[HUN] Airbus A319

Ez nem a géptipustól függ, mindkettővel lehet menni a vegasi kaszinókba is meg a Nellis légitámaszpontra is. Egyenlőre nem tudni, kik repültek oda és miért.

Minden lehetséges, de a Honvédség A319-esei szerintem még sosem jártak az óceán túlpartján.
 
Mondjuk a Falcon Las Vegasi útját - ha igaz hogy ott jártak - elég nehéz lesz kimagyarázni...
Mondjuk nem kéne Vegasnál leragadni, mert több üdülő és nyaralóhelyet ill. adóparadicsomot is nehéz lenne "kiképzéssel indokolni". Érdekes pl. Dubai, Panama, Málta, Fuerteventura /Kanári-szigetek/, Alicante, Thesszaloniki és Split is...

Mondjuk az utóbbiaknál nem ártani megnézni, hogy épp akkor merre járt a Lölő által "bérelt" yacht. /Sajnos a "keményen" dolgozó lányok mozgását már lehetetlen nyomon követni.../ :(:(:(
 
Mondjuk nem kéne Vegasnál leragadni, mert több üdülő és nyaralóhelyet ill. adóparadicsomot is nehéz lenne "kiképzéssel indokolni". Érdekes pl. Dubai, Panama, Málta, Fuerteventura /Kanári-szigetek/, Alicante, Thesszaloniki és Split is...

Mondjuk az utóbbiaknál nem ártani megnézni, hogy épp akkor merre járt a Lölő által "bérelt" yacht. /Sajnos a "keményen" dolgozó lányok mozgását már lehetetlen nyomon követni.../ :(:(:(
Az már kiderült hogy Falcon las vegasi útja lehetett az AMRAAM alkalmazók éves konferenciája.
Most már csak az a kérdés miért is kell egy nem miniszteri szintű katonai delegációt kormánygéppel reptetni?
Egy Falcon repült órája $ 4-5.000 / óra. Az út oda-vissza minimum 24 óra = cca.$ 100.000

Ennyi pénzért már egy +20 fős társaságot lehetett volna business osztályon reptetni oda-vissza.

Más helyeken a kormánygépek igénybevételére igen szigorú szabályok vonatkoznak és általában védett állami vezetők (Miniszterelnök, Országgyűlés elnöke) utaztatására korlátozódik, esetleg a Miniszterek hivatalos állami látogatásaira (ld: Honvédelmi Miniszter hivatalos kínai látogatása)

Egy pár fős katonai szakértői csoport kormánygéppel reptetése felettébb szokatlan és pazarló megoldás...
 
Az már kiderült hogy Falcon las vegasi útja lehetett az AMRAAM alkalmazók éves konferenciája.
Most már csak az a kérdés miért is kell egy nem miniszteri szintű katonai delegációt kormánygéppel reptetni?
Egy Falcon repült órája $ 4-5.000 / óra. Az út oda-vissza minimum 24 óra = cca.$ 100.000

Ennyi pénzért már egy +20 fős társaságot lehetett volna business osztályon reptetni oda-vissza.

Más helyeken a kormánygépek igénybevételére igen szigorú szabályok vonatkoznak és általában védett állami vezetők (Miniszterelnök, Országgyűlés elnöke) utaztatására korlátozódik, esetleg a Miniszterek hivatalos állami látogatásaira (ld: Honvédelmi Miniszter hivatalos kínai látogatása)

Egy pár fős katonai szakértői csoport kormánygéppel reptetése felettébb szokatlan és pazarló megoldás...

Teljesen egyetértek. Nem tudom, hogy más országokban hogy oldják meg a pilóták kötelező óraszámainak biztosítását, de a Honvédségnél most kb. mindenre rá van fogva hogy gyakorlórepülés, mert kell a pilótáknak a repült óraszám. És ha már úgy is repülni kell, akkor tulajdonképpen "megtakarítás" hogy nem üresen repülnek, hanem visznek valamit vagy valakit valahová. Legyen az valamilyen tárgyaló küldöttség, külügyesek, nyaraló csoport vagy diplomáciai posta, hogy a gonosz amerikaiak nehogy el tudják olvasni.

De az egész történet úgy indult, hogy az egyik gép fehér volt és ha jól emlékszem a HM EI zrt tulajdona, azaz kb. csak ilyen nemhivatalos repülésekre akarták használni.
 
Teljesen egyetértek. Nem tudom, hogy más országokban hogy oldják meg a pilóták kötelező óraszámainak biztosítását, de a Honvédségnél most kb. mindenre rá van fogva hogy gyakorlórepülés, mert kell a pilótáknak a repült óraszám. És ha már úgy is repülni kell, akkor tulajdonképpen "megtakarítás" hogy nem üresen repülnek, hanem visznek valamit vagy valakit valahová. Legyen az valamilyen tárgyaló küldöttség, külügyesek, nyaraló csoport vagy diplomáciai posta, hogy a gonosz amerikaiak nehogy el tudják olvasni.

De az egész történet úgy indult, hogy az egyik gép fehér volt és ha jól emlékszem a HM EI zrt tulajdona, azaz kb. csak ilyen nemhivatalos repülésekre akarták használni.
A gond az hogy két Falcon van amihez minimum 6 teljes gépszemélyzet kell ami 12 ember.
Ezek a pilcsik VVIP embereket szàllítanak, vagyis nem szabad hogy minimális óraszámú kezdők legyenek.
Ez nálam azt jelenti hogy mindegyiknek a Falcon 7X-en minimum 1000 órája van és évi minimum 300-400 órát repülnek (+ szimulátor)
Azt hiszem nyilvánvaló hogy a Falconok beszerzésekor a Légierőnél nem volt olyan pilcsi akinek volt egyetlen repült órája is a típuson, ezért azóta bérelt személyzetek működnek közre a Légierős személyzetek képzésében.
Nulláról felépíteni 12 pilóta elvárt óraszámát a Falconon nagyon-nagyon sok repülést jelent (+ szimulátor).
A leg szerényebb becslés szerint is több mint 10000 óra repülési idő kéne (ami önmagában minimum $ 50 millió) és még két géppel és gépenként irreálisan sok évi 1000 óra repült idővel számolva is (reálisan inkàbb ennek a fele) több mint 5 évig tartana (reálisan akár 10 èv is lehet)
Közben persze ketyeg a bérelt személyzetek óránként több száz $-os bérleti díja is.

Az egész Falcon projekt - ha elfogadjuk hogy a cél az hogy a Légierő saját személyzetekkel, önállóan tudja üzemeltetni azokat - rohadt drága és időigényes dolog lesz, aminek a katonai relevanciája egyre valószínűbb hogy nulla közeli (èrtsd: nem lesz belőlük SIGINT gép)

Én elhiszem hogy kellenek kormánygépek, de annak a pár közjogi méltóságnak akinél ez a reptetés szóba jöhet szerintem bőven elég lenne az A319.

A Falconok beszerzése nálam akkor lett volna indokolható ha valami "special mission" gépet faragnak belőlük. Valami ilyesmi gép beszerzése amúgy el is hangzott a miniszter szájából.
 
A gond az hogy két Falcon van amihez minimum 6 teljes gépszemélyzet kell ami 12 ember.
Ezek a pilcsik VVIP embereket szàllítanak, vagyis nem szabad hogy minimális óraszámú kezdők legyenek.
Ez nálam azt jelenti hogy mindegyiknek a Falcon 7X-en minimum 1000 órája van és évi minimum 300-400 órát repülnek (+ szimulátor)
Azt hiszem nyilvánvaló hogy a Falconok beszerzésekor a Légierőnél nem volt olyan pilcsi akinek volt egyetlen repült órája is a típuson, ezért azóta bérelt személyzetek működnek közre a Légierős személyzetek képzésében.
Nulláról felépíteni 12 pilóta elvárt óraszámát a Falconon nagyon-nagyon sok repülést jelent (+ szimulátor).
A leg szerényebb becslés szerint is több mint 10000 óra repülési idő kéne (ami önmagában minimum $ 50 millió) és még két géppel és gépenként irreálisan sok évi 1000 óra repült idővel számolva is (reálisan inkàbb ennek a fele) több mint 5 évig tartana (reálisan akár 10 èv is lehet)
Közben persze ketyeg a bérelt személyzetek óránként több száz $-os bérleti díja is.

Az egész Falcon projekt - ha elfogadjuk hogy a cél az hogy a Légierő saját személyzetekkel, önállóan tudja üzemeltetni azokat - rohadt drága és időigényes dolog lesz, aminek a katonai relevanciája egyre valószínűbb hogy nulla közeli (èrtsd: nem lesz belőlük SIGINT gép)

Én elhiszem hogy kellenek kormánygépek, de annak a pár közjogi méltóságnak akinél ez a reptetés szóba jöhet szerintem bőven elég lenne az A319.

A Falconok beszerzése nálam akkor lett volna indokolható ha valami "special mission" gépet faragnak belőlük. Valami ilyesmi gép beszerzése amúgy el is hangzott a miniszter szájából.

De azt látszik, hogy a 40 év feletti Gripen pilótáknak egy "elég jó életpályamodell" a nyugdíjig.
 
A gond az hogy két Falcon van amihez minimum 6 teljes gépszemélyzet kell ami 12 ember.
Ezek a pilcsik VVIP embereket szàllítanak, vagyis nem szabad hogy minimális óraszámú kezdők legyenek.
Ez nálam azt jelenti hogy mindegyiknek a Falcon 7X-en minimum 1000 órája van és évi minimum 300-400 órát repülnek (+ szimulátor)
Azt hiszem nyilvánvaló hogy a Falconok beszerzésekor a Légierőnél nem volt olyan pilcsi akinek volt egyetlen repült órája is a típuson, ezért azóta bérelt személyzetek működnek közre a Légierős személyzetek képzésében.
Nulláról felépíteni 12 pilóta elvárt óraszámát a Falconon nagyon-nagyon sok repülést jelent (+ szimulátor).
A leg szerényebb becslés szerint is több mint 10000 óra repülési idő kéne (ami önmagában minimum $ 50 millió) és még két géppel és gépenként irreálisan sok évi 1000 óra repült idővel számolva is (reálisan inkàbb ennek a fele) több mint 5 évig tartana (reálisan akár 10 èv is lehet)
Közben persze ketyeg a bérelt személyzetek óránként több száz $-os bérleti díja is.

Az egész Falcon projekt - ha elfogadjuk hogy a cél az hogy a Légierő saját személyzetekkel, önállóan tudja üzemeltetni azokat - rohadt drága és időigényes dolog lesz, aminek a katonai relevanciája egyre valószínűbb hogy nulla közeli (èrtsd: nem lesz belőlük SIGINT gép)

Én elhiszem hogy kellenek kormánygépek, de annak a pár közjogi méltóságnak akinél ez a reptetés szóba jöhet szerintem bőven elég lenne az A319.

A Falconok beszerzése nálam akkor lett volna indokolható ha valami "special mission" gépet faragnak belőlük. Valami ilyesmi gép beszerzése amúgy el is hangzott a miniszter szájából.


Feltéve, ha mindkét Falcon folyamatosan reptetni akarjuk. :)