1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Airbus A319

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - borisz által indítva @ 2018. január 3..

Címkék:
  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  2. Pista a hegyről

    Pista a hegyről Active Member

    Ennek lehet tudni mi az oka? Ez a csak szürke felségjelzés nato szabvány nem? Persze jobban tetszik így. Gripenekkel is megcsinálják?
     
  3. Madár Fokker

    Madár Fokker Member

  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Szerintem félreérted. Van egy kapitányunk, aki kapitányként már 150 órát repült.

    Hány óra kell ahhoz, hogy valaki kapitány legyen? Ahhoz adj még hozzá 150 órát.
     
    borisz and zeal like this.
  5. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    A két A319-es összesen 1000 óra körül repült eddig.
     
  6. arcas

    arcas Well-Known Member

    Mondd, hogy ez csak PS. Miért szemetelik a netet egyesek ilyenekkel...
     
  7. Madár Fokker

    Madár Fokker Member

    Ez van a cikkben: "repülőgép-vezetőink, akik közül már van 150 órás kiképzettséggel rendelkező kapitányunk is." Ez számomra azt jelenti, hogy van olyan kapitány, aki már 150 órát repült a kapitányi képzése során, ami még folyamatban van. (Plusz a szimulátor.)
    Ha azt szeretném nyilatkozni, amire te gondolsz, akkor azt mondanám: "kapitányi kinevezése óta már 150 órát repült." Vagy ha ki akarom domborítani, hogy milyen jól mennek a dolgok, akkor meg nem veszem külön a repültidőket (képzés+utána repült idő), hanem azt mondom, hogy van olyan kapitányunk, aki már 250-300-350 órát repült a típuson. Ugye mennyivel jobban hangzik, mint a 150?!
    (Zárójelben megjegyzem, hogy kb. másfél hónapja én is hallottam ezt a 150 órát, mint össz. repidő az Airbuson.)
    Hogy mennyi a kapitányi képzés a katonáknál, azt nem tudom. Civilben, régen (10 éve) 300 óra volt. Azóta ez változott (nem repidőben, hanem útvonal szakaszban megadva) és függ sok mindentől: pl. cégen belül csinálnak tapasztalt másodpilótából kapitányt, egy típusismerettel már rendelkező kapitány megy egyik cégtől a másikhoz, új kapitány a cégnél és a típuson is, korábbi tapasztalat, repült típusok függvényében, stb.
     
  8. KoviUbi

    KoviUbi Well-Known Member

    Majdnem ennyit egy civil pilóta repül évente.Siralmas a szám, ha ezt még elosztom annyi pilótára, amennyi van.A két gépre legalább 4 pilóta van és akkor is 250 óra jön ki fejenként, ha mindenki ugyanannyit repült.De tudjuk, hogy ennyinél több pilóta van.A 150 órás kapitánynak vajon ÖSSZESEN hány repült órája van?Nem lett volna célszerűbb a civil életből hozni pilótákat?Az azért komoly biztonsági kérdés, hogy egy A319-esen hány órával repkednek.
     
  9. exi

    exi Active Member

    Nem photoshop.
     
  10. migfun

    migfun Well-Known Member

    Ezt a 150-250 "siralmas" órát azért a Gripen-lovagok lehet, hogy bevállalnák, mivel ők nem csak útvonalakat repülnek...
     
  11. KoviUbi

    KoviUbi Well-Known Member

    Ha minden Gripen pilóta csak fél órát repülne legalább majdnem minden nap, egy évben összejönne nekik 150 óra.Én azt nem értem, hogy minek úgy üzemeltetni egy típust, hogy közben a pilóták alig repülnek velük.Hogy a picsába fogja az a pilóta megvédeni az országot, amelyiknek nincs elég gyakorlata a géptípussal?A minap néztem meg a Mig-29-esekről készült videót amiben olyan szinten lesújtó adatok vannak, hogy arra nincsenek jelzők.Már 1-1 gépre vetítve is szörnyű számok szerepelnek, akkor milyen lehet a pilótákra elosztva, akikből gondolom több van/volt, mint repülőből.
     
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Átlagban majdnem pontosan ennyit repültek 2018-ban... :)

    365 nap - 104 nap hétvége - 11 ünnepnap - 25 nap szabadság = 225 munkanap

    kb. 2100 óra / kb. 20 pilóta / 225 nap = 0,47 óra / pilóta/ nap
     
  13. arcas

    arcas Well-Known Member

    Na erre nekem kell más kép más forrásból is ,hogy megemésszem...:confused:
     
  14. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Szórád Tamás fotója?
     
    borisz and exi like this.
  15. exi

    exi Active Member

  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ha két magyar pilóta ül a gépben (+1 cseh instruktor) és elrepülnek Kecskemétről Litvániába és vissza, akkor az mindkét magyar pilótának 2-2 óra repülést jelent?
     
  17. KoviUbi

    KoviUbi Well-Known Member

    Upsz.... :oops:
     
  18. arcas

    arcas Well-Known Member

    Rettentő hülyén néz ki...szerintem, mi értelme volt ennek?...a többin szürke, a Falcon-okon is...most meg valakinek megint retro f-je volt. Mi jön még, Gripenek Míg-29-es festéssel?
     
    antigonosz and blogen like this.
  19. exi

    exi Active Member

    Nem kell ezt túlaggódni, a lovis-t amugy sem indokolja semmi a szállitógépeknél.

    A zavaró inkább az, hogy egyik napról a másikra átszínezik az egyik gépet.Kicsit ez "a Lacinak jobban tetszett színesbe' " érzésem van.
    Mi a koncepció a légierőnél? Van egyáltalán? Vagy jó lesz, amilyenek a régiek voltak / ahogy a prospektusban volt?
     
  20. emel

    emel Well-Known Member

    Békeidőben, nemzetközi légiforgalmi körülmények között is repülő gépeken (főleg ami VIP-gépként is használatos!), minden félreértés, téves azonosítás elkerülésére "egészségesebb" a színes, feltűnőbb felségjelzés. Ugye az USAF Air Force One gép is a légierő állományában repül, mégsem "Lowvis" szürke nemhogy a felségjelzés, de még maga a gép sem.
     
    Ocses, vilmoci and antigonosz like this.

Ezen oldal megosztása