[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 065
113
Pontosan fordítva igaz.
A program folytatatàsa az ami tovább növelheti az Embraer veszteségét.
Évi két - három gépért fenn kell hogy tartsák a gyártósort, az embereket, az infrastruktúrát.
Ezzel szemben ha megállítják a programot akkor szélnek ereszthetik az embereket, a gyártósort bezárják és így nem kell több casht égetniük feleslegesen.
A fejlesztési kòltségek leírása csúnyán fog kinézni a P/L ben, de az egyszeri tétel lesz és ráadásul nem érint casht.
Igen. Ha még a brazil légierő hozta volna a rendelését, akkor lehet túlélné a program a koronavírust. De bármennyire is innovatív a típus, ennek itt vége van. Nem ez az első típus, ami jobb mint a vetélytársai és mégis belebukik a körülményekbe. Egy rosszkor jött járvány miatt semmilyen jövőképet nem látok a program előtt, a továbbra is fényes jövő előtt álló Embraer menedzsmentjének csak egy tollvonás lesz, hogy törölje az egészet a cég védelmében és akkor ott állunk két egyedi géppel, extrémdrága műszaki támogatással.

Ennyi pénzt és a két rövid idő alatt majd gyártósor és program hijján egyre roncsabb állapotú, végül Kecsó szélén álló KC beszerzését nem kockáztathatjuk. a
A válságra hivatkozva le kell mondani a rendelést a fennti ok miatt és a még nagyon fiatal használt angol Herculesek felé fordulni jobb hijján!

Ha nincs koronavírus, ez lett volna a jövő. Így viszont csak egy financiális probléma egy civil gyártónak, amelyik ki akar lábalni a válságból.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 065
113
Már bocsánat, de mennyire kell ahhoz korlátoltnak lenni, hogy ne lássa az ember, hogy egy stratégiai típust nem fognak beszántani, csak azért, hogy a drága C-130-asadat rendeljék.
Szerinted a Brazil Állam teljesen hülye?
A 2-3 gépes átvétel csak a brazilokra vonatkozik. Ha csak +3-asával hozzádobják a magyar és a portugál gépeket, akkor már az évi 6 gép. Ez egy csökkentett termelési ütem esetén tök rendben van.
Nyilván az a legjobb megoldás, hogy dollár milliókat fecölnek a programba (ami mellesleg általánosan elismert a brazil légierőn belül), majd mikor már aktív megrendeléseik vannak a típusra, és épphogy elkezdik a sorozatgyártást, akkor eldobják a francba. Csinálnak egy halom magasan képzett munkanélkülit, miközben a döglődő C-130-as flottájuk úgy könyörög a bontóért. o_O :rolleyes:
Vegyenek jó óccsón (ja nem) C-130-ast, - mer az biztos jó lesz - annyiért amennyiből évtizedekig dotálhatják az Embraert. Ráadásul egy olyan C-130-ast, amitől - a cikk szerint - a KC rentábilisabban üzemeltethető.
Ez egy jól indult és perspektivikus ámde eleve mellékszál volt az Embraernek. Menedzseri szinten ezen simán túl lehet lépni. Milyen garanciát tud adni, hogy most évekig finanszírozzák majd a veszteséget úgy, hogy már nem lesz amerikai Herculesek utódja és csak a piac többi, gazdaságilag bajban levő szereplőjétől számíthat valamire(igazából szinte semmire hosszú évekig)!

Az elkövetkező években új megrendelés szinte biztos nem lesz.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 065
113
Itt a másik... :eek: o_O
Szerinted meddig élne a cég és a vezetői, ha egy tollvonással beszántanák a brazil stratégiai típust? Miközben a Brazil Állam a tulajdonos.
:D
Sokáig. A brazil államnak az Embraer értékes, nem annak katonai melléküzemága. Ott majd megy tovább a Tucano és slusz.
 
  • Hűha
Reactions: kamm
W

Wilson

Guest
Ez egy jól indult és perspektivikus ámde eleve mellékszál volt az Embraernek. Menedzseri szinten ezen simán túl lehet lépni. Milyen garanciát tud adni, hogy most évekig finanszírozzák majd a veszteséget úgy, hogy már nem lesz amerikai Herculesek utódja és csak a piac többi, gazdaságilag bajban levő szereplőjétől számíthat valamire(igazából szinte semmire hosszú évekig)!

Az elkövetkező években új megrendelés szinte biztos nem lesz.

Sokáig. A brazil államnak az Embraer értékes, nem annak katonai melléküzemága. Ott majd megy tovább a Tucano és slusz.

Annyira nem, hogy amikor arról volt szó, hogy a Boeing a katonai ágat is "viszi"akkor a brazil állam ragaszkodott ebben a szegmensben a brazil állami tulajdonhoz,értem én, hogy már legszívesebben sóval is behintenéd a KC-390-es gyártósor helyét de erről a valóságban szó sincs,a gyártósor még évi két géppel is elketyeg és mivel a KC-390-es programba is nyakig benne van a brazil állam a gyártósort nem fogják bezárni az export lehetőségek a gép előtt pedig egyáltalán nem csökkentek.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 293
113
a svédek még nem jelentették be mennyit rendelnek. (a franciák 10 et ajánlottak) svédeknek 6 c130 h t kell cserélniük (ami európa legöregebbjei) tehát nem 2030 ba kell leadniuk a rendelést hanem 2030 ra a gépeknek már svédbe kell lenni üzemeltetésre késsz... de muszály rendelniük mert ez kitétel volt a brazil tenderen... (meg a 130 aik tényleg nem bírják tovább 2030 nál)
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 065
113
Annyira nem, hogy amikor arról volt szó, hogy a Boeing a katonai ágat is "viszi"akkor a brazil állam ragaszkodott ebben a szegmensben a brazil állami tulajdonhoz,értem én, hogy már legszívesebben sóval is behintenéd a KC-390-es gyártósor helyét de erről a valóságban szó sincs,a gyártósor még évi két géppel is elketyeg és mivel a KC-390-es programba is nyakig benne van a brazil állam a gyártósort nem fogják bezárni az export lehetőségek a gép előtt pedig egyáltalán nem csökkentek.
Túl bizakodó vagy én meg túl pesszimista. A járványon és a talpraálláson múlik. Hogy hány év múlva ér véget és mi lesz utána!
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Igen. Ha még a brazil légierő hozta volna a rendelését, akkor lehet túlélné a program a koronavírust.
Egy gyors kalkulációt dobjál már össze, hogy a C2-ből mennyi lett eddig megrendelve, meg mennyi lesz még!
Hujujuj! A Kawa vezetői már készítik a rövidpengét! Hja nem. :rolleyes:
Ha a brazil állam meg is vágja a rendelést (ezt nem hinném) akkor is több fog készülni KC-ből, mint a C2-ből valaha is...
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
a svédek még nem jelentették be mennyit rendelnek. (a franciák 10 et ajánlottak) svédeknek 6 c130 h t kell cserélniük (ami európa legöregebbjei) tehát nem 2030 ba kell leadniuk a rendelést hanem 2030 ra a gépeknek már svédbe kell lenni üzemeltetésre késsz... de muszály rendelniük mert ez kitétel volt a brazil tenderen... (meg a 130 aik tényleg nem bírják tovább 2030 nál)
Erről a felrételről a Gripen kapcsán én nem olvastam. De teljesen ésszerű lenne a svédektől.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74 and kamm
W

Wilson

Guest
Túl bizakodó vagy én meg túl pesszimista. A járványon és a talpraálláson múlik. Hogy hány év múlva ér véget és mi lesz utána!

A KC-390-es programnál nem arról van szó, hogy nincs megrendelés és állnak a gyártósorok még az esetleges kevesebb brazil rendelés esetén is 27 géppel biztosan lehet számolni amiből 4 gép már le van gyártva évi két három géppel számolva a gyártósor 2029- ig el lesz látva megrendeléssel az esetleges veszteségeket pedig röhögve kompenzálja a brazil állam, így a KC-390 program túlélése biztosítva lesz mivel ennyi idő alatt a világ kilábal a covid okozta gazdasági válságból.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 717
113
KC-390 gyártási progi igy néz most ki. (az eredeti terv, ha más volt)

2020-ig... 4db Brazil
2021ben 3db BRA
2022ben 2db (3) BRA
2023ban 2db (4) BRA, 1 POR, 1 HUN
2024ben 2db (3) BRA, 1 POR, 1 HUN
2025ben 2db (4) BRA, 1 POR
2026ban 2db (4) BRA, 1 POR
2027ben 2db (4) BRA, 1 POR

Igazából 2025 utáni gyártási kapát érinti érzékenyen a lemondás. Jövőre lesz -1 gép, 2023--ban igazából csak egy lassabb felfutást jelent.
Ezt a brazil állam érdeke exporttal pótolni. Vagy a magyar-portugál progit kell 1 évvel előrébb húzni, vagy +1 2022-23-as géppel kiegészíteni.

De lehet élesíteni a korábbi vételi szándéknyilatkozatokat is.
Cseh 2, Chile 6, Argentína 6, Kolumbia 12.

 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 841
29 065
113
mivel ennyi idő alatt a világ kilábal a covid okozta gazdasági válságból.
Ez egy alaptalan kijelentés. A járvány előtt volt piac és pénz a termékre. Most azt se tudjuk mikor lesz vége a járványnak, hogy újra legyen pénz majd egyszer a vége után valamikor!
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
K

kamm

Guest
A KC-390-es programnál nem arról van szó, hogy nincs megrendelés és állnak a gyártósorok még az esetleges kevesebb brazil rendelés esetén is 27 géppel biztosan lehet számolni amiből 4 gép már le van gyártva évi két három géppel számolva a gyártósor 2029- ig el lesz látva megrendeléssel az esetleges veszteségeket pedig röhögve kompenzálja a brazil állam, így a KC-390 program túlélése biztosítva lesz mivel ennyi idő alatt a világ kilábal a covid okozta gazdasági válságból.
Ez az egész veszteség marhaság a köbön.

Még azt sem értik, hogy az R&D-t anno kifizette a brazil allam, cserebe azert meg az előrendelésért joval olcsobban kapja oket a FAB. Azaz semmi nem drágul, különösen nem nekünk, aláírt rendelés re, ahogy itt gondolják, mert ez nem piaci project volt.
 
K

kamm

Guest
KC-390 gyártási progi igy néz most ki. (az eredeti terv, ha más volt)

2020-ig... 4db Brazil
2021ben 3db BRA
2022ben 2db (3) BRA
2023ban 2db (4) BRA, 1 POR, 1 HUN
2024ben 2db (3) BRA, 1 POR, 1 HUN
2025ben 2db (4) BRA, 1 POR
2026ban 2db (4) BRA, 1 POR
2027ben 2db (4) BRA, 1 POR

Igazából 2025 utáni gyártási kapát érinti érzékenyen a lemondás. Jövőre lesz -1 gép, 2023--ban igazából csak egy lassabb felfutást jelent.
Ezt a brazil állam érdeke exporttal pótolni. Vagy a magyar-portugál progit kell 1 évvel előrébb húzni, vagy +1 2022-23-as géppel kiegészíteni.

De lehet élesíteni a korábbi vételi szándéknyilatkozatokat is.
Cseh 2, Chile 6, Argentína 6, Kolumbia 12.

Nem egeszen, mert mar szerelik az elso portugalt, emlekszel a hirekre?
Namarmost ha mellette felszabadult egy hely iden (csak 2 brazilt vesznek át), akkor simán nekiallhatnak a mi elsonknek, a portugalokat az nem befolyásolja, ok megkapják az elsot ev vegen, mi meg jovo ilyenkor. Kerdes, ki tudjuk-e csengetni az elsőt így előbb...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 343
96 717
113
Nem egeszen, mert mar szerelik az elso portugalt, emlekszel a hirekre?
Namarmost ha mellette felszabadult egy hely iden (csak 2 brazilt vesznek át), akkor simán nekiallhatnak a mi elsonknek, a portugalokat az nem befolyásolja, ok megkapják az elsot ev vegen, mi meg jovo ilyenkor.
Nem, idén még átveszik a hármat.
 
  • Vicces
  • Tetszik
Reactions: kamm and formosa1