Amúgy a csupasz katonai terepjáró mint kategória. Megszűnőben van.Akkor a Mercedes G, Landrover stb mihez van közel?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Amúgy a csupasz katonai terepjáró mint kategória. Megszűnőben van.Akkor a Mercedes G, Landrover stb mihez van közel?
Akkor a Mercedes G, Landrover stb mihez van közel?
Amúgy a csupasz katonai terepjáró mint kategória. Megszűnőben van.
Nem hiszek nektek.Hummer(bár ez már a múlt),Dingo,Oshkis JLTV stb.
Én sem!Nem hiszek nektek.
Ide is felvetném, a fejlesztős topikban elkezdett gondolatomat. Amikor kifut a harcjármű szerepkörből a btr állomány, akkor átalakítva őket(itt ez szinte tényleg csak vágás meg hegesztés) szállítóplatósra lehetne egy terepes és úszóképes logisztikai járműparkunk. Kivágva a vezetőfülke és a motortér közötti részt, kiszedve belőle minden felesleges súlyt, szigetelt, lenyitható oldalas platóval legalább négy eur raklapnyi szállítmányt el tudna vinni. Ez persze nem túl nagy kunszt, de a jó terepjáró képessége már megdobja ezt, az úszóképessége viszont egyedülállóvá tenné. Ebből van elég sok elvileg, ha csak 300-at így megcsinálunk, a harmadát meg kiosztjuk a nehéz meg a közepes dandár logisztikai századaiba, akkor nato szinten egyedülálló kapacitásunk lenne. Háborús helyzetben, sok folyóvízzel megszakított terepen kincs lenne az ilyen módú felhasználásuk. A fülkét megerősiteném zárt üregekként kialakított páncélzattal a kivágott anyagból, hogy a személyzetet megvédje, (sofőr, géppuskás), ködgránát rá, az nem fájdalmas tétel de sokat jelenthet túlélésben.
Fel lett vetve a felfüggesztés és fék elégtelensége, de ezek azért nem olyan problémák, amik megoldhatatlanok, akár a cseréjük valami más típusra. A jelen beszerzéseink mellett ezeknek az átfogó átalakítása is mellékes tétel lenne, viszont cserébe olyan képességet adna ami másnak nincs és ez előny lenne mindenkivel szemben. A súlyát jelentősen lehetne csökkenteni a páncéltest ilyen megnyitásával és ezt a szállítókapacitásra illetve abban is némi tartalékterhelhetőségre lehetne fordítani.
Ezeket nem kukáznám ész nélkül.
Ide is felvetném, a fejlesztős topikban elkezdett gondolatomat. Amikor kifut a harcjármű szerepkörből a btr állomány, akkor átalakítva őket(itt ez szinte tényleg csak vágás meg hegesztés) szállítóplatósra lehetne egy terepes és úszóképes logisztikai járműparkunk. Kivágva a vezetőfülke és a motortér közötti részt, kiszedve belőle minden felesleges súlyt, szigetelt, lenyitható oldalas platóval legalább négy eur raklapnyi szállítmányt el tudna vinni. Ez persze nem túl nagy kunszt, de a jó terepjáró képessége már megdobja ezt, az úszóképessége viszont egyedülállóvá tenné. Ebből van elég sok elvileg, ha csak 300-at így megcsinálunk, a harmadát meg kiosztjuk a nehéz meg a közepes dandár logisztikai századaiba, akkor nato szinten egyedülálló kapacitásunk lenne. Háborús helyzetben, sok folyóvízzel megszakított terepen kincs lenne az ilyen módú felhasználásuk. A fülkét megerősiteném zárt üregekként kialakított páncélzattal a kivágott anyagból, hogy a személyzetet megvédje, (sofőr, géppuskás), ködgránát rá, az nem fájdalmas tétel de sokat jelenthet túlélésben.
Fel lett vetve a felfüggesztés és fék elégtelensége, de ezek azért nem olyan problémák, amik megoldhatatlanok, akár a cseréjük valami más típusra. A jelen beszerzéseink mellett ezeknek az átfogó átalakítása is mellékes tétel lenne, viszont cserébe olyan képességet adna ami másnak nincs és ez előny lenne mindenkivel szemben. A súlyát jelentősen lehetne csökkenteni a páncéltest ilyen megnyitásával és ezt a szállítókapacitásra illetve abban is némi tartalékterhelhetőségre lehetne fordítani.
Ezeket nem kukáznám ész nélkül.
Negan küldte a képeket, gondolom a Sprintires játékból. Szóval ilyenné alakítanám a BTR-80-ak java részét, csak vízzáróbb platóoldalakkal, szállítani terepen, folyókon át. Hatalmas logisztikai előnyt adna. A már kialakított műszaki verziókat persze meghagynám, illetve a 80A verziókat kísérni.
GAZ 59037
Ugye említetted, hogy a páncéltest megbontásával (ill. a rakteret nem kellene páncélozni, de adott esetben a kezelő személyzet kabinját meg jobban) az egyensúlyi paraméterek nem borulnak fel? Értem ez alatt akár üresen, teli avagy a kettő között bármi? Amennyiben úszóképesen szeretnénk tartani - akkor csak nagyságrendileg mennyi lenne a hasznos teherbírása? Esetleg belegondolva, hogy kellene másik felfüggesztés meg kerék/gumi (esetleg egyéb) mert a mostani kombó baromira zabálja a baromira nem olcsó speckó gumit ...
Ugye említetted, hogy a páncéltest megbontásával (ill. a rakteret nem kellene páncélozni, de adott esetben a kezelő személyzet kabinját meg jobban) az egyensúlyi paraméterek nem borulnak fel? Értem ez alatt akár üresen, teli avagy a kettő között bármi? Amennyiben úszóképesen szeretnénk tartani - akkor csak nagyságrendileg mennyi lenne a hasznos teherbírása? Esetleg belegondolva, hogy kellene másik felfüggesztés meg kerék/gumi (esetleg egyéb) mert a mostani kombó baromira zabálja a baromira nem olcsó speckó gumit ...
Ha vennéd a fáradtságot, hogy visszább olvass, akkor látnád, hogy említettem. Gondolom amúgy gumit sem tudnánk némi akarattal olcsón gyártani, mert NINCS HADIIPARUNK, meg felfüggesztést sem.
Ha négy raklapnyi anyagot el tud vinni, de azt mindenen keresztül, akkor ha csak 300 ilyet csinálunk, az mindig lehetne egy logisztikai aduász
Ha vennéd a fáradtságot, hogy visszább olvass, akkor látnád, hogy említettem. Gondolom amúgy gumit sem tudnánk némi akarattal olcsón gyártani, mert NINCS HADIIPARUNK, meg felfüggesztést sem.
Ha négy raklapnyi anyagot el tud vinni, de azt mindenen keresztül, akkor ha csak 300 ilyet csinálunk, az mindig lehetne egy logisztikai aduász
Sőt, még lájkot is nyomtál arra hozzászólásomra a lap tetején.
Vettem a fáradtságot. Igen, azt a hsz -edet is amit lájkoltam. Továbbá vettem a fáradtságot, hogy olyat kérdezzek melyekről nem volt szó. Érdekelt annyira a koncepció, hogy ilyen nagyon alapszintű kérdéseket feltegyek. Amennyiben meg nem érdekes ez a dolog, akkor hagyjuk a francba ...
Azt egy szóval sem említettem, hogy akár csak egy csavaralátétet tudnánk gyártani hozzá - még csak halványan sem utaltam rá.
Maga a gépről. A jelenlegi kialakítása olyan, hogy egy gramm többletterhelést sem bír - többek között a motor, felfüggesztés, úszóképesség miatt. Namost mennyi is 4 raklap - tervezzünk 3,2 tonnával. Maradjon két ember a korábbi személyzetből (ami nem sok) - a többit vegyük ki (felszerelésestül). Ez mondjuk sok-sok jóindulattal legyen egy tonna. Akkor a kabin és motortér között vagy majd 2,5 tonna vasat kellene kivágni (OK, toronnyal meg ülésekkel), hogy az új felépítménnyel, ponyvával stb. kb. a nullánál maradjunk.
Akkor még ott járunk, hogy nehezebb motort álmodni sem tudunk bele, a kabint nem páncéloztuk (legalább egy Stanag 1 -es üveg kellene bele - de a képeken ebből semmi nem látszik). Pedig amúgy kellene és Te is említetted.
Szóval tegyük fel maradna súlykeret a kabint valamelyest páncélozni - persze a páncélozott üvegfelületekkel (ez már jókora súly legelöl). Erre terheljünk rá szintén az elejére-közepére vagy bő 3,2 tonnát. Mitől nem fog ez átmenni "Das Boot" -ba, ha kicsit is mélyebb vízbe merészkedne?
Csak, mert az olyan verziók, melyek a valóságban is vannak ott odáig merészkedtek, hogy torony fegyverestül le - aztán a kabin-motortér között ráapplikáltak kicsit nagyobb vasat, meg mondjuk kevesebb deszant (mondjuk az EÜ verzió) és ennyi.
Én nem vagyok biztos, hogy az a játékban szereplő teherszállító verzió úszni tud. Amennyiben nem tudna, akkor egy értelmesebb - akár valamelyest páncélozott fülkéjű - katonai teherautó platform lenne jó, melyet eleve teherszállításra terveztek. Ugye itt az egyetlen nagy előny az úszni tudás lehetne. Amennyiben ez nincs, de "szeretjük a régi vasakat", akkor legyen helyette kb. a Csepel/Ural ... (OK, ez az utolsó mondat nem komoly)
Csak pár problémát vetnék fel.
A gépek nagyrésze kb 25 éves. Az első 25 évben sem volt problémamentes az üzemeltetés(részben a gép hibáján kívül, pénzhiány miatt). Meddig akarnád őket használni?
Gumigyártás.
Ha annyira egyszerű/olcsó eddig miért nem csináltuk?
Az országban több világcég/hankook, bridgestone/gyára is megtalálható.
Az ő szakértelmüket is lehetne kérni, de a nulláról kifejleszteni egy gumi abroncsot amit/pár ezres tételben gyártanánk nem igazan kivitelezhető.
Azt meg hogy nagy tételben csináljuk/áruljuk, az orosz magyar kapcsolatokat rombolná. Nem hiszem, hogy engednék.
Ahoz, hogy egy század gépeink nagyrésze üzemeljen, nálunk sokszor a sofőrök többhetes túlórázással/szereléssel(ami amúgy tilos!) volt megoldva.
Ilyenkor a sofőr hetekig nem vett részt semmilyen kiképzési feladatok!
Felfüggesztés cserélye ugyancsak ennyire egyszerű, miért nem lett megoldva?
A váltó és a motor sem a világ közepe. Konkrétan szar.
Ja és azok is 25 évesek.
Vehetünk az oroszoktól? Ja vagy embargó miatt nem.
Abból is rakjunk bele újjat?
A 4 raklap amúgy elég sovány. Nézzük meg egy rábára mennyi fér.
Abból is van páncélozható fülkéjű.
Igazad van nem úszóképes.
Ez a logisztikánál akkora probléma, hogy senki nem törődik vele.
Úgyhogy egyedülállóak lennénk, de minek?
Amúgy a levágom/hegesztemm/4 euró raklappal az baj az üléseket nem lehet kivenni. A hajtás egy része az alatt van.
Így a 4 raklapnyi cucc max szétpakolva igaz. Az meg elég macera.
Videó. Utolső fél perc a belseje.
Bár érdemes végignézni a kiváló terepjáró képesség/siratófal/gyors vágás.
Ok nem leszek rosszindulatú lehetne nagyobb a lendület.
http://www.youtube.com/user/marketingcurrus?feature=mhee#p/u/2/d31mJ5gZiik
BTR 80/A.
Ha még nem láttal előben ilyet irany egy nyílt nap.
Ha láttál/használtál nem értelek.
Az irányzónák szószerint gyötrelem.
Ez a 30as torony pedig nem egy nyugati modern 30as.
Menetből való tüzelést felejtsük el.
De amúgy is elavult minden téren.
Ha akadáj van/kimászva hárítható csak el.
Mostanában elterjedt ied-k elleni átalakítás/páncélozás kb lehetetlen.
600 sofőr/gpu, pk. De min egy 1000 fős alegység lenne amit megálmodtál.
Hát?
Értem mit szeretnél. Csak több a probléma mint amennyi haszon lenne vele.
Érdekes, csak én abból indulok ki, hogy mindent ki belőle ami nem kell. Ahogy írtam, ha rápáncéloznék elöl a kivágott darabokból, abból üreges testeket hoznék létre, hogy sgítse a fejnehézség ellen, ne legyen das boot. Csak a vezetőfülke marad, torony fegyverestől kuka, csak a legszűkebben vett motortér marad. A terhelhetőség miatt kell bele pár keresztmerevítő, ez lehet alumínium, a plató pedig, oldalastól akár könnyű, de kemény műanyag is és akkor súlyt is csökkentettünk, meg szigetelt is lehet. És máris tud úszni. Mennyi acélt és egyéb harci eszközt dobtunk ki. Mekkora súlytól szabadultunk meg? Nem tudom mi milyen tömegű. Páncélzatból egy tonna körül tudnánk legalább lecsippenteni a tetején, oldalán, a BPU-1 torony tömegét nem ismerem fegyverestől, ahogy a parancsnoki eszközök súlyát sem. Viszont kapásból aminek a súlyát még megspóroltuk, a deszant súlya emberestől, fegyverestől, székestől, padlóstól(csak a merevítők, meg alatta az alváz marad. A fülkében csak a vezetés eszközei, meg egy rádió marad, esetleg a tetőre szerelt kibúvónyíláson át kezelt géppuska. Bőven meg tudnánk teremteni a szükséges terhelhetőséget. És még úszni is tudna. Ha 300-at csinálunk, hatalmas logisztikai parkunk lesz. Ha békeidőre ennek a négyötödét lezsírozzuk, a maradékkal lehet kialakítani az ellátólánc működésének menetét, gyakorlatozni, kiképezni. A teljes btr parkot így logisztikai támogatásra és annak a védelmére használnám.
Kérdés, ha a platóra modulok mennek, amiből lehet pl. aknavetős is (Hirtenberger jóvoltából, pl.) akkor is ennyire speciális-e a jármű.Namost e mellett 300 db az túl sok. Mennyiséget nehéz írni, de 60-100 db -nál nem igen kellene több. Dandár szintű ellátásért nem tenném felelőssé. Még 4 raklaposságával (meg 300 db -osságával) is kevés lenne hozzá. Inkább, mint kiegészítő szerepkörben képzelném el. Azaz olyan alegységek ellátása, mely megközelíthetősége ellátása ilyennel is előnyösebb lenne.