[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Vàrom, hogy most mi a baj az A319-el. :)
Pl. nincs rajta utastéri cargoajtó, mely nem csak a teherszállítást teszi lehetővé, hanem a normál méretű hordágyon fekvők szállításában is segít. - A képen látható vacakon csak anorexiás manökenek fognak elférni. /Az még nekem is szűk lenne, pedig nem vagyok 1 John Rambo./

De cargoajtó sose lesz rajta, mert az az első osztályú bőrfotelek mellé kerülne, mely akadályozná a meccsre járó NER-es bandatagok kilátását... :(
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

Gyurma

Well-Known Member
2019. január 30.
949
1 666
93
Te
Pl. nincs rajta utastéri cargoajtó, mely nem csak a teherszállítást teszi lehetővé, hanem a normál méretű hordágyon fekvők szállításában is segít. - A képen látható vacakon csak anorexiás manökenek fognak elférni. /Az még nekem is szűk lenne, pedig nem vagyok 1 John Rambo./

De cargoajtó sose lesz rajta, mert az az első osztályú bőrfotelek mellé kerülne, mely akadályozná a meccsre járó NER-es bandatagok kilátását... :(
Tetszettek volna annak idején nem eladni Putyinnak a Malévot, kijátszani és akkor az ő gépparkjukba belefért volna. Most az ilyenekre Csányinak a gépe van fentartva ha szükség lenne rá.
 
T

Törölt tag 467

Guest
Az alapvető probléma az h oda jutottunk, nem lehet /nem merik kimondani: más normális államokhoz hasonlóan mi is vettünk pár gépet, amin katonákat és vip személyeket fogunk szàllítani.
De ezt kimondták többször is. Feladatuk az állami vezetők és a védett személyek szállítása, leírva, kimondva, többször. A probléma a megnevezés körül megy (kormánygép, nem kormánygép), ami mondjuk szemantikai szempontból érdekes egyeseknek, de ennyi.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Az alapvető probléma az h oda jutottunk, nem lehet /nem merik kimondani: más normális államokhoz hasonlóan mi is vettünk pár gépet, amin katonákat és vip személyeket fogunk szàllítani.
Egy 2018 decemberi cikkből:
Miután az RTL rákérdezett, hogy a katonai célra vett Airbusokat miért használja Orbán Viktor miniszterelnök is, Benkő azt mondta, ez is honvédségi feladat. Szerinte 2005-ben öt minisztérium hozott egy együttes utasítást, ami meghatározza, hogy a védett személyeket légi úton a magyar honvédség köteles szállítani.
És mielőtt bérfideszesnek gondolnál, jelzem nem vagyok az!
(Az már nem fér el a bér Airbus-os, bér KMW-s, bér Saab-os melók mellett. Egyszerűen nem maradna rá időm! :p:D)
Egyszerűen már a szemnek kellemetlen, amikor ilyen marhaságokat olvasok:
De cargoajtó sose lesz rajta, mert az az első osztályú bőrfotelek mellé kerülne, mely akadályozná a meccsre járó NER-es bandatagok kilátását...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 146
130 367
113
Pl. nincs rajta utastéri cargoajtó, mely nem csak a teherszállítást teszi lehetővé, hanem a normál méretű hordágyon fekvők szállításában is segít. - A képen látható vacakon csak anorexiás manökenek fognak elférni. /Az még nekem is szűk lenne, pedig nem vagyok 1 John Rambo./

De cargoajtó sose lesz rajta, mert az az első osztályú bőrfotelek mellé kerülne, mely akadályozná a meccsre járó NER-es bandatagok kilátását... :(
Hát az airbusokon sose volt bőrfotel az meg egy 85 kilós eü szimulációs bábu.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 317
8 358
113
Ez a cargo ajtó nem annyira fontos, vagy nem annyira beépíthető, vagy egyszerűen nem éri meg?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Ez a cargo ajtó nem annyira fontos, vagy nem annyira beépíthető, vagy egyszerűen nem éri meg?
Ebben a gép-kategóriában (méret, súly) Airbus cargó-gép még csak papíron, tervekben létezik. Majdnem minden megoldható és beépíthető, de egyedileg csak a mi 2 gépünkre megterveztetni, kidolgoztatni a technológiát és utána beépíttetni a cargo-ajtót horrorisztikus összegbe kerülne. Ebben a méretkategóriában felső cargo-ajtós gépek tudtommal csak Boeing gyártmányok repülnek (azok közül a nagyon régiek, öregek még így hasznosíthatók, ezért a B. megtervezte és kidolgozta hozzá a technológiát).
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 690
15 228
113
Anno azt mondták hogy enélkül nem is mehet oda gép, hiszen az Ancsànál is kötelező volt infrát szórni leszálláskor...

891cac2c02344e20343d31dc73749339.jpg

Pont jókor néztem jó helyre...így elsőként közölhettem a jó hírt, btw egyből Rád gondoltam :)


Afgánba nem kellett infrát szórni.
Sem mazarban sem kabulban.
Legalábbis 2010 után biztos nem.

Úgy emlékszem Irakban volt kötelező.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ez a cargo ajtó nem annyira fontos, vagy nem annyira beépíthető, vagy egyszerűen nem éri meg?
Meg ahogy a mellékelt ábra (@Terminator adatai ) mutatják, így is mennek folyamatosan a gépek. Ezzel a cargo ajtóval csak további feladatokat nyomsz rájuk.
A teher szállításokra ott lesznek a dedikált szállító gépek.
A kisebb mennyiségű szállítás jelenleg is lehetséges a poggyásztéri konténerekkel.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 258
113
Ebben a gép-kategóriában (méret, súly) Airbus cargó-gép még csak papíron, tervekben létezik. Majdnem minden megoldható és beépíthető, de egyedileg csak a mi 2 gépünkre megterveztetni, kidolgoztatni a technológiát és utána beépíttetni a cargo-ajtót horrorisztikus összegbe kerülne. Ebben a méretkategóriában felső cargo-ajtós gépek tudtommal csak Boeing gyártmányok repülnek (azok közül a nagyon régiek, öregek még így hasznosíthatók, ezért a B. megtervezte és kidolgozta hozzá a technológiát).

Láttam is pár éve egy akkor 22 (25?) éves 737-est az ACE-nál.
Jól össze volt már nyomorgatva, a kísérőlapján valami 200 körüli horpadás, egyebek voltak feljegyezve, plusz amit nem jegyeztek fel. Olyan helyen volt, ahol elvileg nem lehetne semmilyen sérülés. Papíron nem is volt...
Szóval, annak valami izraeli ajtót raktak be, sima bülettines munka volt. Ott megírták hozzá a technológiát, a Boeing jóvá hagyta, aztán onnantól kezdve választható lett, és gondolom szakszó ellenében aláírhatták itt is.
Jelen esetben a 320-as családdal kellene ugyan ezt valakinek végigcsinálnia, csak az Airbussal leboxolni, miközben azoknak van dedikált katonai szállítógépe.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and emel

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Jelen esetben a 320-as családdal kellene ugyan ezt valakinek végigcsinálnia, csak az Airbussal leboxolni, miközben azoknak van dedikált katonai szállítógépe.
Na pont ezért nehéz ezt leboltolni az Airbussal, semmi érdekük nincs hozzá, ellenérdekük viszont van ... szóval hülyék lennének saját maguknak konkurenciát csinálni!
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Az alapvető probléma az h oda jutottunk, nem lehet /nem merik kimondani: más normális államokhoz hasonlóan mi is vettünk pár gépet, amin katonákat és vip személyeket fogunk szàllítani.
Az alapvető probléma az, hogy NEM mi - bőrfotelben sosem utazó, egyszerű állampolgárok - kezdtünk el hazudozni...!!!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Nincsenek konténerek a poggyásztérben. Ömlesztett csomagot tudnak vinni, max. olyan súlyban, amit két rakodó négykézláb mozgatni tud.

Erről múltkor volt szó, hogy bár nem túl működő dolog, de elvileg lehetséges. Mivel a konténerrakodó túl közel megy a hajtóműhöz rakodáskor, és sérülésveszélyes. Ezen kívül a másik oldalon (repülőtér) is szükséges a konténerrakó megléte.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ebben a méretkategóriában felső cargo-ajtós gépek tudtommal csak Boeing gyártmányok repülnek (azok közül a nagyon régiek, öregek még így hasznosíthatók, ezért a B. megtervezte és kidolgozta hozzá a technológiát).
Repülnek már fiatalabb B737-700-800 NG-ből átalakított BCF változatok is. Íme:

https://airportal.hu/az-egyik-elso-aruszallitova-alakitott-737-800-assal-erosit-az-ethiopian-cargo/

"A Boeing gyár 2014-ben, az AEI-t egy évvel megelőzve indította el az utasforgalomban már kiszolgált 737-esek átalakítási programját. A -700/800BCF (Boeing Converted Freighter) megjelöléssel készülő példányokra teljes gyártói támogatást kínálnak..."