[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Ez egy alaptalan kijelentés. A járvány előtt volt piac és pénz a termékre. Most azt se tudjuk mikor lesz vége a járványnak, hogy újra legyen pénz majd egyszer a vége után valamikor!
Természetesen semmire sincs garancia de nem gondolom alaptalan kijelentésnek, mivel a járvány végét már látni.
 
De lehet élesíteni a korábbi vételi szándéknyilatkozatokat is.
Cseh 2, Chile 6, Argentína 6, Kolumbia 12.

Argentína és Kolumbia biztosan kihúzva, szokás szerint épp káoszba süllyednek, az előbbi gazdasági, az utóbbi politikaiba. Csehek vettek helyette könnyű szállítókat és amúgy se képesek következetesen programokat menedzselni, akkora ott a jogállamiság és az azzal járó korrupció, szóval rájuk se számíts. Chilében meg egyelőre súlyos gazdasági gondokkal küzdenek.

Ezek az államok nem fognak KCt venni mostanában.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Ez az egész veszteség marhaság a köbön.

Még azt sem értik, hogy az R&D-t anno kifizette a brazil allam, cserebe azert meg az előrendelésért joval olcsobban kapja oket a FAB. Azaz semmi nem drágul, különösen nem nekünk, aláírt rendelés re, ahogy itt gondolják, mert ez nem piaci project volt.

Igen ez így van én blogennek a program szempontjából a legrosszabb forgatókönyvet vázoltam fel.
 
Természetesen semmire sincs garancia de nem gondolom alaptalan kijelentésnek, mivel a járvány végét már látni.
Igen? Hol, merre? Én csak elérhetetlen nyájimmunitást látok féltucat jobban vezetett fejlett országban, mint hazánk, oltási krízist a legtöbb fejlett és fejlődő piacon, meg szabadon tomboló járványt és újabbnál-újabb mutánsokat a harmadik világban. Talán majd 2022-23-ban fel tűnnek az első pozitív jelek a világgazdaságnak!
 
igazából épp a járvány miatt fontosabbak egyre a correiosnak a szállítógépek... (ugyanis a járvány miatt jócskán megnövekedett a neten rendelés brzilba) és ugye a correios mobil bank is nem csak posta (nyudijak egyéb állami alkalmazottak fizetése távolabb eső telepüüléseken) új aplikációjukkal valami egyszerű rendszert találtak ki (rendelés és fizetés kapcsán ha rajtuk keresztül fut a tranzakció) 15 gépet terveztek eddig beszerezni egyébként 390 ből. (gondolom ezeket a gyár ballanszolásra fogja használni)
 
Igen? Hol, merre? Én csak elérhetetlen nyájimmunitást látok féltucat jobban vezetett fejlett országban, mint hazánk, oltási krízist a legtöbb fejlett és fejlődő piacon, meg szabadon tomboló járványt és újabbnál-újabb mutánsokat a harmadik világban. Talán majd 2022-23-ban fel tűnnek az első pozitív jelek a világgazdaságnak!

Ha megfigyeleg két dolog zajlik egyszerre a világ gazdagabb része egyre jobban megtanul együtt élni a vírussal másrészt a világon nagyon rövid idő múlva vakcina bőség lesz emelett gyakorlatilag a gyártási fázis előtt állnak azok az új típusú vakcinák és gyógyszerek amelyek egyszerűbbé teszik a covid elleni küzdelmet.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby
Elősször is még fogalmunk sincs mennyivel kevesebb gépet rendelnek (ha tényleg kevesebbet rendelnek) másodszor, miből szűrted le, hogy nem lesz alkatrész és support?Azokat a brazil KC-390-et nagyon is használni fogja a brazil légierő ahogyan a portugálok a saját gépeiket is és ebben a közleményben én sehol sem olvastam, hogy bezárják az Embraert aztán földig rombolják és még sóval is behintik a helyét ,szóval akkor miért is nem lesz a magyar KC-390-hez alkatrész és support?:)
1. Töredékére csökken a brazil rendelés, évi 2 db-ra.
2. Ki írta, hogy, bezárják az Emraert? Én azt írtam, hogyha a brazil légierő visszamondja a rendelést a KC-390 programnak van vége.
4. Ha már nem gyártanak egy típust úgy az üzembentartása - ráadásul a teljes életciklus alatt, mert még évek múlva fogjuk csak megkapni a gépeket - horribilis költség lehet, elég ha csak a körülményes alkatrészellátásra gondolunk. A későbbi support, uprgrade pedig nyilván felejtős.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: formosa1 and kamm
1. Töredékére csökken a brazil rendelés, évi 2 db-ra.
2. Ki írta, hogy, bezárják az Emraert? Én azt írtam, hogyha a brazil légierő visszamondja a rendelést a KC-390 programnak van vége.
4. Ha már nem gyártanak egy típust úgy az üzembentartása - ráadásul a teljes életciklus alatt, mert még évek múlva fogjuk csak megkapni a gépeket - horribilis költség lehet, elég ha csak a körülményes alkatrészellátásra gondolunk. A későbbi support, uprgrade pedig nyilván felejtős.
Te tudatmódosító szerek hatása alatt állsz éppen? :eek:
1. Milyen töredékére? o_O
2. Olvastál valahol olyat, hogy a KC rendelését visszamondja a Brazil Légierő? :eek: Miközben nincs alternatívája, és miközben 150%-ban elégedettek a géppel.
3. ez valahogy kimaradt....
4. Már nem gyártanak egy típust??? MIVAN?:eek:
A drog rossz! Értem?!?
 
1. Töredékére csökken a brazil rendelés, évi 2 db-ra.
2. Ki írta, hogy, bezárják az Emraert? Én azt írtam, hogyha a brazil légierő visszamondja a rendelést a KC-390 programnak van vége.
4. Ha már nem gyártanak egy típust úgy az üzembentartása - ráadásul a teljes életciklus alatt, mert még évek múlva fogjuk csak megkapni a gépeket - horribilis költség lehet, elég ha csak a körülményes alkatrészellátásra gondolunk. A későbbi support, uprgrade pedig nyilván felejtős.
1. Töredékére csökken a brazil rendelés, évi 2 db-ra.
2. Ki írta, hogy, bezárják az Emraert? Én azt írtam, hogyha a brazil légierő visszamondja a rendelést a KC-390 programnak van vége.
4. Ha már nem gyártanak egy típust úgy az üzembentartása - ráadásul a teljes életciklus alatt, mert még évek múlva fogjuk csak megkapni a gépeket - horribilis költség lehet, elég ha csak a körülményes alkatrészellátásra gondolunk. A későbbi support, uprgrade pedig nyilván felejtős.
Miért csökkenne töredékére én utána olvasva a dolognak mindenhol maximum egy 8 gépes csökkenéssel számolnak mert minimum 20 gépre szüksége van a brazil légierőnek amit igen csak intenzíven fognak használni, tehát szüksége lesz már csak a brazil légierőnek is alkatrészellátásra és supportra a gépekhez a teljes életciklusuk alatt, én már ezért sem értem,hogy miért gondolod,hogy nem lesz a magyar gépekhez alkatrész és support arról nem is beszélve,hogy sehol sem írtak olyat,hogy a brazil légierő visszamondja a KC-390 megrendelését maximum csak csökkenti a megrendelt gépek mennyiségét.Magyarul ha csak nem szántják be az Embraer helyét nem lesz olyan,hogy nem lesz alkatrész vagy support a magyar gépekhez.
 
Miért csökkenne töredékére én utána olvasva a dolognak mindenhol maximum egy 8 gépes csökkenéssel számolnak mert minimum 20 gépre szüksége van a brazil légierőnek amit igen csak intenzíven fognak használni, tehát szüksége lesz már csak a brazil légierőnek is alkatrészellátásra és supportra a gépekhez a teljes életciklusuk alatt, én már ezért sem értem,hogy miért gondolod,hogy nem lesz a magyar gépekhez alkatrész és support arról nem is beszélve,hogy sehol sem írtak olyat,hogy a brazil légierő visszamondja a KC-390 megrendelését maximum csak csökkenti a megrendelt gépek mennyiségét.Magyarul ha csak nem szántják be az Embraer helyét nem lesz olyan,hogy nem lesz alkatrész vagy support a magyar gépekhez.
Gyártósor hijján bizonyos javítások már nem lesznek lehetségesek, legföljebb kannibalizáció útján. Sérülések fődarabokon például. Kis darabszámnál az alkatrészellátás is drágul, stb. A kis szériáknak nincs hosszú életük egy évtized és gyakran kivonják őket, mert nem éri meg üzemben tartani, vagy gyakran már nem is lehetséges tovább. Egyelőre kritikus ponton van a projekt, a jelenlegi megrendelések bővülésére a járvány alatti és közvetlenül utáni világban, tehát az elkövetkező években nincs sok esély és még a brazil légierő is dönthet akár úgy, hogy lemond a típusról, mégha -érthetően- tökéletesen elégedett is vele, csak most nincs pénze. Még csak feleztek és éppen csak beindult a járvány a braziloknál. Ki tudja mi lesz ott év végén, vagy jövőre! Ez itt a probléma, hogy az egyetlen lényeges megrendelő is rosszul áll és az elkövetkező években nélküle már végképp nem tudna elvegetálni a program egy szebb jövő irányába (maga a gép egyértelműen a legjobb a kategóriájában).

Mennyire bízunk mi Brazília közeljövőjében? Az elnökük egyértelműen egy agyalágyult, azok közül a populisták közül való, akiknek csöpp realitásérzékük sincs és ez eleve egy rossz kiindulópont egy jelenleg dögrovásra került országnak! Mi lesz a gazdaságukkal, mit fog tenni egy hatalomra kerülő balos kormány a katonai költségvetéssel, stb.
 
  • Hűha
Reactions: formosa1
Gyártósor hijján bizonyos javítások már nem lesznek lehetségesek, legföljebb kannibalizáció útján. Sérülések fődarabokon például. Kis darabszámnál az alkatrészellátás is drágul, stb. A kis szériáknak nincs hosszú életük egy évtized és gyakran kivonják őket, mert nem éri meg üzemben tartani, vagy gyakran már nem is lehetséges tovább. Egyelőre kritikus ponton van a projekt, a jelenlegi megrendelések bővülésére a járvány alatti és közvetlenül utáni világban, tehát az elkövetkező években nincs sok esély és még a brazil légierő is dönthet akár úgy, hogy lemond a típusról, mégha -érthetően- tökéletesen elégedett is vele, csak most nincs pénze. Még csak feleztek és éppen csak beindult a járvány a braziloknál. Ki tudja mi lesz ott év végén, vagy jövőre! Ez itt a probléma, hogy az egyetlen lényeges megrendelő is rosszul áll és az elkövetkező években nélküle már végképp nem tudna elvegetálni a program egy szebb jövő irányába (maga a gép egyértelműen a legjobb a kategóriájában).

Mennyire bízunk mi Brazília közeljövőjében? Az elnökük egyértelműen egy agyalágyult, azok közül a populisták közül való, akiknek csöpp realitásérzékük sincs és ez eleve egy rossz kiindulópont egy jelenleg dögrovásra került országnak! Mi lesz a gazdaságukkal, mit fog tenni egy hatalomra kerülő balos kormány a katonai költségvetéssel, stb.
Egyrészt Brazilía a világ egyik legjelentősebb gazdaságával rendelkezik és ez nem az elnöktől függ,másodszor senki sem beszélt és szóba sem került semmilyen szinten a braziloknál,a KC-390 gyártósor leállítása,harmadszor a brazil légierő minimum hangsúlyozom minimum 20 gépre igényt tart mert a kiöregedő C-130-at le kell cserélniük.Na már most ezt a 20 gépet "csapágyasra"fogják járatni szerinted a brazil légierő nem fog alkatrészhez és supporthoz jutni egy olyan géphez amely a brazil légierő gerincét fogja képezni hosszú ideig és amely gép gyártójában "nyakig" benne van a brazil állam tulajdonosként.
Egy ilyen közlemény miatt szerintem nem kéne "fulba tolni a kretént" mert nincs semmi értelme.
 
Egyrészt Brazilía a világ egyik legjelentősebb gazdaságával rendelkezik és ez nem az elnöktől függ,másodszor senki sem beszélt és szóba sem került semmilyen szinten a braziloknál,a KC-390 gyártósor leállítása,harmadszor a brazil légierő minimum hangsúlyozom minimum 20 gépre igényt tart mert a kiöregedő C-130-at le kell cserélniük.Na már most ezt a 20 gépet "csapágyasra"fogják járatni szerinted a brazil légierő nem fog alkatrészhez és supporthoz jutni egy olyan géphez amely a brazil légierő gerincét fogja képezni hosszú ideig és amely gép gyártójában "nyakig" benne van a brazil állam tulajdonosként.
Egy ilyen közlemény miatt szerintem nem kéne "fulba tolni a kretént" mert nincs semmi értelme.

Maximum 20 gépre. De a legtöbb helyen úgy fogalmaznak hogy kevesebb mint 20 gépre. És ha az évi 2 gépes ütemezéssel kiszámolod, akkor az 4 + (7*2) = 18 gép.

"Two Weeks ago, the FAB received authorization from the Ministry of Defense to acquire two widebodies for air transport and refueling under the argument that the force lacks large-capacity aircraft."

Ők is rájöttek, hogy A330 méretű és hatótávolságú gépekre van szükségük, ha valamiért rendszeresen másik kontinensre akarnak repülni. Persze lehet hogy most ezt is törlik. Vagy emiatt nincs pénz több KC-390-re?

Érdekes, hogy itt senki nem mondja azt, hogy a hazai gyártás, a rendelés ára a hazai ipart támogatja, munkahelyeket tart fenn, adók formájában megtérül az államnak, és még az állam tulajdonos is a cégben, akkor miért nem több gépet rendelnek csökkentés helyett?
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Szerintem ezt már a lengyelek költötték hozzá. Nem is írták oda, hogy honnan fordították a hírt. Az eredeti hírben semmi ilyesmiről nincs szó:
Ez az oldal néha szokott érdekes infókkal szolgálni. Anno nagyon kötötte a Rábát az RM-hez és most lehetséges, hogy megvalósul.... De persze lehet blöff is.
 
Maximum 20 gépre. De a legtöbb helyen úgy fogalmaznak hogy kevesebb mint 20 gépre. És ha az évi 2 gépes ütemezéssel kiszámolod, akkor az 4 + (7*2) = 18 gép.

"Two Weeks ago, the FAB received authorization from the Ministry of Defense to acquire two widebodies for air transport and refueling under the argument that the force lacks large-capacity aircraft."

Ők is rájöttek, hogy A330 méretű és hatótávolságú gépekre van szükségük, ha valamiért rendszeresen másik kontinensre akarnak repülni. Persze lehet hogy most ezt is törlik. Vagy emiatt nincs pénz több KC-390-re?

Érdekes, hogy itt senki nem mondja azt, hogy a hazai gyártás, a rendelés ára a hazai ipart támogatja, munkahelyeket tart fenn, adók formájában megtérül az államnak, és még az állam tulajdonos is a cégben, akkor miért nem több gépet rendelnek csökkentés helyett?
Gondolon a brazil költségvetés elszállt és mások lettek a prioritások. Pl. beindítottak egy erős penzszórást a plebsnek a jövő évi választások miatt. Ezt valahol meg kell fogni. Ha kevesebb hazai és több exportmegrendelés lesz, az még többet hoz a konyhára. Sztem ez is egy opció a hazaira szánt gépek csökkentése mögött. Türelem, idő és kiderül.
 
Gondolon a brazil költségvetés elszállt és mások lettek a prioritások. Pl. beindítottak egy erős penzszórást a plebsnek a jövő évi választások miatt. Ezt valahol meg kell fogni. Ha kevesebb hazai és több exportmegrendelés lesz, az még többet hoz a konyhára. Sztem ez is egy opció a hazaira szánt gépek csökkentése mögött. Türelem, idő és kiderül.
Elozo oldalon az OECD prognozis kapcsan emlitettem, hogy $67M (!!!) szegenynek toltak folyamatosan a zsebebe a rendkivuli apanazst a jarvany alatt...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány