1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Airbus A319

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - borisz által indítva @ 2018. január 3..

Címkék:
  1. borisz

    borisz Well-Known Member

    Ja, csapatépítésre a Heves megyei kormányablakokból. :D :D
     
  2. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    aztán meg megtetszik.....;):D:D
     
  3. arcas

    arcas Well-Known Member

    A haver nője is tetszik, bár élvezni tudnám, de én nem bírnám "finanszirozni" :D
    Ugyanez a helyzet az említett géppel is ;)
    A végén rájösz majd, hogy jó az ami van :p
     
    formosa1 likes this.
  4. misinator

    misinator Well-Known Member

  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  6. kiskrumpli

    kiskrumpli Well-Known Member

    A miniszterelnök látogatása Bakuban
    MH Airbus A319 604
    2019.10.14.
    [​IMG]
    forrás: Orbán Viktor fb
     
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  8. fenntartható fejlövés

    fenntartható fejlövés Well-Known Member

    Bp-Vuhan kb. 8.000 km.
    Vajon van már pót üanyag tartályunk a 319-esekhez, vagy továbbra is nyusziugrásban közlekedünk hosszabb távokon?
     
    SilvioD likes this.
  9. Madár Fokker

    Madár Fokker Active Member

    Nagy összegben mernék rá fogadni, hogy volt egy technikai leszállás útközben.

    Az Airbus-hoz pót üza-tartály ilyen formában érhető el Additional Center Tank néven:

    https://services.airbus.com/en/flig...ns-extension/additional-center-tanks-act.html

    Más helyen úgy láttam, hogy egy tartályba ~3000liter/2400kg kerozin fér, aminek egy része (talán 200l nem kifogyasztható), az kb. plusz 1 óra repülés. Az még szerintem nem elég Vuhan-ig.

    Amiért én úgy gondolom, hogy nincs benne extra tank:
    • 2 tuti nincs, mert az látszana a nyitott hátsó cargo ajtóban (3. kép):

    http://www.antarctica.gov.au/living...nental-operations/a319-background-information

    • Még egyet se tartok valószínűnek, mert a videón 0:32-nél a rakodó a szárny fele tesz egy igen méretes csomagot. Nem vagyok biztos benne, hogy az elférne oda, ha lenne ott egy tartály.
    Nem tudom, hogy milyen tömegadatokkal (DOW, MTOW, MLW) repüli az Airbust a Honvédség, de ekkora távnál már gond lehet ennyi utast elvinni (77 utas csomaggal, többnyire férfi, az minimum 8 tonna). Lásd az ausztrál linket, ahol az oda-vissza 5000 mérföldes útra max 38 utast visznek.
     
  10. fenntartható fejlövés

    fenntartható fejlövés Well-Known Member

    Igazad van. 77 utassal nem lenne képes ekkora távra 6 tartállyal sem. Ahhoz egy számmal nagyobb gép kellene.
    Az meglep, hogy a 11.000 km-t is csak 8 utassal tudja.
    It incorporates removable extra fuel tanks (up to 6 Additional Center Tanks) which are installed in the cargo compartment, and an increased service ceiling of 12,500 m (41,000 ft). Range with eight passengers' payload and auxiliary fuel tanks (ACTs) is up to 6,000 nautical miles (11,100 km).
     
    formosa1 likes this.
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A Falcon 7X hány fővel tudja ugyanezt?
     
  12. fenntartható fejlövés

    fenntartható fejlövés Well-Known Member

    És az A330?
     
  13. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ekkora távot lerepülni utasként turista osztályú székekben (2 × 3) felér egy kinzással. ( a videón látszik hofy csak egy pár sor volt business osztályú székekkel szerelve)
    Még ha a gép képes is lenne rá, remélem nem toltak ki ennyire szegény sportolókkal...
     
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Van A330 rendszeresítve a Honvédségnél? Vagy lesz?
    Szerintem félreértettél. A Falcon is valószínűleg kb. 8 fővel tudja ugyanezt, de egy akkora térben összezárva 7- 8 órára... akkor már inkább A319 :)
     
  15. fenntartható fejlövés

    fenntartható fejlövés Well-Known Member

    Hát, még a 747-esen is van turista osztály ekkora távokra, de attól tartok, nem az utasok kímélése miatt
    Igen, félreértettelek.
    Hát, még a 747-esen is van turista osztály ekkora és nagyobb távokra, de attól tartok, nem az utasok kímélése miatt nem lett beépítve.
     
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Erről jut eszembe... ha jól emlékszem szeptember vége óta nem láttam repülni sem a 605ös A319-est, se a 607-es Falcont. A Falcon azóta Párizsban van, az A319 Ferihegyen áll. Már több mint 3 héte... az mi lehet? Ütemezett karbantartás, megint egy váratlan meghibásodás, ki kellett adni a szabadságot a kevés pilótának vagy esetleg valamilyen átépítés?
     
  17. fenntartható fejlövés

    fenntartható fejlövés Well-Known Member

    Mivel C4ISR átalakításra nem merek gondolni (ez nyilván nem is Ferihegyen történne), gondolom C, esetleg az A319 esetében D check, ami a korát tekintve épp aktuális lehet.
     
  18. Madár Fokker

    Madár Fokker Active Member

    Volt szerencsém repülni utasként Falcon kategóriájú ü̶z̶l̶e̶t̶i̶ futárgéppel, bár nem voltunk 8-an és az út is rövidebb volt. Én azért szívesebben "nyomorognék" azokon a futár-lócákon, vagy C4ISR-hokedliken 7-8 órát, mint a sima csapatszállító székeken, még ha abból egy egész sor is jut.
     
    arcas, migfun and Terminator like this.
  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Egy kis érdekesség: általában a blogbejegyzés szokott a hosszabb lenni, mert nem köti az oldal- és karakterszám, de most az Aranysasban megjelent írásba került bele egy kép, ami a blogbejegyzésben nem szerepel: a katonai világjátékokra utazó sportolók sporttáskái egy futószalagon jutnak fel a gép teherterébe, ahol két katona rendezi el őket. De a tehertérről se az újságban, se a blogon nem írnak.
     

Ezen oldal megosztása