Óriási előrelépés az AN-26-hoz képest! 5,5t vs 23t! Gyakorlatilag semmilyen tekintetben nem lehet egy napon említeni a két gépet!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Mert visszafele kettő kellene, különben ha az egyetlen visszatérők elé menővel történik valami...
Tudom, háborúban lehet kockáztatni, csak ne egy ilyen pöttöm légierőt!
Attól függ.
Hányszor töltesz?
Honnan szállnak fel a gépek, hova szállnak le?
Mert az is lehet, hogy Kecskemét - Krím - Kecskemét az útvonal, és Bukarest térségében oda is, meg visszafelé is tankolnak a gépek. És ugye a visszaúton már könnyebben jönnek, kisebb légellenállással, tehát a két töltés közötti fél tankot nem a féltávra kell belőni, hanem még az odaútra, esetleg.
Meg olyasmiket is érdemes figyelembe venni a tervezésnél mint:
- aktuális időjárás az útvonalon és a tervezett utántöltési légtérben,
- a gépeknek (mind a tankernek mind a fogadó gépeknek) minden időpillanatban rendelkeznie kell elegendő üzemanyaggal ahhoz hogy egy sikertelen utántöltés esetén kitérő reptérre menjenek. => figyelembe kell venni a kitérő repterek állapotát (NOTAM, METAR jelentések a potebciális kitérő repterekről)
Miért is nem?
Hacsak nem feltelezed, hogy egymas tetejen fernek be, ami viszont egy nagyon furan "dagadt" airframe designt kivanna...
Közben nézem a rudi által linkelt grafikont:
Ez alapján 400nm-ra Kecsótól majd 18 tonnát ki tud nyomni magából, ennyit remélem nem fogyaszt 4 megpakolt Gripen 400nm-en... Tehát a hármas kérdésemre biztosan igen a válasz, már csak az a kérdés, mennyi marad még a KC-ban egy ilyen töltés után. Érdemesebb-e még messzebb tölteni, vagy inkább felszállás után hamarabb, és akkor újra fel tud szállni második itatásra, mire jön haza a kötelék.
A második gép továbbra is tartalék, azzal nem számolok! Majd talán ha lesz harmadik...
Én így számolnék velük:
egy gép nem gép
két gép egy gép
három gép néha kettő is
négy gép talán már három
öt gép már három
Egyébként ezt a krími kanyart Molni biztos ki tudja számolni pikk-pakk, működne-e elméletben.
LHKE-URFF Moldávia kikerülésével kb. 1150km (615nm), oda-vissza tehát a duplája.
A tankolás 350-400nm távolságban történne kifele menet.
Kérdések:
1. AA ill AG-s konfigban, pótossal elmegy 400nm+kitérőig LHKE-ről tankolás nélkül? Ha igen, mennyi a tartalék?
2. Teli utántankolást feltételezve, elmegy-e még további max 250nm-t fullosan, majd fegyverzet (és esetleg az üres pótosok) nélkül további kb. 600nm-et Kecsóig vissza? Mennyi a tartalék? Belefér-e ha az AA konfigosok visszahoznak mindent? (nehogy már el kelljen dobni az AMRAAM-ot...)
3. Meg tud itatni a KC 400nm távolságban 4 Gripent, amikből ez a 400nm-nyi fogyott?
Érdekes lenne az eredményeket látni, tök jól kijönne, hogy egy darab KC egy 4 gépes kötelék akciórádiuszát mennyivel tudná nyújtani. Csak ehhez kellenének a kiinduló adatok... pl. hogy AA ill. AG konfigban mennyi is ez az akciórádiusz...
Az is lehet, hogy túl közeli a 400nm-nél a tankolás, de az is lehet, hogy még közelebb kéne hozni... Sötétben tapogatózom, fogalmam sincs a Gripen hatótávolságáról, azon kívül, hogy kevés...
Közben nézem a rudi által linkelt grafikont:
Ez alapján 400nm-ra Kecsótól majd 18 tonnát ki tud nyomni magából, ennyit remélem nem fogyaszt 4 megpakolt Gripen 400nm-en... Tehát a hármas kérdésemre biztosan igen a válasz, már csak az a kérdés, mennyi marad még a KC-ban egy ilyen töltés után. Érdemesebb-e még messzebb tölteni, vagy inkább felszállás után hamarabb, és akkor újra fel tud szállni második itatásra, mire jön haza a kötelék.
A második gép továbbra is tartalék, azzal nem számolok! Majd talán ha lesz harmadik...
Én így számolnék velük:
egy gép nem gép
két gép egy gép
három gép néha kettő is
négy gép talán már három
öt gép már három
"A gép „lelke” a 185 méter hosszú, 3,45 méter széles és 2,95 méter magas tehertér,"
Az meg szep kis teherter lenne, 185 meteres...
Most már tudom, miért csak kettő vételét jelentettük be.---
Hibrid hajtású katonai szállítógépet fejleszt az Embraer
.
Az ilyen problémák megoldásaként említettem meg már kb. 2 éve, hogy a Griffek fegyverzetét rá kell bízni "Fegyver-hordozó/Apród (a'la Boeing: Loyal Wingman) drónra ! ! !
Már van "rep-gép-gyárunk", ami belátható időn belül akár tud is készíteni egy ilyen pilótás és/vagy kettős üzemmódú L-39NG-Super-t (legyen neve ).
Ez vihet fegyverzetet, mivel nincs benne pilóta és nem"terheli a hangsebesség feletti repülési technika súlya, majdnem annyi csapásmérő fegyverzetet, mint a pilótás, hangsebesség feletti tudású Griff.
Mehet 1-2 zavaró verzióra felszerelt és csali is, mert ezek 3-4-5m($/€)-ból kijönnek, és ha kell a védik a 100+ ba kerülő Griffet és a pilótát.
A visszatérő drón se kerülne többe 15m-nál. Ugyanezt Gripennel elérni megfizethetetlen mennyiségű, darabszámú repgép lenne.
Viszont a Griff +drón hibrid-alkalmazás elleni védekezés is gyakorlatilag megfizethetetlenül drága a szomszédok jelenlegi (és közeljövöbeni) költségvetési helyzetében.
Átgondolandó. Remélem, hogy egy ilyen szál is benne van/lesz az Aero Vodochody megvásárlásának hátterében.
.
Pöcshuszár rátapintott a lényegre, a szűk keresztmetszet, hogy a rampán be lehet-e vízszintesen tolni, elfér-e az ajtó "plafonjától".
A,t írja a FlightGlobal: "...The STOUT would have two turboprop engines that also turn generators to provide power for electric-driven propellers on the aircraft’s wingtips..."Most már tudom, miért csak kettő vételét jelentettük be.---
Hibrid hajtású katonai szállítógépet fejleszt az Embraer
A,t írja a FlightGlobal: "...The STOUT would have two turboprop engines that also turn generators to provide power for electric-driven propellers on the aircraft’s wingtips..."
Magyarán lenne két gázturbina ami a légcsvaron kívül meghajt még egy generátort is. Az így termelt árammal pedig meghajtanak két szárnyvégen lévő villanymotort.
Valaki magyarázza majd el hogy ennek a hajtásláncnak mi értelme van?
Mennyivel jobb ez mint mint négy kisebb gázturbina, vagy két gázturbina villanymotorok nélkül?
Miért jó hogy a kerozint először tetemes veszteséggel árammá alakítják és csak utána mozgási energiává?
Őszintén kérdem: te mindennap iszol? Nagyon irigyellek. Ahogy irtam korabban, ezt elbol tudja a rampa.
A,t írja a FlightGlobal: "...The STOUT would have two turboprop engines that also turn generators to provide power for electric-driven propellers on the aircraft’s wingtips..." Magyarán lenne két gázturbina ami a légcsvaron kívül meghajt még egy generátort is. Az így termelt árammal pedig meghajtanak két szárnyvégen lévő villanymotort. Valaki magyarázza majd el hogy ennek a hajtásláncnak mi értelme van? Mennyivel jobb ez mint mint négy kisebb gázturbina, vagy két gázturbina villanymotorok nélkül? Miért jó hogy a kerozint először tetemes veszteséggel árammá alakítják és csak utána mozgási energiává?
.
Szerintem csak marketing oka van, mi is beszélünk róluk: Vajon mi(a B*zXg3)-t találhattak ki ? ? ?
...és még egy naaaagy kupac fórumozó is a világon ...not bad, not bad
Egyébként pedig: "Csak" meglovagolják a divatot: elektromos meghajtás!
Műszakilag nem tartom jónak, zsákutca.
Van itt egy cikksorozat a hybrid megjtás lehetőségairől a repülésbenCsak találgatás, de talán 2 légcsavar hatásfoka jobb, mint a generátor/villanymotor vesztesége vagy mint 2 coaxiális légcsavaré.
De remélem matt szürkére gondolsz ....Azért ebben a szürkében mint pl. az Airbus 319-ek is, jól fog kinézni!