1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Airbus A319

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - borisz által indítva @ 2018. január 3..

Címkék:
  1. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

    Engem amúgy nem izgat, de az Airbusok a honvédség tulajdonában vannak, nem tudom más országokban mennyire különül el a kormányzati illetve a hadsereg légi flottája , gépei illetve mennyire elfogadott, hogy egy kormányfőt a haderő gépein szállítanak. De tényleg nem izgat, elfogadom, ha ezen repül a "special one".
     
  2. szuvorov

    szuvorov Well-Known Member

    Sok helyen a hadsereg üzemelteti a kormánygépeket, persze ezek belső kialakítása nagybam eltér a hagyományos gépektől (tágyaló szoba, elszeparált pihenőszoba, zuhanyzó és egyéb kényelmi berendezések is az utasok rendelkezésére állnak, itt most nem térek ki a kommunikáció és a védelmi rendszerekre), illetve a festése is látványos, utal az adott országra. Egyébként nem csak maga a gép fentartása a drága (relatív, bizonyos évi utazás felett már jobban megéri mint a nemzeti (már ha van) légitársasággal utazni, illetve gépet bérelni) hanem vannak olyan járulékos költségek, mint pl. kormánygép csak különleges helyen tartózkodhat a repülőtereken (szigorúan elkülönítve a civil gépektől) be kell tartani egy rakás biztonsági előírást ami bizony nem olcsó. Pont emiatt lett a '80-as években sima Malév festésű a kormány különgépe.
     
    borisz, svajcibeka, tindalos and 3 others like this.
  3. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Politikai hovatartozástól függetlenül mondom azt, hogy oltári nagy fassssság, ha az ország miniszterelnöke, köztársasági elnöke, parlament alelnöke kereskedelmi járaton közlekedik.
    Ezek a posztok, intézmények. És ebben a poszt betöltőjének is van felelőssége!
    Az más kérdés, hogy egy focimeccsre mivel megy (mehet-e egyáltalán? Egy világ esemény belefér szerintem, de hogy a kedvenc csapata.....?!? :eek:), de ott is maximálisan figyelembe kellene venni a biztonságot. Privát gép OK, kereskedelmi nem OK.
    De szerintem a rendes éves szabadságnak is bele kellene férnie, ha repülő szükséges, esetleges költségtérítéssel.
    Legyen az a miniszterelnök milliárdos, vagy a nép egyszerű templom egere.
     
    Ocses and krisss like this.
  4. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

    De most fapadoson utazgat, ami sztem orbitális hülyeség. Ez sem normális, mindegy mi az oka.
     
  5. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    hirtelen nincs meg de hagyjuk is , örülök hogy tisztázódott biztos a dolog :D amúgy, az airbusokhoz csak annyit , egészen addig néztem rossz szemmel a dolgot amíg csak egy gép volt itthon és azzal hiszem Viktor már akkor járta vele ha jól emlékszem brüsszelt , de hála égnek hamar jött utána a második gép szóval nem para csak rossz szájízem volt utána picit
    azért , az a "fapad" is olyan volt sokszor hogy kibéreltek egy fapados légitársaság gépét egy oda-vissza járatra , legalábbis anno Indiába tuti travel service 737-essel ment a Viktor , oda pedig travel service akkor nem járt , sőt azt hiszem le is hozták hírként , nyilván nagyrészt azért utaznak kereskedelmivel de basszus , azért MAX 2 kormánygép legyen már elég , nem vagyunk se usa se németek hogy külön flotta van erre hogy a politikusok repkedjenek
     
  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ezért írtam. Erre egy általános szabályt kellene hozni, amit ezeknek a posztoknak a betöltőinek kutya kötelessége betartani! Szerintem miniszterelnöknek, köztársasági elnöknek, parlament elnökének kelljen már annyi önfegyelmet tartania, hogy a hobbiját/szenvedélyét félreteszi addig, amíg betölti a posztot.
    Országon belül azt csinál amit akar, és a magánügyben (pl.: betegség miatt, ne adj isten családi tragédia, stb.) történő utazások is más elbírálást igényelnek, de azért a hobbi más.
     
    formosa1, Ocses and Schurrer like this.
  7. shornet24

    shornet24 Active Member

    egy barátom jut eszembe aki többed magával azért nem buszozhatott haza félidőben Koszovóból pihire mert nem volt pénz, de egy fejes érkezett villámvizitre egy ancsával aminek a költségéből az egész kontingens hazabuszozhatott volna 3x!!! XD
     
  8. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Az biztos, hogy német kormányszinten és úgy általában a Luftwaffe-nál is "nagy a baj" :confused:.
    Az új gépeket is ezek szerint Airbus supporttal együtt veszik. Az NH-90-eseket annyira nem tudták karban tartani, hogy vissza kellett adni az Airbusnak a karbantartást. Mindezt azzal indokolták, hogy sokkal olcsóbb lesz, és legalább az erre dedikált személyzet felszabadul és más területekre lehet átcsoportosítani.
    De hogy más a kormánygépekkel is ez menjen... :eek:
    Ezek után meg mindenki gondolja végig az A400M-ek sorsát. Biztos, hogy voltak komoly gondok a hajtóművel, de pl. a németeknél kialakult helyzetről nem kizárólag a gép tehetett.
    A kormánygépeik kimondottan - a légitársasági üzemeltetés mellett is - jól terhelhető, és jó tapasztalatokkal rendelkező típusok. Ebből is sikerült egy méltatlan helyzetbe kormányozniuk magukat....
     
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ez kb. mikor volt?
     
  10. migfun

    migfun Well-Known Member

    Leginkább az, hogy letagadták, hogy kormánygépnek is fogják használni. Szerintem is kell kormánygép, de akkor azt kell mondani, hogy szükség volt rá, nem azt, hogy vettünk honvédségi szállítógépeket ( amikre szintén szükség van), meg "interkontinentális futárgépeket". Szóval kommunikációs inkompetencia miatt lett problémás az emberek szemében.
     
    misinator, KoviUbi, fishbed and 6 others like this.
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    (OFF: Egyszer utazott Wizzairrel, a szabadsága alatt, saját pénzen, Milanóba, a lányaival vásárolgatni. Nyilván mehetett volna bármelyik haverja magángépével is, de valamelyik marketingese azt gondolta ez így jobb lesz...

    Az összes többi Wizzair gépes utazás teljesen kibérelt gép volt.)
     
  12. szuvorov

    szuvorov Well-Known Member

    Abban a töketlen ellenzék is jeleskedik, az összes úgy támadja a beszerzést mintha ugy éreznék, hogy ők már soha nem kerülnének hatalomra és nem használhatnák ezeket a gépeket majd ők is kormányzati célokra. A képviselők fizetésemelését persze megszavazták ők is :)
     
    _Jules_, arcas, vilmoci and 2 others like this.
  13. szuvorov

    szuvorov Well-Known Member

    Schurrer likes this.
  14. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

    Off: Milánó után Carszkoje Szelóból is fapadossal utazott haza(két hét alatt tehát kétszer utazott így) ez pedig már nem marketing, hanem felelőtlenség. Szerintem. De álmatlanul azért nem forgolódom ezért, csak a véleményemet mondom. OFF bezárva.
     
    Ocses and Terminator like this.
  15. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Igen, ezt elfelejtettem.

    Lett volna szabad honvédségi gép azokra a napokra.
     
  16. shornet24

    shornet24 Active Member

    asszem 10-11
     
  17. krisss

    krisss Well-Known Member

    Az akkor volt most ilyen gond nincs.
     
    pöcshuszár likes this.
  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    :rolleyes::D:D
    Megint csak pártállástól függetlenül: Láttál te már politikust?
    A Medevac felszerelés pedig vagy már rendelkezésre áll az A319-hez, vagy beszerzés alatt van.
    Jelenleg is alkalmas korlátozottan teherszállításra. A többire meg ott lesznek a rámpások...
    /Megint csak halkan jegyzem meg, hogy az A400M MEDEVAC csomagjába műtőt is lehet rendelni!!! ;)/
     
  19. formosa1

    formosa1 Active Member

    Láttam. - A botrányosan vett gép eladása és a sebesült katonáról való gondoskodás javít a népszerűségen.
    Az utastéri cargoajtón egyszerűbb a sebesült ki és berakása és az utasok rovására több terhet vihetsz.
    A400-ast nem veszünk, de ha a németek úgy akarják, 1 közös flottában használható lenne...
     
  20. arcas

    arcas Well-Known Member

    Valóban nem veszünk, de a SAC-hoz hasonló német / EU program benne lehet a levegőben...
     
    pöcshuszár likes this.

Ezen oldal megosztása