[HUN] Ejder Yalcin / Gidrán 4x4

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 583
46 658
113
  • Tetszik
Reactions: Kávé and Venom85

Ocses

Well-Known Member
2018. szeptember 29.
6 414
14 500
113
Csak azt felejti el megmagyarázni, hogy miért fontosabb nekünk a Yürök mint a Gidrán. A kettő koppra ugyanazt tudja, csak a Gidrán angyobb méretű mint a Yürök.
Pl terepjáró kèpessègük nem ugyanolyan.
A mèretükből adódva meg nem ugyanarra jók.
Mert ha igen akkor mègjobban elbasztuk. Hisz ha koppra ugyanazt tudja, akkor a jobb terepjáró kèpessègűt kellett volna venni.

De ez megint csak egy kretèn politikus kinyilatkozása.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 642
77 611
113
Pl terepjáró kèpessègük nem ugyanolyan.
A mèretükből adódva meg nem ugyanarra jók.
Mert ha igen akkor mègjobban elbasztuk. Hisz ha koppra ugyanazt tudja, akkor a jobb terepjáró kèpessègűt kellett volna venni.

De ez megint csak egy kretèn politikus kinyilatkozása.
Alapvetően tudják/nem tudják ugyanazt.
Egyik sem arra van, hogy támadj vagy védekezz vele. Amit leírtak neki "hibaként" a Gidránnal kapcsolatban az ugyanúgy fennáll a Yüröknél is. Egyik sem klasszikus APC.
 
  • Tetszik
Reactions: Bálint

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
786
1 940
93
Alapvetően tudják/nem tudják ugyanazt.
Egyik sem arra van, hogy támadj vagy védekezz vele. Amit leírtak neki "hibaként" a Gidránnal kapcsolatban az ugyanúgy fennáll a Yüröknél is. Egyik sem klasszikus APC.
Az ukrán videókban is látszik, hogy mennyire hasznos bármi, amivel pár embert és a felszerelésüket el lehet szállítani gyorsan A-ból B-be. Kb. katonai taxik. A legtöbb jármű nem a tűzvonalban mozog, átcsoportosításhoz, ellátmány, felszerelés szállításához, vagy épp gyors kivonáshoz kell.
Ilyen szempontból aranyat érnek a civil pickup-ok, a használható SUV-ok, de még egy jó kombi is. (Pl. a mi Citroen C5-ösünk a szintszabályozható hidro-pneumatikus felfüggesztéssel még gyatrább 4x4-es SUV-okat is megalázna. Akinek nem volt hidrós Citromja, annak fogalma sincs mennyivel többet tud szorult helyzetben, mint egy hagyományos felfüggesztés)
Szóval kell a sok jármű segédszerepbe. Ha nem tűzvonalban mozog, akkor pedig az aknavédelem fontosabb, mint a tűzállóság.

Ezért írtam már korábban is, hogy én fejlesztenék olyan repülő drónt, ami képes ellátmányt vagy egy embert szállítani, kimenteni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 642
77 611
113
Az ukrán videókban is látszik, hogy mennyire hasznos bármi, amivel pár embert és a felszerelésüket el lehet szállítani gyorsan A-ból B-be. Kb. katonai taxik. A legtöbb jármű nem a tűzvonalban mozog, átcsoportosításhoz, ellátmány, felszerelés szállításához, vagy épp gyors kivonáshoz kell.
Ilyen szempontból aranyat érnek a civil pickup-ok, a használható SUV-ok, de még egy jó kombi is. (Pl. a mi Citroen C5-ösünk a szintszabályozható hidro-pneumatikus felfüggesztéssel még gyatrább 4x4-es SUV-okat is megalázna. Akinek nem volt hidrós Citromja, annak fogalma sincs mennyivel többet tud szorult helyzetben, mint egy hagyományos felfüggesztés)
Szóval kell a sok jármű segédszerepbe. Ha nem tűzvonalban mozog, akkor pedig az aknavédelem fontosabb, mint a tűzállóság.

Ezért írtam már korábban is, hogy én fejlesztenék olyan repülő drónt, ami képes ellátmányt vagy egy embert szállítani, kimenteni.
Ne keverd össze a szükségmegoldásokat a valódi megoldásokkal.
 
  • Vicces
Reactions: Pogány

Vlad

Well-Known Member
2020. november 22.
1 886
7 124
113
ASELSAN torony a magyar Ejder Yalçın számára

️ SSB:

Megtartottuk a Nurol Makina cég által Magyarországra exportálandó 56 Ejder Yalçın páncélozott taktikai jármű Magyarországra történő exportjához szükséges lövegtorony és lőállás célrendszerének aláírási ceremóniáját.

Nagy jelentőséget tulajdonítunk a vállalataink közötti együttműködésnek, amely nagyon fontos exportunk szempontjából.

Úgy gondoljuk, hogy a hasonló együttműködések, közös tanulmányok és megállapodások száma a következő napokban még tovább fog növekedni. Ily módon növelni fogjuk védelmi ipari vállalataink közös hozzájárulását országunk fejlődéséhez.

 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
20 240
67 201
113
Ne keverd össze a szükségmegoldásokat a valódi megoldásokkal.
Én egyszerűen nem hiszlek el. :D

Zajlott lejegyzetten és olvashatón, és ma zajlik a szemed előtt akárhány háború, azok minden szükségmegoldásával, hogy a háború zajoljék még és te rendületlenül hiszel abban, hogy az az összes háború extrém kivétel volt és faszság egyáltalán gondolni is előre a szükséges opciókra amikre a példákat láthatod ezekben a háborúkban. Semmi tanulási készség és rendületlenül hiszel abban is, hogy akiben van ilyen készség, az hülye, mert a háborúra nem kell felkészülni a pár zlj modern technikánál jobban, előre dolgozni, gondolni a szükségekre faszság. És persze mindenki mással van baj. :D
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 438
120 955
113
ASELSAN torony a magyar Ejder Yalçın számára

️ SSB:

Megtartottuk a Nurol Makina cég által Magyarországra exportálandó 56 Ejder Yalçın páncélozott taktikai jármű Magyarországra történő exportjához szükséges lövegtorony és lőállás célrendszerének aláírási ceremóniáját.

Nagy jelentőséget tulajdonítunk a vállalataink közötti együttműködésnek, amely nagyon fontos exportunk szempontjából.

Úgy gondoljuk, hogy a hasonló együttműködések, közös tanulmányok és megállapodások száma a következő napokban még tovább fog növekedni. Ily módon növelni fogjuk védelmi ipari vállalataink közös hozzájárulását országunk fejlődéséhez.

Na csak kibújt a szög a tavalyi rendelésről is, csodálkoztam is hogy nem jelentik be.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 075
10 232
113
Az ukrán videókban is látszik, hogy mennyire hasznos bármi, amivel pár embert és a felszerelésüket el lehet szállítani gyorsan A-ból B-be. Kb. katonai taxik. A legtöbb jármű nem a tűzvonalban mozog, átcsoportosításhoz, ellátmány, felszerelés szállításához, vagy épp gyors kivonáshoz kell.
Ilyen szempontból aranyat érnek a civil pickup-ok, a használható SUV-ok, de még egy jó kombi is. (Pl. a mi Citroen C5-ösünk a szintszabályozható hidro-pneumatikus felfüggesztéssel még gyatrább 4x4-es SUV-okat is megalázna. Akinek nem volt hidrós Citromja, annak fogalma sincs mennyivel többet tud szorult helyzetben, mint egy hagyományos felfüggesztés)
Szóval kell a sok jármű segédszerepbe. Ha nem tűzvonalban mozog, akkor pedig az aknavédelem fontosabb, mint a tűzállóság.

Ezért írtam már korábban is, hogy én fejlesztenék olyan repülő drónt, ami képes ellátmányt vagy egy embert szállítani, kimenteni.
Azért a C5-terepjarasat ne eroltesd. Az élettartam csökken, és minden sarban beragad. Mi már rangattunk olyat sarbol Skoda Fabiaval, ami kibaszott vicces volt.
Sőt, a szlovák vasutasok meg rángattak Fabiaval biztosító berendezések kollégák által beragasztott Dacia dustert is, amire energy saver gumit rakott a cegvezetes sporolasbol. Jaj, ott is hogy röhögtem.
Bármelyik picit emelt, négykerék és suv jobb terepre, de egy hadsereg háború előtt vegyen pár ezer Toyota pickupot. A háború költségeihez képest pina füst költség.
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
786
1 940
93
Ne keverd össze a szükségmegoldásokat a valódi megoldásokkal.
Azért a C5-terepjarasat ne eroltesd. Az élettartam csökken, és minden sarban beragad. Mi már rangattunk olyat sarbol Skoda Fabiaval, ami kibaszott vicces volt.
Sőt, a szlovák vasutasok meg rángattak Fabiaval biztosító berendezések kollégák által beragasztott Dacia dustert is, amire energy saver gumit rakott a cegvezetes sporolasbol. Jaj, ott is hogy röhögtem.
Bármelyik picit emelt, négykerék és suv jobb terepre, de egy hadsereg háború előtt vegyen pár ezer Toyota pickupot. A háború költségeihez képest pina füst költség.
Ahh! Nagyon félrement a lényeg. Lehet én nem voltam elég egyértelmű. Rohadtul nem azt mondtam, hogy vegyünk kombi C5-öket a seregnek. Sőt, én sem terepezek vele, de biza mentem már vele olyan helyen (nem sárban) ahol sok SUV tulaj elsápadna. (lásd Honda CR-V svéd teszt a kamu 4x4-ről)
A pár ezer pickup ott van a civil szférában.
Én arról beszéltem - bár ezek szerint lehet túl bonyolultan - hogy igenis kell a sok Gidrán, NMS kiegészítő jármű. Mint ahogy @Negan is emlegeti, hogy a teherautó is van olyan fontos, mint ami tud lőni.

Egyébként ettől függetlenül én nem nézem le a szükségmegoldásokat sem. Egy "normális", elhúzódó háborúban idővel egyre több kell! Az ukrán nem "normális", proxi háború világháborús gazdasági erőfeszítésekkel.
Ha viszont két M.o. kaliberű ország esik egymásnak anélkül, hogy a fél világ támogatja őket, akkor gyorsan elfogynak a valódi megoldások. Ilyenkor fontos, a kisipar, a kreativitás és az alkalmazkodóképesség.
Az amik Vietnámban 2. vh-s A-1-eseket, B-26-osokat, C-47-eseket stb. használtak (AC-47, majd AC-119 végül AC-130, az egész gunship program a szükségmegoldások koronázatlan királya). A zsidók egész 20. századi hadtörténete hemzseg az okos, kényszerű szükségmegoldásoktól. A jugó T-34-esekről és a beröffentett múzeumi tankokról már nem is beszélve.
De ha itt valaki 15-20 éve azt mondja, hogy menjünk rá a kisméretű drónok fejlesztésére, rendszeresítésére mert az game-changer, lehet nagy lett volna a röhögés.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 362
31 637
113
Ahh! Nagyon félrement a lényeg. Lehet én nem voltam elég egyértelmű. Rohadtul nem azt mondtam, hogy vegyünk kombi C5-öket a seregnek. Sőt, én sem terepezek vele, de biza mentem már vele olyan helyen (nem sárban) ahol sok SUV tulaj elsápadna. (lásd Honda CR-V svéd teszt a kamu 4x4-ről)
A pár ezer pickup ott van a civil szférában.
Én arról beszéltem - bár ezek szerint lehet túl bonyolultan - hogy igenis kell a sok Gidrán, NMS kiegészítő jármű. Mint ahogy @Negan is emlegeti, hogy a teherautó is van olyan fontos, mint ami tud lőni.

Egyébként ettől függetlenül én nem nézem le a szükségmegoldásokat sem. Egy "normális", elhúzódó háborúban idővel egyre több kell! Az ukrán nem "normális", proxi háború világháborús gazdasági erőfeszítésekkel.
Ha viszont két M.o. kaliberű ország esik egymásnak anélkül, hogy a fél világ támogatja őket, akkor gyorsan elfogynak a valódi megoldások. Ilyenkor fontos, a kisipar, a kreativitás és az alkalmazkodóképesség.
Az amik Vietnámban 2. vh-s A-1-eseket, B-26-osokat, C-47-eseket stb. használtak (AC-47, majd AC-119 végül AC-130, az egész gunship program a szükségmegoldások koronázatlan királya). A zsidók egész 20. századi hadtörténete hemzseg az okos, kényszerű szükségmegoldásoktól. A jugó T-34-esekről és a beröffentett múzeumi tankokról már nem is beszélve.
De ha itt valaki 15-20 éve azt mondja, hogy menjünk rá a kisméretű drónok fejlesztésére, rendszeresítésére mert az game-changer, lehet nagy lett volna a röhögés.
Helyzet az,hogy volt mar ilyen magyar elgondolas 30 ve is....Szojka PNRbol már elgondoltak kamikaze valtozatot is.
De gyakorlati fejlesztes nem volt.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 642
77 611
113
Ahh! Nagyon félrement a lényeg. Lehet én nem voltam elég egyértelmű. Rohadtul nem azt mondtam, hogy vegyünk kombi C5-öket a seregnek. Sőt, én sem terepezek vele, de biza mentem már vele olyan helyen (nem sárban) ahol sok SUV tulaj elsápadna. (lásd Honda CR-V svéd teszt a kamu 4x4-ről)
A pár ezer pickup ott van a civil szférában.
Én arról beszéltem - bár ezek szerint lehet túl bonyolultan - hogy igenis kell a sok Gidrán, NMS kiegészítő jármű. Mint ahogy @Negan is emlegeti, hogy a teherautó is van olyan fontos, mint ami tud lőni.

Egyébként ettől függetlenül én nem nézem le a szükségmegoldásokat sem. Egy "normális", elhúzódó háborúban idővel egyre több kell! Az ukrán nem "normális", proxi háború világháborús gazdasági erőfeszítésekkel.
Ha viszont két M.o. kaliberű ország esik egymásnak anélkül, hogy a fél világ támogatja őket, akkor gyorsan elfogynak a valódi megoldások. Ilyenkor fontos, a kisipar, a kreativitás és az alkalmazkodóképesség.
Az amik Vietnámban 2. vh-s A-1-eseket, B-26-osokat, C-47-eseket stb. használtak (AC-47, majd AC-119 végül AC-130, az egész gunship program a szükségmegoldások koronázatlan királya). A zsidók egész 20. századi hadtörténete hemzseg az okos, kényszerű szükségmegoldásoktól. A jugó T-34-esekről és a beröffentett múzeumi tankokról már nem is beszélve.
De ha itt valaki 15-20 éve azt mondja, hogy menjünk rá a kisméretű drónok fejlesztésére, rendszeresítésére mert az game-changer, lehet nagy lett volna a röhögés.
Biztos feltűnt, hogy nemhogy rendes de semmilyen háborút nem vívunk. Szóval miért is akarsz szükségmegoldasokat erőltetni?