[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

Egy vélemény, hogy vajon miért megy olyan lassan a törökökkel a gidrán téma.

Minálunk egy évbe telt míg egy komolyabb hibás török géphez végre megérkezett tőlük a pót rész egység. Addigra mi már el is felejtettük a hibát, mert házon belül megjavítottuk végül.
Okok: nyelvismeret hiány, latinos telibe @arás, after sale / szerviz lazán kezelve. Feléjük ez nem ritka állítólag...
Szóval el tudom képzelni, hogy itt is ilyesmi lehet mögötte.
 
Egy vélemény, hogy vajon miért megy olyan lassan a törökökkel a gidrán téma.

Minálunk egy évbe telt míg egy komolyabb hibás török géphez végre megérkezett tőlük a pót rész egység. Addigra mi már el is felejtettük a hibát, mert házon belül megjavítottuk végül.
Okok: nyelvismeret hiány, latinos telibe @arás, after sale / szerviz lazán kezelve. Feléjük ez nem ritka állítólag...
Szóval el tudom képzelni, hogy itt is ilyesmi lehet mögötte.
köze nincs hozzá.
 
Egy vélemény, hogy vajon miért megy olyan lassan a törökökkel a gidrán téma.

Minálunk egy évbe telt míg egy komolyabb hibás török géphez végre megérkezett tőlük a pót rész egység. Addigra mi már el is felejtettük a hibát, mert házon belül megjavítottuk végül.
Okok: nyelvismeret hiány, latinos telibe @arás, after sale / szerviz lazán kezelve. Feléjük ez nem ritka állítólag...
Szóval el tudom képzelni, hogy itt is ilyesmi lehet mögötte.
Eddig azon ment a szarakodás, hogy ki mit gyártson, de ez megoldódni látszik szóval már csak le kéne hívni őket a keretszerződésből.
 
Egy vélemény, hogy vajon miért megy olyan lassan a törökökkel a gidrán téma.

Minálunk egy évbe telt míg egy komolyabb hibás török géphez végre megérkezett tőlük a pót rész egység. Addigra mi már el is felejtettük a hibát, mert házon belül megjavítottuk végül.
Okok: nyelvismeret hiány, latinos telibe @arás, after sale / szerviz lazán kezelve. Feléjük ez nem ritka állítólag...
Szóval el tudom képzelni, hogy itt is ilyesmi lehet mögötte.
Miböl gondolod hogy a török a hunyó? :eek:

Amibe nem nyúlt bele a magyar azok átadva,kikèpzès hegyeken vannak.
Kb nincs olyan hír a honvèdsègben ahol ne lennènek ott. Az a 10 db.

Amibe belenyúlunk, az nem halad.
 
Egy vélemény, hogy vajon miért megy olyan lassan a törökökkel a gidrán téma.

Minálunk egy évbe telt míg egy komolyabb hibás török géphez végre megérkezett tőlük a pót rész egység. Addigra mi már el is felejtettük a hibát, mert házon belül megjavítottuk végül.
Okok: nyelvismeret hiány, latinos telibe @arás, after sale / szerviz lazán kezelve. Feléjük ez nem ritka állítólag...
Szóval el tudom képzelni, hogy itt is ilyesmi lehet mögötte.
nem akarok geci lenni deeeee:
c885de6b70164fb1d66cfef4258e0632.gif
 
Egy vélemény, hogy vajon miért megy olyan lassan a törökökkel a gidrán téma.

Minálunk egy évbe telt míg egy komolyabb hibás török géphez végre megérkezett tőlük a pót rész egység. Addigra mi már el is felejtettük a hibát, mert házon belül megjavítottuk végül.
Okok: nyelvismeret hiány, latinos telibe @arás, after sale / szerviz lazán kezelve. Feléjük ez nem ritka állítólag...
Szóval el tudom képzelni, hogy itt is ilyesmi lehet mögötte.

Mondjátok azt nekik, hogy olyan trehányok, mint a görögök! ;)
 
Talán még nem volt a Doppeladler

Ungarn kauft MRAPs Nurol Makina Ejder Yalçın

topikból:
https://www.doppeladler.com/da/forum/viewtopic.php?t=797&start=10
prodpicture_182.jpg

PK-2NM (GIDRAN) is the newest Comand & Control vehicle of the Hungarian Defence Forces. The equipment is based on a tactical armored combat vehicle, but the communication system is a derivative version of the earlier BTR based Hungarian military info-communication station. During this development the design team made some simplifications in order to fit necessary radio, IT and intercom kits into the smaller room, but also made some improvement like building in a high capacity MIMO software based radio as a plus. As a result, this system is capable to work as a platoon or company level C2 info-communication center, providing tactical and long-range secure radio voice and data communications in HF, VHF and microwave frequency bands. There are seats for 9 military personnel on board, 5 of them are able to control all built in radio equipment via the intercom. HM ArmCom supplied 10 pieces of PK-2NM Command & Control vehicle for HDF in 2020.

HM Armcom Zrt.
Dózsa György út 63/A., 2100 Gödöllő., Hungary *
Tel.: +36 28 422 119 * Fax: +36 28 422 120
* [email protected]
 
Az Ejder Yalçin Block 4+ verzió harcjárművek kommunikációs integrációja nemzetközi környezetben:
https://real-j.mtak.hu/15717/31/HT_2021_55_06.pdf

"A Gidrán modell elsősorban támogató feladatra alkalmazható, de ettől függetlenül a beépített kommunikációs rendszerelemek jóval szélesebb körben képesek ellátni feladataikat.

A járművet 2 db, 50 W adóteljesítményű, ultra rövid hullámú (URH) harcászati rádióval, valamint 1 db 150 W adóteljesítményű rövidhullámú (RH) rádióval szerelték fel. Az eszközök antennái a jármű tetején kaptak helyet. A Kongsberg MV–300 többfunkciós, 30–88 MHz frekvenciasávban üzemelő, beszéd- és adatátviteli célra szolgáló digitális rádió adó-vevő berendezés. A műszer a beszédet analóg vagy digitális üzemmódban továbbítja. A digitális üzemmód fix frekvenciát, vagy frekvenciaugrásos eljárást használhat az adáshoz. A rádió képes kommunikálni a hagyományos analóg FM-rádiókkal is.

A Kongsberg MV–300 URH rádió gépjárműbe telepítve az alábbi fő egységekből áll:
• rádióvezérlő terminál – RCT;
• adó-vevő – TRX;
• beépítőegység – MBU;
• teljesítményerősítő – PA;
• Cosite Filter – CSFU.

A készletbe tartozik egy Harris gyártmányú Falcon-II AN/PRC–150 (C) 20 W-os rádióberendezés és egy RF–5833H 150 W-os járműfedélzeti erősítő, beszéd- és adatátviteli célra szolgáló többfunkciós, félduplex digitális rádió adóvevő rendszer. Az eszköz 1,6–29,9999 MHz rövidhullámú és a 30–59,9999 MHz ultrarövidhullámú frekvenciasávban üzemel. Funkcionális képességei lehetővé teszik, hogy a rádiót különböző felhasználói igények kielégítésére használják. Az eszköz az emberi beszédet digitális vagy analóg üzemmódban továbbítja. A digitális üzemmód fix frekvenciát vagy frekvenciaugrásos eljárást alkalmazhat az adáshoz, a rádió azonban képes kommunikálni a hagyományos analóg rádiókkal is.
A rádió moduláris felépítésű, lehetővé téve számos konfiguráció kiépítését, és különböző felhasználói igények kielégítését. A rádiórendszernek minden konfigurációban része egy hordozható rádiókészülék a hozzá tartozó, levehető kijelző- és vezérlőegységgel (KDU – Keypad Display Unit). Ezt konfigurációnként különböző további egységek egészíthetik ki.

A Harris Falcon-II AN/PRC–150 RH rádió gépjárműbe telepítve az alábbi fő egységekből áll:
• AN/PRC–150 (C) rádió adó-vevő a KDU-val;
• RF–5833H 150W-os járműfedélzeti erősítő;
• RF– 5382A antennaillesztő;
• a beépítéshez szükséges segédanyagok.

A kor elvárásainak megfelelően, minden jármű rendelkezik egységes digitális rádiótávközlő rendszer- (EDR), valamint szoftvervezérelt rádió- (SDR – Software Defined Radio) előkészítéssel. Mind a külső, mind a belső hang- és adatkapcsolatokat a Magyar Honvédségben rendszeresített Fonet belső kommunikációs rendszer kezeli, amelynek legújabb generációjával látták el az eszközöket a folyamatos és stabil kommunikáció biztosítása érdekében. A korábbi verzióktól eltérően, ez az egység képes egyetlen kezelőszerv segítségével 2 felhasználót is kiszolgálni, így a küzdőtér 5 fős személyzetének elegendő volt 3 kezelőszervet kialakítani, amely jelentős helymegtakarítást, és egyszerűbb kábelezési feladatot eredményezett. A kommunikációs rendszer adatkapcsolatát egy, a parancsnoki munkahelyen kialakított, felhajtható billentyűzettel rendelkező, erősített kivitelű tablet biztosítja."
 
Az Ejder Yalçin Block 4+ verzió harcjárművek kommunikációs integrációja nemzetközi környezetben:
https://real-j.mtak.hu/15717/31/HT_2021_55_06.pdf

"A Gidrán modell elsősorban támogató feladatra alkalmazható, de ettől függetlenül a beépített kommunikációs rendszerelemek jóval szélesebb körben képesek ellátni feladataikat.

A járművet 2 db, 50 W adóteljesítményű, ultra rövid hullámú (URH) harcászati rádióval, valamint 1 db 150 W adóteljesítményű rövidhullámú (RH) rádióval szerelték fel. Az eszközök antennái a jármű tetején kaptak helyet. A Kongsberg MV–300 többfunkciós, 30–88 MHz frekvenciasávban üzemelő, beszéd- és adatátviteli célra szolgáló digitális rádió adó-vevő berendezés. A műszer a beszédet analóg vagy digitális üzemmódban továbbítja. A digitális üzemmód fix frekvenciát, vagy frekvenciaugrásos eljárást használhat az adáshoz. A rádió képes kommunikálni a hagyományos analóg FM-rádiókkal is.

A Kongsberg MV–300 URH rádió gépjárműbe telepítve az alábbi fő egységekből áll:
• rádióvezérlő terminál – RCT;
• adó-vevő – TRX;
• beépítőegység – MBU;
• teljesítményerősítő – PA;
• Cosite Filter – CSFU.

A készletbe tartozik egy Harris gyártmányú Falcon-II AN/PRC–150 (C) 20 W-os rádióberendezés és egy RF–5833H 150 W-os járműfedélzeti erősítő, beszéd- és adatátviteli célra szolgáló többfunkciós, félduplex digitális rádió adóvevő rendszer. Az eszköz 1,6–29,9999 MHz rövidhullámú és a 30–59,9999 MHz ultrarövidhullámú frekvenciasávban üzemel. Funkcionális képességei lehetővé teszik, hogy a rádiót különböző felhasználói igények kielégítésére használják. Az eszköz az emberi beszédet digitális vagy analóg üzemmódban továbbítja. A digitális üzemmód fix frekvenciát vagy frekvenciaugrásos eljárást alkalmazhat az adáshoz, a rádió azonban képes kommunikálni a hagyományos analóg rádiókkal is.
A rádió moduláris felépítésű, lehetővé téve számos konfiguráció kiépítését, és különböző felhasználói igények kielégítését. A rádiórendszernek minden konfigurációban része egy hordozható rádiókészülék a hozzá tartozó, levehető kijelző- és vezérlőegységgel (KDU – Keypad Display Unit). Ezt konfigurációnként különböző további egységek egészíthetik ki.

A Harris Falcon-II AN/PRC–150 RH rádió gépjárműbe telepítve az alábbi fő egységekből áll:
• AN/PRC–150 (C) rádió adó-vevő a KDU-val;
• RF–5833H 150W-os járműfedélzeti erősítő;
• RF– 5382A antennaillesztő;
• a beépítéshez szükséges segédanyagok.

A kor elvárásainak megfelelően, minden jármű rendelkezik egységes digitális rádiótávközlő rendszer- (EDR), valamint szoftvervezérelt rádió- (SDR – Software Defined Radio) előkészítéssel. Mind a külső, mind a belső hang- és adatkapcsolatokat a Magyar Honvédségben rendszeresített Fonet belső kommunikációs rendszer kezeli, amelynek legújabb generációjával látták el az eszközöket a folyamatos és stabil kommunikáció biztosítása érdekében. A korábbi verzióktól eltérően, ez az egység képes egyetlen kezelőszerv segítségével 2 felhasználót is kiszolgálni, így a küzdőtér 5 fős személyzetének elegendő volt 3 kezelőszervet kialakítani, amely jelentős helymegtakarítást, és egyszerűbb kábelezési feladatot eredményezett. A kommunikációs rendszer adatkapcsolatát egy, a parancsnoki munkahelyen kialakított, felhajtható billentyűzettel rendelkező, erősített kivitelű tablet biztosítja."
Akkor ez egy amerikai-norvég-lengyel hibrid?
 
Akkor ez egy amerikai-norvég-lengyel hibrid?
amerikai norvég lengyel magyar elemekből összerakott rendszer. Lego mint a griff ami a piacon elérhető az a piacról be lett szerezve ami nem elérhető vagy kritikus elem vagy túl drága és mi is előtudjuk állítanai az hazai benne ahogy az összerintegrálása is hazai. a régi bevált rendszerek alapjaira építve azokhoz társított újabb eszközök rendszerekkel való frissítéssel.