1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Airbus A319

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - borisz által indítva @ 2018. január 3..

Címkék:
  1. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Most akkor döntsd már el, hogy az a baj, hogy túl sokat repülnek, vagy hogy keveset!
    Te most tényleg sokallod a 6 és a 60M USD-t. Ember! 2019 legvégén a Miniszterelnökség gyakorlatilag biankóra kapott 44Mrd forintot.
    A gépeket meg használja a HM, a Miniszterelnökség, a Külügy, a Köztársasági Elnök, de eseti szinten egyéb minisztériumok is. Azt is el tudom képzelni, hogy a sportolóinkat is ezek viszik majd az Olimpiákra.
    A pilóták óraszámához meg nem kell ám nagy megfejtés! Szimplán egy megállapodasra van csak szükség bármelyik olyan kereskedelmi légitársasággal (LOT ?, Lufthansa? Air France?) amelyik ilyen gépeket üzemeltet. Mi ingyen adjuk a pilótát, ő meg a járatot. Pillanatok alatt meglesznek a számok.
    A Falconnak nem elég speciális feladat az, hogy a mindenkori kormány tagjait, a Köztársasági Elnököt, a Parlament Elnökét szállítja? Bárhol is akad dolguk, meghívásuk, vagy akár rendes évi szabadságuk? Igen! Szerintem igenis bele kell ez utóbbinak is férnie a dologba. Ezek a személyek egyben Intézmények is!
    Amíg volt Malév, addig azzal repültek. Már nincs....
     
    alfa74, zeal and Matróz Kommandó like this.
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Amikor kiderült hogy A319-esek lesznek, mindenki azt gondolta hogy majd a Wizzairrel lesz ilyen együttműködés. Nem lett. Valószínűleg senki sem akarta az utasszállító pilóták életét élni 1-2 évig, főleg egy fapadosnál. Gondolom, honvédségi fizetésért, hogy a Wizzairnek is megérje..
     
  3. arcas

    arcas Well-Known Member

    Adom a lájkot, mert vágom mire gondolsz DE csak valaki végiggondolta azt a 3+2 (meg majd +3 rámpás) gépet, hogy ahogyan Te is írtad, mikor mennyire és hogyan lesznek kihasználhatóak... Úgy gondolom ezen nem nekem kell idegeskednem. Mivel a gépeket már használjuk és köztudott, hogy rajtunk kívül mások is használnak ilyen úgymond "csapatszállítókat" számomra ez nem téma.
    Legyen rajtuk önvédelem (az elején ezt ígérték is), a többi felszerelés is... és legyen sok szerencsés repült órájuk. Ennyi.
     
    alfa74, Loken, Tcat and 2 others like this.
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A cseh A319-esek rendszeresen járnak Észak-Amerikába? Még az Andrews bázison is jártak?
     
  5. arcas

    arcas Well-Known Member

    Nem tudom, de itt van néhány hajmeresztő/hihetetlen szám:
    "Od roku 2007 přepravily přes 130 tisíc pasažérů a zhruba 3,5 tisíce tun nákladu. Armáda letadla využívá hlavně pro přepravu vojáků do misí."
    - Azaz 2007-től 2017-ig 130 ezer (?!) utast (katonát) és 3,5 ezer tonna cuccot mozgattak meg Airbussal. Főleg missziós feladatokra használták.
    "Armádní airbusy kromě vojáků do mezinárodních misí nebo ústavních činitelů na zahraniční cesty dopravují také pomoc během přírodních nebo humanitárních katastrof. Ve speciální zdravotnické úpravě jsou také schopny přepravovat pasažéry v mimořádně vážném zdravotním stavu."
    - Ez kb. ugyanaz, mint amit nálunk is tolnak a médiában róluk, tehát mondanám, hogy "ahogyan a csehek"...
    https://ct24.ceskatelevize.cz/domac...ky-airbusy-letaji-v-ceske-armade-uz-deset-let
     
    alfa74 and blogen like this.
  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    604 - 2019 december 3. - London

    [​IMG]


    605 - 2019 december 17 - Budapest


    [​IMG]

    Ha az elmúlt egy hónapban nem szereltek fel valamit, akkor még mindig így néznek ki a gépek.

    A majdnem 200 főt nem gondolnám hogy a Falconokkal hoznák haza.
     
    Luthero likes this.
  7. Madár Fokker

    Madár Fokker Active Member

    Volt is tárgyalás a témában. Hogy ebből nem lett semmi, szerintem két okon múlt: a katonáknak (szerintem) nincsenek civil papírjaik. Azokat mindenképp meg kellett volna előbb csinálniuk. Ha a repültidőkből be is számít a hatóság valamennyit, azért a ~10-15 ezer EASA ATPL kérdésből csak le kellene vizsgázni 75%-ra. Fordítva meg, hogy wizz airesek repüljenek a honvédségnél, talán azért nem volt opció, mert ők sem dúskáltak a pilótákban, pláne nyáron.
    Amúgy nem olyan szörnyű az a fapados élet. Csak akkor mész ki a reptérre dolgozni, amikor repülni kell. Ezen felül van még évi 4 nap szimulátor, meg kb. 2-3nap egyéb tantermi oktatás, mikor be kell menni. A fizetés meg összehasonlíthatatlan a katonaival.
     
    fishbed and Terminator like this.
  8. Loken

    Loken Well-Known Member

    arcas and rudi like this.
  9. Loken

    Loken Well-Known Member

    https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...atnak-haza-a-kinaban-ragadt-magyarokat-414131
    "Katonai géppel hozhatnák haza a Kínában ragadt magyarokat."
    Na erről beszéltem. Ezért is vettük ezeket a gépeket. Ezzel kellett volna kezdeni, nem más országokra várni. Szerintem vagyunk olyan nexusban most a kínaiakkal, hogy megtehettük volna. Minél tovább maradnak kint szerencsétlenek annál nagyobb a valószínűsége, hogy megfertőződnek. Mondjuk a hazai karantént már szerintem ígyse-úgyse fogják megúszni.
     
    Terminator and rudi like this.
  10. megazez

    megazez Well-Known Member

    2 napja jött a hír, hogy mégis haza akarnak jönni, addig maradni akartak. Tudtommal páran pont wuhanhoz közel vannak, szóval bármennyire is vagyunk jóban a kínaiakkal azért menjenek csak át a protokoll intézkedéseken ott és azután szálljanak fel a haza tartó gépre és itthon 2+1 hét karantén alatt legyenek. Gondolom azért vártunk a franciákra mert ők már hamarabb menekíteni akarták az embereiket és mint egy vész megoldásként azokhoz hozzácsapni a mieinket.
     
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    7 emberert eleg lenne az egyik Falcont is kikuldeni, csak ki merne utana azzal a Falconnal utazni...:rolleyes:

    A 604es A319est mar tobb mint egy honapja nem lattam repulni. Hatha most szerelik be az MEDEVAC eszkozoket, hogy lehessen reklamozni. Persze valoszinubb hogy meg szabadsagon vannak a pilotak vagy valamilyen karbantartas van.
     
    Loken likes this.
  12. rudi

    rudi Well-Known Member

    fishbed likes this.
  13. Matróz Kommandó

    Matróz Kommandó Well-Known Member

    Az osszes magyar gep keszenletben all, ha Irakbol haza kell hozni a fiukat. Orban is berelt geppel ment Indoneziaba.
     
  14. rudi

    rudi Well-Known Member

    Most ugye viccelsz?
    Kínában azok az emberek közvetlen és azonnali fertőzés veszélynek vannak kitéve, Irakban meg vagy lesz valami, vagy nem...
    Vagy arra gondolsz hogy a civilek le vannak sz@.va?
     
    fishbed and Loken like this.
  15. torsen

    torsen Well-Known Member

    A hírek szerint a 7 veszélyeztetett magyart a franciák hozzák haza! Na???
     
  16. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Ès 1 saját kèrésére ott marad, ha jól olvastam.
     
  17. Gyurma

    Gyurma Well-Known Member

    Egy tüdőgyulladásról van szó nem eboláról.
     
    antigonosz, Gaudi and fedett_mókus like this.
  18. Gaudi

    Gaudi Well-Known Member

    Pontosan. Summa 8200 fertőzés, 170 haláleset, 2% mortalitás. Nem tudom mire ez a nagy pánik.
     
  19. Gyurma

    Gyurma Well-Known Member

    Én sem értem az egészet egy nátha miatt ekkora pánikot csinálni, de biztos meg van az oka.
     
    borisz likes this.
  20. megazez

    megazez Well-Known Member

    Valami lehet ha igaz, hogy 50 misi emberke van karantén alatt, ez kvázi 5 Magyarországnyi ember.
     

Ezen oldal megosztása