Illetve lenne még egy pilot projektem, ami szintén a BTR-hez kötődne.
A kivont sima 80-asokból odaadnék egyet egy mérnök csapatnak, hogy tegye bele a NMS motorját (automata váltójával), valamint géppuska helyére megkaphatná a török gépekre szánt rcw tornyot, meg persze az azokba beépített belső konzolokat, elektronikai eszközöket (rackes, könnyen ki-be szerelhető).
Ezzel sokat nem buknánk, mert minden berakott elemet a BTR-ek kivonása alkalmával ki lehetne szerelni abból az egy gépből, majd akár tartalék alkatrésznek eltenni, akár az akkor beszerzésre kerülő török gépekbe átépíteni.
Alapvetően csak arra lennék kíváncsi, hogy meg tudnák-e ezt elfogadható áron, és gyorsan csinálni.
Mert ha szükség lenne rájuk, akkor ezzel a modellel viszonylag gyorsan lehetne modernizált BTR-eket bevetni.
Ha meg betárazunk párszáz Cummins motort, meg RCW tornyot, az nem kér enni, és ha végül nem BTR-be lesznek felhasználva, akkor majd el lesznek a török 4x4-ben.
Az a durva, hogy a NMS 300LE-s motorja miatt valószínűleg át sem kellene alakítani a kihajtást/ osztóművet, de azt a hajszálnyi extra teljesítményt nyújtaná - ráadásul nagyobb megbízhatóság és kényelem mellett (automata váltó), hogy ne legyen végzetes szívás vezetni.
Az automata váltó miatt meg maga a vezetés is egyszerűsödne.
Annak idején mikor vezettem, akkor emlékeim szerint ( csak B-s jogsim volt!!!
) nagyon kellett koncentrálni, hogy ne daráljam le a váltóban a fogaskerekeket. Az maradt meg bennem (bár nem most volt!), hogy folyamatosan duplán kellett kuplungolnunk.
Na egy automata váltóval meg ilyen probléma nem lenne.
Igen ez már egy
@Pogány féle henkölés lenne, de mivel csak egy gépet érintene, és gyakorlatilag a projekt kidolgozása és megépítése lenne csak plusz költség. A felhasznált alkatrészek, később még használhatóak maradnak.