gumiheveder viccen kívül hasznos lenne olyan járművekre amiknek a kerékképlete és az alváz illetve test elemei megengedik annak alkalmazását.
kb mint a hólánc (amikor szükség van rá felkerül amikor hátárnyos lenne használata akkor nem)
Gumiheveder csak szopás egy fix tengelyekkel rendelkező gépnél,mert lepippantja egymást a személyzet,mire felrakja,nem is tudom van e fix tengelyes láncos gép.
Lennie kell a láncot/gumihevedert is használni tudó gépnek a lánc feszítéséhez egy nem fix tengelynek,de ilyen meg 3 tengelyes tgk-n,amit kardánokkal hajtunk,és rugózottak a tengelyek,kb lehetetlen kialakítani,anélkül meg nem lehet láncot fel/le aplikálni,illetve láncot még talán,ha oldani lehet valahol,van benne patent szem,mert a gumihevederben nincs.
Vagy olyan oldható de könnyü acél lánc kell,mint a fa kiközelítőkön van,vagy eleven gumihevederes kell legyen.
Megjegyzem, hogy ha helyzet van,és olyan terepre kell menni,akkor azt azelőtt fel kell tenni,mert amikor már elakadt,vagy fél méteres sárban van,akkor ismét gruppen lesz,nem láncolás,majd harcolás.
Ill a mezőgazdasági gépekhez van ún segéd kerék,ami mindig rajta lehet,terepen,és azon kívül is,de az kilóg oldalra 20-25 centit oldalanként,a humiabroncs síkjából,ahogy elkaparna,vagy elsüllyedne a gép,a segédkerék eléri a talent,és megkapaszkodik,lesz újra tapadás.
Az utóbbi filléres cucc,5 perc alatt fel/le szerelhető 1 gépi kulccsal/kerék.