Persze, lesz szükségmegoldás egy elhúzódó háborúban.Ahh! Nagyon félrement a lényeg. Lehet én nem voltam elég egyértelmű. Rohadtul nem azt mondtam, hogy vegyünk kombi C5-öket a seregnek. Sőt, én sem terepezek vele, de biza mentem már vele olyan helyen (nem sárban) ahol sok SUV tulaj elsápadna. (lásd Honda CR-V svéd teszt a kamu 4x4-ről)
A pár ezer pickup ott van a civil szférában.
Én arról beszéltem - bár ezek szerint lehet túl bonyolultan - hogy igenis kell a sok Gidrán, NMS kiegészítő jármű. Mint ahogy @Negan is emlegeti, hogy a teherautó is van olyan fontos, mint ami tud lőni.
Egyébként ettől függetlenül én nem nézem le a szükségmegoldásokat sem. Egy "normális", elhúzódó háborúban idővel egyre több kell! Az ukrán nem "normális", proxi háború világháborús gazdasági erőfeszítésekkel.
Ha viszont két M.o. kaliberű ország esik egymásnak anélkül, hogy a fél világ támogatja őket, akkor gyorsan elfogynak a valódi megoldások. Ilyenkor fontos, a kisipar, a kreativitás és az alkalmazkodóképesség.
Az amik Vietnámban 2. vh-s A-1-eseket, B-26-osokat, C-47-eseket stb. használtak (AC-47, majd AC-119 végül AC-130, az egész gunship program a szükségmegoldások koronázatlan királya). A zsidók egész 20. századi hadtörténete hemzseg az okos, kényszerű szükségmegoldásoktól. A jugó T-34-esekről és a beröffentett múzeumi tankokról már nem is beszélve.
De ha itt valaki 15-20 éve azt mondja, hogy menjünk rá a kisméretű drónok fejlesztésére, rendszeresítésére mert az game-changer, lehet nagy lett volna a röhögés.
Megjegyzem, az A1 Skyraider egy tökéletes gép volt arra amire használni akarták, a 2000-es évek közepéig lehetett volna velük olcsón bombázni a demokrácia ellenségeit. Vietnámban ötnél többet biztos hogy nem lőtt le a rakétás légvédelem meg az ellenséges vadászok. Terhelhetőségben verte a Gripent, hatótávban meg körberöhögte volna. Perfekt volt.