[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

K

kamm

Guest
D: az előző három együtt?

"a ideia é manter uma cadência de duas aeronaves por ano."

Ha jol ertem, evi mindossze ket gepre akarjak levinni az atvetelt, anyagi okokbol.

A szoveg szerint a kovetkezo volt az eredeti szallitasi utemterv:

2021 - 3 gep
2022 - 3 gep
2023 - 4 gep
2024 - 3 gep
2025 - 4 gep
2026 - 4 gep
2027 - 3 gep

"O cronograma atual previa a entrega de mais três aeronaves em 2021, três em 2022, quatro em 2023, três em 2024, quatro em 2025, quatro em 2026 e três em 2027."

Na, ez most ugrott... :cool:

... ami nekunk qqqqrva jo hir, mert igy maris megurult egy-egy gep iden es jovore is mar az Embraernel, azaz ha a portugalok belemennek, akkor akar jovore atvehetjuk az elsot...?
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
... ami nekunk qqqqrva jo hir, mert igy maris megurult egy-egy gep iden es jovore is mar az Embraernel, azaz ha a portugalok belemennek, akkor akar jovore atvehetjuk az elsot...?
Remélem nem, mert az első szériás - tehát problémás gépeket vegye át az, akinek elment az esze...!!!
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ha az Embraer folytatja a KC-390 programot a maradék évi 2-3 gépes gyártási mennyiséggel akkora veszteséget fognak termelni hogy a gatyájuk is rámegy...
Az is több mint valószínű hogy a gép berepülési és kvalifikációs programja eddig se volt gyors, de ezek után jó eséllyel még jobban le fog lassulni.
 
K

kamm

Guest
Remélem nem, mert az első szériás - tehát problémás gépeket vegye át az, akinek elment az esze...!!!
Hat, azon mar tulvagyunk, mIndenkeppen az lesz.

Ha az Embraer folytatja a KC-390 programot a maradék évi 2-3 gépes gyártási mennyiséggel akkora veszteséget fognak termelni hogy a gatyájuk is rámegy...
Az is több mint valószínű hogy a gép berepülési és kvalifikációs programja eddig se volt gyors, de ezek után jó eséllyel még jobban le fog lassulni.

Mitol lenne ettol biztosan vesztesegesebb? Ha maradnak a portugal es magyar rendelesek, akkor annyi tortenik, hogy azokat elobb elegitik ki.
Ha a FAB le is mondana par darabot - nem ugy hangzik egyelore -, akkor is csak a 'tail' rovidul meg, addig meg meg 4-5 ev van hatra azert...
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 277
81 201
113
Melyik cikkben? AMit te linkeltel, abban szerintem semmi ilyesmirol nincs szo, ott valamifele budgeting megszoritasokrol magyaraznak.

Erre a részre gondoltam:
"Desde o início de sua operação, a frota de aeronaves KC-390 vem apresentando excepcionais índices de disponibilidade e despachabilidade, resultando em uma capacidade muito superior em volume e agilidade no transporte de cargas e pessoal, fatores observados com sucesso durante as as diversas missões realizadas ao longo de 2020 e 2021."
 
K

kamm

Guest
Erre a részre gondoltam:
"Desde o início de sua operação, a frota de aeronaves KC-390 vem apresentando excepcionais índices de disponibilidade e despachabilidade, resultando em uma capacidade muito superior em volume e agilidade no transporte de cargas e pessoal, fatores observados com sucesso durante as as diversas missões realizadas ao longo de 2020 e 2021."
Ezt en nem is latom. Hol van ez?

Amugy kb olyasmit jelent, hogy a KC-390 a kezdetek ota kivetelesen jo rendelkezesre-allast/megbizhatosagot mutatott es emiatt sokkal nagyobb mennyiseget es rugalmasabban voltak kepesek leszallitani vele kulonbozo kuldetesek alatt 2020-21-ben, mint azt terveztek. (Mindez spanyol alapjan, hansulyozom. :D)

Azaz meg megbizhatobb, mint gondoltak. :cool:
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
A cikkben mit olvastál ezzel kapcsolatban? Mennyire problémás a típus?
Amíg "hazai piacra" gyártanak, addig nem fogsz problémákról olvasni, mert eladni, nem elriasztani akarnak. Tehát csendben kijavítják a hibákat, melyek a későbbi szériáknál remélhetőleg már nem fognak előfordulni. - Nem véletlen, hogy a programban résztvevő portugálok még két évet várnak az első gépükre...!!!

Ám exportra /pl. első szériás civil gépeket/ gyártva az Embraernél tapasztaltabb gyártók is sorra belefutnak kisebb nagyobb hibákba melyeket így nem is tudnak titkolni...

Jelen esetben a hazai lemondásnak sok oka lehet, tehát 1 a programban vagy a gyártásban jelentkező súlyosabb hibát sem lehet kizárni...
 
K

kamm

Guest
Amíg "hazai piacra" gyártanak, addig nem fogsz problémákról olvasni, mert eladni, nem elriasztani akarnak. Tehát csendben kijavítják a hibákat, melyek a későbbi szériáknál remélhetőleg már nem fognak előfordulni. - Nem véletlen, hogy a programban résztvevő portugálok még két évet várnak az első gépükre...!!!

Ám exportra /pl. első szériás civil gépeket/ gyártva az Embraernél tapasztaltabb gyártók is sorra belefutnak kisebb nagyobb hibákba melyeket így nem tudnak titkolni...

Jelen esetben a hazai lemondásnak sok oka lehet, tehát 1 a programban vagy a gyártásban jelentkező súlyosabb hibát sem lehet kizárni...

:rolleyes:

Ott van a cikkben vilagosan: a kormany minden tarcatol elvon penzt, mert a jarvanyra a gatyajuk rament. Egyebek mellett ezzel is sporolni probal a brazil vedelmi tarca.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: formosa1 and arcas

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 277
81 201
113
Mitol lenne ettol biztosan vesztesegesebb? Ha maradnak a portugal es magyar rendelesek, akkor annyi tortenik, hogy azokat elobb elegitik ki.
Ha a FAB le is mondana par darabot - nem ugy hangzik egyelore -, akkor is csak a 'tail' rovidul meg, addig meg meg 4-5 ev van hatra azert...
Ha jól értem, a braziloknak ha lesz rá elég pénzük a jövőben akkor évi 2 gépes ütemezéssel még maximum 14 gépet vennének át a gyártótól. Azaz a legoptimistább esetben 2027-ben összesen 18 gépük lesz a 28 helyett. Így lesz 10 gép a következő 6 évben, amire ha nem talál vevőt a gyártó, akkor lehet hogy nem is lesz legyártva.

A rendelés alapján az ütemez eddig így nézett ki:
2021 - 3 brazil,
2022 - 3 brazil,
2023 - 4 brazil, 1 portugál, 1 magyar
2024 - 3 brazil, 1 portugál, 1 magyar
2025 - 4 brazil 1 portugál
2026 - 4 brazil, 1 portugál
2027 - 3 brazil, 1 portugál

Mostantól pedig legoptimistább esetben így:
2021 - 2 brazil, +1?
2022 - 2 brazil, +1?
2023 - 2 brazil, 1 portugál, 1 magyar, +2?
2024 - 2 brazil, 1 portugál, 1 magyar, +1?
2025 - 2 brazil 1 portugál, +2?
2026 - 2 brazil, 1 portugál, +2?
2027 - 2 brazil, 1 portugál, +1?

Magyarország 3 gépet akart venni, ha lesz jó ajánlat és ki tudjuk fizetni akkor lehet 3. gépünk is. Ha át tudjuk ütemezni a fizetést korábbra, akkor szállíthatnak nekünk korábban is.

A portugálok eredetileg 6 gépet akartak, de amennyit fizetni akartak érte, abba csak 5 gép fért bele. Volt hír hogy a fizetések átütemezésével is tudtak még megtakarítást elérni. Így valószínűleg nekik akkor sem kellene még egy gép, ha sokkal olcsóbban kapnák, de valamennyit azért mégis fizetni kellene érte.

Csehek megrendelhetik a tervezett két gépüket? Nem tűnik valószínűnek.

Talán a svédek tűnnek még lehetséges vevőnek a Gripen együttműködés miatt.

Reklámozták a gépet a lengyeleknél, az olaszoknál, a horvátoknál, Egyiptomba és Máltán (?).

Volt szó még egy arab (Adu Dzabi?) érdeklődésről és Indiáról is.

A Wikipedia még ír több érdeklődésről és szándéknyilatkozatról, de ha a braziloknál nincs pénz, akkor valószínűleg a többi dél-amerikai ország sem áll jobban.

Ha az Embraer nem talál újabb vevőket, akkor az eddigi megrendeléseket nézve 2027-ben a 35 gép helyett (28 brazil, 5 portugál, 2 magyar) helyett csak 25 gép lesz legyártva (18 brazil, 5 portugál, 2 magyar) és vége a gyártásnak. Ezt a maximum 25 gépet kell majd a gyárnak vagy harminc évig támogatni.
 
K

kamm

Guest
Ha jól értem, a braziloknak ha lesz rá elég pénzük a jövőben akkor évi 2 gépes ütemezéssel még maximum 14 gépet vennének át a gyártótól. Azaz a legoptimistább esetben 2027-ben összesen 18 gépük lesz a 28 helyett. Így lesz 10 gép a következő 6 évben, amire ha nem talál vevőt a gyártó, akkor lehet hogy nem is lesz legyártva.

Azt nem latom a szovegben, hogy csokkentenek a teljes rendeles szamat - benne van, de mivel nem voltak ezt hajlandoak egyelore meglepni, ezert eleg egyertelmu, hogy ok is kivarnak, hogy hogyan alakul a gazdasag, addig viszont csak evi 2 atvetelere van penzuk (plusz igy csokken a maintenance is, ugye.)


A rendelés alapján az ütemez eddig így nézett ki:
2021 - 3 brazil,
2022 - 3 brazil,
2023 - 4 brazil, 1 portugál, 1 magyar
2024 - 3 brazil, 1 portugál, 1 magyar
2025 - 4 brazil 1 portugál
2026 - 4 brazil, 1 portugál
2027 - 3 brazil, 1 portugál

Mostantól pedig legoptimistább esetben így:
2021 - 2 brazil, +1?
2022 - 2 brazil, +1?
2023 - 2 brazil, 1 portugál, 1 magyar, +2?
2024 - 2 brazil, 1 portugál, 1 magyar, +1?
2025 - 2 brazil 1 portugál, +2?
2026 - 2 brazil, 1 portugál, +2?
2027 - 2 brazil, 1 portugál, +1?

Nem, a legoptimistabb ez: :D

2021 - 2 brazil, 1 portugál, 1 magyar
2022 - 2 brazil, 1 portugál, 1 magyar
2023 - 2 brazil, 2 portugál, 1 magyar
2024 - 2 brazil, 1 portugál
2025 - 2 brazil, +?
2026 - 2 brazil, +?
2027 - 2 brazil, +?

:D

Kicsit realisabban:

2021 - 2 brazil, 1 portugál, 1 magyar
2022 - 2 brazil, 2 portugál
2023 - 2 brazil, 1 portugál, 1 magyar
2024 - 2 brazil, 1 portugál, 1 magyar
2025 - 2 brazil, 1 portugál
2026 - 2 brazil, +?
2027 - 2 brazil, +?

Mindez persze csak akkor, ha fullon akarjak jaratni a termelest mar az elejen (en azt tennem, az a biztos rendeles, amit mar ki is fizettek es atvettek.)

Magyarország 3 gépet akart venni, ha lesz jó ajánlat és ki tudjuk fizetni akkor lehet 3. gépünk is. Ha át tudjuk ütemezni a fizetést korábbra, akkor szállíthatnak nekünk korábban is.

A portugálok eredetileg 6 gépet akartak, de amennyit fizetni akartak érte, abba csak 5 gép fért bele. Volt hír hogy a fizetések átütemezésével is tudtak még megtakarítást elérni. Így valószínűleg nekik akkor sem kellene még egy gép, ha sokkal olcsóbban kapnák, de valamennyit azért mégis fizetni kellene érte.

Csehek megrendelhetik a tervezett két gépüket? Nem tűnik valószínűnek.

Talán a svédek tűnnek még lehetséges vevőnek a Gripen együttműködés miatt.

Reklámozták a gépet a lengyeleknél, az olaszoknál, a horvátoknál, Egyiptomba és Máltán (?).

Volt szó még egy arab (Adu Dzabi?) érdeklődésről és Indiáról is.

A Wikipedia még ír több érdeklődésről és szándéknyilatkozatról, de ha a braziloknál nincs pénz, akkor valószínűleg a többi dél-amerikai ország sem áll jobban.

Ha az Embraer nem talál újabb vevőket, akkor az eddigi megrendeléseket nézve 2027-ben a 35 gép helyett (28 brazil, 5 portugál, 2 magyar) helyett csak 25 gép lesz legyártva (18 brazil, 5 portugál, 2 magyar) és vége a gyártásnak. Ezt a maximum 25 gépet kell majd a gyárnak vagy harminc évig támogatni.

En szinte biztos vagyok abban, hogy ha akarjuk es ki tudjuk csengetni, akkor akar mar ev vegere leszallitjak az elsot nekunk is (a portugaloket mar eleve epitik.)
A masodikban nem vagyok biztos, hogy a portugalok ne akarnanak gyorsabb deliveryt - mennyire surgos nekik, utanakeresel? -, de az elsot szerintem total megertenek, mivel semmifele szallitonk nincs jelenleg, raadasul ugy az elsot kenyelmesen, nyugodtan rendszerbe allitanank a masodik erkezese elott, amit ugy egybol uzembe lehetne helyezni. (Plusz pont most passzoltunk le a volt gyarmatuknak 100 ezer oltast, hah.)

Egy harmadik gep nekunk szerintem csak penzkerdes es ha akarjuk, biztos hogy siman leszallitjak az egyik portugallal egyidoben.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 353
96 764
113
Sztem nekünk jó hír. Előbb jöhet az első kettő és talán a harmadik jobb feltételekkel.

Illetve ha ST-ben gondolkodunk, akkor megfinanszírozhatunk nekik egy európai gyárat itthon.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 155
130 432
113
Azt nem latom a szovegben, hogy csokkentenek a teljes rendeles szamat - benne van, de mivel nem voltak ezt hajlandoak egyelore meglepni, ezert eleg egyertelmu, hogy ok is kivarnak, hogy hogyan alakul a gazdasag, addig viszont csak evi 2 atvetelere van penzuk (plusz igy csokken a maintenance is, ugye.)




Nem, a legoptimistabb ez: :D

2021 - 2 brazil, 1 portugál, 1 magyar
2022 - 2 brazil, 1 portugál, 1 magyar
2023 - 2 brazil, 2 portugál, 1 magyar
2024 - 2 brazil, 1 portugál
2025 - 2 brazil, +?
2026 - 2 brazil, +?
2027 - 2 brazil, +?

:D

Kicsit realisabban:

2021 - 2 brazil, 1 portugál, 1 magyar
2022 - 2 brazil, 2 portugál
2023 - 2 brazil, 1 portugál, 1 magyar
2024 - 2 brazil, 1 portugál, 1 magyar
2025 - 2 brazil, 1 portugál
2026 - 2 brazil, +?
2027 - 2 brazil, +?

Mindez persze csak akkor, ha fullon akarjak jaratni a termelest mar az elejen (en azt tennem, az a biztos rendeles, amit mar ki is fizettek es atvettek.)



En szinte biztos vagyok abban, hogy ha akarjuk es ki tudjuk csengetni, akkor akar mar ev vegere leszallitjak az elsot nekunk is (a portugaloket mar eleve epitik.)
A masodikban nem vagyok biztos, hogy a portugalok ne akarnanak gyorsabb deliveryt - mennyire surgos nekik, utanakeresel? -, de az elsot szerintem total megertenek, mivel semmifele szallitonk nincs jelenleg, raadasul ugy az elsot kenyelmesen, nyugodtan rendszerbe allitanank a masodik erkezese elott, amit ugy egybol uzembe lehetne helyezni. (Plusz pont most passzoltunk le a volt gyarmatuknak 100 ezer oltast, hah.)

Egy harmadik gep nekunk szerintem csak penzkerdes es ha akarjuk, biztos hogy siman leszallitjak az egyik portugallal egyidoben.
Sokkal korábban nem tudjuk átvenni a tervezettnél (már ha egyáltalán át tudjuk korábban)
 
  • Tetszik
Reactions: Chima3ra