1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Diskurzus a(z) 'Szállító repülőgépek' témában - arcas által indítva @ 2020. november 17..

  1. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ez nekem gyanus, hogy ez az Embraernek egy masik grafikaja... az elozo oldalakon mar betettem a weboldalon levot, azon is listazzak a Boxert, de en halvanyan emlekszem erre a narancs designos infografikara is valahonnan...
     
    vasszekely likes this.
  2. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Nyilvánvaló elírás volt de ezen jót nevettem szerintem ilyen paraméterek mellett nincs párja ennek a gépnek az egész naprendszerben sem,tényleg jó üzletet kötöttünk ezeknek a gépeknek a megvételével:)

    "A gép „lelke” a 185 méter hosszú, 3,45 méter széles és 2,95 méter magas tehertér, ":)
     
    endre, fishbed, tindalos and 3 others like this.
  3. kamm

    kamm Well-Known Member

    "A gép „lelke” a 185 méter hosszú, 3,45 méter széles és 2,95 méter magas tehertér,"

    Az meg szep kis teherter lenne, 185 meteres... :D :D :D
     
    Wilson likes this.
  4. vasszekely

    vasszekely Well-Known Member

    Az osztrákok kreatív felhasználók :)
     
  5. vasszekely

    vasszekely Well-Known Member

    A Lockheed Martin fel is adta az egészet a pics@ba.
     
    pöcshuszár and Wilson like this.
  6. kamm

    kamm Well-Known Member

    Honvedelem.hu:

    "A repülőgép önvédelméről a vevő kívánságának megfelelően beépített elektronikai hadviselési rendszer (Portugália az izraeli Elbit Systems integrált megoldását választotta gépeihez) , infra- és radarcsapda-szórók, radar- és lézerbesugárzásjelző gondoskodhat."

    Egyreszt a brazilok (Embraer) valasztotta anno az Elbitet (ketlem, hogy a portugalok varialnanak rajta), masreszt viszont ez ugy hangzik, mintha implicit az moondja, hogy nalunk ez meg nem dolt el...?
    Avagy csak kommunikacios zavar...?
     
  7. vasszekely

    vasszekely Well-Known Member

    Ahogy a 185 méter.
     
  8. Gaudi

    Gaudi Well-Known Member

    Nálunk valami beteges beidegződés miatt műszerfalfotók se készülhetnek, szóval érted. Adott esetben a cikket író lehet nem tudja, de simán valószínűbb, hogy a szokásos titkolózósdiról van szó. Majd mikor megjön, akkor kiderül, de akkor se lehet majd róla beszélni. Agyrém.
     
    endre, alfa74 and kamm like this.
  9. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Agyrem de dolgozzon meg az infojert az ekit erdekel. Lehet hogy csak egy nemzetbiztonsagist kot le egy ket napra az info megszerzese es par ezer € roba kerul csak de adja mar ki az akit erdekel es ne adjuk meg ingyen...
     
    zeal likes this.
  10. kamm

    kamm Well-Known Member

    En ezt nem ertem. Az oke, hogy esetleg vannak specializalt dolgok, ami miatt bizonyos szogbol nem lehet dolgokat fotozni avagy helyseget fotozni stb - ez rendben van. De az ilyen titkolozosdi igazabol ongol, mert pont a marketingerteke vesz el, amivel toborozhatnak az uj katonakat...

    Ugyan, ez hulyeseg. Attol, hogy annyit mondanak, hogy az Elbittel jon, attol meg szamos, nem publikus konfigolhato opcio lehet benne, az elado erdekes is, hogy ne mondja meg, mit vett esetleg a masik.
     
    alfa74 and Gaudi like this.
  11. Gaudi

    Gaudi Well-Known Member

    Igazad lenne, ha nem tudná az összes szolgálat pontosan és részletesen, hogy mi lesz a gépben.
     
    endre likes this.
  12. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Tudja mert utannajart kifizette a kifizetni valot ha mast nem a felderito beret es akinrk az infot jelentette es aki jelntette es aki a vegen elolvasta katagolizalta krtonozta megosztotta... Aki addig se foglalkozott massal.
     
  13. emel

    emel Well-Known Member

    Nem, egy sugárhajtómű minden forgórészének csak egyféle forgásiránya létezik (bár ezen belül egyes hajtóműveken már vannak egyes forgórészek amik ellenirányba forognak). A reverz/sugárfék azt jelenti, hogy a leszállás utáni kigurulásnál a turbina utáni gázáram kivezető útját befelé nyíló lemezekkel lezárják, ugyanakkor kinyíló ajtókkal/lemezekkel oldalt-előre irányba terelik a gázáramot. Vagyis ilyenkor újra gázt adva a hajtómű nem tol/gyorsít, hanem a gázsugarat előre terelve fékez/lassít. Ezzel egyrészt kíméljük a gumikat, kerékfékeket, gyorsabban lefékezhető a gép és kifordulhat a pályáról, vagyis sűríthető a pálya forgalma is ami egy nagy forgalmú reptérnél sokat számít. Ráadásul ha vizes, havas a pálya, akkor a reverz sokkal hatásosabb is mint a kerékfék.
     
    endre, fishbed, alfa74 and 4 others like this.
  14. kamm

    kamm Well-Known Member

    :) Kicsit feljebb irtam,,hogy faradt vicc volt hajnal 2 utan, de azert koszi, jo kis leiras. :)
     
    emel likes this.
  15. kamm

    kamm Well-Known Member

    Le foglak hervasztani: ez mar nem 1986, ennek nulla jelentosege van, ugyanis ezek a dolgok ma mar par klikkel megtalalhatok barmelyik mezei analyst altal is, plane, ha elofizetnek ipari-kereskedelmi adatbazis-szolgaltatasokra, utana pedig a belso adabazison belul mindenkinek elerheto azonnal, nincs semmi extra 'jelentes', meg kategorizalas, plane "kartonozas" stb. :)
     
    endre, alfa74, krisss and 1 other person like this.
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ez, hogy az Elbit izraeli cég gyártotta EW rendszer is lesz esetleg a gépen, sőt akár még a konkrét típust is megadják, nem képezheti ma már nemzetbiztonsági szintű titkolózás tárgyát, révén, az ilyesmit a nagy légiszalonokon elérhető prospektusokban külön is szokták taglalni.
    Ahogy minden kisiskolás tudja, hogy a magyar Gripeneken a Litening TGP melyik verziója van integrálva.
    De arról már tényleg fogalma sincs senkinek, hogy ezek a ketyerék miket is tudnak. Mikor véletlenül hall az ember egy-két távolról sem releváns pletykát, hogy egyik-másik funkciója ennek a berendezésnek valójában mire is képes, csak les, mert ezeket bizony a pársoros katalógus adatokból még nagy fantáziával se lehetett volna kikövetkeztetni.
    Maradjunk annyiban, hogy korunk avionikája és EW színvonala olyan, hogy a valós képességeiket már nagyon nehezen (se) silabizálhatja ki a nép egyszerű adófizető fia csak azért, mert le van írva az adott rendszer pontos kereskedelmi típusjelölése.
     
    endre, anti70, fishbed and 5 others like this.
  17. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Hat akkor itt mieret merul fel megammyi kerdes? Miert nem kilkkelsz 1-2 at es maris megvan ami titkos :) miett nem tusz sok mindenrol semmit ha csak par klikk mikozbe azt is megadjak mit keres /felderito falcon pl./
    Nem lehetetlen kideriteni ezeket denem par klikk es 0€m
     
  18. arcas

    arcas Well-Known Member

    Ó, Pápán a C-17-nél e köré épült minden védelmi dolog...kerités, kamerarendszer, amerikai jelenlét, stb. stb. stb. pedig hát...ahogyan irod is...
     
  19. kamm

    kamm Well-Known Member

    Szakadj mar el a szelsosegektol es olvasd mar el a kommentem ujra. A mondandom lenyege az volt, hogy egyaltalan nem akkora ktg, mint ahogyan azt te elkepzeled, kulonosen nem az elofizeteses iparagi informacios szolgaltatasokkal. Ugyanezt magyarazta @Gaudi is, hogy akiknek szamitana, azoknak ugyis megvan, ehhez tettem hozza, hogy minimalis erofeszites beszerezni az amugy publikus szinten kozzeteheto informaciot (pl hogy Elbit lesz.)
    Amit joval bonyolultabb - es dragabb - lenne megszedrezni, az a konkret konfiguracio, de azt nem is keri senki, hogy publikus legyen.
     
    endre likes this.
  20. kamm

    kamm Well-Known Member

    Errol van szo. A gyartot stb kozze lehet tenni, mast nem muszaj. :)
     
    Parapitecus likes this.

Ezen oldal megosztása