- ha 92% ban a kormány használja és 8% ban a honvédség, úgyhogy nekem senki ne próbálja bemagyarázni hogy nem k.ra kormánygépként használják!!
- a HUAF Falcon 7x-be tutira nem tudsz berakni 20 utast. Legfeljebb 10-et. Ha a hinni lehet az
USA nagykövetnek akkor a magyar gépen is heverők vannak. Akkor pedig nincs hely 20 utasnak...
- a Falcon 7x repült óra klts. (400 óra /év használattal számolva )
$4.000 - 5.000 / óra. Kicsit tessék számolni…
-
múltkor már volt róla szó hogy ésszerű idő és költség kereten belül esélyünk sincs arra hogy a Falconokat önállóan (értsd.: bérelt oktatók nélkül) üzemeltessük (már amennyiben VVIP embereket akarunk vele röptetni a világban). Tehát a "pilóta képzés" meg "gyakorló repülés" nagyon szarul hangzik. A realitás az hogy a Falconok még nagyon sokáig bérelni kell az oktató kapitányokat és csak azért reptetni őket hogy a magyar katonai személyzetnek gyűljön az ideje szimplán pazarlás.
Fenntartom amit már korábban írtam:
Az egész Falcon projekt - ha elfogadjuk hogy a cél az hogy a Légierő saját személyzetekkel, önállóan tudja üzemeltetni azokat - rohadt drága és időigényes dolog lesz, aminek a katonai relevanciája egyre valószínűbb hogy nulla közeli (èrtsd: nem lesz belőlük SIGINT gép)
Én elhiszem hogy kellenek kormánygépek, de annak a pár közjogi méltóságnak akinél ez a reptetés szóba jöhet szerintem bőven elég lenne az A319.
A Falconok beszerzése nálam akkor lett volna indokolható ha valami "special mission" gépet faragnak belőlük. Valami ilyesmi gép beszerzése amúgy el is hangzott a miniszter szájából, de egyenlőre jele sem látszik annak hogy komolyan gondolták volna...