[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 811
8 752
113
Ez nekem gyanus, hogy ez az Embraernek egy masik grafikaja... az elozo oldalakon mar betettem a weboldalon levot, azon is listazzak a Boxert, de en halvanyan emlekszem erre a narancs designos infografikara is valahonnan...
Az osztrákok kreatív felhasználók :)
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 811
8 752
113
Nyilvánvaló elírás volt de ezen jót nevettem szerintem ilyen paraméterek mellett nincs párja ennek a gépnek az egész naprendszerben sem,tényleg jó üzletet kötöttünk ezeknek a gépeknek a megvételével:)

"A gép „lelke” a 185 méter hosszú, 3,45 méter széles és 2,95 méter magas tehertér, ":)
A Lockheed Martin fel is adta az egészet a pics@ba.
 
K

kamm

Guest
Honvedelem.hu:

"A repülőgép önvédelméről a vevő kívánságának megfelelően beépített elektronikai hadviselési rendszer (Portugália az izraeli Elbit Systems integrált megoldását választotta gépeihez) , infra- és radarcsapda-szórók, radar- és lézerbesugárzásjelző gondoskodhat."

Egyreszt a brazilok (Embraer) valasztotta anno az Elbitet (ketlem, hogy a portugalok varialnanak rajta), masreszt viszont ez ugy hangzik, mintha implicit az moondja, hogy nalunk ez meg nem dolt el...?
Avagy csak kommunikacios zavar...?
 

vasszekely

Well-Known Member
2020. május 9.
4 811
8 752
113
Honvedelem.hu:

"A repülőgép önvédelméről a vevő kívánságának megfelelően beépített elektronikai hadviselési rendszer (Portugália az izraeli Elbit Systems integrált megoldását választotta gépeihez) , infra- és radarcsapda-szórók, radar- és lézerbesugárzásjelző gondoskodhat."

Egyreszt a brazilok (Embraer) valasztotta anno az Elbitet (ketlem, hogy a portugalok varialnanak rajta), masreszt viszont ez ugy hangzik, mintha implicit az moondja, hogy nalunk ez meg nem dolt el...?
Avagy csak kommunikacios zavar...?
Ahogy a 185 méter.
 
T

Törölt tag 467

Guest
Honvedelem.hu:

"A repülőgép önvédelméről a vevő kívánságának megfelelően beépített elektronikai hadviselési rendszer (Portugália az izraeli Elbit Systems integrált megoldását választotta gépeihez) , infra- és radarcsapda-szórók, radar- és lézerbesugárzásjelző gondoskodhat."

Egyreszt a brazilok (Embraer) valasztotta anno az Elbitet (ketlem, hogy a portugalok varialnanak rajta), masreszt viszont ez ugy hangzik, mintha implicit az moondja, hogy nalunk ez meg nem dolt el...?
Avagy csak kommunikacios zavar...?
Nálunk valami beteges beidegződés miatt műszerfalfotók se készülhetnek, szóval érted. Adott esetben a cikket író lehet nem tudja, de simán valószínűbb, hogy a szokásos titkolózósdiról van szó. Majd mikor megjön, akkor kiderül, de akkor se lehet majd róla beszélni. Agyrém.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
Nálunk valami beteges beidegződés miatt műszerfalfotók se készülhetnek, szóval érted. Adott esetben a cikket író lehet nem tudja, de simán valószínűbb, hogy a szokásos titkolózósdiról van szó. Majd mikor megjön, akkor kiderül, de akkor se lehet majd róla beszélni. Agyrém.
Agyrem de dolgozzon meg az infojert az ekit erdekel. Lehet hogy csak egy nemzetbiztonsagist kot le egy ket napra az info megszerzese es par ezer € roba kerul csak de adja mar ki az akit erdekel es ne adjuk meg ingyen...
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
K

kamm

Guest
Nálunk valami beteges beidegződés miatt műszerfalfotók se készülhetnek, szóval érted. Adott esetben a cikket író lehet nem tudja, de simán valószínűbb, hogy a szokásos titkolózósdiról van szó. Majd mikor megjön, akkor kiderül, de akkor se lehet majd róla beszélni. Agyrém.

En ezt nem ertem. Az oke, hogy esetleg vannak specializalt dolgok, ami miatt bizonyos szogbol nem lehet dolgokat fotozni avagy helyseget fotozni stb - ez rendben van. De az ilyen titkolozosdi igazabol ongol, mert pont a marketingerteke vesz el, amivel toborozhatnak az uj katonakat...

Agyrem de dolgozzon meg az infojert az ekit erdekel. Lehet hogy csak egy nemzetbiztonsagist kot le egy ket napra az info megszerzese es par ezer € roba kerul csak de adja mar ki az akit erdekel es ne adjuk meg ingyen...

Ugyan, ez hulyeseg. Attol, hogy annyit mondanak, hogy az Elbittel jon, attol meg szamos, nem publikus konfigolhato opcio lehet benne, az elado erdekes is, hogy ne mondja meg, mit vett esetleg a masik.
 
T

Törölt tag 467

Guest
Agyrem de dolgozzon meg az infojert az ekit erdekel. Lehet hogy csak egy nemzetbiztonsagist kot le egy ket napra az info megszerzese es par ezer € roba kerul csak de adja mar ki az akit erdekel es ne adjuk meg ingyen...
Igazad lenne, ha nem tudná az összes szolgálat pontosan és részletesen, hogy mi lesz a gépben.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
Igazad lenne, ha nem tudná az összes szolgálat pontosan és részletesen, hogy mi lesz a gépben.
Tudja mert utannajart kifizette a kifizetni valot ha mast nem a felderito beret es akinrk az infot jelentette es aki jelntette es aki a vegen elolvasta katagolizalta krtonozta megosztotta... Aki addig se foglalkozott massal.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Apropo, @emel: sugarfek - az nem azt takarja, amikor visszafele porgetik a turbofant...?
Nem, egy sugárhajtómű minden forgórészének csak egyféle forgásiránya létezik (bár ezen belül egyes hajtóműveken már vannak egyes forgórészek amik ellenirányba forognak). A reverz/sugárfék azt jelenti, hogy a leszállás utáni kigurulásnál a turbina utáni gázáram kivezető útját befelé nyíló lemezekkel lezárják, ugyanakkor kinyíló ajtókkal/lemezekkel oldalt-előre irányba terelik a gázáramot. Vagyis ilyenkor újra gázt adva a hajtómű nem tol/gyorsít, hanem a gázsugarat előre terelve fékez/lassít. Ezzel egyrészt kíméljük a gumikat, kerékfékeket, gyorsabban lefékezhető a gép és kifordulhat a pályáról, vagyis sűríthető a pálya forgalma is ami egy nagy forgalmú reptérnél sokat számít. Ráadásul ha vizes, havas a pálya, akkor a reverz sokkal hatásosabb is mint a kerékfék.
 
K

kamm

Guest
Nem, egy sugárhajtómű minden forgórészének csak egyféle forgásiránya létezik (bár ezen belül egyes hajtóműveken már vannak egyes forgórészek amik ellenirányba forognak). A reverz/sugárfék azt jelenti, hogy a leszállás utáni kigurulásnál a turbina utáni gázáram kivezető útját befelé nyíló lemezekkel lezárják, ugyanakkor kinyíló ajtókkal/lemezekkel oldalt-előre irányba terelik a gázáramot. Vagyis ilyenkor újra gázt adva a hajtómű nem tol/gyorsít, hanem a gázsugarat előre terelve fékez/lassít. Ezzel egyrészt kíméljük a gumikat, kerékfékeket, gyorsabban lefékezhető a gép és kifordulhat a pályáról, vagyis sűríthető a pálya forgalma is ami egy nagy forgalmú reptérnél sokat számít. Ráadásul ha vizes, havas a pálya, akkor a reverz sokkal hatásosabb is mint a kerékfék.

:) Kicsit feljebb irtam,,hogy faradt vicc volt hajnal 2 utan, de azert koszi, jo kis leiras. :)
 
  • Tetszik
Reactions: emel
K

kamm

Guest
Tudja mert utannajart kifizette a kifizetni valot ha mast nem a felderito beret es akinrk az infot jelentette es aki jelntette es aki a vegen elolvasta katagolizalta krtonozta megosztotta... Aki addig se foglalkozott massal.

Le foglak hervasztani: ez mar nem 1986, ennek nulla jelentosege van, ugyanis ezek a dolgok ma mar par klikkel megtalalhatok barmelyik mezei analyst altal is, plane, ha elofizetnek ipari-kereskedelmi adatbazis-szolgaltatasokra, utana pedig a belso adabazison belul mindenkinek elerheto azonnal, nincs semmi extra 'jelentes', meg kategorizalas, plane "kartonozas" stb. :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Ez, hogy az Elbit izraeli cég gyártotta EW rendszer is lesz esetleg a gépen, sőt akár még a konkrét típust is megadják, nem képezheti ma már nemzetbiztonsági szintű titkolózás tárgyát, révén, az ilyesmit a nagy légiszalonokon elérhető prospektusokban külön is szokták taglalni.
Ahogy minden kisiskolás tudja, hogy a magyar Gripeneken a Litening TGP melyik verziója van integrálva.
De arról már tényleg fogalma sincs senkinek, hogy ezek a ketyerék miket is tudnak. Mikor véletlenül hall az ember egy-két távolról sem releváns pletykát, hogy egyik-másik funkciója ennek a berendezésnek valójában mire is képes, csak les, mert ezeket bizony a pársoros katalógus adatokból még nagy fantáziával se lehetett volna kikövetkeztetni.
Maradjunk annyiban, hogy korunk avionikája és EW színvonala olyan, hogy a valós képességeiket már nagyon nehezen (se) silabizálhatja ki a nép egyszerű adófizető fia csak azért, mert le van írva az adott rendszer pontos kereskedelmi típusjelölése.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
Le foglak hervasztani: ez mar nem 1986, ennek nulla jelentosege van, ugyanis ezek a dolgok ma mar par klikkel megtalalhatok barmelyik mezei analyst altal is, plane, ha elofizetnek ipari-kereskedelmi adatbazis-szolgaltatasokra, utana pedig a belso adabazison belul mindenkinek elerheto azonnal, nincs semmi extra 'jelentes', meg kategorizalas, plane "kartonozas" stb. :)
Hat akkor itt mieret merul fel megammyi kerdes? Miert nem kilkkelsz 1-2 at es maris megvan ami titkos :) miett nem tusz sok mindenrol semmit ha csak par klikk mikozbe azt is megadjak mit keres /felderito falcon pl./
Nem lehetetlen kideriteni ezeket denem par klikk es 0€m
 

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 226
24 328
113
Ez, hogy az Elbit izraeli cég gyártotta EW rendszer is lesz esetleg a gépen, sőt akár még a konkrét típust is megadják, nem képezheti ma már nemzetbiztonsági szintű titkolózás tárgyát,...
Ó, Pápán a C-17-nél e köré épült minden védelmi dolog...kerités, kamerarendszer, amerikai jelenlét, stb. stb. stb. pedig hát...ahogyan irod is...
 
K

kamm

Guest
Hat akkor itt mieret merul fel megammyi kerdes? Miert nem kilkkelsz 1-2 at es maris megvan ami titkos :) miett nem tusz sok mindenrol semmit ha csak par klikk mikozbe azt is megadjak mit keres /felderito falcon pl./
Nem lehetetlen kideriteni ezeket denem par klikk es 0€m

Szakadj mar el a szelsosegektol es olvasd mar el a kommentem ujra. A mondandom lenyege az volt, hogy egyaltalan nem akkora ktg, mint ahogyan azt te elkepzeled, kulonosen nem az elofizeteses iparagi informacios szolgaltatasokkal. Ugyanezt magyarazta @Gaudi is, hogy akiknek szamitana, azoknak ugyis megvan, ehhez tettem hozza, hogy minimalis erofeszites beszerezni az amugy publikus szinten kozzeteheto informaciot (pl hogy Elbit lesz.)
Amit joval bonyolultabb - es dragabb - lenne megszedrezni, az a konkret konfiguracio, de azt nem is keri senki, hogy publikus legyen.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
K

kamm

Guest
Ez, hogy az Elbit izraeli cég gyártotta EW rendszer is lesz esetleg a gépen, sőt akár még a konkrét típust is megadják, nem képezheti ma már nemzetbiztonsági szintű titkolózás tárgyát, révén, az ilyesmit a nagy légiszalonokon elérhető prospektusokban külön is szokták taglalni.
Ahogy minden kisiskolás tudja, hogy a magyar Gripeneken a Litening TGP melyik verziója van integrálva.
De arról már tényleg fogalma sincs senkinek, hogy ezek a ketyerék miket is tudnak. Mikor véletlenül hall az ember egy-két távolról sem releváns pletykát, hogy egyik-másik funkciója ennek a berendezésnek valójában mire is képes, csak les, mert ezeket bizony a pársoros katalógus adatokból még nagy fantáziával se lehetett volna kikövetkeztetni.
Maradjunk annyiban, hogy korunk avionikája és EW színvonala olyan, hogy a valós képességeiket már nagyon nehezen (se) silabizálhatja ki a nép egyszerű adófizető fia csak azért, mert le van írva az adott rendszer pontos kereskedelmi típusjelölése.

Errol van szo. A gyartot stb kozze lehet tenni, mast nem muszaj. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Király Fika