[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
Ez egy alaptalan kijelentés. A járvány előtt volt piac és pénz a termékre. Most azt se tudjuk mikor lesz vége a járványnak, hogy újra legyen pénz majd egyszer a vége után valamikor!
Természetesen semmire sincs garancia de nem gondolom alaptalan kijelentésnek, mivel a járvány végét már látni.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
De lehet élesíteni a korábbi vételi szándéknyilatkozatokat is.
Cseh 2, Chile 6, Argentína 6, Kolumbia 12.

Argentína és Kolumbia biztosan kihúzva, szokás szerint épp káoszba süllyednek, az előbbi gazdasági, az utóbbi politikaiba. Csehek vettek helyette könnyű szállítókat és amúgy se képesek következetesen programokat menedzselni, akkora ott a jogállamiság és az azzal járó korrupció, szóval rájuk se számíts. Chilében meg egyelőre súlyos gazdasági gondokkal küzdenek.

Ezek az államok nem fognak KCt venni mostanában.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
W

Wilson

Guest
Ez az egész veszteség marhaság a köbön.

Még azt sem értik, hogy az R&D-t anno kifizette a brazil allam, cserebe azert meg az előrendelésért joval olcsobban kapja oket a FAB. Azaz semmi nem drágul, különösen nem nekünk, aláírt rendelés re, ahogy itt gondolják, mert ez nem piaci project volt.

Igen ez így van én blogennek a program szempontjából a legrosszabb forgatókönyvet vázoltam fel.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Természetesen semmire sincs garancia de nem gondolom alaptalan kijelentésnek, mivel a járvány végét már látni.
Igen? Hol, merre? Én csak elérhetetlen nyájimmunitást látok féltucat jobban vezetett fejlett országban, mint hazánk, oltási krízist a legtöbb fejlett és fejlődő piacon, meg szabadon tomboló járványt és újabbnál-újabb mutánsokat a harmadik világban. Talán majd 2022-23-ban fel tűnnek az első pozitív jelek a világgazdaságnak!
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 866
35 246
113
igazából épp a járvány miatt fontosabbak egyre a correiosnak a szállítógépek... (ugyanis a járvány miatt jócskán megnövekedett a neten rendelés brzilba) és ugye a correios mobil bank is nem csak posta (nyudijak egyéb állami alkalmazottak fizetése távolabb eső telepüüléseken) új aplikációjukkal valami egyszerű rendszert találtak ki (rendelés és fizetés kapcsán ha rajtuk keresztül fut a tranzakció) 15 gépet terveztek eddig beszerezni egyébként 390 ből. (gondolom ezeket a gyár ballanszolásra fogja használni)
 
W

Wilson

Guest
Igen? Hol, merre? Én csak elérhetetlen nyájimmunitást látok féltucat jobban vezetett fejlett országban, mint hazánk, oltási krízist a legtöbb fejlett és fejlődő piacon, meg szabadon tomboló járványt és újabbnál-újabb mutánsokat a harmadik világban. Talán majd 2022-23-ban fel tűnnek az első pozitív jelek a világgazdaságnak!

Ha megfigyeleg két dolog zajlik egyszerre a világ gazdagabb része egyre jobban megtanul együtt élni a vírussal másrészt a világon nagyon rövid idő múlva vakcina bőség lesz emelett gyakorlatilag a gyártási fázis előtt állnak azok az új típusú vakcinák és gyógyszerek amelyek egyszerűbbé teszik a covid elleni küzdelmet.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Azzurro

Well-Known Member
2018. november 25.
1 944
5 070
113
Elősször is még fogalmunk sincs mennyivel kevesebb gépet rendelnek (ha tényleg kevesebbet rendelnek) másodszor, miből szűrted le, hogy nem lesz alkatrész és support?Azokat a brazil KC-390-et nagyon is használni fogja a brazil légierő ahogyan a portugálok a saját gépeiket is és ebben a közleményben én sehol sem olvastam, hogy bezárják az Embraert aztán földig rombolják és még sóval is behintik a helyét ,szóval akkor miért is nem lesz a magyar KC-390-hez alkatrész és support?:)
1. Töredékére csökken a brazil rendelés, évi 2 db-ra.
2. Ki írta, hogy, bezárják az Emraert? Én azt írtam, hogyha a brazil légierő visszamondja a rendelést a KC-390 programnak van vége.
4. Ha már nem gyártanak egy típust úgy az üzembentartása - ráadásul a teljes életciklus alatt, mert még évek múlva fogjuk csak megkapni a gépeket - horribilis költség lehet, elég ha csak a körülményes alkatrészellátásra gondolunk. A későbbi support, uprgrade pedig nyilván felejtős.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: formosa1 and kamm

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
1. Töredékére csökken a brazil rendelés, évi 2 db-ra.
2. Ki írta, hogy, bezárják az Emraert? Én azt írtam, hogyha a brazil légierő visszamondja a rendelést a KC-390 programnak van vége.
4. Ha már nem gyártanak egy típust úgy az üzembentartása - ráadásul a teljes életciklus alatt, mert még évek múlva fogjuk csak megkapni a gépeket - horribilis költség lehet, elég ha csak a körülményes alkatrészellátásra gondolunk. A későbbi support, uprgrade pedig nyilván felejtős.
Te tudatmódosító szerek hatása alatt állsz éppen? :eek:
1. Milyen töredékére? o_O
2. Olvastál valahol olyat, hogy a KC rendelését visszamondja a Brazil Légierő? :eek: Miközben nincs alternatívája, és miközben 150%-ban elégedettek a géppel.
3. ez valahogy kimaradt....
4. Már nem gyártanak egy típust??? MIVAN?:eek:
A drog rossz! Értem?!?
 
W

Wilson

Guest
1. Töredékére csökken a brazil rendelés, évi 2 db-ra.
2. Ki írta, hogy, bezárják az Emraert? Én azt írtam, hogyha a brazil légierő visszamondja a rendelést a KC-390 programnak van vége.
4. Ha már nem gyártanak egy típust úgy az üzembentartása - ráadásul a teljes életciklus alatt, mert még évek múlva fogjuk csak megkapni a gépeket - horribilis költség lehet, elég ha csak a körülményes alkatrészellátásra gondolunk. A későbbi support, uprgrade pedig nyilván felejtős.
1. Töredékére csökken a brazil rendelés, évi 2 db-ra.
2. Ki írta, hogy, bezárják az Emraert? Én azt írtam, hogyha a brazil légierő visszamondja a rendelést a KC-390 programnak van vége.
4. Ha már nem gyártanak egy típust úgy az üzembentartása - ráadásul a teljes életciklus alatt, mert még évek múlva fogjuk csak megkapni a gépeket - horribilis költség lehet, elég ha csak a körülményes alkatrészellátásra gondolunk. A későbbi support, uprgrade pedig nyilván felejtős.
Miért csökkenne töredékére én utána olvasva a dolognak mindenhol maximum egy 8 gépes csökkenéssel számolnak mert minimum 20 gépre szüksége van a brazil légierőnek amit igen csak intenzíven fognak használni, tehát szüksége lesz már csak a brazil légierőnek is alkatrészellátásra és supportra a gépekhez a teljes életciklusuk alatt, én már ezért sem értem,hogy miért gondolod,hogy nem lesz a magyar gépekhez alkatrész és support arról nem is beszélve,hogy sehol sem írtak olyat,hogy a brazil légierő visszamondja a KC-390 megrendelését maximum csak csökkenti a megrendelt gépek mennyiségét.Magyarul ha csak nem szántják be az Embraer helyét nem lesz olyan,hogy nem lesz alkatrész vagy support a magyar gépekhez.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 584
28 230
113
Miért csökkenne töredékére én utána olvasva a dolognak mindenhol maximum egy 8 gépes csökkenéssel számolnak mert minimum 20 gépre szüksége van a brazil légierőnek amit igen csak intenzíven fognak használni, tehát szüksége lesz már csak a brazil légierőnek is alkatrészellátásra és supportra a gépekhez a teljes életciklusuk alatt, én már ezért sem értem,hogy miért gondolod,hogy nem lesz a magyar gépekhez alkatrész és support arról nem is beszélve,hogy sehol sem írtak olyat,hogy a brazil légierő visszamondja a KC-390 megrendelését maximum csak csökkenti a megrendelt gépek mennyiségét.Magyarul ha csak nem szántják be az Embraer helyét nem lesz olyan,hogy nem lesz alkatrész vagy support a magyar gépekhez.
Gyártósor hijján bizonyos javítások már nem lesznek lehetségesek, legföljebb kannibalizáció útján. Sérülések fődarabokon például. Kis darabszámnál az alkatrészellátás is drágul, stb. A kis szériáknak nincs hosszú életük egy évtized és gyakran kivonják őket, mert nem éri meg üzemben tartani, vagy gyakran már nem is lehetséges tovább. Egyelőre kritikus ponton van a projekt, a jelenlegi megrendelések bővülésére a járvány alatti és közvetlenül utáni világban, tehát az elkövetkező években nincs sok esély és még a brazil légierő is dönthet akár úgy, hogy lemond a típusról, mégha -érthetően- tökéletesen elégedett is vele, csak most nincs pénze. Még csak feleztek és éppen csak beindult a járvány a braziloknál. Ki tudja mi lesz ott év végén, vagy jövőre! Ez itt a probléma, hogy az egyetlen lényeges megrendelő is rosszul áll és az elkövetkező években nélküle már végképp nem tudna elvegetálni a program egy szebb jövő irányába (maga a gép egyértelműen a legjobb a kategóriájában).

Mennyire bízunk mi Brazília közeljövőjében? Az elnökük egyértelműen egy agyalágyult, azok közül a populisták közül való, akiknek csöpp realitásérzékük sincs és ez eleve egy rossz kiindulópont egy jelenleg dögrovásra került országnak! Mi lesz a gazdaságukkal, mit fog tenni egy hatalomra kerülő balos kormány a katonai költségvetéssel, stb.
 
  • Hűha
Reactions: formosa1
W

Wilson

Guest
Gyártósor hijján bizonyos javítások már nem lesznek lehetségesek, legföljebb kannibalizáció útján. Sérülések fődarabokon például. Kis darabszámnál az alkatrészellátás is drágul, stb. A kis szériáknak nincs hosszú életük egy évtized és gyakran kivonják őket, mert nem éri meg üzemben tartani, vagy gyakran már nem is lehetséges tovább. Egyelőre kritikus ponton van a projekt, a jelenlegi megrendelések bővülésére a járvány alatti és közvetlenül utáni világban, tehát az elkövetkező években nincs sok esély és még a brazil légierő is dönthet akár úgy, hogy lemond a típusról, mégha -érthetően- tökéletesen elégedett is vele, csak most nincs pénze. Még csak feleztek és éppen csak beindult a járvány a braziloknál. Ki tudja mi lesz ott év végén, vagy jövőre! Ez itt a probléma, hogy az egyetlen lényeges megrendelő is rosszul áll és az elkövetkező években nélküle már végképp nem tudna elvegetálni a program egy szebb jövő irányába (maga a gép egyértelműen a legjobb a kategóriájában).

Mennyire bízunk mi Brazília közeljövőjében? Az elnökük egyértelműen egy agyalágyult, azok közül a populisták közül való, akiknek csöpp realitásérzékük sincs és ez eleve egy rossz kiindulópont egy jelenleg dögrovásra került országnak! Mi lesz a gazdaságukkal, mit fog tenni egy hatalomra kerülő balos kormány a katonai költségvetéssel, stb.
Egyrészt Brazilía a világ egyik legjelentősebb gazdaságával rendelkezik és ez nem az elnöktől függ,másodszor senki sem beszélt és szóba sem került semmilyen szinten a braziloknál,a KC-390 gyártósor leállítása,harmadszor a brazil légierő minimum hangsúlyozom minimum 20 gépre igényt tart mert a kiöregedő C-130-at le kell cserélniük.Na már most ezt a 20 gépet "csapágyasra"fogják járatni szerinted a brazil légierő nem fog alkatrészhez és supporthoz jutni egy olyan géphez amely a brazil légierő gerincét fogja képezni hosszú ideig és amely gép gyártójában "nyakig" benne van a brazil állam tulajdonosként.
Egy ilyen közlemény miatt szerintem nem kéne "fulba tolni a kretént" mert nincs semmi értelme.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
39 703
76 716
113
Egyrészt Brazilía a világ egyik legjelentősebb gazdaságával rendelkezik és ez nem az elnöktől függ,másodszor senki sem beszélt és szóba sem került semmilyen szinten a braziloknál,a KC-390 gyártósor leállítása,harmadszor a brazil légierő minimum hangsúlyozom minimum 20 gépre igényt tart mert a kiöregedő C-130-at le kell cserélniük.Na már most ezt a 20 gépet "csapágyasra"fogják járatni szerinted a brazil légierő nem fog alkatrészhez és supporthoz jutni egy olyan géphez amely a brazil légierő gerincét fogja képezni hosszú ideig és amely gép gyártójában "nyakig" benne van a brazil állam tulajdonosként.
Egy ilyen közlemény miatt szerintem nem kéne "fulba tolni a kretént" mert nincs semmi értelme.

Maximum 20 gépre. De a legtöbb helyen úgy fogalmaznak hogy kevesebb mint 20 gépre. És ha az évi 2 gépes ütemezéssel kiszámolod, akkor az 4 + (7*2) = 18 gép.

"Two Weeks ago, the FAB received authorization from the Ministry of Defense to acquire two widebodies for air transport and refueling under the argument that the force lacks large-capacity aircraft."

Ők is rájöttek, hogy A330 méretű és hatótávolságú gépekre van szükségük, ha valamiért rendszeresen másik kontinensre akarnak repülni. Persze lehet hogy most ezt is törlik. Vagy emiatt nincs pénz több KC-390-re?

Érdekes, hogy itt senki nem mondja azt, hogy a hazai gyártás, a rendelés ára a hazai ipart támogatja, munkahelyeket tart fenn, adók formájában megtérül az államnak, és még az állam tulajdonos is a cégben, akkor miért nem több gépet rendelnek csökkentés helyett?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 501
93 722
113
Szerintem ezt már a lengyelek költötték hozzá. Nem is írták oda, hogy honnan fordították a hírt. Az eredeti hírben semmi ilyesmiről nincs szó:
Ez az oldal néha szokott érdekes infókkal szolgálni. Anno nagyon kötötte a Rábát az RM-hez és most lehetséges, hogy megvalósul.... De persze lehet blöff is.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
26 501
93 722
113
Maximum 20 gépre. De a legtöbb helyen úgy fogalmaznak hogy kevesebb mint 20 gépre. És ha az évi 2 gépes ütemezéssel kiszámolod, akkor az 4 + (7*2) = 18 gép.

"Two Weeks ago, the FAB received authorization from the Ministry of Defense to acquire two widebodies for air transport and refueling under the argument that the force lacks large-capacity aircraft."

Ők is rájöttek, hogy A330 méretű és hatótávolságú gépekre van szükségük, ha valamiért rendszeresen másik kontinensre akarnak repülni. Persze lehet hogy most ezt is törlik. Vagy emiatt nincs pénz több KC-390-re?

Érdekes, hogy itt senki nem mondja azt, hogy a hazai gyártás, a rendelés ára a hazai ipart támogatja, munkahelyeket tart fenn, adók formájában megtérül az államnak, és még az állam tulajdonos is a cégben, akkor miért nem több gépet rendelnek csökkentés helyett?
Gondolon a brazil költségvetés elszállt és mások lettek a prioritások. Pl. beindítottak egy erős penzszórást a plebsnek a jövő évi választások miatt. Ezt valahol meg kell fogni. Ha kevesebb hazai és több exportmegrendelés lesz, az még többet hoz a konyhára. Sztem ez is egy opció a hazaira szánt gépek csökkentése mögött. Türelem, idő és kiderül.
 
K

kamm

Guest
Gondolon a brazil költségvetés elszállt és mások lettek a prioritások. Pl. beindítottak egy erős penzszórást a plebsnek a jövő évi választások miatt. Ezt valahol meg kell fogni. Ha kevesebb hazai és több exportmegrendelés lesz, az még többet hoz a konyhára. Sztem ez is egy opció a hazaira szánt gépek csökkentése mögött. Türelem, idő és kiderül.
Elozo oldalon az OECD prognozis kapcsan emlitettem, hogy $67M (!!!) szegenynek toltak folyamatosan a zsebebe a rendkivuli apanazst a jarvany alatt...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány