Tegnap volt a Tatai Laktanyai nyilt napon. Nos én eléggé Gidrán (Eydar Jalcin) ellenes vagyok. Azonban barátommal egymástól függetlenül kérdeztünk Gidránokat vezető katonákat. Nos ahhoz képest amit láttunk Hajmáskéren (hímestojáson gurulás lassan), ahhoz képest a járművel ténylegesen sokkal jobban lehet manőverezni, mit az a régebbi amerikai MRAP járművekkel.. Egy kis bemutatón ennek minimális részét bemutatták, éles kanyarokkal, nagyobb sebességgel. Ami érdekesség, hogy a jármű nem borulékony, igaz a farát meg-megcsúsztatja időként hátul. Olyan sárban (raszputyica) is képes haladni, amely már eléri majd a motorház tetejét. A vezetőnek és a többi katonának eléggé kényelmetlen keskeny ülései vannak, ebbe felszereléssel, repeszmellénnyel stb. nem igazán jó ülni. A vezetése viszont jó, nem igaz, hogy azok akik nem BTR-t vezettek probléma lenne azoknak a vezetése. Pld. Ural vezeztők is simán mennek vele.
Ugyanakkor az orosz-ukrán háború során eddig azt láttuk, hogy a MRAP kategória nem igazán volt bevetve. A Tyigr és ukrán társai is inkább Yörük méretűek, és aknaháború, IED nem igazán van, tehát európában, ha nem gondolkodunk, közel-keleti, vagy afrikai expedíciós egységekben, akkor is számomra eléggé felesleges kategória, jobb az alacsonyabb hasmagassága páncélautók használata. Ugyanakkor a negatív véleményem erősen változott a Girdádnal kapcsolatban. A tüzér felderítő jármű felszerelése eléggé modern volt számomra legalábbis, képet nem készítettem, nem is lehetett, meg nem is lett volna illendő, (mert a mobiltelefon korában a nem lehetséges nem létezik, de a szabályokat nem véletlenül hozzák.)