Állítólag be. De már volt linkelve, figyelj jobban!
A képre emlékszem. A vitát keresem hogy mi volt a megoldás arra hogy csak a Fahrmodul üres tömege 25,2 tonna.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Állítólag be. De már volt linkelve, figyelj jobban!
A400: "A tervek szerint mind pilótával, mind egy saját géppel."
ő lesz a harmadik?A400: "A tervek szerint mind pilótával, mind egy saját géppel."
Saját géppel?
Félreért valamit a bácsi. Szokott általában.A400: "A tervek szerint mind pilótával, mind egy saját géppel."
Saját géppel?
A képre emlékszem. A vitát keresem hogy mi volt a megoldás arra hogy csak a Fahrmodul üres tömege 25,2 tonna.
Hat talan az, hogy az kevesebb, mint a maximum szallithato 26 tonna.
Sokan elfelejtik, hogy a Boxer ugye 2 részből áll. Egy Drive modulból, és egy Mission modulból.
A képről is látszik, hogy a Drive modul 2377mm magas, amit egy leeresztett gumival (futóművel?) tovább lehet csökkenteni.
A KC-390-es rakterének meg ezek a paraméterei:
Tehát egy ki vagy visszatelepülésnél a 2 modul szétválasztva lazán szállítható. Ráadásul a Mission Modul konténerizálható is:
Maga a tömegmegoszlásra (a 2 modul között) én csak tippelni tudok, de a RM brossúrájában az szerepel, hogy a Payload az maximum 13,5t lehet, miközben a maximum bruttó tömeg 38,5t lehet. Szerintem a payload alatt a Mission modul tömegét értik.
Azaz szerintem a Drive modul valahol 25t körül kell legyen.
Szóval elvileg behajtott visszapillantókkal el tudja vinni a Drive modult , meg külön egy másik a Mission modult.
Az A400M-nek nem jelent problémát egyben is akár elvinni egy könnyebb felépítményű Boxert - akár egyszerre a 2 modult is.
Gyakorlatilag akkor nemigen. A KC390 23 tonnát, vagy koncentrált tömeg esetén tud esetleg 26 tonnát elszállítani. Ha az alváz megfelel ennek és nincs 26 tonna, akkor külön lehet szállítani. Ez a harcterületre történő szállítást nem, csak annak közelébe történő logisztikai átcsoportosítást jelenti. Harci feladatra ilyenkor még nem alkalmas a Boxer, össze kell legózni. Ahhoz meg gondolom kell egy daru is valahonnan, azt is oda kell szállítani, nyilván egy repülővel (KC 390, ha elbírja ).
Azt nem tudjátok, hogy az Embraer miért nem az egyik új generációs (geared turbofan, mint a Max, vagy neo) hajtóművel hozta ki ezt a gépet? Ha jól tudom, az utolsó civil V2500 pont egy Wizz A321ceo-ra került tavaly. Csere és tartalék hműveket még azért biztos gyártanak egy jó darabig. Talán a katonai üzemeltetésben nincs annyi repidő, amennyi indokolná ezeknek az új, bár gondolom drágább motoroknak a használatát. Viszont a kisebb fogyasztás jelentősen javítana a hatótávon és a levegőben tölthető időn is.
Orosz kommentek a magyar KC-390 beszerzés kapcsán.
"Miért van szüksége Magyarországnak tankerre? Fizet a NATO-tagság öröméért? Költségmegosztás?
Vagy csatákat terveznek folytatni az ukrán fegyveres erőkkel Kherson régió miatt? "
"Sztálingrádba fog repülni?"
"Milyen kár, hogy nem vették meg az "olcsó" IL-76MD-90-t 80 millió dollárért. "
Azt nem tudjátok, hogy az Embraer miért nem az egyik új generációs (geared turbofan, mint a Max, vagy neo) hajtóművel hozta ki ezt a gépet? Ha jól tudom, az utolsó civil V2500 pont egy Wizz A321ceo-ra került tavaly. Csere és tartalék hműveket még azért biztos gyártanak egy jó darabig. Talán a katonai üzemeltetésben nincs annyi repidő, amennyi indokolná ezeknek az új, bár gondolom drágább motoroknak a használatát. Viszont a kisebb fogyasztás jelentősen javítana a hatótávon és a levegőben tölthető időn is.
De az csak az alváz (drive modul)... ehhez jön még a mission modul rész ami 7 -13 tonna, ha használni is szeretnéd valamire a járművet.
A Boxer topikban ennyit találtam:
Azt nem tudjátok, hogy az Embraer miért nem az egyik új generációs (geared turbofan, mint a Max, vagy neo) hajtóművel hozta ki ezt a gépet? Ha jól tudom, az utolsó civil V2500 pont egy Wizz A321ceo-ra került tavaly. Csere és tartalék hműveket még azért biztos gyártanak egy jó darabig. Talán a katonai üzemeltetésben nincs annyi repidő, amennyi indokolná ezeknek az új, bár gondolom drágább motoroknak a használatát. Viszont a kisebb fogyasztás jelentősen javítana a hatótávon és a levegőben tölthető időn is.
Az első a kombinált tankeré, a második a sima szállítóváltozaté...Mi a tisztességes neve?
KC-390, agy C-390 Millennium?
Mi a tisztességes neve?
KC-390, agy C-390 Millennium?
Az első a kombinált tankeré, a második a sima szállítóváltozaté...
Van egy különbség!Az utobbi, C-390 Millenium, lasd az Embraer sajat termekoldalat: https://defense.embraer.com/global/en/c-390
Igen, de nincs kulon valtozat, mindegyik tud mindent, max nem rendeled meg hozza a tanker kitet. Eredetileg pont nem igy volt (KC-390 volt es kesz), de ezt - utolag, ugy tunik - jol kisutottek, miutan a boeinges fuzio.lazaban atneveztek a (tenyleg jobban hangzo) C-390 Milleniumra.