[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az ugye megvan hogy gyakorlatilag lehetlen cél hogy önállóan üzemeltessük ezeket a gépeket?

- Az tény hogy a se az A319-re, se aFalconokra nem volt személyzet és még most is bérelt oktató pilótákkal repülnek az egyik ülésben.
- Mivel VVIP embereket szállítanak ahhoz hogy teljes magyar katonai személyzet legyen minimum 1000 óra kell az adott típuson (A319 és Falcon) + a kötelezőnél jóval több szimulátor óra.
- minden géphez legalább 3 kiképzett személyzet kéne (6 pilóta).

Nézzük csak a Falconokat:
- mivel mindenki 0-ról kezdte a kiképzést ez összesen 12 ezer repült órát jelentene megszerezni a pilótáknak a szükséges 1000 órát (2 repülő - 6 személyzet = 12 pilóta és a kiképzés alatt az egyik ülésben a bérelt oktató személyzet ül)

Még irreálisan sok, évi 2000 óra repüléssel is 6 évre lenne szükség a személyzetek megfelelő kiképzéséhez.
Évi 2000 óra azt jelenti az év minden egyes napján 5.5 órát kéne repülnie a gépnek….
a 12 ezer óra repülés a Falcon klts.ével számolva évi cca. $60 millió…(+járulékos klts.ek)

De tegyük föl összejön nekik...

Utána ahhoz hogy fennmaradjon a képesítésük minimum 400 órát kéne évente repülni (ez nem sok...egy kereskedelmi pilóta évi 900-1000 őrát repül)
Három teljes gépszemélyzet esetén ez évi 1200 óra repülés (+szimulátor)
Ez alaphangon évi $6 millió (+ járulékos klts.ek mint reptéri illetékek, catering, stb…)

És ez még csak a Falconok….
Én elhiszem hogy kell egy két csapatszállító / kormánygép mint az A319, de a Falconok - ha nem csinálnak belőlük valami spec.feladatú gépet - igen komoly és nehezen indokolható luxus.
Most akkor döntsd már el, hogy az a baj, hogy túl sokat repülnek, vagy hogy keveset!
Te most tényleg sokallod a 6 és a 60M USD-t. Ember! 2019 legvégén a Miniszterelnökség gyakorlatilag biankóra kapott 44Mrd forintot.
A gépeket meg használja a HM, a Miniszterelnökség, a Külügy, a Köztársasági Elnök, de eseti szinten egyéb minisztériumok is. Azt is el tudom képzelni, hogy a sportolóinkat is ezek viszik majd az Olimpiákra.
A pilóták óraszámához meg nem kell ám nagy megfejtés! Szimplán egy megállapodasra van csak szükség bármelyik olyan kereskedelmi légitársasággal (LOT ?, Lufthansa? Air France?) amelyik ilyen gépeket üzemeltet. Mi ingyen adjuk a pilótát, ő meg a járatot. Pillanatok alatt meglesznek a számok.
A Falconnak nem elég speciális feladat az, hogy a mindenkori kormány tagjait, a Köztársasági Elnököt, a Parlament Elnökét szállítja? Bárhol is akad dolguk, meghívásuk, vagy akár rendes évi szabadságuk? Igen! Szerintem igenis bele kell ez utóbbinak is férnie a dologba. Ezek a személyek egyben Intézmények is!
Amíg volt Malév, addig azzal repültek. Már nincs....
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 994
80 666
113
A pilóták óraszámához meg nem kell ám nagy megfejtés! Szimplán egy megállapodasra van csak szükség bármelyik olyan kereskedelmi légitársasággal (LOT ?, Lufthansa? Air France?) amelyik ilyen gépeket üzemeltet. Mi ingyen adjuk a pilótát, ő meg a járatot. Pillanatok alatt meglesznek a számok.

Amikor kiderült hogy A319-esek lesznek, mindenki azt gondolta hogy majd a Wizzairrel lesz ilyen együttműködés. Nem lett. Valószínűleg senki sem akarta az utasszállító pilóták életét élni 1-2 évig, főleg egy fapadosnál. Gondolom, honvédségi fizetésért, hogy a Wizzairnek is megérje..
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 175
24 125
113
Az ugye megvan hogy gyakorlatilag lehetlen cél hogy önállóan üzemeltessük ezeket a gépeket?

- Az tény hogy a se az A319-re, se aFalconokra nem volt személyzet és még most is bérelt oktató pilótákkal repülnek az egyik ülésben.
- Mivel VVIP embereket szállítanak ahhoz hogy teljes magyar katonai személyzet legyen minimum 1000 óra kell az adott típuson (A319 és Falcon) + a kötelezőnél jóval több szimulátor óra.
- minden géphez legalább 3 kiképzett személyzet kéne (6 pilóta).

Nézzük csak a Falconokat:
- mivel mindenki 0-ról kezdte a kiképzést ez összesen 12 ezer repült órát jelentene megszerezni a pilótáknak a szükséges 1000 órát (2 repülő - 6 személyzet = 12 pilóta és a kiképzés alatt az egyik ülésben a bérelt oktató személyzet ül)

Még irreálisan sok, évi 2000 óra repüléssel is 6 évre lenne szükség a személyzetek megfelelő kiképzéséhez.
Évi 2000 óra azt jelenti az év minden egyes napján 5.5 órát kéne repülnie a gépnek….
a 12 ezer óra repülés a Falcon klts.ével számolva évi cca. $60 millió…(+járulékos klts.ek)

De tegyük föl összejön nekik...

Utána ahhoz hogy fennmaradjon a képesítésük minimum 400 órát kéne évente repülni (ez nem sok...egy kereskedelmi pilóta évi 900-1000 őrát repül)
Három teljes gépszemélyzet esetén ez évi 1200 óra repülés (+szimulátor)
Ez alaphangon évi $6 millió (+ járulékos klts.ek mint reptéri illetékek, catering, stb…)

És ez még csak a Falconok….
Én elhiszem hogy kell egy két csapatszállító / kormánygép mint az A319, de a Falconok - ha nem csinálnak belőlük valami spec.feladatú gépet - igen komoly és nehezen indokolható luxus.
Adom a lájkot, mert vágom mire gondolsz DE csak valaki végiggondolta azt a 3+2 (meg majd +3 rámpás) gépet, hogy ahogyan Te is írtad, mikor mennyire és hogyan lesznek kihasználhatóak... Úgy gondolom ezen nem nekem kell idegeskednem. Mivel a gépeket már használjuk és köztudott, hogy rajtunk kívül mások is használnak ilyen úgymond "csapatszállítókat" számomra ez nem téma.
Legyen rajtuk önvédelem (az elején ezt ígérték is), a többi felszerelés is... és legyen sok szerencsés repült órájuk. Ennyi.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 994
80 666
113
Mivel a gépeket már használjuk és köztudott, hogy rajtunk kívül mások is használnak ilyen úgymond "csapatszállítókat" számomra ez nem téma.
.

A cseh A319-esek rendszeresen járnak Észak-Amerikába? Még az Andrews bázison is jártak?
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 175
24 125
113
A cseh A319-esek rendszeresen járnak Észak-Amerikába? Még az Andrews bázison is jártak?
Nem tudom, de itt van néhány hajmeresztő/hihetetlen szám:
"Od roku 2007 přepravily přes 130 tisíc pasažérů a zhruba 3,5 tisíce tun nákladu. Armáda letadla využívá hlavně pro přepravu vojáků do misí."
- Azaz 2007-től 2017-ig 130 ezer (?!) utast (katonát) és 3,5 ezer tonna cuccot mozgattak meg Airbussal. Főleg missziós feladatokra használták.
"Armádní airbusy kromě vojáků do mezinárodních misí nebo ústavních činitelů na zahraniční cesty dopravují také pomoc během přírodních nebo humanitárních katastrof. Ve speciální zdravotnické úpravě jsou také schopny přepravovat pasažéry v mimořádně vážném zdravotním stavu."
- Ez kb. ugyanaz, mint amit nálunk is tolnak a médiában róluk, tehát mondanám, hogy "ahogyan a csehek"...
https://ct24.ceskatelevize.cz/domac...ky-airbusy-letaji-v-ceske-armade-uz-deset-let
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and blogen

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 994
80 666
113
Sziszi volt az Atv-ben irak ügyben.
Büszkén mesélte, hogy az új gépekkel, helyzettől függően már megoldható a katonák soron kívüli hazaszállítása. A riporter rákérdezett, hogy az ehhez szükséges technikai feltételek a gépeken adottak-e. Gondoltam, most megfogta....de simán rávágta, hogy igen. Visszakérdezés sajnos nem volt. Önvédelemi képességek vagy miakutyafafasza? Így ez nem derült ki, ki mire gondolt. (a riporter feltehetőleg semmire, csak fölírta neki vki ezt is kérdezze meg)

604 - 2019 december 3. - London

87767_1575402315.jpg



605 - 2019 december 17 - Budapest


605-hungarian-air-force-airbus-a319-112_PlanespottersNet_1034817_9195599a9b.jpg


Ha az elmúlt egy hónapban nem szereltek fel valamit, akkor még mindig így néznek ki a gépek.

A majdnem 200 főt nem gondolnám hogy a Falconokkal hoznák haza.
 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
512
1 415
93
Amikor kiderült hogy A319-esek lesznek, mindenki azt gondolta hogy majd a Wizzairrel lesz ilyen együttműködés. Nem lett. Valószínűleg senki sem akarta az utasszállító pilóták életét élni 1-2 évig, főleg egy fapadosnál. Gondolom, honvédségi fizetésért, hogy a Wizzairnek is megérje..
Volt is tárgyalás a témában. Hogy ebből nem lett semmi, szerintem két okon múlt: a katonáknak (szerintem) nincsenek civil papírjaik. Azokat mindenképp meg kellett volna előbb csinálniuk. Ha a repültidőkből be is számít a hatóság valamennyit, azért a ~10-15 ezer EASA ATPL kérdésből csak le kellene vizsgázni 75%-ra. Fordítva meg, hogy wizz airesek repüljenek a honvédségnél, talán azért nem volt opció, mert ők sem dúskáltak a pilótákban, pláne nyáron.
Amúgy nem olyan szörnyű az a fapados élet. Csak akkor mész ki a reptérre dolgozni, amikor repülni kell. Ezen felül van még évi 4 nap szimulátor, meg kb. 2-3nap egyéb tantermi oktatás, mikor be kell menni. A fizetés meg összehasonlíthatatlan a katonaival.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 728
5 008
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...atnak-haza-a-kinaban-ragadt-magyarokat-414131
"Katonai géppel hozhatnák haza a Kínában ragadt magyarokat."
Na erről beszéltem. Ezért is vettük ezeket a gépeket. Ezzel kellett volna kezdeni, nem más országokra várni. Szerintem vagyunk olyan nexusban most a kínaiakkal, hogy megtehettük volna. Minél tovább maradnak kint szerencsétlenek annál nagyobb a valószínűsége, hogy megfertőződnek. Mondjuk a hazai karantént már szerintem ígyse-úgyse fogják megúszni.
 

megazez

Well-Known Member
2018. július 22.
7 752
26 079
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...atnak-haza-a-kinaban-ragadt-magyarokat-414131
"Katonai géppel hozhatnák haza a Kínában ragadt magyarokat."
Na erről beszéltem. Ezért is vettük ezeket a gépeket. Ezzel kellett volna kezdeni, nem más országokra várni. Szerintem vagyunk olyan nexusban most a kínaiakkal, hogy megtehettük volna. Minél tovább maradnak kint szerencsétlenek annál nagyobb a valószínűsége, hogy megfertőződnek. Mondjuk a hazai karantént már szerintem ígyse-úgyse fogják megúszni.
2 napja jött a hír, hogy mégis haza akarnak jönni, addig maradni akartak. Tudtommal páran pont wuhanhoz közel vannak, szóval bármennyire is vagyunk jóban a kínaiakkal azért menjenek csak át a protokoll intézkedéseken ott és azután szálljanak fel a haza tartó gépre és itthon 2+1 hét karantén alatt legyenek. Gondolom azért vártunk a franciákra mert ők már hamarabb menekíteni akarták az embereiket és mint egy vész megoldásként azokhoz hozzácsapni a mieinket.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
41 994
80 666
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...atnak-haza-a-kinaban-ragadt-magyarokat-414131
"Katonai géppel hozhatnák haza a Kínában ragadt magyarokat."
Na erről beszéltem. Ezért is vettük ezeket a gépeket. Ezzel kellett volna kezdeni, nem más országokra várni. Szerintem vagyunk olyan nexusban most a kínaiakkal, hogy megtehettük volna. Minél tovább maradnak kint szerencsétlenek annál nagyobb a valószínűsége, hogy megfertőződnek. Mondjuk a hazai karantént már szerintem ígyse-úgyse fogják megúszni.

7 emberert eleg lenne az egyik Falcont is kikuldeni, csak ki merne utana azzal a Falconnal utazni...:rolleyes:

A 604es A319est mar tobb mint egy honapja nem lattam repulni. Hatha most szerelik be az MEDEVAC eszkozoket, hogy lehessen reklamozni. Persze valoszinubb hogy meg szabadsagon vannak a pilotak vagy valamilyen karbantartas van.
 
  • Tetszik
Reactions: Loken
T

torsen

Guest
Most ugye viccelsz?
Kínában azok az emberek közvetlen és azonnali fertőzés veszélynek vannak kitéve, Irakban meg vagy lesz valami, vagy nem...
Vagy arra gondolsz hogy a civilek le vannak sz@.va?

A hírek szerint a 7 veszélyeztetett magyart a franciák hozzák haza! Na???