[HUN] Airbus A319

Kiszíneztek végül a lo-vis felségjelet? (egy mai rosszabb minőségű PSH kép alapján a 604-en is módosult)

57280442_10215972467003593_5013550431683477504_n.jpg


Forrás: PSH

Ennek lehet tudni mi az oka? Ez a csak szürke felségjelzés nato szabvány nem? Persze jobban tetszik így. Gripenekkel is megcsinálják?
 
Szerintem félreérted. Van egy kapitányunk, aki kapitányként már 150 órát repült.

Hány óra kell ahhoz, hogy valaki kapitány legyen? Ahhoz adj még hozzá 150 órát.

Ez van a cikkben: "repülőgép-vezetőink, akik közül már van 150 órás kiképzettséggel rendelkező kapitányunk is." Ez számomra azt jelenti, hogy van olyan kapitány, aki már 150 órát repült a kapitányi képzése során, ami még folyamatban van. (Plusz a szimulátor.)
Ha azt szeretném nyilatkozni, amire te gondolsz, akkor azt mondanám: "kapitányi kinevezése óta már 150 órát repült." Vagy ha ki akarom domborítani, hogy milyen jól mennek a dolgok, akkor meg nem veszem külön a repültidőket (képzés+utána repült idő), hanem azt mondom, hogy van olyan kapitányunk, aki már 250-300-350 órát repült a típuson. Ugye mennyivel jobban hangzik, mint a 150?!
(Zárójelben megjegyzem, hogy kb. másfél hónapja én is hallottam ezt a 150 órát, mint össz. repidő az Airbuson.)
Hogy mennyi a kapitányi képzés a katonáknál, azt nem tudom. Civilben, régen (10 éve) 300 óra volt. Azóta ez változott (nem repidőben, hanem útvonal szakaszban megadva) és függ sok mindentől: pl. cégen belül csinálnak tapasztalt másodpilótából kapitányt, egy típusismerettel már rendelkező kapitány megy egyik cégtől a másikhoz, új kapitány a cégnél és a típuson is, korábbi tapasztalat, repült típusok függvényében, stb.
 
A két A319-es összesen 1000 óra körül repült eddig.

Majdnem ennyit egy civil pilóta repül évente.Siralmas a szám, ha ezt még elosztom annyi pilótára, amennyi van.A két gépre legalább 4 pilóta van és akkor is 250 óra jön ki fejenként, ha mindenki ugyanannyit repült.De tudjuk, hogy ennyinél több pilóta van.A 150 órás kapitánynak vajon ÖSSZESEN hány repült órája van?Nem lett volna célszerűbb a civil életből hozni pilótákat?Az azért komoly biztonsági kérdés, hogy egy A319-esen hány órával repkednek.
 
Siralmas a szám, ha ezt még elosztom annyi pilótára, amennyi van.A két gépre legalább 4 pilóta van és akkor is 250 óra jön ki fejenként
Ezt a 150-250 "siralmas" órát azért a Gripen-lovagok lehet, hogy bevállalnák, mivel ők nem csak útvonalakat repülnek...
 
Ezt a 150-250 "siralmas" órát azért a Gripen-lovagok lehet, hogy bevállalnák, mivel ők nem csak útvonalakat repülnek...

Ha minden Gripen pilóta csak fél órát repülne legalább majdnem minden nap, egy évben összejönne nekik 150 óra.Én azt nem értem, hogy minek úgy üzemeltetni egy típust, hogy közben a pilóták alig repülnek velük.Hogy a picsába fogja az a pilóta megvédeni az országot, amelyiknek nincs elég gyakorlata a géptípussal?A minap néztem meg a Mig-29-esekről készült videót amiben olyan szinten lesújtó adatok vannak, hogy arra nincsenek jelzők.Már 1-1 gépre vetítve is szörnyű számok szerepelnek, akkor milyen lehet a pilótákra elosztva, akikből gondolom több van/volt, mint repülőből.
 
Ha minden Gripen pilóta csak fél órát repülne legalább majdnem minden nap, egy évben összejönne nekik 150 óra.Én azt nem értem, hogy minek úgy üzemeltetni egy típust, hogy közben a pilóták alig repülnek velük.Hogy a picsába fogja az a pilóta megvédeni az országot, amelyiknek nincs elég gyakorlata a géptípussal?A minap néztem meg a Mig-29-esekről készült videót amiben olyan szinten lesújtó adatok vannak, hogy arra nincsenek jelzők.Már 1-1 gépre vetítve is szörnyű számok szerepelnek, akkor milyen lehet a pilótákra elosztva, akikből gondolom több van/volt, mint repülőből.

Átlagban majdnem pontosan ennyit repültek 2018-ban... :)

365 nap - 104 nap hétvége - 11 ünnepnap - 25 nap szabadság = 225 munkanap

kb. 2100 óra / kb. 20 pilóta / 225 nap = 0,47 óra / pilóta/ nap
 
Rettentő hülyén néz ki...szerintem, mi értelme volt ennek?...a többin szürke, a Falcon-okon is...most meg valakinek megint retro f-je volt. Mi jön még, Gripenek Míg-29-es festéssel?

Nem kell ezt túlaggódni, a lovis-t amugy sem indokolja semmi a szállitógépeknél.

A zavaró inkább az, hogy egyik napról a másikra átszínezik az egyik gépet.Kicsit ez "a Lacinak jobban tetszett színesbe' " érzésem van.
Mi a koncepció a légierőnél? Van egyáltalán? Vagy jó lesz, amilyenek a régiek voltak / ahogy a prospektusban volt?
 
Rettentő hülyén néz ki...szerintem, mi értelme volt ennek?...a többin szürke, a Falcon-okon is...most meg valakinek megint retro f-je volt. Mi jön még, Gripenek Míg-29-es festéssel?
Békeidőben, nemzetközi légiforgalmi körülmények között is repülő gépeken (főleg ami VIP-gépként is használatos!), minden félreértés, téves azonosítás elkerülésére "egészségesebb" a színes, feltűnőbb felségjelzés. Ugye az USAF Air Force One gép is a légierő állományában repül, mégsem "Lowvis" szürke nemhogy a felségjelzés, de még maga a gép sem.