[HUN] Csepel teherautók

olyanban, hogy léteznek és még menthetőek, de ha elpusztítják őket, akkor legjobb esetben is alkatrészforrások vesznek el... örökre...
mint írtam is, dac-ot, zilt, avia-t, robur-t nem sajnálnám (zilt esetleg)... de a képen lévő Csepel még akár menthetőnek is kinéz... (ráadásul ilyen kialakításban ritka is... talán kettőről tudok...)
nézz be egy Csepel-es fórumba, hogy honnét hoznak patika állapotba kocsikat.
Ne haragudj, de szerintem ez hülyeség. (próbáltam kevéssé sértő kifejezést használni, mert nem sértegetni akarok)
A HM az ilyen járműveket rendszeresen árverezi. Aki akar, az ott még válogathat is. És szerintem már válogatott is. Múltkor komplett naszádokat árultak gombokért. Csepelen kint is vannak a Teller Ede út mellett a már szétberhelt (motorokat kiszedték, mert csak azok többet értek, mint amit ki kellett értük csengetni) hajók. Nem lehet mindent megmenteni. A szavaidból kiveszem, tudod, hogy mennyit kell egy ilyenre költeni mire "lábra áll". Szerintem amennyi ilyen rohad a telephelyeken, hogy az éves GDP is kevés lenne, ha mindegyiket egyszerre akarnánk megőrizni.
 
Ne haragudj, de szerintem ez hülyeség. (próbáltam kevéssé sértő kifejezést használni, mert nem sértegetni akarok)
A HM az ilyen járműveket rendszeresen árverezi. Aki akar, az ott még válogathat is. És szerintem már válogatott is. Múltkor komplett naszádokat árultak gombokért. Csepelen kint is vannak a Teller Ede út mellett a már szétberhelt (motorokat kiszedték, mert csak azok többet értek, mint amit ki kellett értük csengetni) hajók. Nem lehet mindent megmenteni. A szavaidból kiveszem, tudod, hogy mennyit kell egy ilyenre költeni mire "lábra áll". Szerintem amennyi ilyen rohad a telephelyeken, hogy az éves GDP is kevés lenne, ha mindegyiket egyszerre akarnánk megőrizni.
Egyértelműbben nem biztos, hogy le tudnám írni a mondanivalómat... Azt hiszem, hogy újra el kéne olvasnod, amiket írtam, mert olyasmikre „válaszoltál”, amit nem is állítottam.
Talán csak ennyit: Nem állítottam, hogy mindent meg kéne menteni... azt írtam, hogy nem egyben kéne kibaszarintani, vagy szétlőni mindent hanem kibányászni belőle, amit csak lehet, illetve, ami különleges, azt meg kéne tartani és nem elpusztítani. Lásd a videóban szereplő vegyi mentesítő.
De pl az öntvényt tartalmazó fődarabok, váltók, csörlő, futómű alkatrészek, difik, fülke, műszerek, komplett műszerfal, üvegek stb, stb... ezek mind kurrens cikkek, amik tovább élhetnének más járművekben (minimális ráfordítással, mert gondolom egyértelmű, hogy például egy motorsátor legyártása a nyers lemezből kicsivel drágább dolog, mintha egy levettet kell kilakatolni)...
A bokorugrónak meg gyakorlatilag mindegy, hogy van-e rajta fülke, mikor rálő ezzel a vacakkal...

Az meg, hogy mennyit kell a talpraállításra költeni, az legyen az újdonsült boldog tulajdonos / megmentő gondja... :)

Még talán annyit, hogy ha gombokért akarsz tízesével venni dolgokat, nos ahhoz benne kell lenned bizonyos (érdekelt / haveri) körben.
Halandóként Te nem veszel árverésen két-háromszázezerért (vagy még olcsóbban) egy db M-zárolt platóst, de drágábban se... (ha ez a koncepció életképes lenne, akkor nekem is lenne már vagy három, ha nem több. :))

Ha esetleg tudsz gombokért Csepelt, meg hajót (de tényleg gombokért), akkor vevő vagyok rá látatlanban is.;)
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Egyértelműbben nem biztos, hogy le tudnám írni a mondanivalómat... Azt hiszem, hogy újra el kéne olvasnod, amiket írtam, mert olyasmikre „válaszoltál”, amit nem is állítottam.
Talán csak ennyit: Nem állítottam, hogy mindent meg kéne menteni... azt írtam, hogy nem egyben kéne kibaszarintani, vagy szétlőni mindent hanem kibányászni belőle, amit csak lehet, illetve, ami különleges, azt meg kéne tartani és nem elpusztítani. Lásd a videóban szereplő vegyi mentesítő.
De pl az öntvényt tartalmazó fődarabok, váltók, csörlő, futómű alkatrészek, difik, fülke, műszerek, komplett műszerfal, üvegek stb, stb... ezek mind kurrens cikkek, amik tovább élhetnének más járművekben (minimális ráfordítással, mert gondolom egyértelmű, hogy például egy motorsátor legyártása a nyers lemezből kicsivel drágább dolog, mintha egy levettet kell kilakatolni)...
A bokorugrónak meg gyakorlatilag mindegy, hogy van-e rajta fülke, mikor rálő ezzel a vacakkal...

Az meg, hogy mennyit kell a talpraállításra költeni, az legyen az újdonsült boldog tulajdonos / megmentő gondja... :)

Még talán annyit, hogy ha gombokért akarsz tízesével venni dolgokat, nos ahhoz benne kell lenned bizonyos (érdekelt / haveri) körben.
Halandóként Te nem veszel árverésen két-háromszázezerért (vagy még olcsóbban) egy db M-zárolt platóst, de drágábban se... (ha ez a koncepció életképes lenne, akkor nekem is lenne már vagy három, ha nem több. :))

Ha esetleg tudsz gombokért Csepelt, meg hajót (de tényleg gombokért), akkor vevő vagyok rá látatlanban is.;)
https://marcalibakabolt.hu/index.php

Ezt az oldalt ajánlom :D
 
Egyértelműbben nem biztos, hogy le tudnám írni a mondanivalómat... Azt hiszem, hogy újra el kéne olvasnod, amiket írtam, mert olyasmikre „válaszoltál”, amit nem is állítottam.
Talán csak ennyit: Nem állítottam, hogy mindent meg kéne menteni... azt írtam, hogy nem egyben kéne kibaszarintani, vagy szétlőni mindent hanem kibányászni belőle, amit csak lehet, illetve, ami különleges, azt meg kéne tartani és nem elpusztítani. Lásd a videóban szereplő vegyi mentesítő.
De pl az öntvényt tartalmazó fődarabok, váltók, csörlő, futómű alkatrészek, difik, fülke, műszerek, komplett műszerfal, üvegek stb, stb... ezek mind kurrens cikkek, amik tovább élhetnének más járművekben (minimális ráfordítással, mert gondolom egyértelmű, hogy például egy motorsátor legyártása a nyers lemezből kicsivel drágább dolog, mintha egy levettet kell kilakatolni)...
A bokorugrónak meg gyakorlatilag mindegy, hogy van-e rajta fülke, mikor rálő ezzel a vacakkal...

Az meg, hogy mennyit kell a talpraállításra költeni, az legyen az újdonsült boldog tulajdonos / megmentő gondja... :)

Még talán annyit, hogy ha gombokért akarsz tízesével venni dolgokat, nos ahhoz benne kell lenned bizonyos (érdekelt / haveri) körben.
Halandóként Te nem veszel árverésen két-háromszázezerért (vagy még olcsóbban) egy db M-zárolt platóst, de drágábban se... (ha ez a koncepció életképes lenne, akkor nekem is lenne már vagy három, ha nem több. :))

Ha esetleg tudsz gombokért Csepelt, meg hajót (de tényleg gombokért), akkor vevő vagyok rá látatlanban is.;)
Ha nekem ilyen jellegű fétiseim lennének, akkor privátban kérnék ajánlást a fórumon fent lévő aktív katonáktól, hogy hol érdemes érdeklődni.
Ha ez nem válik be, akkor vagy direkte, írásban megkeresném a HM Védelemgazdasági Hivatalát, vagy a Hadtörténeti Múzeumot.
Valahol csak lenne kapás! Mondjuk rád eső feltételként vállalod, hogy ha sikerül restaurálnod a kapott eszközt, akkor évente 1-2 alkalommal elmész vele HM rendezvényekre.
 
Ha nekem ilyen jellegű fétiseim lennének, akkor privátban kérnék ajánlást a fórumon fent lévő aktív katonáktól, hogy hol érdemes érdeklődni.
Ha ez nem válik be, akkor vagy direkte, írásban megkeresném a HM Védelemgazdasági Hivatalát, vagy a Hadtörténeti Múzeumot.
Valahol csak lenne kapás! Mondjuk rád eső feltételként vállalod, hogy ha sikerül restaurálnod a kapott eszközt, akkor évente 1-2 alkalommal elmész vele HM rendezvényekre.
Ezek nem járható utak. dudi,krisss, ők a tápláléklánc legalján vannak... náluk komolyabb emberek se tudnának segíteni hasonló ügyben.
A HIM a rugalmasságáról híres. :)
kezdetnek nem rossz.. de a mindentől nagyon távol van.:)
 
Egyértelműbben nem biztos, hogy le tudnám írni a mondanivalómat... Azt hiszem, hogy újra el kéne olvasnod, amiket írtam, mert olyasmikre „válaszoltál”, amit nem is állítottam.
Talán csak ennyit: Nem állítottam, hogy mindent meg kéne menteni... azt írtam, hogy nem egyben kéne kibaszarintani, vagy szétlőni mindent hanem kibányászni belőle, amit csak lehet, illetve, ami különleges, azt meg kéne tartani és nem elpusztítani. Lásd a videóban szereplő vegyi mentesítő.
De pl az öntvényt tartalmazó fődarabok, váltók, csörlő, futómű alkatrészek, difik, fülke, műszerek, komplett műszerfal, üvegek stb, stb... ezek mind kurrens cikkek, amik tovább élhetnének más járművekben (minimális ráfordítással, mert gondolom egyértelmű, hogy például egy motorsátor legyártása a nyers lemezből kicsivel drágább dolog, mintha egy levettet kell kilakatolni)...
A bokorugrónak meg gyakorlatilag mindegy, hogy van-e rajta fülke, mikor rálő ezzel a vacakkal...

Az meg, hogy mennyit kell a talpraállításra költeni, az legyen az újdonsült boldog tulajdonos / megmentő gondja... :)

Még talán annyit, hogy ha gombokért akarsz tízesével venni dolgokat, nos ahhoz benne kell lenned bizonyos (érdekelt / haveri) körben.
Halandóként Te nem veszel árverésen két-háromszázezerért (vagy még olcsóbban) egy db M-zárolt platóst, de drágábban se... (ha ez a koncepció életképes lenne, akkor nekem is lenne már vagy három, ha nem több. :))

Ha esetleg tudsz gombokért Csepelt, meg hajót (de tényleg gombokért), akkor vevő vagyok rá látatlanban is.;)

Ne írd már, hogy vacak.:hadonaszos:
Ez mégis csak a cg topic;)
 
olyanban, hogy léteznek és még menthetőek, de ha elpusztítják őket, akkor legjobb esetben is alkatrészforrások vesznek el... örökre...
mint írtam is, dac-ot, zilt, avia-t, robur-t nem sajnálnám (zilt esetleg)... de a képen lévő Csepel még akár menthetőnek is kinéz... (ráadásul ilyen kialakításban ritka is... talán kettőről tudok...)
nézz be egy Csepel-es fórumba, hogy honnét hoznak patika állapotba kocsikat.
Ez nem a vv-s Csepel? Hatul be lehet szorni a fat amivel felfutik a viztartalyt. Onnet meg csovekken zuhanyrozsakbol folyik a viz. Kb mint egy permetezogep. Most hogy csinal a sereg meleg vizet egy kitelepuleskor, tabori korulmenyek kozott? Van ennek valami modern valtozata rendszerben?
 
Latom mar kiszortak a szocik altal 2003 korul nemet inkurrenciabol kikotort teherautokat. Vajon azok a Manok idosebbek vagy az Uralok? A legkomolyabb holmi az a keszonos berendezeses teherauto. :) Azert Marcali nem olcso, vagyis nem filleres. Egyik ismerosom hozott onnet jo par eve krazokat, nem tudom mar pontosan az arat,( 1 millio?) de szivta kicsit a fogat miattuk.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Ne írd már, hogy vacak.:hadonaszos:
Ez mégis csak a cg topic;)
attól, hogy valamikor járt benne svéd levegő, ez csak egy csődarab... :D
Ez nem a vv-s Csepel? Hatul be lehet szorni a fat amivel felfutik a viztartalyt. Onnet meg csovekken zuhanyrozsakbol folyik a viz. Kb mint egy permetezogep. Most hogy csinal a sereg meleg vizet egy kitelepuleskor, tabori korulmenyek kozott? Van ennek valami modern valtozata rendszerben?
A CSepel D-344 és változatai című könyv szerint ebből a verzióból, az FMG-68M-ből összesen 100db-ot építettek anno.
A kazánban gázolajjal tüzeltek, szóval nem kellett fát hasogatni.
Még annyit ír róla, hogy 2012-ben egy nagyon leromlottat felújított egy magángyűjtő, akinek egész kollekciója van Csepelekből.
Csak egy mondat az „annyi van a telephelyeken, mint a retek” kezdetű vélemények alátámasztására:
„Nehéz helyzetet idézett elő a felépítmény műszaki hiányossága hiszen, ilyen berendezéseket sehol nem lehet beszerezni, a már leselejtezett FMG járművekből nem maradt semmi.” (Szintén a könyv szerint a honvédség pontosan 2012-ig használt ilyen kocsikat)
Hogy hogyan találják fel a langyosvizet manapság, azt nem tudom megmondani, de biztos vannak itt akik látták, már, hogy mi van ilyen esetekben. :)
 
attól, hogy valamikor járt benne svéd levegő, ez csak egy csődarab... :D

A CSepel D-344 és változatai című könyv szerint ebből a verzióból, az FMG-68M-ből összesen 100db-ot építettek anno.
A kazánban gázolajjal tüzeltek, szóval nem kellett fát hasogatni.
Még annyit ír róla, hogy 2012-ben egy nagyon leromlottat felújított egy magángyűjtő, akinek egész kollekciója van Csepelekből.
Csak egy mondat az „annyi van a telephelyeken, mint a retek” kezdetű vélemények alátámasztására:
„Nehéz helyzetet idézett elő a felépítmény műszaki hiányossága hiszen, ilyen berendezéseket sehol nem lehet beszerezni, a már leselejtezett FMG járművekből nem maradt semmi.” (Szintén a könyv szerint a honvédség pontosan 2012-ig használt ilyen kocsikat)
Hogy hogyan találják fel a langyosvizet manapság, azt nem tudom megmondani, de biztos vannak itt akik látták, már, hogy mi van ilyen esetekben. :)
Meglehet hogy gazolajos, bar en fara emlekeztem, a hatuljaban csinaltak a tuzet emlekeim szerint. Lehet az egy masik valtozat volt, vagy xar volt a gazolajos felfutesi rendszere mert amihez szerencsem volt az mar 99-is eleg leharcolt vot, csoda hogy gurult.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Meglehet hogy gazolajos, bar en fara emlekeztem, a hatuljaban csinaltak a tuzet emlekeim szerint. Lehet az egy masik valtozat volt, vagy xar volt a gazolajos felfutesi rendszere mert amihez szerencsem volt az mar 99-is eleg leharcolt vot, csoda hogy gurult.
az azért mélyreható patkolás lehetett, ha átalakítottak egy ilyet fatüzelésűre. :eek::)
üDv!
Ott voltam az éleslövészeten vagyis halottam pár száz méterről!
A Csepelek amiket kivittek volt olyan közöttük amiben 40!!!km volt és elindult amikor megpróbálták!
3db vittek ki 2őn szőrös volt még a gumi....pedig volt ott DAC amin realisztikusabb lett volna gyakorolni....
Szeretném azt hinni, hogy csak „megküldted” a történetet, de a realitásérzékem azt sugallja, hogy semmi sem változott az évek alatt..
Korábban is meggyőződésem volt, hogy a honvéccség felsőbb szintjein a „legnagyobb f@szságok” feliratú ötletládából szemezgetnek néha, mikor már tanácstalanok, hogy milyen állatságot lehetne még csinálni... :(o_O
 
az azért mélyreható patkolás lehetett, ha átalakítottak egy ilyet fatüzelésűre. :eek::)

Szeretném azt hinni, hogy csak „megküldted” a történetet, de a realitásérzékem azt sugallja, hogy semmi sem változott az évek alatt..
Korábban is meggyőződésem volt, hogy a honvéccség felsőbb szintjein a „legnagyobb f@szságok” feliratú ötletládából szemezgetnek néha, mikor már tanácstalanok, hogy milyen állatságot lehetne még csinálni... :(o_O



Nagy mák,hogy a sereg az egyetlen állami pénznyelő,ahol tele vannak jó ötletekkel....:rolleyes::D
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
az azért mélyreható patkolás lehetett, ha átalakítottak egy ilyet fatüzelésűre. :eek::)

Szeretném azt hinni, hogy csak „megküldted” a történetet, de a realitásérzékem azt sugallja, hogy semmi sem változott az évek alatt..
Korábban is meggyőződésem volt, hogy a honvéccség felsőbb szintjein a „legnagyobb f@szságok” feliratú ötletládából szemezgetnek néha, mikor már tanácstalanok, hogy milyen állatságot lehetne még csinálni... :(o_O

El sem szabadott volna mondanom csak nem bírtam megállni azt a butaságot ami még mindig körbe veszi a honvédséget az a sok begyöpösödött keményvonalas belülről bomlasztja az egészet!
Leakartak róla venni ezt azt pl lámpa meg kilométeróra és üvöltöztek hogy ez a "népé" semmit sem szabadott levenni még a CSepel feliratot sem...

De a mocskos román DACok azok ott rohadnak hegyekben azokhoz nem nyúlnak...
 
El sem szabadott volna mondanom csak nem bírtam megállni azt a butaságot ami még mindig körbe veszi a honvédséget az a sok begyöpösödött keményvonalas belülről bomlasztja az egészet!
Leakartak róla venni ezt azt pl lámpa meg kilométeróra és üvöltöztek hogy ez a "népé" semmit sem szabadott levenni még a CSepel feliratot sem...

De a mocskos román DACok azok ott rohadnak hegyekben azokhoz nem nyúlnak...
Ilyen fogyatékosok vannak a hadseregben???
 
az azért mélyreható patkolás lehetett, ha átalakítottak egy ilyet fatüzelésűre. :eek::)

Szeretném azt hinni, hogy csak „megküldted” a történetet, de a realitásérzékem azt sugallja, hogy semmi sem változott az évek alatt..
Korábban is meggyőződésem volt, hogy a honvéccség felsőbb szintjein a „legnagyobb f@szságok” feliratú ötletládából szemezgetnek néha, mikor már tanácstalanok, hogy milyen állatságot lehetne még csinálni... :(o_O
Passz, en fara emlekeztem. Mondjuk gazolajos kalyhaval futottuk ki a telet akkor Tatan. Gazolaj nelkul. Tornacipok, papucsok, hullott agak, butorok tuntek el benn. Szoval nem tudom mennyire lehetseges benn faval futeni.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Kiskörösön voltam baka,95-ben ez volt az egyetlen vv ezred(laktanya)az országban volt dolgom fmg csepelel, soha nem lehetet azt fával fűteni és negyedévente az 1 hetes kitelepüléseken az volt a zuhanyzósátor,volt melegvíz (télen is),normális nyomás (nem permetező) és mindenkinek jutott :) jobb volt ilyen szempontbol mint a laktanyában ahol széntűzelésű kazán volt 200 emberre amiből jó ha 50 tudott melegvízben fürdeni. Nyáron szinte nem is volt a laktanyában a fmg csepel mert mentek kitelepültek nyáritáborokba fürdőnek. Ja és az egyik majdnem megjárta koszovót mert a jenkiknek bedöglött a saját rendszerük és segítséget kértek a MH-től ,ment egy csepel, már a gyülekezési körletben és osztották a golyóállómellényeket amikor kiderült 1,már megoldva a probléma2 a sorállományú sofőr nem mehet küldetésbe :D
Koszi, akkor en emlekeztem rosszul. Megododott a kerdes.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
El sem szabadott volna mondanom csak nem bírtam megállni azt a butaságot ami még mindig körbe veszi a honvédséget az a sok begyöpösödött keményvonalas belülről bomlasztja az egészet!
Leakartak róla venni ezt azt pl lámpa meg kilométeróra és üvöltöztek hogy ez a "népé" semmit sem szabadott levenni még a CSepel feliratot sem...

De a mocskos román DACok azok ott rohadnak hegyekben azokhoz nem nyúlnak...
Az ilyen részletekből látszik, hogy eseknél ferde a magyar érzelem.... egy normális ember a dacokat választja alapból és burkoltan utal rá kire kell lőni. Youtoben jó videó anyag lett volna a dac kilővése.
 
  • Tetszik
Reactions: AGRESSOR88
Bár nem Rába, hanem Csepel, de érdekes lett volna, ha megvalósul:

blog107-11.jpg


Kérdésem, hogy ha a 11 fő desszant helyett 6 fő lett volna, akkor a megspórolható uszkve 0,5-1 tonna közötti súlyt a páncélvédettség növelésére használták volna, akkor érdemben lehetett e volna növelni a páncélvédelmét? Ez az önsúlyához (9600kg) jelentős plusz lett volna.
 
Bár nem Rába, hanem Csepel, de érdekes lett volna, ha megvalósul:

blog107-11.jpg


Kérdésem, hogy ha a 11 fő desszant helyett 6 fő lett volna, akkor a megspórolható uszkve 0,5-1 tonna közötti súlyt a páncélvédettség növelésére használták volna, akkor érdemben lehetett e volna növelni a páncélvédelmét? Ez az önsúlyához (9600kg) jelentős plusz lett volna.
Nem növelték volna a páncélt.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros