[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

De megkapja a Natter tornyot is. Az RM-nek katonai részről ez lyuk a portfoliójában. Sztem német tuninggal sokkal exportképesebb lehet. Persze nem a low cost afrikai irányba.

Nekünk ez egy fehér folt volt a Honvédségen belül, legalábbis ilyen mennyiségben. Az RM meg egy olcsó platformot lát benne, ami alap lehet a jövőbeni fejlesztéseihez. És versenyképesebb áron tudná ajánlani, mint 1 német alaplatformot.
Még az nem világos, hogy milyen szintű jogaink vannak/lesznek a jármű gyártását illetően. Azért ez nagyon is egy török termék, teljesen sosem fogjuk tudni mi gyártani, szóval az RM portfoliójába betenni is problémás. Vélhetően ezért is húzódik a projekt, mert nem sikerül megállapodni az együtt működés, gyártás kereteiről. Nyilván a NUROL nem szívesen engedi ki a kontrolt a kezei közül, nem akar magának egy versenytársat...
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
Még az nem világos, hogy milyen szintű jogaink vannak/lesznek a jármű gyártását illetően. Azért ez nagyon is egy török termék, teljesen sosem fogjuk tudni mi gyártani, szóval az RM portfoliójába betenni is problémás.
Ezt velük beszéld meg, mert kb. fél éve benne van.
Vélhetően ezért is húzódik a projekt, mert nem sikerül megállapodni az együtt működés, gyártás kereteiről. Nyilván a NUROL nem szívesen engedi ki a kontrolt a kezei közül, nem akar magának egy versenytársat...
Sztem az, hogy átadják azbalapplatformra a gyártási jogot, nem kérdés. Itt az NMS lehetett kérdéses, de a legutóbbi török hirek szerint az a kérdés is lezárult. Az ár és a kölcsönös részvétel fejlesztési projektekben lehetett még a tárgyalások témája. Illetve a törökök egy nagxobb darabszámot Ankarában szerettek volna legyártani. 50 Gidrán komplett ott készül, illetve további 100nál is a főbb elemek. Ez sztem szép mennyiség.
 
A Kaposvári gyárról jövő héten lesz vmi nyitódzsembori. A kövi 40db végösszeszerélese (sztem ilyen kiegészítő kommunikációs eszközök beszerelése), már ott lesz. 1-2 hónapon belül jönnek az újabb Gidránok. Év végéig mind a 40 megjön.
Eltelt pontosan 1 hónap szóval innentől kezdve bármikor jöhet az 1. db a 40-ből :rolleyes:
 
miért gondolod hogy Natter lesz bármelyikenk is?
A török toronnyal nagyon elégedett MH és vélhetően olcsóbb is mint a Natter...

Még mindig nem igazán értem az RM-nek mi dolga a Gidránnal...mi tesznek ők hozzá?
MG-ék eröltetik a RM bevonását a Gidrán projektbe, de szerintem fölöslegesen.
Közben megtaláltam a cikket ami miatt a Natter írtam :D

https://www.portfolio.hu/global/202...katonai-jarmuvet-szerez-be-a-honvedseg-462752
Akkor meg van a Vipera fegyverrendszer is:
A Gidranok megkapják a Rheinmetall továbbfejlesztett tornyait is, melyet szintén Magyarországon gyártanak majd: a fegyverrendszer Vipera névre fog hallgatni.

Más:
Maróth Gáspár a Portfolio-nak elmondta: elképzelhető, hogy a Gamma Műszaki Zrt-vel egyeztetve megörökli majd a Komondor nevet a projekt.

A szakember kitért arra is, hogy a programmal a Rheinmetall felhagy saját 4x4-es járművének fejlesztésével és inkább teljes erőbedobással a Gidran fejlesztésével foglalkozik majd.
 
miért gondolod hogy Natter lesz bármelyikenk is?
A török toronnyal nagyon elégedett MH és vélhetően olcsóbb is mint a Natter...

Még mindig nem igazán értem az RM-nek mi dolga a Gidránnal...mi tesznek ők hozzá?
MG-ék eröltetik a RM bevonását a Gidrán projektbe, de szerintem fölöslegesen.

Ezt hol olvastad hogy elégedettek a török toronnyal?
 
  • Tetszik
Reactions: arcas
Tegnap volt a Tatai Laktanyai nyilt napon. Nos én eléggé Gidrán (Eydar Jalcin) ellenes vagyok. Azonban barátommal egymástól függetlenül kérdeztünk Gidránokat vezető katonákat. Nos ahhoz képest amit láttunk Hajmáskéren (hímestojáson gurulás lassan), ahhoz képest a járművel ténylegesen sokkal jobban lehet manőverezni, mit az a régebbi amerikai MRAP járművekkel.. Egy kis bemutatón ennek minimális részét bemutatták, éles kanyarokkal, nagyobb sebességgel. Ami érdekesség, hogy a jármű nem borulékony, igaz a farát meg-megcsúsztatja időként hátul. Olyan sárban (raszputyica) is képes haladni, amely már eléri majd a motorház tetejét. A vezetőnek és a többi katonának eléggé kényelmetlen keskeny ülései vannak, ebbe felszereléssel, repeszmellénnyel stb. nem igazán jó ülni. A vezetése viszont jó, nem igaz, hogy azok akik nem BTR-t vezettek probléma lenne azoknak a vezetése. Pld. Ural vezeztők is simán mennek vele.
Ugyanakkor az orosz-ukrán háború során eddig azt láttuk, hogy a MRAP kategória nem igazán volt bevetve. A Tyigr és ukrán társai is inkább Yörük méretűek, és aknaháború, IED nem igazán van, tehát európában, ha nem gondolkodunk, közel-keleti, vagy afrikai expedíciós egységekben, akkor is számomra eléggé felesleges kategória, jobb az alacsonyabb hasmagassága páncélautók használata. Ugyanakkor a negatív véleményem erősen változott a Girdádnal kapcsolatban. A tüzér felderítő jármű felszerelése eléggé modern volt számomra legalábbis, képet nem készítettem, nem is lehetett, meg nem is lett volna illendő, (mert a mobiltelefon korában a nem lehetséges nem létezik, de a szabályokat nem véletlenül hozzák.)
 
Tegnap volt a Tatai Laktanyai nyilt napon. Nos én eléggé Gidrán (Eydar Jalcin) ellenes vagyok. Azonban barátommal egymástól függetlenül kérdeztünk Gidránokat vezető katonákat. Nos ahhoz képest amit láttunk Hajmáskéren (hímestojáson gurulás lassan), ahhoz képest a járművel ténylegesen sokkal jobban lehet manőverezni, mit az a régebbi amerikai MRAP járművekkel.. Egy kis bemutatón ennek minimális részét bemutatták, éles kanyarokkal, nagyobb sebességgel. Ami érdekesség, hogy a jármű nem borulékony, igaz a farát meg-megcsúsztatja időként hátul. Olyan sárban (raszputyica) is képes haladni, amely már eléri majd a motorház tetejét. A vezetőnek és a többi katonának eléggé kényelmetlen keskeny ülései vannak, ebbe felszereléssel, repeszmellénnyel stb. nem igazán jó ülni. A vezetése viszont jó, nem igaz, hogy azok akik nem BTR-t vezettek probléma lenne azoknak a vezetése. Pld. Ural vezeztők is simán mennek vele.
Ugyanakkor az orosz-ukrán háború során eddig azt láttuk, hogy a MRAP kategória nem igazán volt bevetve. A Tyigr és ukrán társai is inkább Yörük méretűek, és aknaháború, IED nem igazán van, tehát európában, ha nem gondolkodunk, közel-keleti, vagy afrikai expedíciós egységekben, akkor is számomra eléggé felesleges kategória, jobb az alacsonyabb hasmagassága páncélautók használata. Ugyanakkor a negatív véleményem erősen változott a Girdádnal kapcsolatban. A tüzér felderítő jármű felszerelése eléggé modern volt számomra legalábbis, képet nem készítettem, nem is lehetett, meg nem is lett volna illendő, (mert a mobiltelefon korában a nem lehetséges nem létezik, de a szabályokat nem véletlenül hozzák.)
Köszönjük korrekt értékelésed!
 
. A tüzér felderítő jármű felszerelése eléggé modern volt számomra legalábbis, képet nem készítettem, nem is lehetett, meg nem is lett volna illendő, (mert a mobiltelefon korában a nem lehetséges nem létezik, de a szabályokat nem véletlenül hozzák.)
Azt nem mondták, hogy mikor lesz rendszeresítve?
 
  • Tetszik
Reactions: honved