[HUN] Airbus A319

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Pista a hegyről

Well-Known Member
2018. április 4.
896
2 202
93
Kiszíneztek végül a lo-vis felségjelet? (egy mai rosszabb minőségű PSH kép alapján a 604-en is módosult)

57280442_10215972467003593_5013550431683477504_n.jpg


Forrás: PSH

Ennek lehet tudni mi az oka? Ez a csak szürke felségjelzés nato szabvány nem? Persze jobban tetszik így. Gripenekkel is megcsinálják?
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
503
1 381
93
Szerintem félreérted. Van egy kapitányunk, aki kapitányként már 150 órát repült.

Hány óra kell ahhoz, hogy valaki kapitány legyen? Ahhoz adj még hozzá 150 órát.

Ez van a cikkben: "repülőgép-vezetőink, akik közül már van 150 órás kiképzettséggel rendelkező kapitányunk is." Ez számomra azt jelenti, hogy van olyan kapitány, aki már 150 órát repült a kapitányi képzése során, ami még folyamatban van. (Plusz a szimulátor.)
Ha azt szeretném nyilatkozni, amire te gondolsz, akkor azt mondanám: "kapitányi kinevezése óta már 150 órát repült." Vagy ha ki akarom domborítani, hogy milyen jól mennek a dolgok, akkor meg nem veszem külön a repültidőket (képzés+utána repült idő), hanem azt mondom, hogy van olyan kapitányunk, aki már 250-300-350 órát repült a típuson. Ugye mennyivel jobban hangzik, mint a 150?!
(Zárójelben megjegyzem, hogy kb. másfél hónapja én is hallottam ezt a 150 órát, mint össz. repidő az Airbuson.)
Hogy mennyi a kapitányi képzés a katonáknál, azt nem tudom. Civilben, régen (10 éve) 300 óra volt. Azóta ez változott (nem repidőben, hanem útvonal szakaszban megadva) és függ sok mindentől: pl. cégen belül csinálnak tapasztalt másodpilótából kapitányt, egy típusismerettel már rendelkező kapitány megy egyik cégtől a másikhoz, új kapitány a cégnél és a típuson is, korábbi tapasztalat, repült típusok függvényében, stb.
 

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 834
6 693
113
A két A319-es összesen 1000 óra körül repült eddig.

Majdnem ennyit egy civil pilóta repül évente.Siralmas a szám, ha ezt még elosztom annyi pilótára, amennyi van.A két gépre legalább 4 pilóta van és akkor is 250 óra jön ki fejenként, ha mindenki ugyanannyit repült.De tudjuk, hogy ennyinél több pilóta van.A 150 órás kapitánynak vajon ÖSSZESEN hány repült órája van?Nem lett volna célszerűbb a civil életből hozni pilótákat?Az azért komoly biztonsági kérdés, hogy egy A319-esen hány órával repkednek.
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 217
4 568
113
Siralmas a szám, ha ezt még elosztom annyi pilótára, amennyi van.A két gépre legalább 4 pilóta van és akkor is 250 óra jön ki fejenként
Ezt a 150-250 "siralmas" órát azért a Gripen-lovagok lehet, hogy bevállalnák, mivel ők nem csak útvonalakat repülnek...
 

KoviUbi

Well-Known Member
2016. szeptember 1.
1 834
6 693
113
Ezt a 150-250 "siralmas" órát azért a Gripen-lovagok lehet, hogy bevállalnák, mivel ők nem csak útvonalakat repülnek...

Ha minden Gripen pilóta csak fél órát repülne legalább majdnem minden nap, egy évben összejönne nekik 150 óra.Én azt nem értem, hogy minek úgy üzemeltetni egy típust, hogy közben a pilóták alig repülnek velük.Hogy a picsába fogja az a pilóta megvédeni az országot, amelyiknek nincs elég gyakorlata a géptípussal?A minap néztem meg a Mig-29-esekről készült videót amiben olyan szinten lesújtó adatok vannak, hogy arra nincsenek jelzők.Már 1-1 gépre vetítve is szörnyű számok szerepelnek, akkor milyen lehet a pilótákra elosztva, akikből gondolom több van/volt, mint repülőből.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 497
113
Ha minden Gripen pilóta csak fél órát repülne legalább majdnem minden nap, egy évben összejönne nekik 150 óra.Én azt nem értem, hogy minek úgy üzemeltetni egy típust, hogy közben a pilóták alig repülnek velük.Hogy a picsába fogja az a pilóta megvédeni az országot, amelyiknek nincs elég gyakorlata a géptípussal?A minap néztem meg a Mig-29-esekről készült videót amiben olyan szinten lesújtó adatok vannak, hogy arra nincsenek jelzők.Már 1-1 gépre vetítve is szörnyű számok szerepelnek, akkor milyen lehet a pilótákra elosztva, akikből gondolom több van/volt, mint repülőből.

Átlagban majdnem pontosan ennyit repültek 2018-ban... :)

365 nap - 104 nap hétvége - 11 ünnepnap - 25 nap szabadság = 225 munkanap

kb. 2100 óra / kb. 20 pilóta / 225 nap = 0,47 óra / pilóta/ nap
 

exi

Well-Known Member
2018. augusztus 28.
224
469
63
Rettentő hülyén néz ki...szerintem, mi értelme volt ennek?...a többin szürke, a Falcon-okon is...most meg valakinek megint retro f-je volt. Mi jön még, Gripenek Míg-29-es festéssel?

Nem kell ezt túlaggódni, a lovis-t amugy sem indokolja semmi a szállitógépeknél.

A zavaró inkább az, hogy egyik napról a másikra átszínezik az egyik gépet.Kicsit ez "a Lacinak jobban tetszett színesbe' " érzésem van.
Mi a koncepció a légierőnél? Van egyáltalán? Vagy jó lesz, amilyenek a régiek voltak / ahogy a prospektusban volt?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Rettentő hülyén néz ki...szerintem, mi értelme volt ennek?...a többin szürke, a Falcon-okon is...most meg valakinek megint retro f-je volt. Mi jön még, Gripenek Míg-29-es festéssel?
Békeidőben, nemzetközi légiforgalmi körülmények között is repülő gépeken (főleg ami VIP-gépként is használatos!), minden félreértés, téves azonosítás elkerülésére "egészségesebb" a színes, feltűnőbb felségjelzés. Ugye az USAF Air Force One gép is a légierő állományában repül, mégsem "Lowvis" szürke nemhogy a felségjelzés, de még maga a gép sem.