyes áron. A vezetés egy sima nagyjavítást nem szán nekik a maradék szolgálati idejükre, pedig azt a currus is meg tudja csinálni... El lettek engedve, amíg lehet használjuk aztán viszontlátás.


Lesz vásárolva mennyiség, mindenből (is) !
...díszszemlére!
...mert annyira futja!
...de jó ez (a gyártóknak)!

Meg majd majd ima, mert más remény nem lesz!
. . . és 1 hét magyarázkodás minden ukrán/román tárgyalás után, --mint most is-- hogy "...ez siker valójában"!

Egy "csapat" nem olyan rég ilyen tendenciákért 1/3-ot sem kapott!
"Elszaladt az ló"...


Ez nyilván nem neked szól, hogy csak nem elég "csak" a banki utalásokon/pénz költésen "dolgozni"!

Semmi gond: :oops: :rolleyes: ...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 384
113
Lesz vásárolva mennyiség, mindenből (is) !
...díszszemlére!

Meg majd majd ima!
. . . és 1 hét magyarázkodás minden ukrán/román tárgyalás után, --mint most is-- hogy "...ez siker valójában"!

Egy "csapat" nem olyan rég ilyen tendenciákért 1/3-ot sem kapott!
"Elszaladt az ló"...


Ez nyilván nem neked szól, hogy csak nem elég "csak" a banki utalásokon/pénz költésen "dolgozni"!

Semmi gond: :oops: :rolleyes: ...
Figyelj eddig még csak "kocsmamérnöki" megoldásokat hangoztattál elég sokat. Amiket állításod szerinte "gombokért" (ettől a szótól meg falnak megyek minden irásodban) meg lehetne csinálni. Faszom ha ezt valóban meg lehetne csinálni "gombokért" akkor minden szegényebb ország ezt csinálna, meg reverse engineering-ben legyártaná azokat az alkatrészeket amik hiányoznak neki, vagy anyagfáradás miatt pótolni kell.


Meg ráraksz egy tonna kompozit páncélt a tetejére? Konkrétan beszakad baszki, hacsak meg nem erősíted támgerendával.
Meg 30 éves szarul karbantartott, rossz állapotban lévő motorokat akarsz még felpiszkálni jópár lóval. Kb az összes alkatrészt kéne cserélni egy azonos darabból újra. (vagy lemásolod ezt is reverse engineeringben?)

Ezzel szemben nézzük a tényeket:
  • amit a konsturkció teljes átszabása nélkül ki tudsz hozni a btr platformból az a 82A és annak modernizált változata (amik főleg elektronikát kaptak, belső kevlár spall linert a repeszek ellen meg némelyik RCWS-t (ezek nincsenek még rendszerben csak kiállításokon látni) ) és egy kis plusz páncélt. Na ehhez a BTR-80-ashoz képest lett egy ÚJRATERVEZETT (nem hegesztővel megerősített) futóműve és fékrendszere. Ami elbírja a másfél tonnával nagyobb össztömeget és a picinyke plusz páncélt.
  • A BTR-82-t az oroszok tesztelték megerősített acél és kompozit utólag feltehető páncélzattal is de elvetették mert negatívan befolyásolta a menetteljesítményt és a futómű élettartamot. Illetve mutogatták a rácspáncélzattal is különböző kiállításokon, ennek ellenére amiket Szíriában bevetettek 82-esek azokra még ez sem került fel. (ennek ellenére meglepően jól teljesítettek a gépek, bár elég sok olyan kép van, hogy a ruszkik inkább a páncélon utaznak kívül....)
  • A nagyobb mértékű átalakítás a BTR-87 ami az elbaszott alapkoncepció hibáit orvosolja viszont elveszi a BTR-ek egyetlen valós előnyét, hogy olcsó mint a retek, ezért az oroszok sem rendszeresítették.

De nyilván az összes csóróbb és fenyegetett országban azért nem tudják rendszerben tartani a régebbi technikáikat sem pedig nagy számban "gombokért" modernizálni mert a reptilián hadiipari lobbi elnyomja őket mentálisan.....
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Mivel támogató feladatokra szántam:
  • aknavetővel,
  • rakéta-tüzérséggel (12-20 cső, a fegyverzet repeszek elleni védelemmel !!!)
  • ATGM-ekkel,(a fegyverzet repeszek elleni védelemmel !!!),
  • drón+NLOS/.
És mégis mit támogatnál vele? Csak mert te magad írod, hogy lövész manőver alegységeknek nem csinálnál ilyet.
A támogatónak átalakított járművek mit kísérnének?

Más: Nagy összegű fogadásom van rá, hogy még sosem voltál belül egy BTR-ben.
- hová gondoltad a elhelyezni és milyen módszerrel az aknavetőt? Remélem nem egy NEMO tornyot akarsz a tetejére tenni a maga 1,5-2M USD-s árával, mert azonnal lepetézek. :)
A megnyitott tetős megoldás meg szintén vicces baleset lenne, tekintve, hogy a deszanttér nagy részét uralja az osztómű háza.
  • rakétatüzérség??? Mi a csöcsnek? Ott egy rohadt MAN/RÁBA H plató, és felteszed az egységet. Csókolom. Azoknak is páncélozott a kabinja. Emiatt nem kell úszóképesnek lennie.
  • OK, felteszel a tetejére indítókat. Ahhoz nem kell elektronika belülre? Minimum egy EO torony, meg belülre a szükséges panelek, vezérlőegységek.
  • drón? a tetejére akarod kötözni, vagy mi? Sem a deszantajtón, sem a tetőn lévő nyílásokon nem fér be semmi, ami nagyobb, mint egy hobbi quadcopter.

Meg majd majd ima, mert más remény nem lesz!
. . . és 1 hét magyarázkodás minden ukrán/román tárgyalás után, --mint most is-- hogy "...ez siker valójában"!

Egy "csapat" nem olyan rég ilyen tendenciákért 1/3-ot sem kapott!
"Elszaladt az ló"...
Megint meg vagy sértődve, miközben 0 ismerted van a járműről. Elmagyarázzák neked szépen érthetően, hogy miért nem úgy van, ahogy elképzeled.
A BTR-ből nagyon drágán lehet egy még mindig tragédia BTR-t csinálni.
Az általad felvázolt képességeket jobban és olcsóbban, biztos support háttérrel tudja a Gidrán/NMS/kerekes teherautó. Miközben nem fog mad-max stílusú kétséges kimenetelű förmedvényekkel bohóckodni senki.
Javaslom az egyszerűen csak megtekinteni a sebesült kihordó BTR-t. Meg közben elképzelni, hogy mekkora ötlet lenne, ha a normál civil mentőinkbe oldalról kellene a sérültet/beteget hordágyastúl betenni. o_O
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 055
113
A váltómű, osztómű még --ahogy említettem-- a betervezett teljesítménytartalék miatt elég!
A futóművek megerősíthetőek a sok évtizede ismert, nem is drága, hegesztéses anyagfelvitellel!
Az "új" --elméletileg már alkalmazott-- kerekek felfekvő felülete 15-20%-kal nagyobb, ezt a lehetőséget lehet a védelem javítására használni, ami a kompozit páncélozásként meg is jelenik.
Egy osztállyal feljebb rakja a BTR-t.
Fék: Oooopsz! ez tényleg kérdőjel, a többi "meg van"! (fék=>körtelefon!")



A motorban benne van a 300-315LE!!!
Leírtam, hogyan, de akár még a +0,1 turbónyomást is bőven kibírja("csak, hogy tuti legyen"), ha a jobb mai olajokat kapja, "rendes", megbízható hőkapcsolókkal, megbízható hűtő-ventilátorokkal.
"Megnézettem"!

Milyen elektronika ? ? ? ("nemértem" ???)



+"párkilós" Halonnal oltó( ? ;) ) : "gombok"!
Az eredeti torony módosítás, előkészítés "saját" modernizációra (a +APU -10kW teljesítménye-, hogy ne fojtsa meg a motort, ne vesszen el a megnyert teljesítmény).
Tartaléküzem, nagyobb túlélő-képesség, megmaradó dinamika a többlet 3-4 tonna ellenére, több előnye is van, összeadódnak!





Mivel támogató feladatokra szántam:
  • aknavetővel,
  • rakéta-tüzérséggel (12-20 cső, a fegyverzet repeszek elleni védelemmel !!!)
  • ATGM-ekkel,(a fegyverzet repeszek elleni védelemmel !!!),
  • drón+NLOS/.



A deszant feladatkört másképp oldottam meg!
Arra ugyanis ebben a formában gyakorlatilag ---"születésétől-genetikailag" (mert a "szülő/előd" is) alkalmatlan, ahogy te is írtad!
A megoldás nyilvánosságát mérlegelem, mert túl jó a "hátul-desszantolás" --viszonylag egyszerű és olcsó-- megoldása ahhoz. hogy nyilvános legyen! :cool:
Az elv, a megvalósítás adott, lehetséges. Átgondolás folyamatban!


Visszatérve:
A támogató feladatoknál a "szomszédos" sorozatvetők nagy száma miatt követelménynek tartottam a nagyságrenddel jobb a túlélő-képességet, amit a többlet kompozit páncél és a --nem szokásos-- fegyverzet páncélozás biztosít!
A tömeges drónalkalmazás veszélye esetén majd a felső résznek további 1 réteg kompozit-védelmet kell adni, ami újabb 1-1,5 tonna.
Ez a védelem a kis drónok, a kis töltetei miatt elég lesz még ebben az évtizedben.


A fék, a "biztonságos deszantolás" nyilvánossága átgondolás alatt!

Javaslataid? Kreativitás? Ötlet? Freud is mondta: Ne tartsd vissza/magadban ! ;)

U.I: "Csak" azért futom a felújítós köröket, mert korábban azt lett kimatekozva, hogy a közepes-, könnyüdandárnál marad BTR, utána megy a tartalékba.

Érdekes ez a lassan minden topikban terjedő felújítósdid, a köreiddel... :D Ha ennyire szuper, olcsó a dolog, miért nem csinálja senki? Miért nem alapítasz céget, és megmutathatnád milyen fasza gyerekek vagytok? Mert ez így kezd eléggé nevetséges lenni (főleg ha még lesz pár projekted)
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 149
130 384
113
Érdekes ez a lassan minden topikban terjedő felújítósdid, a köreiddel... :D Ha ennyire szuper, olcsó a dolog, miért nem csinálja senki? Miért nem alapítasz céget, és megmutathatnád milyen fasza gyerekek vagytok? Mert ez így kezd eléggé nevetséges lenni (főleg ha még lesz pár projekted)
Elnyomja a reptilián hadiipari lobbi...
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 210
57 531
113
Uram! Irgalmazz!
Te feltételezed, hogy egy 20%-os teljesítménynövekedést elvisel a váltó, és az osztómű. Feltételezed, hogy a megnövekedett teljesítményt, és tömeget majd jól elbírják a már most is alulméretezett fékek és a futómű.
Mert szerintem ez mind csere. Ha a motorhoz hozzányúlnak, akkor az különben is minimum nagy generál.
Ha még ehhez fel szeretnéd szerelni egy modern elektronikával, tűzoltó rendszerrel, valamint egy NATO kompatibilis távirányított toronnyal, és ezt olcsóbbra kihozod, mint egy új Fuchsot, akkor még mindig ne örülj, mert még mindig egy ergonómiailag értelmezhetetlen fosod van, ami esetében a gumicsere (nagyobbra) megkérdőjelezhetővé teszi pl. a deszantolást. A jelenlegi méret esetén is rizikós oldalra deszant.
Nekünk még úgy tanították, hogy tilos a menet közbeni deszant - habár a HH alatt csináltak itthon is olyan gyakorlatokat.



Ha jól értelmezem, olajok(?),szurok cseréjével lehet +50-60 lóerot találni az 50 éves Kamaz motorban,fuck the fizika...
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 210
57 531
113
A váltómű, osztómű még --ahogy említettem-- a betervezett teljesítménytartalék miatt elég!
A futóművek megerősíthetőek a sok évtizede ismert, nem is drága, hegesztéses anyagfelvitellel!
Az "új" --elméletileg már alkalmazott-- kerekek felfekvő felülete 15-20%-kal nagyobb, ezt a lehetőséget lehet a védelem javítására használni, ami a kompozit páncélozásként meg is jelenik.
Egy osztállyal feljebb rakja a BTR-t.
Fék: Oooopsz! ez tényleg kérdőjel, a többi "meg van"! (fék=>körtelefon!")



A motorban benne van a 300-315LE!!!
Leírtam, hogyan, de akár még a +0,1 turbónyomást is bőven kibírja("csak, hogy tuti legyen"), ha a jobb mai olajokat kapja, "rendes", megbízható hőkapcsolókkal, megbízható hűtő-ventilátorokkal.
"Megnézettem"!

Milyen elektronika ? ? ? ("nemértem" ???)



+"párkilós" Halonnal oltó( ? ;) ) : "gombok"!
Az eredeti torony módosítás, előkészítés "saját" modernizációra (a +APU -10kW teljesítménye-, hogy ne fojtsa meg a motort, ne vesszen el a megnyert teljesítmény).
Tartaléküzem, nagyobb túlélő-képesség, megmaradó dinamika a többlet 3-4 tonna ellenére, több előnye is van, összeadódnak!





Mivel támogató feladatokra szántam:
  • aknavetővel,
  • rakéta-tüzérséggel (12-20 cső, a fegyverzet repeszek elleni védelemmel !!!)
  • ATGM-ekkel,(a fegyverzet repeszek elleni védelemmel !!!),
  • drón+NLOS/.



A deszant feladatkört másképp oldottam meg!
Arra ugyanis ebben a formában gyakorlatilag ---"születésétől-genetikailag" (mert a "szülő/előd" is) alkalmatlan, ahogy te is írtad!
A megoldás nyilvánosságát mérlegelem, mert túl jó a "hátul-desszantolás" --viszonylag egyszerű és olcsó-- megoldása ahhoz. hogy nyilvános legyen! :cool:
Az elv, a megvalósítás adott, lehetséges. Átgondolás folyamatban!


Visszatérve:
A támogató feladatoknál a "szomszédos" sorozatvetők nagy száma miatt követelménynek tartottam a nagyságrenddel jobb a túlélő-képességet, amit a többlet kompozit páncél és a --nem szokásos-- fegyverzet páncélozás biztosít!
A tömeges drónalkalmazás veszélye esetén majd a felső résznek további 1 réteg kompozit-védelmet kell adni, ami újabb 1-1,5 tonna.
Ez a védelem a kis drónok, a kis töltetei miatt elég lesz még ebben az évtizedben.


A fék, a "biztonságos deszantolás" nyilvánossága átgondolás alatt!

Javaslataid? Kreativitás? Ötlet? Freud is mondta: Ne tartsd vissza/magadban ! ;)

U.I: "Csak" azért futom a felújítós köröket, mert korábban azt lett kimatekozva, hogy a közepes-, könnyüdandárnál marad BTR, utána megy a tartalékba.


Milyen hokapcsolók?