Igen. Ha még a brazil légierő hozta volna a rendelését, akkor lehet túlélné a program a koronavírust. De bármennyire is innovatív a típus, ennek itt vége van. Nem ez az első típus, ami jobb mint a vetélytársai és mégis belebukik a körülményekbe. Egy rosszkor jött járvány miatt semmilyen jövőképet nem látok a program előtt, a továbbra is fényes jövő előtt álló Embraer menedzsmentjének csak egy tollvonás lesz, hogy törölje az egészet a cég védelmében és akkor ott állunk két egyedi géppel, extrémdrága műszaki támogatással.Pontosan fordítva igaz.
A program folytatatàsa az ami tovább növelheti az Embraer veszteségét.
Évi két - három gépért fenn kell hogy tartsák a gyártósort, az embereket, az infrastruktúrát.
Ezzel szemben ha megállítják a programot akkor szélnek ereszthetik az embereket, a gyártósort bezárják és így nem kell több casht égetniük feleslegesen.
A fejlesztési kòltségek leírása csúnyán fog kinézni a P/L ben, de az egyszeri tétel lesz és ráadásul nem érint casht.
Ennyi pénzt és a két rövid idő alatt majd gyártósor és program hijján egyre roncsabb állapotú, végül Kecsó szélén álló KC beszerzését nem kockáztathatjuk. a
A válságra hivatkozva le kell mondani a rendelést a fennti ok miatt és a még nagyon fiatal használt angol Herculesek felé fordulni jobb hijján!
Ha nincs koronavírus, ez lett volna a jövő. Így viszont csak egy financiális probléma egy civil gyártónak, amelyik ki akar lábalni a válságból.