K
kamm
Guest
Meg egy jopofa video, ahol a meretek latszanak - veszelhagyas-tesztek:
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Legalább egy ilyen vigyorgó fejet tegyél oda, mert még azt hiszik, hogy komolyan kérdezed...Apropo, @emel: sugarfek - az nem azt takarja, amikor visszafele porgetik a turbofant...?
Apropo, @emel: sugarfek - az nem azt takarja, amikor visszafele porgetik a turbofant...?
Ha valami földöntúli erő varázsütésre visszafele kezdené el pörgetni a forgórészt, akkor a kompresszor a tüzelőtérből kezdené el kiszívni az égésgázt és fújná ki a fan fokozat felé addig, amíg akkora vákuum nem jön létre, hogy behorpad az egész. Furcsa műsor lenne, különösen úgy, hogy az egészet hajtani köteles turbinára így nem is jutna semmi energia.Apropo, @emel: sugarfek - az nem azt takarja, amikor visszafele porgetik a turbofant...?
Ha valami földöntúli erő varázsütésre visszafele kezdené el pörgetni a forgórészt, akkor a kompresszor a tüzelőtérből kezdené el kiszívni az égésgázt és fújná ki a fan fokozat felé addig, amíg akkora vákuum nem jön létre, hogy behorpad az egész. Furcsa műsor lenne, különösen úgy, hogy az egészet hajtani köteles turbinára így nem is jutna semmi energia.
Hat, a kepen emliti, raadasul kettot egyszerre:
Igen, a két gép a mélységi csapásmérési képességet nem teszi lehetővé, csak a járőrözési idő meghosszabbítását a saját terület fölött.
Mert visszafele kettő kellene, különben ha az egyetlen visszatérők elé menővel történik valami...Amúgy miért nem?
Teszem azt, ha (nyilván vad ötlet), de mondjuk a Krímre akarnánk csapást mérni 4 Gripennel, nem menne vele? A Duna-delta környékén meg tudna itatni úgy 4 Gripent, hogy még ő is és a 4 Gripen is hazatérjen? (És azokon legyen érdemi fegyver is, ne csak pótosok. Mondjuk két Gripenen AA a másik kettőn AG fegyverzet.)
Ha ez így működne, akkor nagyon izzadva két ilyen köteléket is ki tudna a HuAF izzadni, ha épp jó a hadrafoghatóság...
Mekkora a Gripen akciórádiusza AA és AG fegyverzet esetén? Egy KC-val ez nyilván kitolható, az a kérdés, mennyivel. (?)
(És nyilván baráti légtérben kell tankolni, tehát ha úgy érted a mélységit, hogy mélyen ellenséges légtérben kell csapást mérni, az sehogy sem fog menni Gripen/KC-390 esetén, mert a Gripen sugara a kicsi. A fenti példában Románia baráti/NATO légtér.)
Amúgy miért nem?
Teszem azt, ha (nyilván vad ötlet), de mondjuk a Krímre akarnánk csapást mérni 4 Gripennel, nem menne vele? A Duna-delta környékén meg tudna itatni úgy 4 Gripent, hogy még ő is és a 4 Gripen is hazatérjen? (És azokon legyen érdemi fegyver is, ne csak pótosok. Mondjuk két Gripenen AA a másik kettőn AG fegyverzet.)
Ha ez így működne, akkor nagyon izzadva két ilyen köteléket is ki tudna a HuAF izzadni, ha épp jó a hadrafoghatóság...
Mekkora a Gripen akciórádiusza AA és AG fegyverzet esetén? Egy KC-val ez nyilván kitolható, az a kérdés, mennyivel. (?)
(És nyilván baráti légtérben kell tankolni, tehát ha úgy érted a mélységit, hogy mélyen ellenséges légtérben kell csapást mérni, az sehogy sem fog menni Gripen/KC-390 esetén, mert a Gripen sugara a kicsi. A fenti példában Románia baráti/NATO légtér.)
20Mondjuk az, hogy 2 db 20 lábas befér, még nem jelenti azt, hogy 1 db 40 lábas is. A rakodáskor nem mindegy, bent már nyilván el kell férjen.
A Gripen konténerek hány lábasak?
Meg olyasmiket is érdemes figyelembe venni a tervezésnél mint:Attól függ.
Hányszor töltesz?
Honnan szállnak fel a gépek, hova szállnak le?
Mert az is lehet, hogy Kecskemét - Krím - Kecskemét az útvonal, és Bukarest térségében oda is, meg visszafelé is tankolnak a gépek. És ugye a visszaúton már könnyebben jönnek, kisebb légellenállással, tehát a két töltés közötti fél tankot nem a féltávra kell belőni, hanem még az odaútra, esetleg.
Mondjuk az, hogy 2 db 20 lábas befér, még nem jelenti azt, hogy 1 db 40 lábas is. A rakodáskor nem mindegy, bent már nyilván el kell férjen.
A Gripen konténerek hány lábasak?
És a Leopard konténerek is.
Legalább egy ilyen vigyorgó fejet tegyél oda, mert még azt hiszik, hogy komolyan kérdezed...
(már ha arra gondolsz a visszafelé pörgetéssel, amire gondolok, hogy gondolsz)
(Ugye ez nem komoly...)
Nem, az a kiáramló gázsugár irányának megfordítása, annak vektorát a haladási irányba fordítva.
Jó zajos, jó erős és nem kopik vele a fék így amikor lehet, használjuk
Ha valami földöntúli erő varázsütésre visszafele kezdené el pörgetni a forgórészt, akkor a kompresszor a tüzelőtérből kezdené el kiszívni az égésgázt és fújná ki a fan fokozat felé addig, amíg akkora vákuum nem jön létre, hogy behorpad az egész. Furcsa műsor lenne, különösen úgy, hogy az egészet hajtani köteles turbinára így nem is jutna semmi energia.
Mondjuk az, hogy 2 db 20 lábas befér, még nem jelenti azt, hogy 1 db 40 lábas is. A rakodáskor nem mindegy, bent már nyilván el kell férjen.
A Gripen konténerek hány lábasak?
Szerintem arra akart célozni, hogy a rámpa miatt a hosszú konténer első-felső éle bepakolásnál beleüthet a kabin tetejébe. Azaz egy hosszabb konténer bepakolása is lehetséges lehet, ha be tudják teljesen szintben, vízszintesen tolni.Miért is nem?
Hacsak nem feltelezed, hogy egymas tetejen fernek be, ami viszont egy nagyon furan "dagadt" airframe designt kivanna...
Szerintem arra akart célozni, hogy a rámpa miatt a hosszú konténer első-felső éle bepakolásnál beleüthet a kabin tetejébe. Azaz egy hosszabb konténer bepakolása is lehetséges lehet, ha be tudják teljesen szintben, vízszintesen tolni.
Pl mint ennél a C-130-asnál