D: az előző három együtt?Ezt mit jelenthet a magyar KC-390 rendelésre nézve?
A: hamarabb kapjuk meg a megrendelt két gépet?
B: olcsóbban kapjuk a harmadik gépet, ha megrendeljük?
C: kockáztattunk, de ez az üzlet sajnos nem jött be...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
D: az előző három együtt?Ezt mit jelenthet a magyar KC-390 rendelésre nézve?
A: hamarabb kapjuk meg a megrendelt két gépet?
B: olcsóbban kapjuk a harmadik gépet, ha megrendeljük?
C: kockáztattunk, de ez az üzlet sajnos nem jött be...
D: az előző három együtt?
Remélem nem, mert az első szériás - tehát problémás gépeket vegye át az, akinek elment az esze...!!!... ami nekunk qqqqrva jo hir, mert igy maris megurult egy-egy gep iden es jovore is mar az Embraernel, azaz ha a portugalok belemennek, akkor akar jovore atvehetjuk az elsot...?
Hat, azon mar tulvagyunk, mIndenkeppen az lesz.Remélem nem, mert az első szériás - tehát problémás gépeket vegye át az, akinek elment az esze...!!!
Ha az Embraer folytatja a KC-390 programot a maradék évi 2-3 gépes gyártási mennyiséggel akkora veszteséget fognak termelni hogy a gatyájuk is rámegy...
Az is több mint valószínű hogy a gép berepülési és kvalifikációs programja eddig se volt gyors, de ezek után jó eséllyel még jobban le fog lassulni.
A cikkben mit olvastál ezzel kapcsolatban? Mennyire problémás a típus?Remélem nem, mert az első szériás - tehát problémás gépeket vegye át az, akinek elment az esze...!!!
Melyik cikkben? AMit te linkeltel, abban szerintem semmi ilyesmirol nincs szo, ott valamifele budgeting megszoritasokrol magyaraznak.A cikkben mit olvastál ezzel kapcsolatban? Mennyire problémás a típus?
Melyik cikkben? AMit te linkeltel, abban szerintem semmi ilyesmirol nincs szo, ott valamifele budgeting megszoritasokrol magyaraznak.
Ezt en nem is latom. Hol van ez?Erre a részre gondoltam:
"Desde o início de sua operação, a frota de aeronaves KC-390 vem apresentando excepcionais índices de disponibilidade e despachabilidade, resultando em uma capacidade muito superior em volume e agilidade no transporte de cargas e pessoal, fatores observados com sucesso durante as as diversas missões realizadas ao longo de 2020 e 2021."
Amíg "hazai piacra" gyártanak, addig nem fogsz problémákról olvasni, mert eladni, nem elriasztani akarnak. Tehát csendben kijavítják a hibákat, melyek a későbbi szériáknál remélhetőleg már nem fognak előfordulni. - Nem véletlen, hogy a programban résztvevő portugálok még két évet várnak az első gépükre...!!!A cikkben mit olvastál ezzel kapcsolatban? Mennyire problémás a típus?
Amíg "hazai piacra" gyártanak, addig nem fogsz problémákról olvasni, mert eladni, nem elriasztani akarnak. Tehát csendben kijavítják a hibákat, melyek a későbbi szériáknál remélhetőleg már nem fognak előfordulni. - Nem véletlen, hogy a programban résztvevő portugálok még két évet várnak az első gépükre...!!!
Ám exportra /pl. első szériás civil gépeket/ gyártva az Embraernél tapasztaltabb gyártók is sorra belefutnak kisebb nagyobb hibákba melyeket így nem tudnak titkolni...
Jelen esetben a hazai lemondásnak sok oka lehet, tehát 1 a programban vagy a gyártásban jelentkező súlyosabb hibát sem lehet kizárni...
Ha jól értem, a braziloknak ha lesz rá elég pénzük a jövőben akkor évi 2 gépes ütemezéssel még maximum 14 gépet vennének át a gyártótól. Azaz a legoptimistább esetben 2027-ben összesen 18 gépük lesz a 28 helyett. Így lesz 10 gép a következő 6 évben, amire ha nem talál vevőt a gyártó, akkor lehet hogy nem is lesz legyártva.Mitol lenne ettol biztosan vesztesegesebb? Ha maradnak a portugal es magyar rendelesek, akkor annyi tortenik, hogy azokat elobb elegitik ki.
Ha a FAB le is mondana par darabot - nem ugy hangzik egyelore -, akkor is csak a 'tail' rovidul meg, addig meg meg 4-5 ev van hatra azert...
Ha jól értem, a braziloknak ha lesz rá elég pénzük a jövőben akkor évi 2 gépes ütemezéssel még maximum 14 gépet vennének át a gyártótól. Azaz a legoptimistább esetben 2027-ben összesen 18 gépük lesz a 28 helyett. Így lesz 10 gép a következő 6 évben, amire ha nem talál vevőt a gyártó, akkor lehet hogy nem is lesz legyártva.
A rendelés alapján az ütemez eddig így nézett ki:
2021 - 3 brazil,
2022 - 3 brazil,
2023 - 4 brazil, 1 portugál, 1 magyar
2024 - 3 brazil, 1 portugál, 1 magyar
2025 - 4 brazil 1 portugál
2026 - 4 brazil, 1 portugál
2027 - 3 brazil, 1 portugál
Mostantól pedig legoptimistább esetben így:
2021 - 2 brazil, +1?
2022 - 2 brazil, +1?
2023 - 2 brazil, 1 portugál, 1 magyar, +2?
2024 - 2 brazil, 1 portugál, 1 magyar, +1?
2025 - 2 brazil 1 portugál, +2?
2026 - 2 brazil, 1 portugál, +2?
2027 - 2 brazil, 1 portugál, +1?
Magyarország 3 gépet akart venni, ha lesz jó ajánlat és ki tudjuk fizetni akkor lehet 3. gépünk is. Ha át tudjuk ütemezni a fizetést korábbra, akkor szállíthatnak nekünk korábban is.
A portugálok eredetileg 6 gépet akartak, de amennyit fizetni akartak érte, abba csak 5 gép fért bele. Volt hír hogy a fizetések átütemezésével is tudtak még megtakarítást elérni. Így valószínűleg nekik akkor sem kellene még egy gép, ha sokkal olcsóbban kapnák, de valamennyit azért mégis fizetni kellene érte.
Csehek megrendelhetik a tervezett két gépüket? Nem tűnik valószínűnek.
Talán a svédek tűnnek még lehetséges vevőnek a Gripen együttműködés miatt.
Reklámozták a gépet a lengyeleknél, az olaszoknál, a horvátoknál, Egyiptomba és Máltán (?).
Volt szó még egy arab (Adu Dzabi?) érdeklődésről és Indiáról is.
A Wikipedia még ír több érdeklődésről és szándéknyilatkozatról, de ha a braziloknál nincs pénz, akkor valószínűleg a többi dél-amerikai ország sem áll jobban.
Ha az Embraer nem talál újabb vevőket, akkor az eddigi megrendeléseket nézve 2027-ben a 35 gép helyett (28 brazil, 5 portugál, 2 magyar) helyett csak 25 gép lesz legyártva (18 brazil, 5 portugál, 2 magyar) és vége a gyártásnak. Ezt a maximum 25 gépet kell majd a gyárnak vagy harminc évig támogatni.
Sokkal korábban nem tudjuk átvenni a tervezettnél (már ha egyáltalán át tudjuk korábban)Azt nem latom a szovegben, hogy csokkentenek a teljes rendeles szamat - benne van, de mivel nem voltak ezt hajlandoak egyelore meglepni, ezert eleg egyertelmu, hogy ok is kivarnak, hogy hogyan alakul a gazdasag, addig viszont csak evi 2 atvetelere van penzuk (plusz igy csokken a maintenance is, ugye.)
Nem, a legoptimistabb ez:
2021 - 2 brazil, 1 portugál, 1 magyar
2022 - 2 brazil, 1 portugál, 1 magyar
2023 - 2 brazil, 2 portugál, 1 magyar
2024 - 2 brazil, 1 portugál
2025 - 2 brazil, +?
2026 - 2 brazil, +?
2027 - 2 brazil, +?
Kicsit realisabban:
2021 - 2 brazil, 1 portugál, 1 magyar
2022 - 2 brazil, 2 portugál
2023 - 2 brazil, 1 portugál, 1 magyar
2024 - 2 brazil, 1 portugál, 1 magyar
2025 - 2 brazil, 1 portugál
2026 - 2 brazil, +?
2027 - 2 brazil, +?
Mindez persze csak akkor, ha fullon akarjak jaratni a termelest mar az elejen (en azt tennem, az a biztos rendeles, amit mar ki is fizettek es atvettek.)
En szinte biztos vagyok abban, hogy ha akarjuk es ki tudjuk csengetni, akkor akar mar ev vegere leszallitjak az elsot nekunk is (a portugaloket mar eleve epitik.)
A masodikban nem vagyok biztos, hogy a portugalok ne akarnanak gyorsabb deliveryt - mennyire surgos nekik, utanakeresel? -, de az elsot szerintem total megertenek, mivel semmifele szallitonk nincs jelenleg, raadasul ugy az elsot kenyelmesen, nyugodtan rendszerbe allitanank a masodik erkezese elott, amit ugy egybol uzembe lehetne helyezni. (Plusz pont most passzoltunk le a volt gyarmatuknak 100 ezer oltast, hah.)
Egy harmadik gep nekunk szerintem csak penzkerdes es ha akarjuk, biztos hogy siman leszallitjak az egyik portugallal egyidoben.
Sokkal korábban nem tudjuk átvenni a tervezettnél (már ha egyáltalán át tudjuk korábban)
Sofőr garázs etc.Penzugyek miatt? Vagy sofor nincs hozza?
Mondjuk sofort lehet keriteni szerintem fel ev alatt... garazst is max 6 honap alatt felrantanak, az tuti, ha masnem hat Papan ideiglenesen...?Sofőr garázs etc.