[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 078
113
Ez nem a géptipustól függ, mindkettővel lehet menni a vegasi kaszinókba is meg a Nellis légitámaszpontra is. Egyenlőre nem tudni, kik repültek oda és miért.

Minden lehetséges, de a Honvédség A319-esei szerintem még sosem jártak az óceán túlpartján.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Mondjuk a Falcon Las Vegasi útját - ha igaz hogy ott jártak - elég nehéz lesz kimagyarázni...
Mondjuk nem kéne Vegasnál leragadni, mert több üdülő és nyaralóhelyet ill. adóparadicsomot is nehéz lenne "kiképzéssel indokolni". Érdekes pl. Dubai, Panama, Málta, Fuerteventura /Kanári-szigetek/, Alicante, Thesszaloniki és Split is...

Mondjuk az utóbbiaknál nem ártani megnézni, hogy épp akkor merre járt a Lölő által "bérelt" yacht. /Sajnos a "keményen" dolgozó lányok mozgását már lehetetlen nyomon követni.../ :(:(:(
 

Király Fika

Well-Known Member
2019. március 22.
2 861
4 693
113
T

Törölt tag 1586

Guest
Mondjuk nem kéne Vegasnál leragadni, mert több üdülő és nyaralóhelyet ill. adóparadicsomot is nehéz lenne "kiképzéssel indokolni". Érdekes pl. Dubai, Panama, Málta, Fuerteventura /Kanári-szigetek/, Alicante, Thesszaloniki és Split is...

Mondjuk az utóbbiaknál nem ártani megnézni, hogy épp akkor merre járt a Lölő által "bérelt" yacht. /Sajnos a "keményen" dolgozó lányok mozgását már lehetetlen nyomon követni.../ :(:(:(
Az már kiderült hogy Falcon las vegasi útja lehetett az AMRAAM alkalmazók éves konferenciája.
Most már csak az a kérdés miért is kell egy nem miniszteri szintű katonai delegációt kormánygéppel reptetni?
Egy Falcon repült órája $ 4-5.000 / óra. Az út oda-vissza minimum 24 óra = cca.$ 100.000

Ennyi pénzért már egy +20 fős társaságot lehetett volna business osztályon reptetni oda-vissza.

Más helyeken a kormánygépek igénybevételére igen szigorú szabályok vonatkoznak és általában védett állami vezetők (Miniszterelnök, Országgyűlés elnöke) utaztatására korlátozódik, esetleg a Miniszterek hivatalos állami látogatásaira (ld: Honvédelmi Miniszter hivatalos kínai látogatása)

Egy pár fős katonai szakértői csoport kormánygéppel reptetése felettébb szokatlan és pazarló megoldás...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 078
113
Az már kiderült hogy Falcon las vegasi útja lehetett az AMRAAM alkalmazók éves konferenciája.
Most már csak az a kérdés miért is kell egy nem miniszteri szintű katonai delegációt kormánygéppel reptetni?
Egy Falcon repült órája $ 4-5.000 / óra. Az út oda-vissza minimum 24 óra = cca.$ 100.000

Ennyi pénzért már egy +20 fős társaságot lehetett volna business osztályon reptetni oda-vissza.

Más helyeken a kormánygépek igénybevételére igen szigorú szabályok vonatkoznak és általában védett állami vezetők (Miniszterelnök, Országgyűlés elnöke) utaztatására korlátozódik, esetleg a Miniszterek hivatalos állami látogatásaira (ld: Honvédelmi Miniszter hivatalos kínai látogatása)

Egy pár fős katonai szakértői csoport kormánygéppel reptetése felettébb szokatlan és pazarló megoldás...

Teljesen egyetértek. Nem tudom, hogy más országokban hogy oldják meg a pilóták kötelező óraszámainak biztosítását, de a Honvédségnél most kb. mindenre rá van fogva hogy gyakorlórepülés, mert kell a pilótáknak a repült óraszám. És ha már úgy is repülni kell, akkor tulajdonképpen "megtakarítás" hogy nem üresen repülnek, hanem visznek valamit vagy valakit valahová. Legyen az valamilyen tárgyaló küldöttség, külügyesek, nyaraló csoport vagy diplomáciai posta, hogy a gonosz amerikaiak nehogy el tudják olvasni.

De az egész történet úgy indult, hogy az egyik gép fehér volt és ha jól emlékszem a HM EI zrt tulajdona, azaz kb. csak ilyen nemhivatalos repülésekre akarták használni.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Teljesen egyetértek. Nem tudom, hogy más országokban hogy oldják meg a pilóták kötelező óraszámainak biztosítását, de a Honvédségnél most kb. mindenre rá van fogva hogy gyakorlórepülés, mert kell a pilótáknak a repült óraszám. És ha már úgy is repülni kell, akkor tulajdonképpen "megtakarítás" hogy nem üresen repülnek, hanem visznek valamit vagy valakit valahová. Legyen az valamilyen tárgyaló küldöttség, külügyesek, nyaraló csoport vagy diplomáciai posta, hogy a gonosz amerikaiak nehogy el tudják olvasni.

De az egész történet úgy indult, hogy az egyik gép fehér volt és ha jól emlékszem a HM EI zrt tulajdona, azaz kb. csak ilyen nemhivatalos repülésekre akarták használni.
A gond az hogy két Falcon van amihez minimum 6 teljes gépszemélyzet kell ami 12 ember.
Ezek a pilcsik VVIP embereket szàllítanak, vagyis nem szabad hogy minimális óraszámú kezdők legyenek.
Ez nálam azt jelenti hogy mindegyiknek a Falcon 7X-en minimum 1000 órája van és évi minimum 300-400 órát repülnek (+ szimulátor)
Azt hiszem nyilvánvaló hogy a Falconok beszerzésekor a Légierőnél nem volt olyan pilcsi akinek volt egyetlen repült órája is a típuson, ezért azóta bérelt személyzetek működnek közre a Légierős személyzetek képzésében.
Nulláról felépíteni 12 pilóta elvárt óraszámát a Falconon nagyon-nagyon sok repülést jelent (+ szimulátor).
A leg szerényebb becslés szerint is több mint 10000 óra repülési idő kéne (ami önmagában minimum $ 50 millió) és még két géppel és gépenként irreálisan sok évi 1000 óra repült idővel számolva is (reálisan inkàbb ennek a fele) több mint 5 évig tartana (reálisan akár 10 èv is lehet)
Közben persze ketyeg a bérelt személyzetek óránként több száz $-os bérleti díja is.

Az egész Falcon projekt - ha elfogadjuk hogy a cél az hogy a Légierő saját személyzetekkel, önállóan tudja üzemeltetni azokat - rohadt drága és időigényes dolog lesz, aminek a katonai relevanciája egyre valószínűbb hogy nulla közeli (èrtsd: nem lesz belőlük SIGINT gép)

Én elhiszem hogy kellenek kormánygépek, de annak a pár közjogi méltóságnak akinél ez a reptetés szóba jöhet szerintem bőven elég lenne az A319.

A Falconok beszerzése nálam akkor lett volna indokolható ha valami "special mission" gépet faragnak belőlük. Valami ilyesmi gép beszerzése amúgy el is hangzott a miniszter szájából.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 194
81 078
113
A gond az hogy két Falcon van amihez minimum 6 teljes gépszemélyzet kell ami 12 ember.
Ezek a pilcsik VVIP embereket szàllítanak, vagyis nem szabad hogy minimális óraszámú kezdők legyenek.
Ez nálam azt jelenti hogy mindegyiknek a Falcon 7X-en minimum 1000 órája van és évi minimum 300-400 órát repülnek (+ szimulátor)
Azt hiszem nyilvánvaló hogy a Falconok beszerzésekor a Légierőnél nem volt olyan pilcsi akinek volt egyetlen repült órája is a típuson, ezért azóta bérelt személyzetek működnek közre a Légierős személyzetek képzésében.
Nulláról felépíteni 12 pilóta elvárt óraszámát a Falconon nagyon-nagyon sok repülést jelent (+ szimulátor).
A leg szerényebb becslés szerint is több mint 10000 óra repülési idő kéne (ami önmagában minimum $ 50 millió) és még két géppel és gépenként irreálisan sok évi 1000 óra repült idővel számolva is (reálisan inkàbb ennek a fele) több mint 5 évig tartana (reálisan akár 10 èv is lehet)
Közben persze ketyeg a bérelt személyzetek óránként több száz $-os bérleti díja is.

Az egész Falcon projekt - ha elfogadjuk hogy a cél az hogy a Légierő saját személyzetekkel, önállóan tudja üzemeltetni azokat - rohadt drága és időigényes dolog lesz, aminek a katonai relevanciája egyre valószínűbb hogy nulla közeli (èrtsd: nem lesz belőlük SIGINT gép)

Én elhiszem hogy kellenek kormánygépek, de annak a pár közjogi méltóságnak akinél ez a reptetés szóba jöhet szerintem bőven elég lenne az A319.

A Falconok beszerzése nálam akkor lett volna indokolható ha valami "special mission" gépet faragnak belőlük. Valami ilyesmi gép beszerzése amúgy el is hangzott a miniszter szájából.

De azt látszik, hogy a 40 év feletti Gripen pilótáknak egy "elég jó életpályamodell" a nyugdíjig.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 258
113
A gond az hogy két Falcon van amihez minimum 6 teljes gépszemélyzet kell ami 12 ember.
Ezek a pilcsik VVIP embereket szàllítanak, vagyis nem szabad hogy minimális óraszámú kezdők legyenek.
Ez nálam azt jelenti hogy mindegyiknek a Falcon 7X-en minimum 1000 órája van és évi minimum 300-400 órát repülnek (+ szimulátor)
Azt hiszem nyilvánvaló hogy a Falconok beszerzésekor a Légierőnél nem volt olyan pilcsi akinek volt egyetlen repült órája is a típuson, ezért azóta bérelt személyzetek működnek közre a Légierős személyzetek képzésében.
Nulláról felépíteni 12 pilóta elvárt óraszámát a Falconon nagyon-nagyon sok repülést jelent (+ szimulátor).
A leg szerényebb becslés szerint is több mint 10000 óra repülési idő kéne (ami önmagában minimum $ 50 millió) és még két géppel és gépenként irreálisan sok évi 1000 óra repült idővel számolva is (reálisan inkàbb ennek a fele) több mint 5 évig tartana (reálisan akár 10 èv is lehet)
Közben persze ketyeg a bérelt személyzetek óránként több száz $-os bérleti díja is.

Az egész Falcon projekt - ha elfogadjuk hogy a cél az hogy a Légierő saját személyzetekkel, önállóan tudja üzemeltetni azokat - rohadt drága és időigényes dolog lesz, aminek a katonai relevanciája egyre valószínűbb hogy nulla közeli (èrtsd: nem lesz belőlük SIGINT gép)

Én elhiszem hogy kellenek kormánygépek, de annak a pár közjogi méltóságnak akinél ez a reptetés szóba jöhet szerintem bőven elég lenne az A319.

A Falconok beszerzése nálam akkor lett volna indokolható ha valami "special mission" gépet faragnak belőlük. Valami ilyesmi gép beszerzése amúgy el is hangzott a miniszter szájából.


Feltéve, ha mindkét Falcon folyamatosan reptetni akarjuk. :)