[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1586

Guest
Mostantól pedig legoptimistább esetben így:
2021 - 2 brazil, +1?
2022 - 2 brazil, +1?
2023 - 2 brazil, 1 portugál, 1 magyar, +2?
2024 - 2 brazil, 1 portugál, 1 magyar, +1?
2025 - 2 brazil 1 portugál, +2?
2026 - 2 brazil, 1 portugál, +2?
2027 - 2 brazil, 1 portugál, +1?

Magyarország 3 gépet akart venni, ha lesz jó ajánlat és ki tudjuk fizetni akkor lehet 3. gépünk is. Ha át tudjuk ütemezni a fizetést korábbra, akkor szállíthatnak nekünk korábban is.
- az árazásnál az Embraernek minden fix költséget reálisan a maradék 14 brazil, 5 portugál és 2 magyar gépre = 21 gépre kell felosztani. A tipus így nemhogy olcsóbb lesz hanem pont ellenkezőleg, jelentősen drágul.
Ha az Embraer még az eddigi árhoz képest is olcsóbban árulná a gépeket akkor nemhogy a fix, hanem még a változó költségei sem térülnének meg ami a közgazdaságtanban az üzembezárási pontot jelenti.

A formál logika szabályai szerint nem árcsökkenésre, hanem ellenkezőleg, áremelésre kell számítani, de azon sem lepődnék meg ha ezek után az egész programot megállítanák.

Azon is el kellene gondolkodni hogy tényleg olyen teherszállító gépet akarunk e venni ami realista esetben összesen 25 példányban üzemel a világon?
 
K

kamm

Guest
- az árazásnál az Embraernek minden fix költséget reálisan a maradék 14 brazil, 5 portugál és 2 magyar gépre = 21 gépre kell felosztani. A tipus így nemhogy olcsóbb lesz hanem pont ellenkezőleg, jelentősen drágul.
Ha az Embraer még az eddigi árhoz képest is olcsóbban árulná a gépeket akkor nemhogy a fix, hanem még a változó költségei sem térülnének meg ami a közgazdaságtanban az üzembezárási pontot jelenti.

A formál logika szabályai szerint nem árcsökkenésre, hanem ellenkezőleg, áremelésre kell számítani, de azon sem lepődnék meg ha ezek után az egész programot megállítanák.

Azon is el kellene gondolkodni hogy tényleg olyen teherszállító gépet akarunk e venni ami realista esetben összesen 25 példányban üzemel a világon?

Meg nincs szo arrol, hogy a gepek szama csokken. Evente 2 gepet vesznek at 3-4 helyett, egyelore ennyit jelentettek be.
 
  • Tetszik
Reactions: polyfag
W

Wilson

Guest
Itt a fordítása a portugál szövegnek:

"A Brazil Légierő szerda este (május 26-án) hivatalos közleményt adott ki, amely nem túl biztató híreket közöl a KC-390-es típussal kapcsolatban. A FAB a Covid-19 járvány elleni küzdelem miatti forráshiányra hivatkozva részben lemondja a 28 repülőgép megrendelését.

A FAB nem közölte, hogy a megrendelt 28 repülőgépből hányat törölnek, de a hivatalos közleményében közölte, hogy a cél ennek a számnak a csökkentése. A szöveg szerint az elképzelés az, hogy évente két repülőgépet gyártsanak le.

Ma négy KC-390-es áll szolgálatban az Anápolis légibázison (GO). A jelenlegi ütemterv szerint 2021-ben további három, 2022-ben három, 2023-ban négy, 2024-ben három, 2025-ben négy, 2026-ban négy, 2027-ben pedig három repülőgépet kellett volna leszállítani. Ezt az ütemterv a közlemény szerint nem fog megvalósulni.

A döntés meglepő: a KC-390 fejlesztésére vonatkozó szerződés aláírása óta,( a 2009-es LAAD védelmi kiállítás óta) a Brazil Légierő mindig is kiemelte a repülőgépet, mint az egyik kiemelt projektjét.

A védelmi minisztérium által tavaly november 13-án szervezett nemzeti védelmi szemináriumon a légierő akkori parancsnoka, Bermudez dandártábornok optimista volt a KC-390 beszerzésével kapcsolatban. "A gép a projektmenedzsment kiválóságának mérföldköve" - fogalmazott a volt parancsnok, aki hangsúlyozta, hogy ez egy olyan kezdeményezés, amely gazdasági, társadalmi, technológiai, intézményi és stratégiai előnyökkel jár.

2019-ben a légierő akkori vezérkari főnöke, Carlos Augusto Amaral Oliveira dandártábornok egy parlamenti képviselőkkel folytatott megbeszélésen a képviselőházban azt mondta, hogy Brazília nagy lehetőséget kapott a KC-390-es repülőgéppel, de elveszítheti azt. "A források áramlása ehhez a projekthez alapvető fontosságú, főként a globális piacon ebben a szegmensben létező lehetőségek miatt" - figyelmeztetett. A hadsereg akkoriban már azt kommunikálta, hogy a kormányzati finanszírozás már nem megfelelő.

Ma a KC-390 teljesítményének dicsérete ellenére a Repülésügyi Társadalmi Kommunikációs Központ hivatalos feljegyzésének szövege világossá teszi, hogy a szövetségi kormány egyéb követeléseivel szemben most már elfogadják a költségvetési megszorításokat. "A Légügyi Parancsnokság megérti, hogy a szerződéses hatályát újra kell értékelni, a legjobb termelési megfelelőségre és a közérdekekre összpontosítva" - áll a feljegyzésben.

A szerdán kiadott hivatalos közleményben arra is rámutattak, hogy az ilyen típusú projektek leépítése nem ritka. "Figyelemre méltó, hogy még stabil gazdasági forgatókönyv esetén is gyakran előfordulnak átértékelések és szerződésmódosítások a nemzetközi légi közlekedési piacon, mivel ez egy dinamikus terület, és nagy összegeket érint" - teszi hozzá a jegyzet.

A 28 repülőgép megvásárlásáról szóló szerződést 2014-ben írta alá a köztársasági elnökség. Bár ma a FAB hivatalos feljegyzésében idézte a kormány Covid-19-járványra fordított kiadásait, azt is elmondta, hogy 2019 óta egy sor költségvetési elemzés és operatív tanulmány született.

A projekt "gazdája", Brazília megrendeléseinek részleges törléséről szóló hírek visszaesést jelenthetnek az Embraer azon törekvésében, hogy több exportra tegyen szert. Eddig két eladás történt, Portugáliába (5 darab) és Magyarországra (2 darab). Mindkét ország 2023-tól veszi át a KC-390-ket.

A beszerzések egy részének törlése a KC-390 gyártásában részt vevő mintegy 50 nemzeti vállalatot érinti. A projekt már több mint 8000 közvetlen és közvetett munkahelyet teremtett. Még mindig nincs becslés arról, hogy ezeket ez a változás hogyan fogja érinteni.

A 2019 vége óta a világot sújtó egészségügyi válság a világgazdasági helyzetet is átrendezte, ami a brazil költségvetési és költségvetési helyzetre is hatással van. Ennek következtében a védelmi ágazatra szánt források olyan korlátozásoknak vannak kitéve, amelyek közvetlen megszorításokat okoznak a fegyveres erők stratégiai projektjeire nézve.

Ebben az összefüggésben a Brazil Légierő, fenntartva a költségvetési célok iránti elkötelezettségét és a jelenlegi forgatókönyvvel összhangban, úgy döntött, hogy felülvizsgálja az Embraerrel kötött KC-390-es repülőgépek gyártására vonatkozó szerződés folytatása során követendő utakat. A kérdés összetettsége miatt szükséges megvizsgálni azokat a különböző szempontokat, amelyek közvetlenül befolyásolták ezt a döntéshozatalt.

A fő kérdés a jelenlegi szerződés alapján várható 28 repülőgép számával kapcsolatos, amely jelenleg magasabbnak bizonyult, mint a haderő költségvetési realitása, mind a beszerzés, mind a logisztikai támogatás tekintetében.

Működésének kezdete óta a KC-390 flotta kivételes rendelkezésre állási és bevethetőségi arányokat mutat, ami sokkal nagyobb kapacitást eredményez a teher- és személyszállítási volumenben és az agilitásban,ezek olyan tényezők, amelyekre a 2020 és 2021 során végrehajtott különböző küldetések során során szolgáltatott számszerű bizonyítékokat a gép.

Így a jelenlegi társadalmi-gazdasági helyzetet és a már leszállított egységek magas teljesítményét figyelembe véve a Légügyi Parancsnokság úgy véli, hogy a szerződéses kört újra kell értékelni, a termelés megfelelőségére és a közérdekekre összpontosítva.

Érdemes megjegyezni, hogy még egy gazdaságilag stabil forgatókönyv esetén is gyakran előfordulnak átértékelések és szerződésmódosítások a nemzetközi légi közlekedési piacon, mivel ez egy dinamikus terület, és nagy pénzösszegeket érint.

Összefoglalva, a 2019-ben kezdeményezett költségvetési elemzések és üzemeltetési tanulmányok sorozata után, a hatályos jogi rendelkezések alapján a Légügyi Főparancsnokság meghatározta az Embraerrel való szerződéses tárgyalási folyamat megkezdését. A cél az lesz, hogy a jelenlegi szerződés alapján csökkentsék a leszállított repülőgépek teljes számát, és törekedjenek az évi két repülőgép gyártásának ütemére, ami a működési, logisztikai és pénzügyi szempontok alapján megfelelőnek tekinthető tényező.

Végül a Brazil Légierő megerősíti, hogy az Embraert stratégiai partnerének tekinti a megoldások megvalósításában és a technológiai termékek fejlesztésében, amelyek alapvető fontosságúak alkotmányos küldetésének teljes körű teljesítéséhez. Ezt a tényt bizonyítják a folyamatban lévő közös projektek, mint például a pilóta nélküli légi járművek tervezésére vonatkozó tanulmány és egy új könnyű szállító repülőgép koncepcionális fejlesztése.

Brazilia, 2021. május 26.

Repülésügyi Társadalmi Kommunikációs Központ
 
W

Wilson

Guest
- az árazásnál az Embraernek minden fix költséget reálisan a maradék 14 brazil, 5 portugál és 2 magyar gépre = 21 gépre kell felosztani. A tipus így nemhogy olcsóbb lesz hanem pont ellenkezőleg, jelentősen drágul.
Ha az Embraer még az eddigi árhoz képest is olcsóbban árulná a gépeket akkor nemhogy a fix, hanem még a változó költségei sem térülnének meg ami a közgazdaságtanban az üzembezárási pontot jelenti.

A formál logika szabályai szerint nem árcsökkenésre, hanem ellenkezőleg, áremelésre kell számítani, de azon sem lepődnék meg ha ezek után az egész programot megállítanák.

Azon is el kellene gondolkodni hogy tényleg olyen teherszállító gépet akarunk e venni ami realista esetben összesen 25 példányban üzemel a világon?
Mi ez a temetői hangulat?:) Ne temessétek még ezt a projektet,ez még csak egy indítvány,hogy a jelenlegi kevesebb pénz miatt csökkentsék a megrendelt gépek számát a Brazil légierő számára és még azt sem lehet tudni mennyivel akarják csökkenteni a gépek mennyiségét,még csak most fog elkezdődni a politikai iszapbirkózás ez ügyben,úgy,hogy szerintem okosabb kivárni,hogy mégis mennyivel csökkentik a gépek darabszámát,ha egyáltalán csökkentik.
 
W

Wilson

Guest
Annyit még azért megjegyeznék,hogy a szövegben a pénzhiány mellett a következő érv is elhangzik a KC-390-k darabszámának csökkentése mellett:

"Működésének kezdete óta a KC-390 flotta kivételes rendelkezésre állási és bevethetőségi arányokat mutat, ami sokkal nagyobb kapacitást eredményez a teher- és személyszállítási volumenben és az agilitásban,ezek olyan tényezők, amelyekre a 2020 és 2021 során végrehajtott különböző küldetések során során szolgáltatott számszerű bizonyítékokat a gép."

Magyarul úgy gondolják,hogy ezen mutatók alapján az eredetileg tervezettnél kevesebb gép is biztosítani fogja a Brazil légierő számára a várható szállítási kapacitást.
 
W

Wilson

Guest
Remélem a Terminátor által, hozott és ebben a topikban lefordított cikk "hálás" téma lesz Green Leader számára,hogy utána érdeklődjön (persze amennyiben publikus) ,hogy ez a fejlemény hogyan érint,ha érinti egyáltalán, a magyar KC-390-ek leszállítási határidejét.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
505
1 389
93
Mondjuk sofort lehet keriteni szerintem fel ev alatt... garazst is max 6 honap alatt felrantanak, az tuti, ha masnem hat Papan ideiglenesen...?
Hangár nem olyan fontos ezeknek. Az ilyen nagy gépeket nem igazán tartják hangárban, csak komolyabb karbantartások esetén.
A milyen hamar lenne rá pilóta kérdéskörben érdemes figyelembe venni, hogy az Airbus és a Falcon kb. 3 éve van rendszerben, de még mindig vannak itt külföldi oktatók.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 472
46 406
113
Hangár nem olyan fontos ezeknek. Az ilyen nagy gépeket nem igazán tartják hangárban, csak komolyabb karbantartások esetén.
A milyen hamar lenne rá pilóta kérdéskörben érdemes figyelembe venni, hogy az Airbus és a Falcon kb. 3 éve van rendszerben, de még mindig vannak itt külföldi oktatók.
Ez azt hiszem nem lenne gond. Ha ekkora szarban van a Brazil Légierő, akkor még hálásak is lennének, ha 2-3 kiképzett brazil pilótát átvennénk arra a 3 évre. :)
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
505
1 389
93
Ez azt hiszem nem lenne gond. Ha ekkora szarban van a Brazil Légierő, akkor még hálásak is lennének, ha 2-3 kiképzett brazil pilótát átvennénk arra a 3 évre. :)
Gondolom, a braziloknál sem állnak hegyekben a kiképzett KC390 pilóták. Ha a jövőben kevesebb gépet vesznek át, akkor kevesebb pilótát fognak képezni maguknak. Amúgy biztos, hogy majd az elején onnan jönnek vagy a gyári, vagy a katonai oktatók.
 

Chima3ra

Well-Known Member
2020. július 28.
296
1 041
93
Nem igazán értem,mi ez örömteli hangulat a hírrel kapcsolatban. Az,hogy hamarabb kaphatunk gépet(azon kívül,hogy ez inkább csak fantáziálás) szerintem teljesen irreleváns... Ok,jövőre itt a gép,aztán mit csinálunk vele? Se pilóta,se infrastruktúra nem lesz addig. Az meg,hogy a brazilok csökkenthetik a megrendelt darabszámot,nagyon rossz hír. A Milleniumnál pont az lenne az érdekünk,hogy minél több példányra érkezzen megrendelés,mind az ár,mind a hosszú távú üzemeltetés tekintetében is.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
H

Hummen23

Guest
- az árazásnál az Embraernek minden fix költséget reálisan a maradék 14 brazil, 5 portugál és 2 magyar gépre = 21 gépre kell felosztani. A tipus így nemhogy olcsóbb lesz hanem pont ellenkezőleg, jelentősen drágul.
Ha az Embraer még az eddigi árhoz képest is olcsóbban árulná a gépeket akkor nemhogy a fix, hanem még a változó költségei sem térülnének meg ami a közgazdaságtanban az üzembezárási pontot jelenti.

A formál logika szabályai szerint nem árcsökkenésre, hanem ellenkezőleg, áremelésre kell számítani, de azon sem lepődnék meg ha ezek után az egész programot megállítanák.

Azon is el kellene gondolkodni hogy tényleg olyen teherszállító gépet akarunk e venni ami realista esetben összesen 25 példányban üzemel a világon?
Nem a nyereség az, amit fixen tartanak.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1
T

Törölt tag 1586

Guest
Nem a nyereség az, amit fixen tartanak.
Nyereség? :)
Szerintem az Embraer az USA üzlet összeomlása óta nem számít nyereségre a KC-390 programból.
Itt véleményem szerint mostmár pusztán arról van szó hogy a változó költségek megtérülnek e? (értsd: alapanyag, beszállított részegységek, munkaerő)
Ahogy csökken a darabszám az egy gépre jutó fix költségek (fejlesztés, kvilifikáció, Embraer általános költségek) egyre nőnek.
Ha profitot szeretnének csinálni akkor erre a megemelkedett költségre kéne még valami mark-up % ot rátenniük.
 
  • Tetszik
Reactions: Bubu bocs

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 162
10 905
113
Nyereség? :)
Szerintem az Embraer az USA üzlet összeomlása óta nem számít nyereségre a KC-390 programból.
Itt véleményem szerint mostmár pusztán arról van szó hogy a változó költségek megtérülnek e? (értsd: alapanyag, beszállított részegységek, munkaerő)
Ahogy csökken a darabszám az egy gépre jutó fix költségek (fejlesztés, kvilifikáció, Embraer általános költségek) egyre nőnek.
Ha profitot szeretnének csinálni akkor erre a megemelkedett költségre kéne még valami mark-up % ot rátenniük.

Közben mondjuk kikerült Trump a képből.
 
  • Vicces
Reactions: formosa1

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 846
4 835
113
Mi ez a temetői hangulat?:) Ne temessétek még ezt a projektet,ez még csak egy indítvány,hogy a jelenlegi kevesebb pénz miatt csökkentsék a megrendelt gépek számát a Brazil légierő számára és még azt sem lehet tudni mennyivel akarják csökkenteni a gépek mennyiségét,még csak most fog elkezdődni a politikai iszapbirkózás ez ügyben,úgy,hogy szerintem okosabb kivárni,hogy mégis mennyivel csökkentik a gépek darabszámát,ha egyáltalán csökkentik.
Pl. ezért sem volt egy nagy ötlet brazil gépet vásárolni. Ha a Covid-káosz+millió más társadalmi probléma Brazíliában maga alá temeti a KC-390 programot (láthatóan megkezdődött) és pár év múlva leállítják a gyártást, mert az egyetlen lényegi vásárló a brazil légierő (a portugál és magyar megrendelés marginális) leállítja a beszerzést, akkor érdekes lesz a 2 magyar gép üzembentartása support és alkatrész nélkül.
 
K

kamm

Guest
Nyereség? :)
Szerintem az Embraer az USA üzlet összeomlása óta nem számít nyereségre a KC-390 programból.
Itt véleményem szerint mostmár pusztán arról van szó hogy a változó költségek megtérülnek e? (értsd: alapanyag, beszállított részegységek, munkaerő)
Ahogy csökken a darabszám az egy gépre jutó fix költségek (fejlesztés, kvilifikáció, Embraer általános költségek) egyre nőnek.
Ha profitot szeretnének csinálni akkor erre a megemelkedett költségre kéne még valami mark-up % ot rátenniük.

Na és?!? - Az amcsi üzlet már befuccsolt...!!!

Ugyanazt szajkozzatok kezdetek ota, mikozben ennek semmi ertelme, meg az alap uzleti strukturat sem ertitek.
Keressetek vissza, mar legalabb ketszer leirtam reszletesen, hogyan szuletett a program, hogy milyen strategiai nemzetbiztonsagi sulya van, de azt is, kik a legnagyobb reszvenyesei az Embraernek, amelyet ugye mindossze a 90es evekben privatizaltak (addig allami ceg volt.)

FYI nem veletlenul nem lett volna eladva a Boeingnek az Embraer Defense. Ha barmi tortenne az Embraerrel - nem tud, lasd tulajdonosi kor -, a Defense mindenkeppen allamositva lenne es ugy menne tovabb.

Az amerikai JV lenyege az lett volna, hogy a Boeing lobby- es marketingerejere tamaszkodva vezetik be a markat es jo lesz az A200-szeria ellen.(Miutan az ostoba amerikaiak elszalasztottak a Bombardier C Series megvetelenek lehetoseget es az Airbus lecsapott ra 2017-ben, majd tavaly vegleg kivasarolta a Bombardier reszet, igy Qeuebec kormanyaval kozosen kettejuke maradt az A220 program, mikozben a Bombardier teljesen kilepett a kereskedelmi repulesbol.)
A Millenium csak egy tavolabbi, sikerrel kecsegteto lehetoseg volt a kereskedelmi gepek mogott, ha addigra osszeeert volna a Boeing meg az Embraer amerikai cege es ki lehetett volna bulizni a Milleniumnak par tucat gepet a folyamatosan oregedo Herculesek potalsai kozott.

Kozben a Boeingrol kiderult, hogy iszonyu komoly problemak vannak az egesz kereskedelmi reszlegenel, nemhogy gyartasi stb, de raadasul szo szerint kompromittalt volt a QA&QC, aztan jottek a halalos balesetek, a hazudozas a primitiv szoftveres trukkrol, amit csak azert kellett bevezetni, mert nem akartak ujjatervezni a MAXot, hanem a 60 eves hullt hasznaltak stb stb.
Azota lattuk, hogy kb osszeomlott a Boeing civil uzletaga, a Pentagon tomi oket defense rendelesekkel, nehogy bedoljon a stock, szerintem az Embraer ma mar osszeteheti a ket kezet, hogy nincs hozzalancolva a Boeinghoz.

Minden airplane maker terdre esett a tavalyi ev utan, csak ugye az Airbus akkora, hogy konnyebben tuleli, a Boeingot is tomik, nem veletlenul szamit arra mindenki, hogy most vagy 10 evre az Airbus lett a legnagyobb gyarto.
Hozzajuk kepest az Embraer joval kisebb, viszont ugyanugy ott van mogotte a kormanyzat - ami meg most a zuhanas utan is kb a 8. legnagyobb gazdasag lesz a Foldon es tovabbra is az 5. legnagyobb es 6. legnepesebb orszag.

A brazil allam a jarvany alatt 67M embernek tolta a rendkivuli segelyt a zsebebe, mikozben a gazdasag is bezuhant stb, nem csodalom, ha mindenhol vagnak a budgeten. Ezzel egyutt az OECD 2.6% novekedest jelez idenre, 2.2% jovore Braziliaban, ami ugyan alacsonyabb a jarvany elottinel, de mindenkeppen novekedes - azaz varjuk ki a veget ennek a budget reorganizacionak, egyelore nem latni, egyaltalan feladnak-e egyetlen gepet is, nem egyszeruen csak lelassitva a deliveryt atutemezik a kifizetest.
 
W

Wilson

Guest
Pl. ezért sem volt egy nagy ötlet brazil gépet vásárolni. Ha a Covid-káosz+millió más társadalmi probléma Brazíliában maga alá temeti a KC-390 programot (láthatóan megkezdődött) és pár év múlva leállítják a gyártást, mert az egyetlen lényegi vásárló a brazil légierő (a portugál és magyar megrendelés marginális) leállítja a beszerzést, akkor érdekes lesz a 2 magyar gép üzembentartása support és alkatrész nélkül.

Elősször is még fogalmunk sincs mennyivel kevesebb gépet rendelnek (ha tényleg kevesebbet rendelnek) másodszor, miből szűrted le, hogy nem lesz alkatrész és support?Azokat a brazil KC-390-et nagyon is használni fogja a brazil légierő ahogyan a portugálok a saját gépeiket is és ebben a közleményben én sehol sem olvastam, hogy bezárják az Embraert aztán földig rombolják és még sóval is behintik a helyét ,szóval akkor miért is nem lesz a magyar KC-390-hez alkatrész és support?:)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 091
26 688
113
Angol C-130J30 lehet a lehetséges mentőöv és még egy 330 vásárlása és így két MRTT átépítés. H225-öt Hercules tölt, míg Gripent és utódját 330MRTT. Ez van, szerintem ez a legreálisabb KC390 helyettesítő forgatókönyv.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 488
18 397
113
Hat, azon mar tulvagyunk, mIndenkeppen az lesz.



Mitol lenne ettol biztosan vesztesegesebb? Ha maradnak a portugal es magyar rendelesek, akkor annyi tortenik, hogy azokat elobb elegitik ki.
Ha a FAB le is mondana par darabot - nem ugy hangzik egyelore -, akkor is csak a 'tail' rovidul meg, addig meg meg 4-5 ev van hatra azert...

Angol C-130J30 lehet a lehetséges mentőöv és még egy 330 vásárlása és így két MRTT átépítés. H225-öt Hercules tölt, míg Gripent és utódját 330MRTT. Ez van, szerintem ez a legreálisabb KC390 helyettesítő forgatókönyv.
A C130-nak szűk a raktere. Semmire se mennénk vele, cserébe amcsi zsarolhatna vele üzemeltetés terén.
Nagyon nagy hiba lenne.