[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 388
8 957
113
Pedig jó lenne, ha lenne. És ez egy jó kezdő bejegyzése lett volna...

Azért nem vagyok biztos benne, mert mindkét járműcsaládról ebben a topikban gyűltek az infok. Persze lehet, hogy az utólagos válogatás jó ötletnek tűnik, de azt feltételezem, hogy a modik nem biztos, hogy díjaznák ... :)

Amennyiben minden így maradna, akkor esetleg a topik nevét lehetne átírni pl. valami ilyesmire: [HUN] NMS 4X4 (YÖRÜK) és EJDER YALÇIN ("kebabos kocsik")

Ugyanakkor nem vagyok semmi jónak elrontója - akár olyan formán is, hogy akár a szavazós topikban egy kérdésként fel legyen ez dobva. A bejegyzésemet meg akár én is át tudom dobni - avagy akár egy modi indítónak - mindegy.


Egy kicsit a témához is hozzászólva. Korábban szóbakerült, hogy az ajtók (különösen mindenki a második sorra volt kíváncsi, de én kiterjeszteném az összesre) nyitása-csukása mennyire "ergonomikus"? Nos, mind a kettő típusnál alapértelmezett beépített fícsör a "Könnyű be- és leszállás". Persze nem tudom, hogy ez mennyire érinti magukat az ajtók kezelését - különösen mivel mind a kettőnél az opcionális lehetőségeknél szerepel a "Elektrohidraulikus hátsó ajtó" pont. Namost persze kérdés, hogy ez csak a hátsó ajtó (ami hátul van - az a legnagyobb darab) vagy a második sort is érinti vagy konkrétan ez az "alapértelmezett az első-második soros ajtóknál.

Emlékszünk talán a Totalcar -os srácok szenvedéseire a Komondor (asszem 6x6 -os) vegyivédelmi verziójának hátsó ajtójával. Már nemcsak a becsukáshoz kellett erőemelőnek lenni (persze megoldották, hogy olyan szögbe álljanak terepen), hanem hogy csukáskor visszapattant az ajtó mielőtt zárni tudták volna ... :) Mondjuk kb. 6:1 arányban tudták csukni, ami mondjuk éles helyzetben már "nem vicces" ...


P.S.: Azt nem emeltem ki, hogy ez az utolsó NMS 4X4 (Yörük) -ös hsz -em teljes mértékben saját fordítás - nincs benne egy gramm google fordító sem. A Yalcin -os hsz -nél még próbálkoztam, de azért ott is kellett rendesen "átkölteni" a megfelelő igényesség eléréséhez (bár ott nem 100% saját - hanem maradt benne Google fordító is ...)
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 638
14 979
113
Mindenekelőtt bár az elejétől olvasgattam a topikot, de most tudatosult bennem, hogy nincs külön NMS 4x4 (Yörük) topik. Nem, mintha kellene - csak a topik címe zavart meg kicsit. Mindegy.


Általános jellemzők

Személyszállító képesség: 9 fő (namost szerintem: 2 fő elől - egyik a vezető, 3 fő második sor, 2 fő hátsó traktus)

1576672801_nurol-makina-yoruk-moduler-zirh.jpg

Itt azt írják a hátsó részben szembe egymással ül 4 ember.

https://www.armyrecognition.com/ide...x4_light_protected_vehicle_idef_10905175.html

Nem találtam belülről hátúlról képet.
Vagy esetleg budaőrsön láttad?
 

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 388
8 957
113
Itt azt írják a hátsó részben szembe egymással ül 4 ember.

https://www.armyrecognition.com/ide...x4_light_protected_vehicle_idef_10905175.html

Nem találtam belülről hátúlról képet.
Vagy esetleg budaőrsön láttad?

Nem, és akartam is kérdezni, hogy jól emlékszem-e, hogy Budaörsön nem volt a NMS 4x4 Yörük? Yalcin volt. Arról sok helyen van is kép - illetve ezen topikba is raktak már be egyet:

turkish-nurol-makina-ejder-yalcin-interior.jpg


Viszont a Yörüknél "nem jön ki a matek". Amennyiben leghátulra beférne 4 ember, akkor az is 9 személyes lenne, mint a Yalcin (de csak max. 7 fős).

Most nézem elírtam a max. főt a Yörük -nél - az nem 9 fő, hanem 7. Viszont a zárójeles részben jól írtam az elosztást és itt ki is jön a 7 fő: "(namost szerintem: 2 fő elől - egyik a vezető, 3 fő második sor, 2 fő hátsó traktus)"

Bakker, a Google fordító nem hibázott volna :mad::mad: Az ez lett volna:

Personnel carrying capacity up to 7 - A személyi állóképesség legfeljebb 7

:D:D

Szerk.:
Most nézem a linkeden 9 főt írtak (akkor nem hibáztam volna ...). Ugyanakkor a gyártó hivatalos adata szerint: Max. 7 fő ...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 705
76 717
113
Azért nem vagyok biztos benne, mert mindkét járműcsaládról ebben a topikban gyűltek az infok. Persze lehet, hogy az utólagos válogatás jó ötletnek tűnik, de azt feltételezem, hogy a modik nem biztos, hogy díjaznák ... :)

Amennyiben minden így maradna, akkor esetleg a topik nevét lehetne átírni pl. valami ilyesmire: [HUN] NMS 4X4 (YÖRÜK) és EJDER YALÇIN ("kebabos kocsik")

Ugyanakkor nem vagyok semmi jónak elrontója - akár olyan formán is, hogy akár a szavazós topikban egy kérdésként fel legyen ez dobva. A bejegyzésemet meg akár én is át tudom dobni - avagy akár egy modi indítónak - mindegy.

Két külön tipus. Addig kell letrehozni neki egy sajat topikot, amig meg nem kezdenek el erkezni belole a kulonbozo verziok. Ha ide lesz minden omlesztve, akkor annak informaciokaosz lesz a vege, mint minden "gyujtotopiknak."
 

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 638
14 979
113
Nem, és akartam is kérdezni, hogy jól emlékszem-e, hogy Budaörsön nem volt a NMS 4x4 Yörük? Yalcin volt. Arról sok helyen van is kép - illetve ezen topikba is raktak már be egyet:

turkish-nurol-makina-ejder-yalcin-interior.jpg


Viszont a Yörüknél "nem jön ki a matek". Amennyiben leghátulra beférne 4 ember, akkor az is 9 személyes lenne, mint a Yalcin (de csak max. 7 fős).

Most nézem elírtam a max. főt a Yörük -nél - az nem 9 fő, hanem 7. Viszont a zárójeles részben jól írtam az elosztást és itt ki is jön a 7 fő: "(namost szerintem: 2 fő elől - egyik a vezető, 3 fő második sor, 2 fő hátsó traktus)"

Bakker, a Google fordító nem hibázott volna :mad::mad: Az ez lett volna:

Personnel carrying capacity up to 7 - A személyi állóképesség legfeljebb 7

:D:D

Szerk.:
Most nézem a linkeden 9 főt írtak (akkor nem hibáztam volna ...). Ugyanakkor a gyártó hivatalos adata szerint: Max. 7 fő ...

De volt.
Itt vannak képek róla.

https://killermetals.blog.hu/2019/05/17/emberek_gyertek_leopardot_simogatni?layout=5

De a 7 az hihetőbb.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Nem, és akartam is kérdezni, hogy jól emlékszem-e, hogy Budaörsön nem volt a NMS 4x4 Yörük? Yalcin volt. Arról sok helyen van is kép - illetve ezen topikba is raktak már be egyet:

turkish-nurol-makina-ejder-yalcin-interior.jpg


Viszont a Yörüknél "nem jön ki a matek". Amennyiben leghátulra beférne 4 ember, akkor az is 9 személyes lenne, mint a Yalcin (de csak max. 7 fős).

Most nézem elírtam a max. főt a Yörük -nél - az nem 9 fő, hanem 7. Viszont a zárójeles részben jól írtam az elosztást és itt ki is jön a 7 fő: "(namost szerintem: 2 fő elől - egyik a vezető, 3 fő második sor, 2 fő hátsó traktus)"

Bakker, a Google fordító nem hibázott volna :mad::mad: Az ez lett volna:

Personnel carrying capacity up to 7 - A személyi állóképesség legfeljebb 7

:D:D

Szerk.:
Most nézem a linkeden 9 főt írtak (akkor nem hibáztam volna ...). Ugyanakkor a gyártó hivatalos adata szerint: Max. 7 fő ...
Régen volt fent a Nurol honlapján mindkét járműről egy amolyan "röntgen" ábra, amin rajta volt az alap APC konfig belső üléssémája, ráadásul voltak a rajzon méretezések is. Sajnos az eltűnt, de ha esetleg valakinek megvan lementve, betehetné!
Az NMS is elvileg 9 fős, de az már nagyon szorosan van tervezve, és akkor nincs benne felszerelés. Már a Jelcin is ilyen, pedig annak némileg nagyobbak a lehetőségei.
Ha tényleg csak funkciójárművek lesznek, akkor meg úgy sem kell komplett lövészrajokat belezsúfolni. 3-5 főnél több nem nagyon várható beléjük.
 

polyfag

Well-Known Member
2019. január 8.
94
361
53
Régen volt fent a Nurol honlapján mindkét járműről egy amolyan "röntgen" ábra, amin rajta volt az alap APC konfig belső üléssémája, ráadásul voltak a rajzon méretezések is. Sajnos az eltűnt, de ha esetleg valakinek megvan lementve, betehetné!
Az NMS is elvileg 9 fős, de az már nagyon szorosan van tervezve, és akkor nincs benne felszerelés. Már a Jelcin is ilyen, pedig annak némileg nagyobbak a lehetőségei.
Ha tényleg csak funkciójárművek lesznek, akkor meg úgy sem kell komplett lövészrajokat belezsúfolni. 3-5 főnél több nem nagyon várható beléjük.

Igen, aki tavaly kint volt Budaörsön láthatta, hogy hátul 4 ember nem fér el. Prospektusban jól néz ki ez az adat de max 4 gyerek fér el ott vagy esetleg 2 felnőtt átellenesen ültetve de akkor is nagyon kell görnyedniük. Az ide betett fotó nagyon becsapós, nem mutatja hogy mennyire kicsi a hátsó rész.
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 467
67 824
113
Nem, és akartam is kérdezni, hogy jól emlékszem-e, hogy Budaörsön nem volt a NMS 4x4 Yörük? Yalcin volt. Arról sok helyen van is kép - illetve ezen topikba is raktak már be egyet:

turkish-nurol-makina-ejder-yalcin-interior.jpg


Viszont a Yörüknél "nem jön ki a matek". Amennyiben leghátulra beférne 4 ember, akkor az is 9 személyes lenne, mint a Yalcin (de csak max. 7 fős).

Most nézem elírtam a max. főt a Yörük -nél - az nem 9 fő, hanem 7. Viszont a zárójeles részben jól írtam az elosztást és itt ki is jön a 7 fő: "(namost szerintem: 2 fő elől - egyik a vezető, 3 fő második sor, 2 fő hátsó traktus)"

Bakker, a Google fordító nem hibázott volna :mad::mad: Az ez lett volna:

Personnel carrying capacity up to 7 - A személyi állóképesség legfeljebb 7

:D:D

Szerk.:
Most nézem a linkeden 9 főt írtak (akkor nem hibáztam volna ...). Ugyanakkor a gyártó hivatalos adata szerint: Max. 7 fő ...

Jobb oldalon az a kábel gyönyörűen lett elvezetve. :D
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 467
67 824
113
A tetokarpitba is be volt csavarva korabban valami, ott vannak a lyukak. A jobb oldali kabelcsatorna (vagy mi lehet az) meg esik szet, talan valamit mokoltak rajt es nem tudtak visszatenni. Lehet kb 40 centi az ulessorok kozti tavolsag.

Szerintem konkrétan úgy fixálták ebben a pozícióban, hogy az ajtóval odaszorították a résbe. Kicsit lehetett volna odafigyelni ha már fotóznak.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 866
35 246
113
Néha kéne egy Szittya-Magyar fordító, de nagynehezen megoldottam az értelmezést. :D
Ja neha azert a tablett is kihagy valamiert /szad=szabad. Meg neha van olyan gigszere hogy elkezdekmirni egy szot majd ugyan azt megismetli :) neha beragad egy karakter es csak ele tudok irni az a karakter marad zaraskent ha moge kattintok hogy toroljem nem azt torli hanem az elotte levo karaktert :) es erre epul tovabb a helyesirastalansagom es az irasjelek elhagyasa. /a gondolatmeneteket meg altalaba folyamba nyomom ami egy egy elemet kiragadva /csaloka kepet mutat./ de logikai osszesegbe kepet...
/a valo eletbe ezert szoktam eleg gyakran csakkal lezarni majd amikor mar bebizonyosodik a helyesseg elmagyarazni mert tapasztaltak utan nem jonnek lenyegtelen iranyvonalba kerdesek./ nem szeretem a lenyegtelen dolgokra az idot pazarolni. Atugrok felettuk fejbe megvan hogy miert lenyegtelen nem pazarlom ra az idot hogy ecseteljem.../ egyebkent furcsa a gondolkodasom gyerekkoromba ezert is tudtam csalni az iq teszten amirol kesobb kiderult hogy nem csalas /de en megvoltam gyozodve rolla hogy marpedig az :D / nem dicsekves kepp az olvasok nagyresze ugysem hiszi el /a kornyezetem egy resze se szokta / de 14 szemely van a generaciomba akiknek hasonlo az iq juk mint az enyem... /mondjuk en mar nemkeveset elittam belolle fiatalsagomba./ :D
Ann hogy nem kaptam magasabbszintu muveltseget. Magam legozok.... /mint a honvedsegnel is vegulis ha igy folytatom mindent megjarok es csapattol leoktatjak mint egy egyetemen csak epp joval hosszabb idobe fog telleni de tobb gyakorlati resszel./
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 467
67 824
113
Ja neha azert a tablett is kihagy valamiert /szad=szabad. Meg neha van olyan gigszere hogy elkezdekmirni egy szot majd ugyan azt megismetli :) neha beragad egy karakter es csak ele tudok irni az a karakter marad zaraskent ha moge kattintok hogy toroljem nem azt torli hanem az elotte levo karaktert :) es erre epul tovabb a helyesirastalansagom es az irasjelek elhagyasa. /a gondolatmeneteket meg altalaba folyamba nyomom ami egy egy elemet kiragadva /csaloka kepet mutat./ de logikai osszesegbe kepet...
/a valo eletbe ezert szoktam eleg gyakran csakkal lezarni majd amikor mar bebizonyosodik a helyesseg elmagyarazni mert tapasztaltak utan nem jonnek lenyegtelen iranyvonalba kerdesek./ nem szeretem a lenyegtelen dolgokra az idot pazarolni. Atugrok felettuk fejbe megvan hogy miert lenyegtelen nem pazarlom ra az idot hogy ecseteljem.../ egyebkent furcsa a gondolkodasom gyerekkoromba ezert is tudtam csalni az iq teszten amirol kesobb kiderult hogy nem csalas /de en megvoltam gyozodve rolla hogy marpedig az :D / nem dicsekves kepp az olvasok nagyresze ugysem hiszi el /a kornyezetem egy resze se szokta / de 14 szemely van a generaciomba akiknek hasonlo az iq juk mint az enyem... /mondjuk en mar nemkeveset elittam belolle fiatalsagomba./ :D
Ann hogy nem kaptam magasabbszintu muveltseget. Magam legozok.... /mint a honvedsegnel is vegulis ha igy folytatom mindent megjarok es csapattol leoktatjak mint egy egyetemen csak epp joval hosszabb idobe fog telleni de tobb gyakorlati resszel./

Nem támadás volt, de a valóság attól még igényelné, legalább a google translator-ba. :D
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 866
35 246
113
Nem támadás volt, de a valóság attól még igényelné, legalább a google translator-ba. :D
Ja en ezzel tisztaba vagyok.
Egyebkemt nem szoktam felvenni. Aki akarja megerti aki nem az ha helyesen irnam se ertene.
Ez van mashogy jar az agyam. A beszeddel is ugy voltam hogy ovodaig nem beszeltem bar mindent ertettem. Aztan egyszercsak megszolaltam dedoreganyamnak aztan feloran keresztul beszelgettunk /elotte meg probalkozasok sem voltak./ azon kevesek koze tartozok akik emlekeznek nem hogy az elso szavukra mondatukra hanem konkret beszelgetesukre :D