(HUN, +Cz, +V4) Aero Vodochody

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
2 471
3 790
113

Ennek a turbinának az elődje van az Albatroszokban, amikből(a használt Albákból) filléres áraik miatt (ár/érték aránya miatt) érdemes nekünk is többfeladatú drónt kialakítani.
Egyszerűen olyan olcsó, hogy nem lehet vele bukni anyagilag, egy hasonló céldrón is sokkal drágább!!! Pl !


Ezért kellene valami évi százas nagyságrendű, kompatibilis hajtómű (hazai gyártás álmodása :rolleyes: :rolleyes: ), mert az olcsó kategóriára igazán fizetőképes arab/afrikai/dél-amerikai piacon ki fognak derülni a vélt és/vagy csinált "nemzetbiztonsági kockázatok", és az amcsi Williams turbina miatt sorra fogjuk bukni a megrendeléseket.
Emiatt nem lesz gazdaságos darabszám, ...
Elsorvad, leépül a cég, mivel nincs más lehetősége, több lábon állása, ezért marad a rabszolgamunka.
Valahonnan mintha ismerős lenne ez a "forgatókönyv"!

...vagyis kellenka további termékek, és akkor az Aerobus is kénytelen lesz rendesen megfizetni a bedolgozóit.


U.i: Egy két gazdasági/politikai szinttel feljebb egyébként ilyan háttérben lévő forgatókönyv alapján lettek a német/japán ipari lobbik kormányai is a háborúkba belekényszerítve.
...első, második!
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: Szittya and rudi

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
1 350
1 965
113
Ennek a turbinának az elődje van az Albatroszokban, amikből(a használt Albákból) filléres áraik miatt (ár/érték aránya miatt) érdemes nekünk is többfeladatú drónt kialakítani.
Egyszerűen olyan olcsó, hogy nem lehet vele bukni anyagilag, egy hasonló céldrón is sokkal drágább!!! Pl !


Ezért kellene valami évi százas nagyságrendű, kompatibilis hajtómű (hazai gyártás álmodása :rolleyes: :rolleyes: ), mert az olcsó kategóriára igazán fizetőképes arab/afrikai/dél-amerikai piacon ki fognak derülni a vélt és/vagy csinált "nemzetbiztonsági kockázatok", és az amcsi Williams turbina miatt sorra fogjuk bukni a megrendeléseket.
Emiatt nem lesz gazdaságos darabszám, ...
Elsorvad, leépül a cég, mivel nincs más lehetősége, több lábon állása, ezért marad a rabszolgamunka.
Valahonnan mintha ismerős lenne ez a "forgatókönyv"!

...vagyis kellenka további termékek, és akkor az Aerobus is kénytelen lesz rendesen megfizetni a bedolgozóit.


U.i: Egy két gazdasági/politikai szinttel feljebb egyébként ilyan háttérben lévő forgatókönyv alapján lettek a német/japán ipari lobbik kormányai is a háborúkba belekényszerítve.
...első, második!
Ha egy útra kell csak a hajtómű, akkor már egyszerűbb, ha pulzáló sugárhajtóművet fejlesztünk, mint a V1-be.
Oda nem kell bonyolult , pénz- és időigényes anyagtechnológia, 600 km/h sebesség garantált.
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: Zeze and LMzek 2.0

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
2 471
3 790
113
Dróntámadás miatt kigyulladt a rijadi olajfinomító.

Drónvadász drónokkal "KicsiT" gazdaságosabb lenne a gombokért beszerzett huszi(Iránból-Kínai/Pak-i/Észak-Korea-i/...) drónokat ritkítani.
Itt lenne szerintem egy gyors "beugrással"(ajánlattal), gyors fejlesztéssel --akár egy előrendeléses/előre-fizetéses !!! -- megrendelése az Aero Vodochody-nak!!!

...a használt L-29/-39 állományból bőven/olcsón tud(-na) "meríteni" egy villám-fejlesztéshez!


Pl: Ideje lenne már az Aero Vodochody (magyar( ! ) drón-)ágazatnak "felébredni"!!!
Költői kérdés: Létrehozni ???
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
11 315
11 235
113
Pl: Ideje lenne már az Aero Vodochody (magyar( ! ) drón-)ágazatnak "felébredni"!!!
Költői kérdés: Létrehozni ???
Nincs korszerű kompozit technológiájuk hozzá fogd már fel! Az Aero a XX. században maradt, akinek alumegmunkálás kell azt tudja, de ott nem lesz dróngyár!
 
  • Tetszik
Reactions: krisss

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
2 471
3 790
113
Nincs korszerű kompozit technológiájuk hozzá fogd már fel! Az Aero a XX. században maradt, akinek alumegmunkálás kell azt tudja, de ott nem lesz dróngyár!
  1. Az Airbus-nak(...vagy Embraer ?, ) szerintem kompozitot gyártanak.
  2. A drónnál már közel sem a "sárkány" a döntő, azt is próbáltam "sejtetni", nem az kellene itthonra, mert a drón árának és harcértékének már az "egyebek" jelentik a döntő többségét, azt az "egyebeket" kellene itthon "tolni ezerrel", a sárkányt majd változtatják, fejlesztik/újat/régit/ stb...
  3. Már nem az a döntő!
"Egyebek" ide nekünk/hozzánk!
+valami olcsó "embargó-mentes" hajtóművet kéne faragni még itthon, és relatívan-gyorsan, ezekkel gyakorlatilag --akár-- a cseh rész nélkül is piacon-/meg-maradnánk, ha --Ne adj' Isten!-- "vállás" lenne!
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
711
800
93
Mert az Aero semmit nem tudna a közösbe tenni.
Szerintem a korszerű fedélzeti elektronikát, katonai gépek esetén a fegyerzetet, a piacot.....
De esetleg fordítva is lehet gondolkodni! Ha már többségben magyar kézben van az Aero, a Magnus segíthetne neki a kompozit anyagok felhasználásában!
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
6 027
13 207
113
Szerintem a korszerű fedélzeti elektronikát, katonai gépek esetén a fegyerzetet, a piacot.....
De esetleg fordítva is lehet gondolkodni! Ha már többségben magyar kézben van az Aero, a Magnus segíthetne neki a kompozit anyagok felhasználásában!
Nehogymá' együttműködjön két magyar tulajdonú repülőgépgyártó cég valami légijárművön... :eek: :D:D:D:D:D
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
11 315
11 235
113
Szerintem a korszerű fedélzeti elektronikát, katonai gépek esetén a fegyerzetet, a piacot.....
De esetleg fordítva is lehet gondolkodni! Ha már többségben magyar kézben van az Aero, a Magnus segíthetne neki a kompozit anyagok felhasználásában!
Az Aeronak semmilyen korszerű fedélzeti elektronikája és fegyverzete nincsen. Érts már meg, hogy lényegében alumíniumot tudnak megmunkálni.
 
  • Tetszik
Reactions: éber

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
711
800
93
Az Aeronak semmilyen korszerű fedélzeti elektronikája és fegyverzete nincsen. Érts már meg, hogy lényegében alumíniumot tudnak megmunkálni.
Persze, a gyárnak nincs, de a termékein van! Az L-159-en, és az L-39NG is alkalmazhatóak korszerű nyugati fegyverek, tehát a hozzá szükséges elektronika is integrálva lett! Én legalábbis ezt olvastam!
Javíts ki, ha tévedek!
Nyilván nem ők fejlesztették az elektronikát és a fegyvereket, de pl. a hazai, felfutóban lévő fegyvergyártásban sem a magyar tapasztalatokra támaszkodhatunk, ami remélhetőleg idővel változni fog!
 

Terminator

Well-Known Member
2010. április 19.
16 178
22 677
113
"Folytatódik a cseh kormány érdeklődése az L-39NG repülőgépek pilótaképzésben való használata iránt. Az elmúlt évben a LOM PRAHA sp és az Aero Vodochody Aerospace közötti tárgyalások olyan szakaszban voltak, amikor konkrét szerződéses feltételeket határoztak meg, beleértve az árparamétereket és azok szakértői ellenőrzését. Az ár végső ellenőrzése céljából 2021 elején megkeresték Aero Vodochodyt, hogy megerősítsék az addig tárgyalt szerződés paramétereit. Március elején azonban a LOM PRAHA cég hivatalos tájékoztatást kapott arról az Aero Vodochody-tól, hogy a korábbi ajánlata már nem érvényes, és így a tárgyalásokat de facto a legelejéről kell újrakezdeni. Az Aero Vodochody tájékoztatott a kérdéses szerződésre vonatkozó álláspontjának alapvető megváltozásairól, különös tekintettel az áremelkedésre és a fizetési feltételek változására. A közeljövőben a LOM PRAHA és Aero Vodochody képviselőinek újabb találkozójára kerül sor az ügy előmozdítása érdekében...
Ezeket a szavakat megerősítette Metnar honvédelmi miniszter is a Védelmi Bizottság ülésén , kijelentve, hogy ha a LOM Prága és Aero Vodochody között nem jönne létre megállapodás és a CLV-nek nem lennének megfelelő repülőgépei, akkor a pilóta képzés megoldható a szövetséges partnereknél is, ami a miniszter szerint a NATO-n belül viszonylag gyakori megoldás."
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
5 802
11 404
113
Az AV akkor jarna a legjobban, ha átbrandelné az L-39NG-t a szegény üzletember businesss jetjének
Volt már példa ilyesmire...
Fogua Magister

Morane-Saulnier MS 760 Paris

A Super Light busjet kategóriában lehet fantázia.
Most hogy a One Aviation csődbe ment és az Eclipse jövője bizonytalánná vált gyakorlatilag a Cirrus Jet G2 maradt az egyetlen komoly versenyző ebben a szegmensben.
Ez az a technikai szint és piac méret ami az AV nek is megfelelhet.