[HUN] Airbus A319

Amúgy elég szánalmas hogy két agyonhasznált airbus miatt megy a hiszti, amelyek sima üléssekkel vannak felszerelve.

A német kormánygép meg megint rossz és azon bosszankodnak, hogy a külügyminiszter egy olyan kis kényelmetlen gépen kényetelen utazni mint a mi airbus-aink.

https://m.origo.hu/nagyvilag/20190821-ismet-meghibasodott-a-nemet-kulugyminiszter-repulogepe.html

Amúgy mi a baja az embereknek a kormánygépekkel Magyarországon?
A fele akkora Szlovákiának is jelentős kormányzati flottája van

https://www.google.com/amp/s/korkep...gerkezett-az-uj-szlovak-kormanygep-kepek/amp/
Engem amúgy nem izgat, de az Airbusok a honvédség tulajdonában vannak, nem tudom más országokban mennyire különül el a kormányzati illetve a hadsereg légi flottája , gépei illetve mennyire elfogadott, hogy egy kormányfőt a haderő gépein szállítanak. De tényleg nem izgat, elfogadom, ha ezen repül a "special one".
 
Engem amúgy nem izgat, de az Airbusok a honvédség tulajdonában vannak, nem tudom más országokban mennyire különül el a kormányzati illetve a hadsereg légi flottája , gépei illetve mennyire elfogadott, hogy egy kormányfőt a haderő gépein szállítanak. De tényleg nem izgat, elfogadom, ha ezen repül a "special one".

Sok helyen a hadsereg üzemelteti a kormánygépeket, persze ezek belső kialakítása nagybam eltér a hagyományos gépektől (tágyaló szoba, elszeparált pihenőszoba, zuhanyzó és egyéb kényelmi berendezések is az utasok rendelkezésére állnak, itt most nem térek ki a kommunikáció és a védelmi rendszerekre), illetve a festése is látványos, utal az adott országra. Egyébként nem csak maga a gép fentartása a drága (relatív, bizonyos évi utazás felett már jobban megéri mint a nemzeti (már ha van) légitársasággal utazni, illetve gépet bérelni) hanem vannak olyan járulékos költségek, mint pl. kormánygép csak különleges helyen tartózkodhat a repülőtereken (szigorúan elkülönítve a civil gépektől) be kell tartani egy rakás biztonsági előírást ami bizony nem olcsó. Pont emiatt lett a '80-as években sima Malév festésű a kormány különgépe.
 
Engem amúgy nem izgat, de az Airbusok a honvédség tulajdonában vannak, nem tudom más országokban mennyire különül el a kormányzati illetve a hadsereg légi flottája , gépei illetve mennyire elfogadott, hogy egy kormányfőt a haderő gépein szállítanak. De tényleg nem izgat, elfogadom, ha ezen repül a "special one".
Politikai hovatartozástól függetlenül mondom azt, hogy oltári nagy fassssság, ha az ország miniszterelnöke, köztársasági elnöke, parlament alelnöke kereskedelmi járaton közlekedik.
Ezek a posztok, intézmények. És ebben a poszt betöltőjének is van felelőssége!
Az más kérdés, hogy egy focimeccsre mivel megy (mehet-e egyáltalán? Egy világ esemény belefér szerintem, de hogy a kedvenc csapata.....?!? :eek:), de ott is maximálisan figyelembe kellene venni a biztonságot. Privát gép OK, kereskedelmi nem OK.
De szerintem a rendes éves szabadságnak is bele kellene férnie, ha repülő szükséges, esetleges költségtérítéssel.
Legyen az a miniszterelnök milliárdos, vagy a nép egyszerű templom egere.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses and krisss
Politikai hovatartozástól függetlenül mondom azt, hogy oltári nagy fassssság, ha az ország miniszterelnöke, köztársasági elnöke, parlament alelnöke kereskedelmi járaton közlekedik.
Ezek a posztok, intézmények. És ebben a poszt betöltőjének is van felelőssége!
Az más kérdés, hogy egy focimeccsre mivel megy (mehet-e egyáltalán? Egy világ esemény belefér szerintem, de hogy a kedvenc csapata.....?!? :eek:), de ott is maximálisan figyelembe kellene venni a biztonságot. Privát gép OK, kereskedelmi nem OK.
De szerintem a rendes éves szabadságnak is bele kellene férnie, ha repülő szükséges, esetleges költségtérítéssel.
Legyen az a miniszterelnök milliárdos, vagy a nép egyszerű templom egere.
De most fapadoson utazgat, ami sztem orbitális hülyeség. Ez sem normális, mindegy mi az oka.
 
Nem te, hanem krisss és nem hülyeség volt, csak az én hibám.
hirtelen nincs meg de hagyjuk is , örülök hogy tisztázódott biztos a dolog :D amúgy, az airbusokhoz csak annyit , egészen addig néztem rossz szemmel a dolgot amíg csak egy gép volt itthon és azzal hiszem Viktor már akkor járta vele ha jól emlékszem brüsszelt , de hála égnek hamar jött utána a második gép szóval nem para csak rossz szájízem volt utána picit
De most fapadoson utazgat, ami sztem orbitális hülyeség. Ez sem normális, mindegy mi az oka.
azért , az a "fapad" is olyan volt sokszor hogy kibéreltek egy fapados légitársaság gépét egy oda-vissza járatra , legalábbis anno Indiába tuti travel service 737-essel ment a Viktor , oda pedig travel service akkor nem járt , sőt azt hiszem le is hozták hírként , nyilván nagyrészt azért utaznak kereskedelmivel de basszus , azért MAX 2 kormánygép legyen már elég , nem vagyunk se usa se németek hogy külön flotta van erre hogy a politikusok repkedjenek
 
De most fapadoson utazgat, ami sztem orbitális hülyeség. Ez sem normális, mindegy mi az oka.
Ezért írtam. Erre egy általános szabályt kellene hozni, amit ezeknek a posztoknak a betöltőinek kutya kötelessége betartani! Szerintem miniszterelnöknek, köztársasági elnöknek, parlament elnökének kelljen már annyi önfegyelmet tartania, hogy a hobbiját/szenvedélyét félreteszi addig, amíg betölti a posztot.
Országon belül azt csinál amit akar, és a magánügyben (pl.: betegség miatt, ne adj isten családi tragédia, stb.) történő utazások is más elbírálást igényelnek, de azért a hobbi más.
 
egy barátom jut eszembe aki többed magával azért nem buszozhatott haza félidőben Koszovóból pihire mert nem volt pénz, de egy fejes érkezett villámvizitre egy ancsával aminek a költségéből az egész kontingens hazabuszozhatott volna 3x!!! XD
 
Amúgy elég szánalmas hogy két agyonhasznált airbus miatt megy a hiszti, amelyek sima üléssekkel vannak felszerelve.

A német kormánygép meg megint rossz és azon bosszankodnak, hogy a külügyminiszter egy olyan kis kényelmetlen gépen kényetelen utazni mint a mi airbus-aink.
Az biztos, hogy német kormányszinten és úgy általában a Luftwaffe-nál is "nagy a baj" :confused:.
Az új gépeket is ezek szerint Airbus supporttal együtt veszik. Az NH-90-eseket annyira nem tudták karban tartani, hogy vissza kellett adni az Airbusnak a karbantartást. Mindezt azzal indokolták, hogy sokkal olcsóbb lesz, és legalább az erre dedikált személyzet felszabadul és más területekre lehet átcsoportosítani.
De hogy más a kormánygépekkel is ez menjen... :eek:
Ezek után meg mindenki gondolja végig az A400M-ek sorsát. Biztos, hogy voltak komoly gondok a hajtóművel, de pl. a németeknél kialakult helyzetről nem kizárólag a gép tehetett.
A kormánygépeik kimondottan - a légitársasági üzemeltetés mellett is - jól terhelhető, és jó tapasztalatokkal rendelkező típusok. Ebből is sikerült egy méltatlan helyzetbe kormányozniuk magukat....
 
egy barátom jut eszembe aki többed magával azért nem buszozhatott haza félidőben Koszovóból pihire mert nem volt pénz, de egy fejes érkezett villámvizitre egy ancsával aminek a költségéből az egész kontingens hazabuszozhatott volna 3x!!! XD

Ez kb. mikor volt?
 
Amúgy mi a baja az embereknek a kormánygépekkel Magyarországon?
Leginkább az, hogy letagadták, hogy kormánygépnek is fogják használni. Szerintem is kell kormánygép, de akkor azt kell mondani, hogy szükség volt rá, nem azt, hogy vettünk honvédségi szállítógépeket ( amikre szintén szükség van), meg "interkontinentális futárgépeket". Szóval kommunikációs inkompetencia miatt lett problémás az emberek szemében.
 
De most fapadoson utazgat, ami sztem orbitális hülyeség. Ez sem normális, mindegy mi az oka.

(OFF: Egyszer utazott Wizzairrel, a szabadsága alatt, saját pénzen, Milanóba, a lányaival vásárolgatni. Nyilván mehetett volna bármelyik haverja magángépével is, de valamelyik marketingese azt gondolta ez így jobb lesz...

Az összes többi Wizzair gépes utazás teljesen kibérelt gép volt.)
 
Leginkább az, hogy letagadták, hogy kormánygépnek is fogják használni. Szerintem is kell kormánygép, de akkor azt kell mondani, hogy szükség volt rá, nem azt, hogy vettünk honvédségi szállítógépeket ( amikre szintén szükség van), meg "interkontinentális futárgépeket". Szóval kommunikációs inkompetencia miatt lett problémás az emberek szemében.

Abban a töketlen ellenzék is jeleskedik, az összes úgy támadja a beszerzést mintha ugy éreznék, hogy ők már soha nem kerülnének hatalomra és nem használhatnák ezeket a gépeket majd ők is kormányzati célokra. A képviselők fizetésemelését persze megszavazták ők is :)
 
(OFF: Egyszer utazott Wizzairrel, a szabadsága alatt, saját pénzen, Milanóba, a lányaival vásárolgatni. Nyilván mehetett volna bármelyik haverja magángépével is, de valamelyik marketingese azt gondolta ez így jobb lesz...

Az összes többi Wizzair gépes utazás teljesen kibérelt gép volt.)
Off: Milánó után Carszkoje Szelóból is fapadossal utazott haza(két hét alatt tehát kétszer utazott így) ez pedig már nem marketing, hanem felelőtlenség. Szerintem. De álmatlanul azért nem forgolódom ezért, csak a véleményemet mondom. OFF bezárva.
 
Off: Milánó után Carszkoje Szelóból is fapadossal utazott haza(két hét alatt tehát kétszer utazott így) ez pedig már nem marketing, hanem felelőtlenség. Szerintem. De álmatlanul azért nem forgolódom ezért, csak a véleményemet mondom. OFF bezárva.

Igen, ezt elfelejtettem.

Lett volna szabad honvédségi gép azokra a napokra.
 
Abban biztosak lehetünk, hogy az ellenzék egyik első dolga a Falcon eladása lesz. Az érte kapott pénz 1 részéből meg mindkét A319 átalakítható, így lehet utastéri cargoajtó és MEDEVAC felszerelés is, mellyel egyszerűbb a teherszállítás, de sebesült katona is kimenthető...
:rolleyes::D:D
Megint csak pártállástól függetlenül: Láttál te már politikust?
A Medevac felszerelés pedig vagy már rendelkezésre áll az A319-hez, vagy beszerzés alatt van.
Jelenleg is alkalmas korlátozottan teherszállításra. A többire meg ott lesznek a rámpások...
/Megint csak halkan jegyzem meg, hogy az A400M MEDEVAC csomagjába műtőt is lehet rendelni!!! ;)/
 
:rolleyes::D:D
Megint csak pártállástól függetlenül: Láttál te már politikust?
A Medevac felszerelés pedig vagy már rendelkezésre áll az A319-hez, vagy beszerzés alatt van.
Jelenleg is alkalmas korlátozottan teherszállításra. A többire meg ott lesznek a rámpások...
/Megint csak halkan jegyzem meg, hogy az A400M MEDEVAC csomagjába műtőt is lehet rendelni!!! ;)/
Láttam. - A botrányosan vett gép eladása és a sebesült katonáról való gondoskodás javít a népszerűségen.
Az utastéri cargoajtón egyszerűbb a sebesült ki és berakása és az utasok rovására több terhet vihetsz.
A400-ast nem veszünk, de ha a németek úgy akarják, 1 közös flottában használható lenne...